Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#26 2008-09-02 10:29:18

GeeMan
RumaQ
Paikkakunnalta: Kemi
Rekisteröitynyt: 2002-01-02
Viestit: 1,298

Re: Keskustelua tuomaroinnista

Nemesis kirjoitti:
javazaki kirjoitti:

Sunnuntain dumista 3 oli trivogan mille joukkueesa ja yks divarista.

Mun mielestä ihan tarpeeks yhestä jengistä tuomareita.
vikalla kiekalla joka jengi varmaan joutuu dumaamaan.

Ens kaudelle tuomarointi pakko esim yks duma per jengi per kierros.

Aivan,moni muu Millessä kiertävä joukkue voisi ottaa oppia Trivogasta ja kiitänkin panostanne.

Olen koittanut pitää tuomari linjauksen samana joka kierroksella,mutta olen näköjään epäonnistunut.
Pitää varmaan pistää pillit pussiin ja alkaa harrastamaan kirjeshakkia.

Sitä ihmettelen mikset Geeman tullut sanomaan minulle Talmassa jos joku tuomari on antanut väärän käsimerkin.Sm-liigaa ja 1.div oli tuomaroimassa 2.div ja 3.div pelaajat ja siitä kuulinkin ikävää kommenttia,ehkäpä ihan aiheesta kun nyt ei sattunut olemaan muita "vapaaehtoisia tuomareita"

Jaa ja ketähän minulla on kunnia "puhutella"? En tunne kaikkia nickien perusteella. Seuraavan kerran ku tiedän miehen niin voin tulla sanoon sit livenä ku on asiaa.


Kalle Kouri / RumaQ

Poissa

#27 2008-09-02 10:38:57

DyeHard
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2008-09-01
Viestit: 9
Kotisivu

Re: Keskustelua tuomaroinnista

"Ja DyeHard:lle kommenttia: en mä oo kenenkään työpanosta tässä tekemässäkään merkityksettömäksi, otan vaan kantaa tuomaroinnin tasoon ja tiedän et saman mielisiä on monta, mä nyt vaan oon se joka ottaa ko. asian puheeksi." No tämä nyt ei hlökoht ollutkaan sulle tarkoitettu GeeMan vaan yleisesti että miettikää asia joskus näin päin että se "vesilasi" on puoliksi täynnä eikä puoliksi tyhjä. Tässä on monta henkilöä mukana pyörittämässä tätä palettia ja varmasti he tekevät parhaansa. On eri asia antaa rakentavaa palautetta kuin marista siitä ja tästä. Kuten edellä tulikin tähän tuomarointiin mille taso -> mille hinnat. Miettikää nyt! Tällä kustannusmäärällä millä nyt mennään niin mun mielestä asiat on todella hyvin. Pikkusen vois joustavuutta harkita myös dumeille. Taatusti tekee parhaansa virheistä huolimatta. Jos tulee joku poisotto virhe dumilta turnauksessa niin so what? Onneks esim jääkiekossa ei koskaan tapahdu tuomarivirheitä tms? Silti ne samat joukkueet hyppää laatikkoon ja pelaa... Ja varmaan on yönsä nukkuneet... Kuten tuossa jo aiemmin Juice mainitsikin niin tuomarointi koulutusta ei ole ehditty järjestämään joten näin se vaan menee. Kuten eräs viisas professori nimeltää Jope Ruonansuu laulussaan sanoo "On helppo huomata kenen on syy, ite kun tyhmäksi heittäytyy" Jos jätettäis nää marinat omaan nojaansa ja keskitytään pelaan vika kiekka. Te joilla on marisemista tuomaritouhuista niin miksette sitten järjestä tuomarikoulutusta ihan vaikka tässä syksyllä niin saadaan teidän opeilla "milletuomarit" kehiin? Ja vieläpä samalla liksalla.


-J

Poissa

#28 2008-09-02 10:58:07

Nemesis
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2004-12-13
Viestit: 164

Re: Keskustelua tuomaroinnista

[/quote]
Jaa ja ketähän minulla on kunnia "puhutella"? En tunne kaikkia nickien perusteella. Seuraavan kerran ku tiedän miehen niin voin tulla sanoon sit livenä ku on asiaa.[/quote]

En ota mitään kunniaa osakseni olen koittanut hoitaa päätuomarin tehtäviä hyvin tällä kaudella ja kouluttaa uusia innokkaita tuomareita lisää ja niin kuin mainitsin jo aikaisemmin siinä näköjään epäonnistuen.Nimi on Ari Kupari ja varmaan tunnistat kentällä.

