Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#26 2002-09-03 07:05:56

Sami
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10

Re: Overshooting ja tuomarointi

Siis rangaistukseks pääduma ampuu 30cm päästä vastaavan määrän hittejä rikkoneen pelaajan paljaaseen selkään. Ennen rangaistusta mutka kronotaan, että se varmasti ampuu tasan 300fps eikä yhtään alle.

Mut ei tohon mitään tarkaa lukumäärää voi laittaa. Kyllä jokainen aivoilla varustettu tajuaa koska kyseessä on overshooting.

Poissa

#27 2002-09-03 14:15:30

Romakkaniemi
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki/Kuopio, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-19

Overshooting on vaarallista ja kaikki satuttamistarkoituksessa tai peliin kuulumattomat \"bonusballit\" tulisi kitkeä rankalla kädellä pois. (vrt. Suomi-Ruotsi \"teloitus\" ja erilaiset kostot)
Samaan törkeään sarjaan kuuluu viimeisen pelaajan paskaksi jakaminen, vaikka 3-4 pelaajan toimesta, vaikka mutka on ollut jo pystyssä. Näistä kunnon rangaistukset! Tällaisia tekeviä kusipäitä on Suomessa muutama.

Suuri osa tietystä overshooting whinetyksestä on kuitenkin osumia saaneen pelaajan hevonpaskaläppää.

Ongelman ydin on se, että tietyt joukkueet ja pelaajat käyttävät hyväkseen heikkoa tuomarointia ja testaavat sitä tekemällä ns. \"likaisia juoksuja\" jatkuvasti. Niin kauan, kun on keskimäärin kannattavaa tiukoissa tilanteissa pelata hetki hitti päällä, ongelma säilyy.

Tästä taas seuraa, että ainakin minun ja monen liigapelaajan nyrkkisääntö on pistää kuulaa, kunnes pelaaja itse tai tuomari eliminoi pelaajan. Tietyille pelaajille ei näytä riittävän, että näkee kuulan heihin hajoavan, ne vain tulevat. Jos tältä haluaa välttyä, niin kannattaa nostaa se mutka pystyyn, kun kuulaa alkaa maskiin yms. ropista. Kovimmat valittajat eivät tätä kuitenkaan usein tee!

Jos et siis halua saada 10-20 hittiä, niin osuman/osumia tuntiessasi joko:
a) dyykkaa lähimmälle syndille ja tsekkaa/tsekkauta itsesi
b) eliminoi itsesi, NOSTA SE MUTKA PÄÄSI PÄÄLLE!!!
c) Älä tee niitä likaisia juoksuja jatkuvasti

En henkilökohtaisesti jaksa kuunnella whinetystä niiltä, jotka pelissä kuin pelissä pelaavat likaisen riskirajoilla ja saavat bonusballia. Yleensä niissä tilanteissa kymmenen kuulan lisäksi pitäisi tuomita osumia saaneelle 1-for-1 kaupan päälle.

Viimeistä liigaa dumatessa panin erikseen merkille muutaman pelaajan ja joukkueen, jotka pelasivat tällä tyylillä. Jos olisin ollut itse muutamassa tilanteessa kohdalla tai päätuomari, olisi ofo heilunut. En vain toiselta puolelta kenttää ryhdy kumoamaan toisen tuomarin jo hetki sitten tuomitsemaa tilannetta, kun en ole päätuomari.

Tiivistelmä: Tuomarointi tulee aina laahaamaan joukkueiden pelaamisen perässä niin kauan kuin meillä ei ole ammattituomareita. Jotkut käyttävät sitä hyväkseen, kun joskus on keskimäärin kannattavampi pelata nopeissa tilanteissa \"likaista\". Jos pelaat likaista, etkä eliminoi itseäsi, kärsi välillä tyhmyytesi seuraukset. Ainut keino vastustavalla joukkueella pärjätä näitä sikajuoksuja vastaan on heikossa tuomaroinnissa pistää palloa niin kauan kuin se mutka nousee. Tässä ei ole mistään \"rankaisusta\" kyse.

Olen puhunut, katsotaan kehenkä kalikka kalahtaa...

Juho, Takeover

Poissa

#28 2002-09-03 14:15:39

Romakkaniemi
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki/Kuopio, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-19

Overshooting on vaarallista ja kaikki satuttamistarkoituksessa tai peliin kuulumattomat \"bonusballit\" tulisi kitkeä rankalla kädellä pois. (vrt. Suomi-Ruotsi \"teloitus\" ja erilaiset kostot)
Samaan törkeään sarjaan kuuluu viimeisen pelaajan paskaksi jakaminen, vaikka 3-4 pelaajan toimesta, vaikka mutka on ollut jo pystyssä. Näistä kunnon rangaistukset! Tällaisia tekeviä kusipäitä on Suomessa muutama.

Suuri osa tietystä overshooting whinetyksestä on kuitenkin osumia saaneen pelaajan hevonpaskaläppää.

Ongelman ydin on se, että tietyt joukkueet ja pelaajat käyttävät hyväkseen heikkoa tuomarointia ja testaavat sitä tekemällä ns. \"likaisia juoksuja\" jatkuvasti. Niin kauan, kun on keskimäärin kannattavaa tiukoissa tilanteissa pelata hetki hitti päällä, ongelma säilyy.

