Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#101 2002-10-14 11:30:32

Jake_
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-26

Re: Liiga & Divari kaudella -03

Kiitoksia vaan lisäselvityksestä lisenssin osalta.

Juice: Eikös se lissari maksanut kuitenkin lähemmäs 35e tänä vuonna ? En kyl oo ihan varma...

Jake / PNC

Poissa

#102 2002-10-14 11:43:56

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06

Mielestäni toi lisenssivakuutus tms... ois ihan pakko säilyttää, mutta toivoisin myös jonnekkin luettavaksi ne tiedot (=vakuutus paperit) mitä kyseinen lisenssi sisältää ja millainen vakuutus tohon kuuluu, sillä olen kerran tyrinyt noitten vakuutusten kanssa ja semmonen 11600mk lasku kummasti opettaa lukemaan...

-Oppii 141-

[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#103 2002-10-14 11:56:30

Iippo
Jäsen

ja liigan kokoa vielä on aika vaikea päättää, sillä saattaahan olla mahdollista, että kaikki viimekautiset liigajengit ei kuitenkaan aio/pysty pelata tänä vuonna liigassa... Noh nythän se nähdään miten liiga/ divari säätö toimii...

Ja vielä semmonen juttu, että saako vanhat liiga pelaajat pelata 1/2 divarissa? (taitaa kylläkin kuulua liigakokouksen päätettäväksi)

-Oppii 141-

Iippo / Los Bastardos

Poissa

#104 2002-10-14 12:17:34

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Kotisivu

Iippo kirjoitti 14.10.2002 klo 14:56:30:

Ja vielä semmonen juttu, että saako vanhat liiga pelaajat pelata 1/2 divarissa? (taitaa kylläkin kuulua liigakokouksen päätettäväksi)

Kilpailulautakunta varmaan tuohonkin jotain säännöksiä tekee, lähinnä siis koskien pelaajien siirtoja kesken kauden tasojen välillä.
Eihän mikään kiellä pelaamasta divarissa jos ei pelaa liigassa, riippumatta pelaajan historiasta.

URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#105 2002-10-14 12:54:06

Janne
Jäsen
Paikkakunnalta: HELLsinki,
Kotisivu

Sen varran noista vakuutuksista / lisensseistä että MUN käsityksen mukaan MINKÄÄN vakuutus-yhtiön vapaa-ajan vakuutus ei kata mitään kilpailu tilanteissa sattuneita vahinkoja (omani ainakaan, mutta treenit kylläkin). Tämän toki jokainen voi omista vakuutus ehdoistaan tarkistaa. Lisenssihän taas kattaa kilpailuissa sattuneet vahingot.

Janne / Twilight

Over And Out

-Click-

Janne

Poissa

#106 2002-10-14 12:54:51

Iippo
Jäsen

Ja käsittääkseni tällä kaudella ei saanut vaihtaa tiimiä liigassa kauden aikana... Eíkö siihen sääntöön voisi tehdä jotain hienosäätöä: esim. jokaisesta joukueesta saisi kauden aikana yksi (tai kaksi) pelaajan kauden aikana vaihtaa toiseen joukkueeseen (ilman palautus oikeutta)

Hyötynä olisi seuraava esim. Joukkue A:lla on 8-pelaajaa SM-Liigaan no kauden aikana yksi pelaaja loukkaantuu ja toinen sairastuu juuri skaboja edeltävänä  torstaina... mistä joukkue A saa yhden liigakelpoisen pelaajan, joka ei ole pelannut missään joukkueessa? Ja samaan aikaan joukkue B:llä on 10-pelajaa liigassa ja heillä jatkuvasti osa joukosta saa jäädä turnauksista sivuun. Vaikka B-joukkueen pelaajilla olis mielenkiintoa pelata joukkuessa A niin sitä EI SALLITA!!!

Sääntöä pitäisi mielestäni miettiä uudestaan, sillä sääntö saattaisi helpottaa elämää jossain vaiheessa.

-Oppii 141-

Iippo / Los Bastardos

Poissa

#107 2002-10-14 13:10:27

Romakkaniemi
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki/Kuopio, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-19

Höh.

