Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2001-11-24 12:03:26

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 494
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Niin suomessa on niin monta sponsori yritystä jotka kaikki vedättää paintti ihmisiä pitkin vuotta ja työntekijät tai osakkaat saavat ihan ok massit siitä että ne tekee tätä.

Miksi LIiga ei voisi sitten hoitaa Italiasta (Euroopan ainoalta kunnon kuula valmistajalta) omaa kuulaa ja myydä sitä provikalla pienellä sellaisella liiga joukkueille. Olisi kirjanpito yms. ja saadut rahat käytettäis oikeesti lajin kehittämiseen eika tyyliin sissoksen omahyväsen tuhoutuneen imagon uudelleen rakentamiseen. Tällä malilla saatais oikeesti rahaa lajiin ja sen hyväksi ja pyörät pyörisi paljon nopeampaa. Kaikki kusipäät sun muut sitten vois alkaa tekemään jotain hyödyllistä lajin eteen kun on yksinkertainen malli. Rahat pysyisi lajissa.

Tiedän siis soitin tehtalle että kuulan hinnaksi tulisi tyyliin 13-14p chibis. ja sitä sitten myytäisiin vain liiga pelaajille ettei nykyiset yrittäjät kuolisi täysin.

Mitäs mieltä olette. ei lupauksi ei sopimuksia ei turhuuksia rahat pysyy lajissa ka kasvaa. Kaikki pelaajat hyötyy.

Sori yrittäjät mutta mailma muuttuu ei kannata alkaa taas jotain oikeus sotaa mun kanssa. Tiedän että tämä tulee ehkä shokkina monelle. Mutta viimne vuoden tapahtumien perustella en voi muuta todeta kun että landet ja yleisesti suomalaiset on kyl niin hitaita. Ihme että vielä ihmiset jaksaa maksaa sissokselle mitään. Raht vois pysyy omassa organisaatiossa. JOnka kaikki omistaa. Miksi flinkin pitäis juoda palloista tulleet rahat ku ne voitais vetää yhessä itse. klo on nyt 14:04 24.11.2001.

Locco voodoo


Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#2 2001-11-24 13:15:19

Stefu
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 173

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

En tiedä oliks tää vitsi mutta ihan surkee idea.

Se ei toimi koska:

* Kuka sen tekee ilmaiseksi? Jos maksetaan liksaa niin pallon hinta nousee.
* Kuka sitä yleensä edes pienellä liksalla haluaa tehdä?
* Rahaa tosta tulis niin vähän että sillä nyt ei mitään ihmeellistä tehtäis.
* Palloo pitäis ostaa aika läjä kerralla. Kuka ottaa riskin ja ostaa koko kauden skabapallot etukäteen. Ja maksaakin pitäisi etukäteen. Meneekö Locco takuuseen laadusta ja varastoinnista?
* Pallo on jo Suomessa halpaa.
* Eläköön valinnan vapaus.

Mikset Locco pistä omaa firmaa pystyyn ja hanki vähän pelimarkkoja peinttiin. Voit lahjoittaa voitosta kymmenykset Paintball Liitolle ja näin edesauttaa lajia Suomessa.

Olen negatiivinen, mutta ei mitään henkilökohtaista smile


Stefu / Cyclone


*** HAS BEEN ALL STARS ***
ISO-K
Metsävideoita vuosien varrelta

Poissa

#3 2001-11-24 19:18:16

AFI
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-09
Viestit: 39

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

mitä aineita sä locco vedät? sähän oot ihan sekasin

Poissa

#4 2001-11-24 21:24:59

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

No en tahdo nyt enää lisää dumaa jätkää, sillä tiedän, että jätkä tarkottaa hyvää, mutta noi Stefun pointit kannattaa ottaa huomioon.

Ja miten noi maksettas noi kuulat? etukäteen ennen kauden alkua? voi olla tiukka paikka monelle tiimille?