Tästä taas seuraa, että ainakin minun ja monen liigapelaajan nyrkkisääntö on pistää kuulaa, kunnes pelaaja itse tai tuomari eliminoi pelaajan. Tietyille pelaajille ei näytä riittävän, että näkee kuulan heihin hajoavan, ne vain tulevat. Jos tältä haluaa välttyä, niin kannattaa nostaa se mutka pystyyn, kun kuulaa alkaa maskiin yms. ropista. Kovimmat valittajat eivät tätä kuitenkaan usein tee!

Jos et siis halua saada 10-20 hittiä, niin osuman/osumia tuntiessasi joko:
a) dyykkaa lähimmälle syndille ja tsekkaa/tsekkauta itsesi
b) eliminoi itsesi, NOSTA SE MUTKA PÄÄSI PÄÄLLE!!!
c) Älä tee niitä likaisia juoksuja jatkuvasti

En henkilökohtaisesti jaksa kuunnella whinetystä niiltä, jotka pelissä kuin pelissä pelaavat likaisen riskirajoilla ja saavat bonusballia. Yleensä niissä tilanteissa kymmenen kuulan lisäksi pitäisi tuomita osumia saaneelle 1-for-1 kaupan päälle.

Viimeistä liigaa dumatessa panin erikseen merkille muutaman pelaajan ja joukkueen, jotka pelasivat tällä tyylillä. Jos olisin ollut itse muutamassa tilanteessa kohdalla tai päätuomari, olisi ofo heilunut. En vain toiselta puolelta kenttää ryhdy kumoamaan toisen tuomarin jo hetki sitten tuomitsemaa tilannetta, kun en ole päätuomari.

Tiivistelmä: Tuomarointi tulee aina laahaamaan joukkueiden pelaamisen perässä niin kauan kuin meillä ei ole ammattituomareita. Jotkut käyttävät sitä hyväkseen, kun joskus on keskimäärin kannattavampi pelata nopeissa tilanteissa \"likaista\". Jos pelaat likaista, etkä eliminoi itseäsi, kärsi välillä tyhmyytesi seuraukset. Ainut keino vastustavalla joukkueella pärjätä näitä sikajuoksuja vastaan on heikossa tuomaroinnissa pistää palloa niin kauan kuin se mutka nousee. Tässä ei ole mistään \"rankaisusta\" kyse.

Olen puhunut, katsotaan kehenkä kalikka kalahtaa...

Juho, Takeover

Poissa

#29 2002-09-03 15:20:39

Clint
Jäsen
Paikkakunnalta: , Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Kotisivu

Juho totta on: Silmä silmästä.

Poissa

#30 2002-09-03 15:27:43

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06

hahahahah!!! Vuoden postaus!!! Romikselle mitali tosta!!!

Mä ainakin rehellisesti tunnistin itseni edellämainitusta tunnustan.

-Oppii 141-

[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#31 2002-09-03 16:42:29

Helppi
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-13

Juho sanoi kyllä asian aika pitkälti niinkuin se on. Ylijuoksuja jatketaan liian pitkälle ilman rangaistuksia, varsinkin tiettyjen pelaajien toimesta. Tapaus, josta tämä keskustelu lähti uudestaan liikkeelle on mun mielestä liiaksi paisuteltu.

Flinkki siis sai 18 osumaa meitä vastaan yrittäessään ylijuoksua. Itse en nähnyt 18 osumaa, mutta kai niitä sit sen verran oli. Itse en nähnyt edes koko tilannetta, vaikka olin kentällä. Flinkkiä ampuneita pelaajia oli kuitenkin 3. Muurinen sanoi ampuneensa monta, koska Flinkki ei pysähtynyt ensimmäiset osumat saadessaan. Meku ilmeisesti ampui liikaa, tai sitten vaan halusi leuhkia Flinkille kännispäissään baarissa. Puhuin tapauksesta näiden kolmen Flinkkiä ampuneen pelaajan kanssa pelin jälkeen ja kaikki kielsivät tahallaan teurastaneensa Flinkkiä. Osumia olisi tullut varmasti reilusti vähemmän jos jouksu olisi pysähtynyt kun ensimmäiset osumat tulivat. Tuomareiden mukaan ansimmäiset osumat tulivat selkeästi ennen ylijuoksun kohdetta, jonne asti Flinkki juoksi.

Flinkille on anteeksipyyntö esitetty. En tiedä kenelle silmä silmästä kommentti oli tarkoitettu. Meille kai.

Overshooting tapaukset pitäisi aina käsitellä yksittäisinä tapauksina. Mitään osumarajaa on vaikea vetää, muutenhan niitä extra-osumia kannattaa jopa alkaa kalastelemaan joissain tilanteissa. Se ei ole vaikeaa. Lisäksi osumamäärä riippuu pitkälti siitä kuinka monta ampujaa oli.

Juha/DT

Poissa

#32 2002-09-03 17:50:52

Clint
Jäsen
Paikkakunnalta: , Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Kotisivu

Se oli tolle juhon kommentille.

Poissa

Keskustelualueen alatunniste