Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#26 2009-05-26 20:02:28

Grande
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-19
Viestit: 810
Kotisivu

Re: SPBL: Säännöt vuodelle 2009

Bono kirjoitti:
Ju2a kirjoitti:

Kyllä ne bulkkarihititkin tuntee, ja vähintään kuulee, 98% tapauksista.

Heh, mä en kuule vaikka sideline huutaa ku pistetty sika 5 metrin päästä, joten se napsahdus mikä kuuluu vyöstä ei paljon lohduta. Mutta, ei ole vielä omalle kohdalle sattunut, joten en voi vielä omista kokemuksista puhua. Sinänsä jännää, olen pelannut vuodesta -95, eikä ole tullut hittiä bulkkivyöhön  :?  (ok, rupesin käyttämään bulkkaria vasta 2000-luvulla...)

Ei edes silloin treeneissä? Damn, täytyy ampua enemmän seuraavalla kerralla  big_smile

Poissa

#27 2009-05-27 06:57:45

Jesper
Jäsen
Paikkakunnalta: HELSINKI, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-26
Viestit: 221
Kotisivu

Re: SPBL: Säännöt vuodelle 2009

Mielestäni kaveri joka yrittää suojat linssiään (=yrittää vaipata osuman joka tulee käteen) pitäisi eliminoida ja etenkin pelaajat jotka laittavat käden pään päälle = selkeä merkki eliminoitumisesta.

Väite että slaidin aikana tai juoksussa ei muka refleksi voi toimia niin että kesken slaidin laittaa käden pään päälle on mielestäni väärä. Ks. karupapan video extra clip 3:40.

Itseäni tuo ainakin hämää huomattavasti, kun vaihdan heti kohdetta kun tiedän jonkun pelaajan tippuneen. Ei nyky pelinopeuksilla ole aikaa jäädä moneksi sekunniksi varmistelemaan että onko vastustaja oikeasti pois vai suojasiko se vain maskiaan. (eikö maskin ole tarkoitus suojata pelaajaa eikä pelaajan maskia?)

Eikö näiden kaverien pitäisi olla ulkona pelistä vai näenkö ihan väärin?
Karupapan video extra clip: 0:57, 1:10, 2:40, 2:48 ja 3:19.

Poissa

#28 2009-05-27 07:10:09

Bono
Jäsen
Paikkakunnalta: Porvoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 351
Kotisivu

Re: SPBL: Säännöt vuodelle 2009

Grande kirjoitti:
Bono kirjoitti:
Ju2a kirjoitti:

Kyllä ne bulkkarihititkin tuntee, ja vähintään kuulee, 98% tapauksista.

Heh, mä en kuule vaikka sideline huutaa ku pistetty sika 5 metrin päästä, joten se napsahdus mikä kuuluu vyöstä ei paljon lohduta. Mutta, ei ole vielä omalle kohdalle sattunut, joten en voi vielä omista kokemuksista puhua. Sinänsä jännää, olen pelannut vuodesta -95, eikä ole tullut hittiä bulkkivyöhön  :?  (ok, rupesin käyttämään bulkkaria vasta 2000-luvulla...)

Ei edes silloin treeneissä? Damn, täytyy ampua enemmän seuraavalla kerralla  big_smile

Mä laitan ylikokoiset aikuistenvaipat ens kerralla kun reenataan...näyttää vieläkin siltä että olisi yrittänyt estää maa-ampiaisia poistumaan pesästään takapuolellani  big_smile


ActionGames
PPW
Sponsored by:
Mad Croc
Red Devil
LVI Welin

Ei ehkä tyylillä eikä taidolla, mutta täysillä!!!

Poissa

#29 2009-05-27 07:55:59

jemaliahz
Moderaattori
Paikkakunnalta: Petäjävesi
Rekisteröitynyt: 2006-07-27
Viestit: 452
Kotisivu

Re: SPBL: Säännöt vuodelle 2009

Jesper kirjoitti:

Mielestäni kaveri joka yrittää suojat linssiään (=yrittää vaipata osuman joka tulee käteen) pitäisi eliminoida ja etenkin pelaajat jotka laittavat käden pään päälle = selkeä merkki eliminoitumisesta.