Poissa

#29 2008-09-02 11:02:39

jemaliahz
Moderaattori
Paikkakunnalta: Petäjävesi
Rekisteröitynyt: 2006-07-27
Viestit: 452
Kotisivu

Re: Keskustelua tuomaroinnista

2.divarin osalta täytyy sanoa, että tuomarointi on ollut ihan ok / hyvää. Ei valittamista.

-J-


E-Mail: jere|@|malila.fi, GSM:040-7494432, skype:jeremalila, msn: jere|@|malila.fi
---
Approved by Takis! - Etek 3 -> it's just fun to gun, Bright star of Jämsä Paintball

Poissa

#30 2008-09-02 12:55:47

Rajis
Jäsen
Paikkakunnalta: Pohjanmaa
Rekisteröitynyt: 2005-05-10
Viestit: 596
Kotisivu

Re: Keskustelua tuomaroinnista

OT:

DyeHard kirjoitti:

blaa bla blaaa bla blaaaa blaa bla

Paina välillä parikertaa "entteriä" niin nuita sun kommenntteja vois lukeakkin. Saatananmoista teksti mössöä.


Pro on parasta!

Poissa

#31 2008-09-02 14:23:30

Pamppu
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-24
Viestit: 475
Kotisivu

Re: Keskustelua tuomaroinnista

Nostetaan osallistumismaksut tuonne 5000 €/tiimi tasolle, niin sitten voidaan oikeasti alkaa puhua siitä mihin maksajalla/kuluttajalla on oikeus. Sitten voidaan alkaa pikkuhiljaa vaatia ammattilaisorganisointia, ammattilaisdumia ja ties mitä.

Vielä mennään sillä pelaajalta (niiltä muutamilta jotka liittoa pyörittävät) pelaajille tasolla, joten pakollisissa kuluissa liikkuvat rahamäärät ovat ymmärrettävästi pienet. Nolla-balanssia hipovalla budjetilla ei vaan yksinkertaisesti saa parasta. Rahalla saa, ehkä.

Sarjojen osallistumiskustannuksiin ja ihmisten osallistumishalukkuuteen nähden olen itse ainakin saanut vastinetta rahoilleni siitäkin huolimatta, että en varmasti ole helpoin mahdollinen pelaaja millään tasolla. Kiitin tuomareita Talmassa lopetuspuheenvuorossani ja kiitän vielä kerran. Vittumaisia päiviä ja varsinkin kun kokeneita tai muita vapaaehtoisia ei ole tarjolla liikaa.


- Hostile Ninja Style since 1995 -

- Helsinki Cyclone - Honest Gambling -
           - http://www.cyclone.fi -

Poissa

#32 2008-09-02 15:22:08

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Keskustelua tuomaroinnista

nanook kirjoitti:

Eihän kukaan mielellään ota vastaan negatiivista palautetta, mutta uskon että palautteen myötä toimintaa voidaan kehittää ensi kautta ajatellen, ihan sama se on myös yritysmaailmassa, palautteen kautta sitä opitaan ja toimintaa kehitään parempaan suuntaan, siksi minusta on niin helvetin naurettavaa katsoa kuinka ihmiset ottavat nokkiinsa palautteesta.

On totta että herra Leskinen tekee paljon peintin hyväksi ja kiitos siitä kuuluu hänelle ja toivonkin että sekä liitto että herra Leskinen ottavat kaikki palautteet vastaan ainoastaan kehitysideoina  eikä suinkaan "vittuiluna".

Me ollaan taas siinä samassa asiassa mistä mä sanoin jo aikasemmin. Yritysmaailma on ideologisesti erittäin huono analogia, kun SPBL toimii ainakin perustamiskirjansa mukaan players to players- periaatteella. Jos taas mennään siihen että annetaan liittoon päin vain palautetta, mutta ei resursseja tai toimintaehdotuksia, ollaan taas tuossa Liitto to players tilanteessa.

Kauppaan palautus-analogia taas ei toimi siksi, että tällä hetkellä tuotetaan sitä, mihin on varaa. Jos odotukset siihen mitä rahalla saa olivat korkeammalla kuin se mitä nyt on saatu toteutettua on syy myös jokaisessa suomalaisessa peinttaajassa, eikä vain heidän valitsemissaan edustajissa.

Eikä tässä nyt kukaan henkilökohtaisena vittuiluna ota. Ärsyyntymiskynnys pelkkien mielipiteiden esittämiselle ilman hajuakaan ratkaisuista on vaan varmaan iänkin myötä muodostunut aika alhaiseksi smile

Eli edellisen kiteyttäen: tuomarointi on tällä hetkellä juuri sillä tasolla, kuin keskivertopeinttaaja sen haluaa olevan.