Se 1-divarin 7-maniksi muuttaminen on muuten sitten utopiaa, jos liigan joukkuemäärää ei tiputeta. Suurin osa divarin kärkijengeistä ei mitenkään itsestäänselvästi saa suurennettua rinkiään tuosta vain. Jos 4-5 jengiä tulee liigasta ja loput 5-7 divarista, sarjan taso kovenee ja on selkeä tie liigaan. Silloin divarijengeihinkin tulee positiivista tungosta ja nähdään mahdollisia 5-man joukkueiden yhdistymisiä, jotka joillekkin ovat ainoa tie 7-man rosterin saamiseksi.

Taas tänä vuonnakin nähtiin, ettei edes liigassa pelaavalla joukkueella Twilightilla ollut resursseja tai pelaajia koko 7-man liigaa kiertämään.

Eli divarin muuttaminen 7-maniksi ja sarjojen joukkuekoon supistaminen kulkevat käsi kädessä.

Juice: Sitä 7 joukkueen tynkäkautta ei voi verrata kymmenen joukkueen liigaan... älä viitsi, iso mies.

EGI: Olen samaa mieltä tuon 2-divarin suhteen, samalle viikonlopulle vain kaikki ja lisää rahaa järjestäjille vaikka maksujen kohottamisen uhalla. Silti tämä on halpaa maailmassa.

Lisäksi olen sitä mieltä että jos jokin, niin ALIN sarjataso voisi ollakin avoin, jotta paikalliset \"harrastelijabändit\" pääsisivät kokeilemaan. He eivät myöskään sotkisi pistesijoja 2-divariin panostavilta.

-Juho, Takeover
(On muuten hyvä että joiltakin tulee järkeviäkin kommentteja. Kiitos teille.)

Poissa

#108 2002-10-14 14:09:18

sammy
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi

Joo, Romakkaniemi on oikeassa. Jos 1. divari muutetaan 7-maniksi, niin ei ole mitenkään varmaa, että joukkueita on lähellekkään yhtä monta, kuin tällä kaudella. Hyviä esimerkkejä:

-Kalkun Rusakot eivät jatka 1. divarissa tulevalla kaudella (pelaajapulan vuoksi porukka hajaantunut omille teilleen)

-Unknownilla oli divarissa tällä kaudella kaksi joukkuetta. Onko tilanne sama, jos 1. divari pelataan ensi kaudella 7-man formaatilla?

-Muutamilla joukkueilla oli jo tänä vuonna vaikeuksia saada täysi joukkue joka kierrokselle.

Nyt olis hyvä jos mahd. moni divarijengi heittäisi omat mielipiteensä asiasta ja kertois vähän resursseistaan osallistua 7-man 1. divariin.

Sammy

Poissa

#109 2002-10-14 14:59:39

Kutis
Jäsen
Paikkakunnalta: Kangasala
Rekisteröitynyt: 2002-01-18

No Coituksen tilanne on ainakin se, että jos divari pelataan seiskalla niin emme osallistu. Porukka on jo nyt hajaantunut pitkin Suomea, ja treenimahdollisuudet vähissä kauden 2002 porukallakin. Saati sitten jos porukkaa pitäisi olla vielä enemmän ringissä.

Objektiivisesti katsottuna 7-man divari olisi hyvä juttu, mutta Coituksella ei siihen ole resursseja osallistua.

Jukka Levelä/ Rock
Monasti voettajat on hävinneitä, jotka piätti koettoo kerran vielä... (Savoa)

Poissa

#110 2002-10-14 15:09:02

locco
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Kotisivu

Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#111 2002-10-14 15:22:39

juffeli
Administrator
Paikkakunnalta: Kempele, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-04-27
Kotisivu

Romakkaniemi kirjoitti 14.10.2002 klo 16:10:27:

Lisäksi olen sitä mieltä että jos jokin, niin ALIN sarjataso voisi ollakin avoin, jotta paikalliset \"harrastelijabändit\" pääsisivät kokeilemaan. He eivät myöskään sotkisi pistesijoja 2-divariin panostavilta.

Mun mielestä aika hyvä idea varsinkin, kun kattoo kuinka monta Novice-turnausta tällä kaudella oli (olikohan jopa kaksi!).