-Raakel Liekki-


[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#5 2001-11-24 22:35:51

eppu
Jäsen
Paikkakunnalta: vanda,
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 86

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Joo, dumatkaa kaikki vaan.
Mun mielestä tossa loccon ajattelu juhanissa on kuitenkin vähän ideaa. Kiva jos teidän mielestä pallo on suomessa tosi halpaa. Ei ehkä kannattais dumaa jotain uutta mietintämallia heti alkuun. Jos teidän tiimi pelaa jollain spossi kuulalla, niin hyvä teille, mut ehkä ois asiaa funtsii hommaa vähän pidemmälle. Kuitenkin liiga on niin suljettu homma, et ei siellä loppujenlopuksi oo kauheesti tiimejä, jotka saa palloja halvalla. Niin no, no niin. Vittuakos mä tiedän. Oon tosipihalla tääl kosovossa. Kertokaa te viisaammat.

Yogo on köyhän auto

Poissa

#6 2001-11-25 08:26:02

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 494
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Stefu jätkä puhuu ihan asiaa siltä kannalta että piilee riskejä (toisalta jätkä on hyvä front man tietyille tahoille puhuu tätä juttu vastaan). SPBL on kuitenkin niin pieni piiri että ei ole mitään järkeä että on joku 5 eri maahantuojaa jotka kaikki ottaa pallosta tietyn hinnan.

Puhut isojen määrien tilaamisesta. Ei tarvitse kuin tehdä sopimus pitkältä aika väliltä valmistjan kanssa missä sovitaan minimi toimituksista. Samalla ei tarvitse maksaa tyyliin koko 12 miljoonaa palloa kerralla.

SPBL+divari jätkät käyttää kuitenkin 1-2 miljoonaa palloa vuodessa turnauksiin ja treeneihin. Jos määrät ostettais keskitetysti niin hinta laskisi ehkä kaikille samaan tasoon kuin tyyliin Cyclonella tai Voodoo 2lla(clonella :-)) johonki 13-15p. Ja asiasta hyötyisi itse organisaatio sillä kuulaa olisi aina halvalla.

Varastointi? Yks autotalli tai oikeestaan 1/3 autotallia. Eks muka koko liigasta löydy yhtään henkilöä jolla olis tämmöinen lämmitetty tila muutamaa sataa markkaa kohtaan. JOs ei tarvita kaikkia kuulia tyyliin kaudessa niin niitä voidaan myydä "hyvään" hintaan eteenpäin.

Laadusta? Tyyliin jos olen eka ihminen joka tän nyt sanoo julkisesti ni... ZAP hän nyt on ihan vehkeestä verrattuna muihin kilpaileviin brandeihin (diablo´, tomahawk, RP, Victory) (laittakaa kommenttia jos olen väärässä). Suurin osa pelaajista pelaa Zapillä koska se on markkinoiden halvinta tällä hetkellä. Onneksi kuitenkin on tullut kilpailijoita. Jos standardi on Zap, niin verrattuna victoriin (WDPn pallo) tai Tomahawkiin se on paljon huono laatusempaa. Eli tähän mennessä ainakin Italian tehtaalta tullu pallo on ollut hyvää/parempaa ku standardi tiedän sen koska olen pelannut kummallakin yllä mainitulla palolla.

Stefu oot oikeassa että kukaan ei tee sitä ilmaiseksi. mutta hinta laskisi kuitenkin ja rahaa tulisi edes vähän. Tällä hetkellä tietääkseni SPBL ei ole mitään omistusta rahallisessa tai missään muussakaan muodossa. Jos saatais edes pienet lisä tulot "tyhjästä" tyyliin 5-10 K kaudessa niin voisi pikku hiljaa alkaa rakentaa omavaraista liigaa. Vois hankkia kompura, oma suppi kenttä etc. Tällä saatais yksi SPBL suurimmista rasitteista ku menee landelle pelaamaan poistettua-->jokaisen pitää itse rahaa joku iso pullo sinne kuopioon ku asian vois hoitaa yhdessä helpommin ja yksinkertaisemmin tyyliin liigan kompuralla.

Pointti kuitenkin on se että jos liiga ei edes ala yrittämään pienestä keräämään rahaa jotenki ja vaurastumaan niin ei ikinä tule asiat parantumaan. Jos liigalla olisi omat kentät ja kompura/kaks niin pelaaminen olisi niin paljon helpompaa kaikille. MOni joukkue haluaisi pelaa liigaa. Ja tän tekemiseen ei tarvita kuin pieni alku panostus.