Poissa

#33 2008-09-02 15:31:02

Grande
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-19
Viestit: 810
Kotisivu

Re: Keskustelua tuomaroinnista

Muuli, en olis uskonu sinun kykenevän tuohon mutta puhuit täyttä asiaa

Poissa

#34 2008-09-02 16:38:40

JT
Jäsen
Paikkakunnalta: Hankasalmi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 354

Re: Keskustelua tuomaroinnista

En tiedä, olenko itse se, joka erehtyi väärään käsimerkkiin, mutta jos olen, tilanne muuttui kesken checkin ja ensin puhtaaksi näyttämäni pelaajan otin pois ilman sen kummempia merkkejä ja kerroin olevan eliminoitu. Niin päin en näyttänyt merkkejä että joku puhdas olisi eliminoitu väärän merkin takia.

Ja vaikka kyse olisi ensikertalaisista tuomareista, kyseessä on todnäk henkilö, joka sitä haluaa tehdä ainakin juuri sillä hetkellä ja siinä kehittyä. Ja ennen kaikkea henkilö, joka haluaa tehdä parhaansa tuomarina. Kuten lauantaina sanoin eräälle tuomiosta tuohtuneelle pelaajalle, minkä ihmeen takia minä (tai kukaan muu duma) haluais huvikseen ottaa pelaajan pois kentältä, jos tämä ei ole saanut osumaa tai siihen ole mitään muuta syytä?

Toki kaikki tekevät virheitä enkä voi omasta kokemuksesta sanoa dumauksen olleen tuolloin vuosituhannen alussa yhtään sen parempaa vaikka joukkueilla olikin dumausvuorot.

Ei liene liiton eikä Kuparin syy, ettei halukkaita dumia Talmaankaan saatu juuri muualta kuin kakkos- ja kolmosdivarista. Kun ottaa huomioon sen, että lauantain tuomareista äkkiä laskettuna noin puolet oli kyseisiltä sarjatasoilta ja vielä näistäkin osa ensimmäistä tai toista kertaa dumaamassa, mielestäni tuosta päivästä selvittiin kunnialla. Toki paremminkin olisi voinut mennä. Sunnuntain muuten hyvän tuomaroinnin ongelmana oli tuomarien vähyys.

Se sinimaskinen ja sinipyyhkeinen raitapaita, joka makasi maassa koko lauantain ja muistutti ennen breakkia piipuista. smile


Jari Tuukkanen
Viper / PLF ry / Äänekosken Huima
Next-Nature Extreme
SPBL:n hallitus

Poissa

#35 2008-09-02 19:27:35

Caesar Pake
Jäsen
Paikkakunnalta: Äänekoski
Rekisteröitynyt: 2008-03-30
Viestit: 179
Kotisivu

Re: Keskustelua tuomaroinnista

JT tilanteeseen lisäten, jos tilanne tuo sattui olemaan, itse olin laidalla dumaamassa tilanteessa (jos se nyt sitten oli sama) ja pelaaja siinä tsekkiä pyysi, ja pelaajalle näytin että "pelaa" kun osumaa en nähnyt etupuolella. JT katseli toiselta puolelta ja on meidän näytöt saattanut mennä ristiinkin jos toinen duma on nähnyt hitin ja toinen ei, mutta vahinkoja sattuu, pahoitteluni jos tästä jollekulle haitaa koitui, se osuma löytyi sitten sieltä JT:n puolelta...

Ja kuten JT sanoi, minkä ihmeen takia joku duma eliminoisi kentältä pelaajan joka ei ottanut osumaa tai saanut jotain muuta kautta eliminoinnin kuten,ofon? Itse en keksi mitään hyvää syytä siihen, muitahan me siellä kentällä olemme auttamassa tsekkaamalla että otitko osuman vai etkö ottanut...

Parin kierroksen dumaamisen jälkeen sitä alkaa kummasti arvostaa niitä seeproja siellä kentänlaidalla, nehän siellä niitä osumia ottaa päivänaikana enemmän kuin kaikki pelaajat yhteensä, big_smile  joten kaikki respecti niille hemmoille jotka hilluu siellä kentänlaidalla enemmän tai vähemmän koulutettuina tai itseoppineina ja vielä kahtena päivänä kierroksella (ja minusta ainakin tuo korvaus dumille on ollut suht asiallinen, paitsi jos eräät tietyt tuplapäiviä tekevät dumat ei tienaa päivässä sitä enenpää kuin mä  päivästä nin näille herroille voi palakka olla työhön ja työn tärkeyteen nähen turhan pieni, heille siitä kunniaa että tekevät tärkeää työtä niin pienellä palkalla) big_smile . Ne tekee hommasa varmasti niin hyvin kuin vain voivat, eivätkä tahallaan poista ketään tarpeettomasti sieltä kentältä...