Taidan olla tyhmä mutta en mä oo koskaan edes tajunnu ajatella että siinä olis tarkoitus waipata vaan enempi oon ajatellu että siinä yritetään hakea pehmeämpää pintaa kuin linssi. Eli jos pallo tulee niin se enemmin bounsais pehmeämmästä kädestä kuin kovasta linssistä.

Sinänsä oon sitä mieltä että ei waippaamista hakevaa kaveria pidä eliminoida - sehän on osa peliä ja siitä on säädetty rangaistus.

No, aina oppii.

-J-


E-Mail: jere|@|malila.fi, GSM:040-7494432, skype:jeremalila, msn: jere|@|malila.fi
---
Approved by Takis! - Etek 3 -> it's just fun to gun, Bright star of Jämsä Paintball

Poissa

#30 2009-05-27 08:55:19

coe
Jäsen
Paikkakunnalta: Turku
Rekisteröitynyt: 2008-07-29
Viestit: 199

Re: SPBL: Säännöt vuodelle 2009

Jesper kirjoitti:

Väite että slaidin aikana tai juoksussa ei muka refleksi voi toimia niin että kesken slaidin laittaa käden pään päälle on mielestäni väärä. Ks. karupapan video extra clip 3:40.

Jollain voi, jollain toisella ei. Pointti on kuitenkin, että moovin saa suorittaa loppuun ja chekata itsensä vasta seuraavalla syndillä. Ei ole mitään tarvetta vaatia/odottaa että pelaaja eliminoi itsensä kesken moviin, koska säännöissä nimenomaan sallittaan moovin suorittaminen suojalle asti loppuun.

Liiga pelaa kyllä niin helvetin nopeasti, että en yhtään ihmettele jos tuosta kädestä tulee siellä ongelmia.

Jos toi muutetaan, niin tulee kunnon ofo-fest. Niin moni suojaa kädellä maskiaan. Miten millessä, lähteekö siellä jos suojaa maskia slaidissa?

ps. emmä sitä kättäni nosta, joten mulle ihan sama loppupeleissä.

Poissa

#31 2009-05-27 12:12:46

Junior
Jäsen
Paikkakunnalta: Loppi
Rekisteröitynyt: 2007-05-14
Viestit: 53

Re: SPBL: Säännöt vuodelle 2009

Jesper kirjoitti:

Väite että slaidin aikana tai juoksussa ei muka refleksi voi toimia niin että kesken slaidin laittaa käden pään päälle on mielestäni väärä. Ks. karupapan video extra clip 3:40.

Tuossa tilanteessa otin rintaan ja käsivarsiin monta kipeää bounssia. Kävi sen verran kipeetä, että kuka vaan olisi lopettanut juoksemisen.


Trivoga
Ego Army

Poissa

#32 2009-05-28 20:17:47

Jesper
Jäsen
Paikkakunnalta: HELSINKI, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-26
Viestit: 221
Kotisivu

Re: SPBL: Säännöt vuodelle 2009

coe kirjoitti:

Jos toi muutetaan, niin tulee kunnon ofo-fest. Niin moni suojaa kädellä maskiaan. Miten millessä, lähteekö siellä jos suojaa maskia slaidissa?

Millestä en tiedä, mutta Baltiassa ainakin Suomi-poika lähtee pois kentältä tuomarin toimesta kun nostaa käden suojaamaan maskia slaidatessa.

nim. pari kertaa tämän kokenut ja nyt oikeille tavoille oppinut.

ps. kaikki kohdat jotka videossa olin maininnut oli vielä selviä self elimination tilanteita eikä mun mielestäni ees mitenkään tuomarin päätäntävallan alla, ei ollut käsi suojaamassa maskia vaan selkeästi päänpäällä asti.

Poissa

Keskustelualueen alatunniste