Mutta niinku niin monta kertaa aikaisemmin olen todennut tällä mallilla kaikki uppoo suohon joka vuosi uudelleen ja uudelleen. Tiedän et päättäjät kuitenki siel landel on niin kommareita et teil ei oo mitään tajuu mistä mä puhun.

LoCCo

VOODOO

Locco voodoo


Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#7 2001-11-25 08:54:09

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Joo ihan kiva, et jätkä yrittää ja idea on toisaalta ihan hyva (ehkä vähän hienosäätöö?), mut tässä asiassa on mun näkökulmasata katsottuna edelleen pari hommaa, jotka mättää eli:

-tolla italian pallotehtaalla on Suomessa jo kontakti.
-jos tällänen sun ehdottama järjestely toteutus niin sun Suomen kontakti ois kuitenkin se, joka tästä kaikesta hyötyy, sillä ei se pallo tuu tänne mitenkään sun kontaktin ohi (=välikäsi=rahat toisen taskuun)
-Ainoo ratkasu tohon edellä mainittuun pulmaan on kokonaan uus pallotoimittaja Suomeen joka toimittaa ns.Liigapalloa, tällänen toimittaja löytyy aasiasta, joka ehkä voisi laajentaa toimintaansa euroopan puolelle.
-Tolla sun mallilla liigasta tulisi organisatio, jonka toiminnan pyörittäminen vaatisi jonkinverran rahaa, joka pitäs kerää liiga/divari pelaajilta, sillä ton luokan sumplintaa = pallot ja kaikki niiten säätöön liittyvä ja kentät, kompurat ja niiden roudaaminen ympäri maata vaatisi vähintään yhden henkilön osa-aikasta työpanosta.

+Noi sun mainitsemat Liigan omat kentät ja kompura on loistavia ideoita.

+Ei se säppi voi olla kovinkaan huonoa, sillä käsittääkseni sillon otettu ihan suomessakin, jonkinluokan saavutuksia kuluneellakin kaudella.



-Raakel Liekki-


[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#8 2001-11-25 09:06:32

Clint
Jäsen
Paikkakunnalta: , Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 365
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Ei millään pahalla Locco mä en antais mun tiimin
kauden kuula rahoja sun käyttöön. Sulla ei vissiin
oo ees oman tiimin massit pysyny käsissä.

Poissa

#9 2001-11-25 09:15:10

Stefu
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 173

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Ok, mä vähän lievennän kantaani. Kiinnostuneet voi kerätä joukon kasaan ja ajaa asiaa. Mutta homman täytyy perustua vapaaehtoisuuteen. Kenenkään ei tarvitse osallistua vasten tahtoaan.

Muutenkaan en tiedä onko niin järkevää että liiga tai liitto omistaa kaiken. Siihen iskee yhteisomistamisen ongelma, varusteiden huolto tahtoo jäädä retuperälle. Helpompi olisi ehkä vuokrata noita kenttiä ja kompuroita. Kuten Egi kirjoitt aikaisemmin, kierroksen järjestäjällä täytyy olla tarpeeksi suuri budjetti että pystyy tarjoamaan palvelut, mistä ikinä ne sitten hankkiikin. Tää nyt meni vähän off-topic..

Rahaa tuo vuokraaminenkin vaatii, kaikki tulonlähteet otetaan liiton puolella varmasti kiitollisena vastaan. Siinä toi liigapallo varmasti auttaisi.

Stefu / Iso C


*** HAS BEEN ALL STARS ***
ISO-K
Metsävideoita vuosien varrelta

Poissa

#10 2001-11-25 13:57:04

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 721
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Locco hyvä ystäväni, olethan laskenut tuohon 13-14p pallo suomeen kuljetuksen lämpimässä rahdissa + säilytyksen? jos olet niin herrahan voi olla hyvä ja alkaa hoitamaan homma.

...
Jesse


Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#11 2001-11-25 18:37:36

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Niin, jos liigalle halutaan rahaa, niin mun mielestä se, että hankitaan liigalle pääsponssi, on paljon parempi ja järkevämpi juttu, kuin tuoda kuulaa liigan nimissä.