Suomen paintball-liitto

Keskisuomalaista paintball-voimaa:

Viper-Huima-PLF

http://www.sporttube.fi/view_video.php? ... 101b61e699

Poissa

#36 2008-09-03 05:07:17

Nemesis
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2004-12-13
Viestit: 164

Re: Keskustelua tuomaroinnista

Caesarille tiedoksi tälläisiä tapauksia sattuu itse kullekkin kun hitin tai oletetun hitin ottanut pelaaja alkaa pyörimään kun puolukka .... ja huutaa checkkiä kun hinaaja.Toinen tuomari julistaa eliminointi mutta toinen jatkuu.Uskon ja ymmärrän että pelaajaa alkaa tälläisessä tilanteessa ottamaan päähän ja toteamaan "...tanan duma"

Hyvin teidän tuomarointi ainakin mun mielestä meni varsinkin kun olitte ensinmäistä tai toista kertaa tuomaroimassa.Kiitos siitä.

Mielestäni voisi yrittää ensi kaudeksi saada muutama tuomari itseni lisäksi (En mä dumaamista lopeta) jotka sitoutuvat tuomaroimaan koko kauden.Palkka ei ole häävi mutta pääsee katsomaan parasta suomipainttia,kuuntelemaan vittuilua,anna OFO huutelua ja pelien jälkeen lukemaan boardilta kuinka hyvin/huonosti olet tuomaroinut.No elämä on.

Poissa

#37 2008-09-03 11:02:41

Tumppi78
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2007-11-02
Viestit: 171
Kotisivu

Re: Keskustelua tuomaroinnista

Mun mielestä tuomaroinissa ei olle ollut mitään valittamista kokko kauden aikana on uusia on enemään kokeneita tuomareita näin vaan on joka lajissa .
Talmanssa ainakin sununtaina olli ihan helv**** hyvää tuomarointi .

Että en oikien ymmärrä mittä sittä ainaaa valitetaan!


_________________
http://www.ppw.fi
No Cash No Paint
toimintaa tukemassa:
MadCroc Energy Drink and Gum
Red Devils the tast of Energy
Welin Oy
Ölsteenin Teolisuus
Grundfos
Skaniahaus
Alexandria Tuors
Actiongames.fi
Inspire Paintball

Poissa

#38 2008-09-03 13:45:24

Caesar Pake
Jäsen
Paikkakunnalta: Äänekoski
Rekisteröitynyt: 2008-03-30
Viestit: 179
Kotisivu

Re: Keskustelua tuomaroinnista

Nemesis kirjoitti:

hitin tai oletetun hitin ottanut pelaaja alkaa pyörimään kun puolukka ....

Ei, kyllä se ennemmin alkaa pyörimään kuin mustikka... lol


Suomen paintball-liitto

Keskisuomalaista paintball-voimaa:

Viper-Huima-PLF

http://www.sporttube.fi/view_video.php? ... 101b61e699

Poissa

#39 2008-09-04 04:29:01

WALKOINEN WOIMA
Jäsen
Paikkakunnalta: RAISIO,
Rekisteröitynyt: 2002-08-27
Viestit: 800
Kotisivu

Re: Keskustelua tuomaroinnista

Tuomarointi on oikeudenmukaista ja toimivaa, ottaen huomioon lähtökohdat eli jokaisella kierroksella on ollut henkilöitä, jotka eivät ole aikaisemmin tuomaroineet. Parkuminen saa luvan loppua nyt, sillä jokainen voi itse mennä tuomaroimaan, jos on sitä mieltä ettei homma muuten suju!

Poissa

#40 2009-01-16 08:31:17

w-alfrid
Jäsen
Paikkakunnalta: Pieksämäki
Rekisteröitynyt: 2008-04-03
Viestit: 8

Re: Keskustelua tuomaroinnista

kehenkäkähän btw vois ottaa yhteyttä jos ois vaik kiinnostunu dumaamisesta ens kauella 3-2 divarista ilm. aikasempaa kokemusta :?:


Allekirjoitus-

Poissa

#41 2009-01-16 09:54:00

Ju2a
Jäsen
Paikkakunnalta: Nokia
Rekisteröitynyt: 2005-07-01
Viestit: 479

Re: Keskustelua tuomaroinnista

w-alfrid kirjoitti:

kehenkäkähän btw vois ottaa yhteyttä jos ois vaik kiinnostunu dumaamisesta ens kauella 3-2 divarista ilm. aikasempaa kokemusta :?:

Eiköhän niiitä tuomareita kysellä sitte ku se on ajankohtaista. Näin ainakin viimevuonna

Poissa

#42 2009-01-16 11:41:41

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Keskustelua tuomaroinnista

Informaatiota mm. tuomaroinnista ja siihen liittyvästä koulutuksesta tulee helmikuussa.


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

Keskustelualueen alatunniste