--
Jarkko Tervonen
<!-- e --><a href="mailto:jarkko.tervonen@splatweb.net">jarkko.tervonen@splatweb.net</a><!-- e -->

Jarkko Tervonen

-> Powerplay | Splatweb | RumaQ <-

Poissa

#112 2002-10-14 16:10:13

JT
Jäsen
Paikkakunnalta: Hankasalmi

Locco:\"Kuka nyt onkaan kirjoittanut ekan threadin sivulle 3. Vitun CP esim Millenium series ja Nordic s. toimii siten että siellä on tilaa hakea etua olemalla tuomaroimassa tietyillä kierroksilla. Valitettavasti et voi tehdä täydellistä systeemiä siitä syystä että kaikilla ei ikinä ole samaa täydellistä informaatiota. (JOS ET TAJUU mee yliopistoon) DOH.\"

Kun et ymmärtänyt vastaustani niin selvennänpä:
vaadit ulkopuolisille tiimeille osallistumisoikeutta liigaan niinkuin on tapana esim milleniumissa tai nordicissa. Se toimii siellä siksi, että joka tapauksessa on tulossa tiimejä niin paljon että joudutaan tekemään lohkojako ja sillon ei ole paljon väliä onko tiimejä 20 vai 50 jos on aikaa ja kenttiä tarpeeksi käytössä.

Ja sen sijaan että esität \"loistavia\" ideoita, esitäpä joku tapa kuinka se voidaan toteuttaa...kun ottaa pään perseestään niin näkee välillä muutakin kuin sen saman putken mitä koko ajan tuijottaa ja voi saada jopa uutta ajateltavaa.

Terveisin rakas CP (tuskinpa tiedät mitä tuolla edes tarkoitit... ja kuka on sanonut etten olisi?)

------

Ja sitten muuta: I-divarin muuttaminen 7-man muotoon ei onnistu vain nykyisten divaritiimien määrällä, ei millään...I-divariin saataisiin näin joku 5-8 tiimiä jotka saavat kaikille kierroksille tarvittavat pelaajat...

Veni, Vidi, Pinxi!

Jari Tuukkanen
Viper / PLF ry / Äänekosken Huima
Next-Nature Extreme
SPBL:n hallitus

Poissa

#113 2002-10-14 17:18:38

shwoomie
Jäsen
Paikkakunnalta: papua-uusi guinea
Rekisteröitynyt: 2002-02-17
Kotisivu

ja lisäyksenä tohon 1/2 divari juttuun...

ne nykyset divari tiimit mitkä ei saa sitä seiskaa kasaan mutta kuitenkin haluis pelata samalla kokoonpanolla ei pakosti lähe enää vääntämään tota nyt ehdotettua 2-divaria jos siellä on noita (sori kaikille) vasta-alkajia ihan vaan sen takia että n.75% varmuudella ne juoksee uusien tiimien yli ainakin alku kaudesta...voittaminen on tietysti kivaa mutta pitää kuitenkin ajatella sitä että jos ajan esim. utsjoelta helsinkiin pelaamaan 7 peliä joista olen varma että voitan vähinään 6 ni onko siinä enää järkeä vaikka rakastaakin pelata ihan vaan pelaamisen ilosta?

L.O.B

Unit crew 05

kukkuu

Poissa

#114 2002-10-14 17:21:43

Skele
Jäsen
Paikkakunnalta: Porvoo, Finland

Ainoa tapa millä olisi mahdollista saada aikaiseksi 1-divari 7-man formaatilla, olisi tiputtaa joukkueita liigasta divariin. Mutta kuinka monet liigan häntäpään joukkueet haluavat tippua divariin? Ideana divarin 7-maniks muuttaminen on sinänsä hyvä idea ja varmasti oikea tapa kehittää joukkueita liigaa varten tulevaisuutta silmällä pitäen. Se onkin sitte jo aivan eri asia kuinka moni nykyinen divari tiimi pystyy osallistumaan vaikka halua varmasti riittäisi.

Olen samoilla linjoilla siitä että liiton alimman sarja tason tulisi olla avoin. Varmasti löytyy uusia jengejä joilla olisi halua pelata pari kiekkaa divaria ennen kuin sitoutuvat mukaan kokonaiseen sarjaan. Monet aloittelevat tiimit hautaavat koko homman sen takia ettei ole sopivia tasoisia/hintaisia turnauksia riittävästi, tai ainakin näin voisin kuvitella.

Ja sitten pelien määrästä: Mielestäni on joukkueelle pitäisi saada 6-8 peliä joka kierrokselle vaikkei pääsisi finaaleihin. Kuitenkin suurin osa joukkueista divarissa ei päässyt finaaleihin asti kertaakaan tänä vuonna.
Mielestäni hyvän pelipäivän merkki on se että saa pelata riittävästi vaikkei voitosta taistelisikaan. Ja tosi asia on se että ne joukkueet jotka eivät finaaleihin selviä, tarvitsevat eniten sitä kokemusta turnaus peleistä kehittyäkseen.
Ikävää vain etten tiedä yhtään fiksua ratkaisua kuinka riittävä pelimäärä toteuttaisiin. Ehkäpä fiksummat saavat tämänkin asian järjestykseen.