+ Liigan sponssirahat tulisivat ns "kertavaivalla"
+ Liigan sponssi olisi helpompi saada kuin jokaisen joukkueen erillinen sponssi. Esimerkiksi jos SPBL:n liiga olisikin nimeltään Veho-cup tms.
+ samat muut hyödyt kuin pallojen tuomisessa, paitsi, että ei tarttis pitää hillitöntä kirjanpitoa ( + tilintarkastutusta jne. ) siitä, kuka on velkaa ja mihin. Lisäksi ei tarttis roudailla treenikuulia ympäri Suomea.

- Joku tarvitaan lobbaamaan, joku sellanen joka haluaa yhteisen hyvän eteen ja pistää kontaktinsa likoon mieluummin liigan kuin oman joukkueen puolesta ( En usko että löytyy )
- Tarvitaan joku / jotkut kokoamaan ns. markkinointimatsku, ei millään monistetulla a4 lapuilla mitään sponsseja saada.
- Sponsorille pitää tarjota mutakin kuin nimi kenttäverkoissa.

- Muuli

Poissa

#12 2001-11-26 06:39:22

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Been there, done that....

Locco, kysy Kai Siltalalta miksi "liigapalloa" ei ole tilattu sitten vuoden -94

Jos pystyt tuomaan pallot maahan ja myymään ulos 13-14p/pallo suosittelen sen tempun tekemään koska tuon hintainen "turnaustason" kuula menee varmasti kaupaksi. Ja kuten joku ehdottikin niin voit sitten voitolla sponsoroida SPBL:n toimintaa.


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#13 2001-11-26 09:40:01

Stark
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-09
Viestit: 68

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

locco:

Sori tuo sun palloidea ei tule toteutumaan käytännön syistä.
Suosittelen lämpimästi keksimään jokin toisen idean rahan keräämiseen liitolle.
Suosittelen ottamaan mielummin saman tavoiteen kuin Laurent Touluseen, haetaan ulkopuolista rahaa jolla katetaan pelaajien osallistumiskuluja.

Mitä tulee tuohon sun kommentiin pallon laadusta niin vaikuttaa siltä kun olisit pelannut tätä lajia vasta 1-2v.
Tuollainen jauhanta miten merkki x on parmpi kuin y on ihan paskanjauhantaa, blaa blaa....

Kuten Juicekin totesi on ajan saatossa ollut monenmoista säätöä liigassa asiasta kuin asiasta ja pallosäätö oli yksi niistä.

Lopuksi Locco:
>Stefu jätkä puhuu ihan asiaa siltä kannalta että piilee >riskejä (toisalta jätkä on hyvä front man tietyille >tahoille puhuu tätä juttu vastaan).

Eli varmaan 90% liigassa pelaavista on front mani johonkin suuntaan.

-Cyclone-


-Cyclone-

Poissa

#14 2001-11-26 21:26:19

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 494
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

[Ok stark mä ymmärrän että sä et ehkä ymmärrä mitä minä tarkoitan "hyvällä" front manilla. Mutta voitte fattyn kaa kokoontuu ja vaikka ajatella pitäkää vaikka brainstorming sessio ja ajatelkaa asiaa]

Toinen juttu miksi täällä on joku 10 postii 2 on mun ja 7 niistä on DH talli joukkueiden ja yksi niistä on jonkun never heard nobodyn joka haluis pelata halvemmalla???

Flinkki meidän jengin raha asiat ei kuulu sulle oikeestaan mäkään en tajuu niistä mitään. JOs jollain on jotain kysyttävää niistä voitte ottaa yhtettä Rapeen.

Nyt tähän pallo asiaan mulla on idea mutta se DH dudet varmaan dumaa sen taas pois. Et never mind.

Vuokrata kamat (kompura kenttä) pitää kuitenki, tehään se sisäisti tai ei. Kaikki kuitenki tarvii ilmaa niistäki voitais tehä hinta tarjous kuka tarjoo kaikilla liiga kierroksilla ilmaa/kentti halvimmalla. Tän ei tarvis olla mitenkää pakollinen. Tyyliin jos joku hoitais ilmat aina ni varmaan se kuitenki tulisi halvemmaks kaikille hoitaa paikalle yks kompura ku tyyliin 10-20 100kg ilma lekaa. Kelatkaa nyt vähän.

