Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#26 2003-04-17 10:06:52

juffeli
Administrator
Paikkakunnalta: Kempele, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-04-27
Kotisivu

Re: automag vai shocker

Vaikka mägi olisikin nopeampi kuin shokkeri niin tuskin se on sitä vaikeassa asennossa pelikentällä. Sähkömutkissa ei liipaisuvirheitä tule.

Tietysti maa on täynnä muuleja, jotka on ikänsä pelannut mägeillä ja näin ovat oppineet liipasemaan vaikka pottuvarpaalla sen 13 bps, mutta aloittelijalle helpompi aloittaa sähköllä.

--
Jarkko Tervonen
<!-- e --><a href="mailto:jarkko.tervonen@splatweb.net">jarkko.tervonen@splatweb.net</a><!-- e -->

Jarkko Tervonen

-> Powerplay | Splatweb | RumaQ <-

Poissa

#27 2003-04-17 10:59:36

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08

Juffeli on oikeassa

- Muuli

Poissa

#28 2003-04-17 11:15:50

mashiara
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06

En mä tiedä oonko mä jotenkin vanhanaikainen mutta mun mielestä pitää aloittaa sellaisella mutkalla jonka osaa itse huoltaa/korjata, ja aina pitäisi tuntea oman mutkansa toimintaperiaatteet sen verran hyvin että sen pystyy purkamaan, putsaamaan ja kokoamaan.

Poissa

#29 2003-04-17 11:19:33

juffeli
Administrator
Paikkakunnalta: Kempele, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-04-27
Kotisivu

No ainakaan mägistä mä en tahtonut saada selvää muutamaan vuoteen. Tosin nyt on alkanut hieman tajuamaan, kun on vahingossa lukenut noita Muulin ja muiden kirjoittamia vinkkejä. Ne melkein pitäisikin kerätä yhdelle sivulle Automag FAQ:ksi.

--
Jarkko Tervonen
<!-- e --><a href="mailto:jarkko.tervonen@splatweb.net">jarkko.tervonen@splatweb.net</a><!-- e -->

Jarkko Tervonen

-> Powerplay | Splatweb | RumaQ <-

Poissa

#30 2003-04-17 13:17:06

Kippari
RumaQ
Paikkakunnalta: Oulu, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-07

En mä tiedä oonko mä jotenkin vanhanaikainen mutta mun mielestä pitää aloittaa sellaisella mutkalla jonka osaa itse huoltaa/korjata, ja aina pitäisi tuntea oman mutkansa toimintaperiaatteet sen verran hyvin että sen pystyy purkamaan, putsaamaan ja kokoamaan.

varmaan totta, mutta ensimmäistä mutkaa hankkiessa tuskin on kokemusta mutkien huollosta/korjauksesta kertyny.
no, itte en osaa vieläkään huoltaa yhtäkään mutkaa ja hyvin oon pärjänny.

Poissa

#31 2003-04-17 13:19:41

Kippari
RumaQ
Paikkakunnalta: Oulu, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-07

eikö kokkerikin pyöri samoissa hintaluokissa magin kans? sekin lienee ihan varteenotettava vaihtoehto.

Poissa

#32 2003-04-17 13:24:00

Jabba
Jäsen
Paikkakunnalta: Hellsinki,
Rekisteröitynyt: 2002-01-07

Kippari kirjoitti 17.04.2003 klo 16:19:41:

eikö kokkerikin pyöri samoissa hintaluokissa magin kans? sekin lienee ihan varteenotettava vaihtoehto.

Kokkerin jos ostaa kannattaa ostaa uusi tai sitten sellainen joka on VARMASTI kunnossa, myynnissä on nimittäin välillä sellaisia ruoskia että alta pois:)

-Jaba/(CY)Clone-

It's Flaymin' baby!

Poissa

#33 2003-04-17 14:25:10

mirace
Jäsen
Paikkakunnalta: ,

sokkeris ei oo muita vikoja ku et se syö kaasua ihan vitusti ja se on painava naru-pekoille eli letkuille...
mulla se on ainaki toiminu ku kello kunhan ei päästän pullon painetta liian alas jollon regu vuos liikaa painetta.. ja sen huolto on aika helppoa kun mäki siinä onnistuin laakista ja mutka viä toimi sen jälkeen...
mulla olis yks myynnissä pistä mailia jos kiinnostaa ja siihen löytyy mukaan kaikki mitä voit tarvita...
<!-- e --><a href="mailto:mirace@luukku.com">mirace@luukku.com</a><!-- e -->

rahaa se vaan on!