Liigalle oman kentän hankkiminen kuulostaa ihan hyvältä idealta, mutta eikö suomessa ole jo sen verran kenttiä että kaksi vuokra kenttääkin löytyisi?

K.I.A saa ilmeisesti raavittua 7-man joukkueen kasaan jos divari 7-maninä pelataan. Tämäkään ei tosin ole mitenkään varmaa.

-Luita kaikille-

Poissa

#115 2002-10-14 17:22:04

shwoomie
Jäsen
Paikkakunnalta: papua-uusi guinea
Rekisteröitynyt: 2002-02-17
Kotisivu

Unit crew 05

kukkuu

Poissa

#116 2002-10-14 18:31:25

Tapsa86
Jäsen
Paikkakunnalta: Asikkala, Suomi, Finland
Rekisteröitynyt: 2002-10-13

Se on ihan hyvä niin kuin se on ollutkin!
Ei mitään kinasteluja big_smile

Poissa

#117 2002-10-14 19:23:56

locco
Jäsen
Kotisivu

Patrik Louko
FXL Commissioner

Poissa

#118 2002-10-15 04:34:19

Kossuth
Jäsen
Paikkakunnalta: Kuopio,
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Kotisivu

locco kirjaili

Siis tää on kommunismia isot egot kertoo et \"tää on hyvä kaikille\" ja kaikki prolevähis never figured out shit idiootit on \"niin tää on hyvä systeemi\".?????

No enpä olisi uskonut olevan loccon kanssa jostain asiasta samaa mieltä, mutta nyt kyllä osuit oikeaan. Missään nimessä yksi yksittäinen henkilö jolla on iso ego ei saa päättää kaikkien muiden puolesta, että liigasta pitäisi tulla avoin, vaikka käytännöllisesti katsoen kaikki muut ovat ilmoittaneet vastakkaisen kantansa.

Onneksi Liigakokousta ei pidetä Splatboardilla.

Ps. virallinen Liiga ja Divarikokous kutsu julkaistaan tämän viikon aikana, joten odotelkaa vielä hetki.

Tomi Koskenvuori

Poissa

#119 2002-10-15 05:14:56

Kippari
RumaQ
Paikkakunnalta: Oulu, Suomi

sammy kirjoitti 14.10.2002 klo 17:09:18

Nyt olis hyvä jos mahd. moni divarijengi heittäisi omat mielipiteensä asiasta ja kertois vähän resursseistaan osallistua 7-man 1. divariin.

ainakin Ballrogsilla on tarkoitus laajentaa 7-maniin. nähtäväksi jää miten onnistuu... samaa laajentumista jo vuodesta -98.

Kimmo -B-

-Jos elämä haisee, tuoksuuko paska?

Poissa

#120 2002-10-15 05:24:55

JT
Jäsen
Paikkakunnalta: Hankasalmi

Locco: Mä en edes tiedä miks mä taas kirjotan tän kun sä et kuitenkaan voi ymmärtää mitä sä luet...mutta luepas vaikka pari kertaa tuo mun edellinen postaus ja editoipa vaikka sitten vastaustas niin muutkin huomaa että sä osaat lukea...avomielisimmät buhahahaha...sun nimi tulee varmaan esille kohdassa \"reikäpäisimmät\"...mut hei nyt mä kumarran ja palvon sua koko mun loppuelämän ja jos mä saan mukaan 29 muuta niin mä rekisteröin tän uskonnoks, Loccon palvojat vois olla hyvä...sä voit sanella sitten meille muille mitä me tehdään ja me tehdään just niin kuin sä sanot...kun sä nyt vaan satut olemaan ainut tässäkin maassa(maailmassa?) joka tajuu jostakin jotakin...ja se on hirveän hienoa että sulla on niin pieni ego...edelleenkään sä et ole esittänyt yhtään toteutuskelpoista ideaa, joten voit olla varma etten enää jaksa olla erimieltä kanssasi, säkenöivä älykkyytesi on saanut minut huomaamaan oman tyhmyyteni sekä väärän seksuaalisen suuntaukseni.Olen kiitollinen että todellisen luonteeni minulle paljastit ja näin voin tulla kanssasi ulos samasta kaapista...Kiitos Locco, mä olen sulle elämäni velkaa...mä lähden heti jakamaan tänään traktaatteja sun puolestas...ja mä voin syödä niitä samoja sieniäkin mitkä johdattivat sut tälle valaistuksen polulle...