Pallon takoituksena olisi vapauttaa vähän ilmapiiriä suomessa että liiga toimis pelaajien puolesta eikä paintball yritysten puolesta vai kuinka Flinkki??? Onko tämäkin huono ajatus?

LIIGA PALLOSTA, HOIDETAAN SE MITEN VAIN, HYÖTYY PELAAJAT. FIRMAT KUTEN SISSOS JA DH KÄRSISIVÄT SIITÄ. Niin tehdään edes tarjous pyyntö pallosta kaikilta halukkailta joka sitten voisi olla virallinen liiga pallo. JOs saadaan tarpeeksi hyvä diili vois sopia tarjojan kanssa että osa tyyliin .5p tai 1p hinnasta menee suoraan liigan toimintaan jolloin pallon hinta nousisi hieman kaikkien eduksi. Ja liigan. Tää on järjetöntä miten ihmiset ovat niin sitoutuneita firmoihin lypsettäväksi.

LoCCo

Voodoo



Locco voodoo


Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#15 2001-11-26 22:28:00

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Anteeksi, mutta:

Oli pallodiilit mitkä vaan ja Sponssit ketä vaan niin on saletti, että Peinttiliikkeet auttavat lajin pariin uusia harrastajia ja laskevat lajin aloittamiskynnystä, sillä:
-Liikkeet vuokraa merkkaimia.
-Liikkeet järkkää turnauksia.
-Liikkeet omistaa suppikenttiä.
-Liikkeet myyvät merkkaimia (ulkomailta ite tilaus ei kaikki houkuttele)
-Liikkeet huoltaa merkkaimia.
-Liikkeissä ei IKINÄ noviiseille naureta.
etc...

Ilman liikkeitä ja niiden ympärillä pyörivää toimintss, tuskin mäkään tässä paskaa jauhasin. Ihan sama mikä liike on kyseessä, niin uskoisin sen tuottavan enemmän hyötyä lajille monella eri osa-alueella vuodessa, kuin sun LIIGAKUULAS 100-VUODESSA.

Kato asian kokonaiskuvaa!

Ja mitä bisnekseen tulee niin mäen siitä tajuu mitään, mutta ymmärrän kyllä, että jos mullon rahaa kii jossain lafkassa niin en mäkään haluu sitä tappiolla/nollatuotolla pyörittää. Käsittääkseni teilläkin (Voodoo1) on pallodiili ja uskoisin, että se on jopa aika hyvä, eli mitäs jos sä ammut mitä haluut ja me muut arvotaan monen merkin viidakosta se pallo joka meitä miellyttää.



-Raakel Liekki-
  *Voodoo2*


[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#16 2001-11-26 22:55:49

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 721
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

njoo senkun tilaatte kuulanne kuhan se ei ole pakollinen, koska pelaajilla pitää olla päätösvalta kuitenkin millä kuulalla pelaa. Jos tuo olisi pakollinen kuula niin sillon sponssi hommat kusee liikaa.

...
Jesse
Clone (kyllä DH sponssissa, mitä sitten?)


Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#17 2001-11-27 06:23:36

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Mikä ihmeen kommunisti-idea on hankkia pakollinen liigakuula??? Tuo käytäntö vaan on suoraan setä-Marxin kirjasta.

Minä haluan valita mitä kuulaa käytän, vaikka en enää saa valita valuuttaa millä sen maksan (perkeleen EURO).

Eihän missään lajissa ole samaa ideaa! Ei kaikilla jääkiekon pelaajilla ole Bauerin luistimia! Tai kaikilla tennispelaajilla Puman palloja. Ei Schumi ja Häkä käyttäneet samaa bensaa tai edes urheilujuomaa.

Tähänkin asti eri yritykset ovat joka vuosi luovuttaneet liigan käyttöön suppi-kentät ilman maksua, luuletteko että näin tapahtuisi mikäli kukaan ei ostaisi heiltä palloa?