Poissa

#34 2003-04-17 17:52:56

Pikachu
Jäsen
Paikkakunnalta: Turku, Suomi
Rekisteröitynyt: 2002-05-24
Kotisivu

Shokkerissa ei paina mikään muu kuin hiilari. Jos joku on pitänyt pelkkää sokkeria kädessä niin se tietää ettei se itse ase kovinkaan paljoa paina.

Nojoo, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä mutta faktoista ei voi tapella. LS chipillä sokkeri pieksee mägin koska tahansa. Ellei pieksis niin en olisi pelannut sen kanssa 3v liigaa, ja vaihtanut aikoinaan mägin siihen.

Stefu - DT (Karhuwalkki)

Poissa

#35 2003-04-18 05:40:31

Martti
RumaQ
Paikkakunnalta: Kokkola

Noista kahdesta ennemmin Automag. Short-strokoukit ja choppaaminen (oli sitte kyseessä mägi, kokkeri tai taval blowbäk) seuraa yleensä siitä, että sähkömutkaan tottunu novice yrittää tyyliin keskarilla mutka kallellaan ottaa 10bps liipasinta täryttämällä.

Tuossa 2m vasemmalle lepää eräskin 4*4 odottamassa seinälle ripustusta, ku kukaan ei enää jaksa sen kans tapella. Kyllähän se toimiessaan on hyvä peli, mutta jos on melkeen 50/50 mahdollisuus saada raato, tuskin kannattaa niitä vähiä rahoja riskeerata.

Ja mitä niihin kanstsis ostaa - ei sitten mitään, jos siis hommaat mutkan+ilmat+sähköboksin.

Poissa

#36 2003-04-18 15:47:00

JaKu
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2002-07-03

Jos aikoo käyttää mutkaa onkena, lapiona, baseball mailana niin silloin Tippman, muuten mägi ja shockeri on lähes yhtä kestäviä ja säännöllisellä huollolla molemmat käy ja kukkuu.

Jos tarkoituksena on leikkiä etumiestä niin silloin Mägi

Jos tarkoituksena on leikkiä takamiestä, Shocker

Puskapeleissä se on ihan sama.

P.S. Mägin sähköistäminen on yllättävän kallista puuhaa

Poissa

#37 2003-04-18 16:30:53

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika

JaKu kirjoitti 18.04.2003 klo 18:47:00:

Jos aikoo käyttää mutkaa onkena, lapiona, baseball mailana niin silloin Tippman, muuten mägi ja shockeri on lähes yhtä kestäviä ja säännöllisellä huollolla molemmat käy ja kukkuu.

Jos tarkoituksena on leikkiä etumiestä niin silloin Mägi

Jos tarkoituksena on leikkiä takamiestä, Shocker

Puskapeleissä se on ihan sama.

P.S. Mägin sähköistäminen on yllättävän kallista puuhaa

Mullon huomattavsti suurempi luottamus UUTEEN tippmaniin kun \"vähän käytettyyn\" mägiin ka sokkeriin yhteensä.

Miten niin etumiehelle mägi ja takaäijälle sokkeri? Eihän sillä mutkalla sentään pelipaikkaa vielä määrätä, eikä joukkuetta.

Btw. käsittääkseni sokkeri on käsittämätön ilmasyöppö, joten taitaa loppuu shotit takana.

At my worst
I\\\'m at my best

[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#38 2003-04-19 12:24:51

janiK -7-
Jäsen
Paikkakunnalta: Kuopio,
Rekisteröitynyt: 2002-01-01
Kotisivu

Ehdottomasti ottasin 4x4 ennemmin kuin vakio mekaanisen magin turnaus käyttöön sillä on se parempi, vaikka vanhemmiten 4x4:sissa enemmän onkin huolia.

Tietty jos magiin hommaat sähköt ja lvl10 nii sit homma on taas eri päin, mut hinta kohoo ja kovaa.

TjaniK / TO

Poissa

#39 2003-04-19 15:38:37

JaKu
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2002-07-03

Iippo kirjoitti 18.04.2003 klo 19:30:53:

Miten niin etumiehelle mägi ja takaäijälle sokkeri? Eihän sillä mutkalla sentään pelipaikkaa vielä määrätä, eikä joukkuetta.

Btw. käsittääkseni sokkeri on käsittämätön ilmasyöppö, joten taitaa loppuu shotit takana.

At my worst
I\\\\\\\'m at my best

Jos kahdesta pahasti pitäis valita.

Kunhan pullo on tarpeex iso ja/tai tavara on tiukkaa wink

Poissa

Keskustelualueen alatunniste