Sä olet huvittava, säälittävä ja jollain tapaa niin ihanan söötti.

t:induhvidual

Veni, Vidi, Pinxi!

Jari Tuukkanen
Viper / PLF ry / Äänekosken Huima
Next-Nature Extreme
SPBL:n hallitus

Poissa

#121 2002-10-15 05:26:17

joopajoo
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2002-03-19

Locco, sä olet tähtitaivaan suuri punainen tähti. Sirpin ja vasaran tähtikuviossa.

U Da man...

Hilu
Tiim kaikki inhoo meitä, elikkäs vöödöö

Poissa

#122 2002-10-15 05:49:13

PM73
Jäsen
Paikkakunnalta: ,

Trivogalla on tarkoitus myös pelata 7:lla jos suinkin mahdollista.

Petzku/Trivoga

Poissa

#123 2002-10-15 06:08:28

Sami
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-10

Mulla tulee pää kipeeks ku luen noin väärin kirjotettua ja egoistista paskaa. Oikeesti joku vois joskus kuunnella edes ne pienet järjenhivenet sieltä takaa jos asiat osais esittää oikein. Mä en ainakaan jaksa lukea kun postaukset sisältää lähinnä näin hienoja filosofisia lausahduksia: \"VITTU SÄ OOT CP PALIKKA ET NIIN JÄRKEVÄ GET THE POINT \"INDIIIVIDUAL\" (fuck ass)\"  (en muuten edes tajuu mitä tossakin sanotaan, tyhmä minä).

Ja tääkin postaus on aivan turha, mutta nää liigakeskustelut tuppaa aina menemään ihan samanlaisiksi ja se pistää vituttamaan.

Poissa

#124 2002-10-15 06:58:23

uni
Jäsen
Kotisivu

locco kirjoitti 14.10.2002 klo 22:23:56:

VITTU SÄ OOT CP PALIKKA ET NIIN JÄRKEVÄ GET THE POINT \"INDIIIVIDUAL\" (fuck ass). VItun idiootti ootko ikinä ollu ulkomailla pelaamassa edes???

öö. vittu sä oot locco pelle. mene ulkomaille ja please pysy siellä lopun elämääsi. tee meille niinku favourite yeah fuck ass rock I speak english so fucking cool yeaah!

Hu0kaus. Tai yritä edes esittää sanottavasi edes suhteellisen asiallisesti.

- Jokke / Plague

Poissa

#125 2002-10-15 08:40:25

locco
Jäsen
Kotisivu

Man I dont really know why the fuck I even bothered. Anyhow my whole team is in University right now Including my selfe. Which is more than I can say for most of you especially if you live in the farm. Have a nice life. Pelatkaa liigaa.

Locco

JT ja muut jotka kirjoitti et mee sit ulkomaille. Niinku todellaki meen teen duunia niin vitusti et pääsisiin tyyliin jonneki ESIM Luxemburinn tai Lontooseen Pankki alalle erikoistuin Corporate Finance:iin ja Advanced FInanacial Information Systems:eihin (käytänössä ERP systeemeihin[SAP r/3]) ja sellaisia sivu aineet on laskentatoimi ja kirjanpito. Aloitus liksat tollaselle tyypille on jossain 7-12K E autot Luxissa 1/3 sumen hinnoista ja talvella n +10 lämmintä 4 kk muuten N 20C. Ja voin kertoa et en todellakaan tuu suomeen ku lomille ja nauramaan tyyliin just sulle JT. Voit aina talvisin kattoa ulkolämpömittaria ja todeta että siellä on yhtä paljon miinus asteita ku sulla on veroprosentteja. Ja siis toivon et sä jäät tänne ku kaikki on niin hyvin ja ei oo ku hyvii tyyppejä suomessa ja järjestelmä skulaa.

ÖÖÖ niinku J tai Iippo tai joku sano "BE COOL STAY IN SCHOOL"

Patrik Louko
FXL Commissioner

Poissa

Keskustelualueen alatunniste