Liigapallosta pitäisi siis maksaa yksi 7-man kenttä (about 50 000mk), 15 joukkuetta voisi kuluttaa noin 1500 casea kaudessa eli jokaisesta casesta pitäisi saada vähintään 33mk (+kulut ja verot)puhdasta voittoa, jotta tuo kenttä voitaisiin ostaa...

Tämä on vapaa kulutusyhteiskunta, annetaan kaikkien kukkien kukkia. Jos joku minulle tarjoaa hyvää turnauskuulaa hyvään hintaan läpi koko kauden, olen luonnollisesti valmis kuuntelemaan. Mutta nämä yhteisostoideat kuolivat jo vuosia sitten ja syystä.


Juice
team URHO
sponsored by Paintball Games Finland


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#18 2001-11-27 07:33:39

Sami
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10
Viestit: 1,549

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Pakollinen liigakuula kyllä sotis just sitä perusajatusta vastaan, mikä on koko liigan kantava voima: pelaajilta pelaajille.

Mitä kuulaan muuten tulee niin miksei joku kymmenen jengin koalitio keskenään hommais ittelleen kimppadiilin. Ei siihen liigaa tarvitse sotkea mukaan.

Poissa

#19 2001-11-27 08:16:15

Clint
Jäsen
Paikkakunnalta: , Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 365
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Locco: sulla on nyt ihan kunigas ajatus omasta mielestäsi. kuten huomaat täällä ei ole pelkästään meidän firman kavereita keskustelemassa.

Juice: "Liigapallosta pitäisi siis maksaa yksi 7-man kenttä (about 50 000mk), 15 joukkuetta voisi kuluttaa noin 1500 casea kaudessa eli jokaisesta casesta pitäisi saada vähintään 33mk (+kulut ja verot)puhdasta voittoa, jotta tuo kenttä voitaisiin ostaa.."

Hyvä pointti. Eli jos haluat ostaa halpaa kuulaa puhutaan hinnasta 14-15p eli siihen + 33mk (+kulut ja verot) niin silloin sun kuula hinta oli normaali hintaista, paitsi sulle
"Locco" koska sait tämän diilin hoidettua. Kuka sen jälkeen hoitaisi panostuksen mainontaan ja aseiden vuokraus puoleen yms. kuten iippo mainitsi?

No jos sä jaksat säätää niin soita kaikille kuulan valmistajille ja kysy tarjousta äläkä pelkästään you know where.

Poissa

#20 2001-11-27 09:11:23

Tuomo Twilight
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-09
Viestit: 46
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Yleensä näiden juttujen taso on sen verran ala-arvoista, että niin vastaaminen kuin lukeminenkin saa jäädä väliin, mutta tässä liikutaan alaa paremmin tuntemattomien lukijoiden kannalta niin harmaalla alueella, että katson velvollisuudekseni osaltani myös hieman selventää asioita väärinkäsitysten välttämiseksi; Reality check;

a) Paintball kilpaurheiluna ei ole yhdellekään alan yritykselle kovinkaan tuottava bisnes. Montako yrittäjää saa toimeentulonsa paintin kilpapuolelta?

b) Locco ei millään pahalla, mutta toi sun pallon hinta-arvio on aivan metsässä. Alvin, tullin, rahdin, ja muiden kulujen jälkeen et millään pysty myymään ulos mitään laadukkaista kilpailevista värikuulista tuohon hintaan. Ellet sitten halua rahoittaa suomen painttiskeneä omasta pussistasi.

c) 1-2 miljoonaa värikuulaa, jonka liiga käyttää, on tehtaille aivan se ja sama määrällisesti. Suomen markkinat yleisestikin ovat hyvin pienet. Pitää tilata vuositasolla huomattavasti enemmän saadakseen järkeviä alennuksia. Pelkkä liigan maalimyynti ei riitä, siispä sitä on myytävä muillekin. Siitä tulee työtä, ja paljon. Oletko sinä valmis tekemään sitä korvauksetta? Mikäli näin on, sinun tulee olla valmis myös sijoittamaan huomattavan määrän rahaa myös merkkainten varaosiin, merkkaimiin, varusteisiin jne, koska niitähän pelaajat tarvitsevat myös. Elinehto alan yrityksille ja palveluille kilpaurheilun parissa on pallon myynti tiimeille, kaikki muu on käytännössä tappiollista toimintaa suomen painttiskenen tilausvoluumilla. Eikä se kuulakaan mikään kultakaivos ole. Eli siis jos alan yritykset tällä toimintamallilla kuristettaisiin, muodostuisi liitosta pakon sanelemana hyvin nopeasti yritys. Ja hinnathan palaisivat kaikissa tuotteissa hyvin nopeasti nykyiselle tasolle, ja todennäköisesti ylikin. Liiketoiminnan perussäännöt sanelevat sen, eikös vain?

d) Kuulan hinta suomessa on jo nyt aivan liian alhainen. Harrastuspohjainen yritystoiminta, ja tiimien rimpuilu halvimman vaihtoehdon perässä on johtanut liian huonoon katteeseen järkevän yritystoiminnan kannalta. Kysynpä vaan kenen etu se on pitkällä aikavälillä? Sama ongelma riivaa turnauksia, joukkueet vinkuvat turnausmaksuista, jotka suomessa ovat muutenkin naurettavan alhaisella tasolla. Ja sitten ihmetellään suomen turnauksien heikkoa laatua. Katsokaapa Cyclonen, DT:n ja Juicen järjestämiä turnauksia, jotka tasoltaan suomessa ovat selkeästi muita edellä, ja laskekaa mitä siitä jää järjestäjille käteen. Vastaan itse: satoja talkootyötunteja ja jumalaton vinkuminen jos jokin homma ei toimi juuri niin kuin minä matti möttönen kiikurin kunnasta olisin halunnut. Ihmettelen vain miten pojat jaksaa vuodesta toiseen tota hommaa tehdä saadakseen vain vittuilut palkaksi; mutta olen itse ,-ja joukkueeni on, HYVIN kiitollinen että tuollaisia ihmisiä löytyy.

e) Tarjouskilpailu eri tehtaiden/liikkeiden kesken maalin hinnasta liigalle. Joopa joo, kysytäänpä kaikki tehtaat läpi jos niiltä löytyisi joku esim vioittunut erä erittäin halvalla. Eiköhän tiimit itse halua valita maalilaatunsa, ja jotkut laadut vain maksavat enemmän kuin muut. Se halvin ei aina ole paras vaihtoehto.

Locco, ei millään pahalla, eikä henkilökohtaisesti, sun jutut on yleensä hauskoja, kun niitä katsoo pilke silmäkulmassa, mutta nyt olet mennyt kyllä metsään.

Pahoittelen kommenttini mahdollisia epäjohdonmukaisuuksia, toistoa, ja kirjoitusverheitä, en oikein ole parhaassa terässä hyvin kostean ruotsinkeikan jälkeen. Toivon kuitenkin että pointtini ymmärretään, ja voin tarvittaessa sitä hieman selvittää kunhan olen saanut muutaman tunnin untaJ

Tuomo / Twilight

-Mielipiteeni täysin omiani, joukkueeni, sponsorimme, äitini ja isäni eivät ole vaikuttaneet niihin..

Poissa

#21 2001-11-27 09:19:35

Stark
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-09
Viestit: 68

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

locco: Jos et ole vielä huomannut postaan tänne jos katson itselläni olevan jotain asiaa ja jätän turhat lässytykset väliin. Tiedän vain kokemuksesta että tulet vetämään 99% vesiperää tuolla projektilla mutta onnea yritykselle.

>Toinen juttu miksi täällä on joku 10 postii 2 on mun ja 7 >niistä on DH talli joukkueiden ja yksi niistä on jonkun >never heard nobodyn joka haluis pelata halvemmalla???

Joo toi katsos johtuu siitä että meillä lähti ryhmätekstarit heti liikeelle joka käski kaikkia menee postaa kun DH voi mennä konkaan ton sun idean takia joooo..

>Nyt tähän pallo asiaan mulla on idea mutta se DH dudet >varmaan dumaa sen taas pois. Et never mind.

Onks tää nyt sit sun tapas sanoa ettei ehkä olekaan toteuttamiskelpoinen idea?

>Vuokrata kamat (kompura kenttä) pitää kuitenki, tehään se >sisäisti tai ei. Kaikki kuitenki tarvii ilmaa niistäki >voitais tehä hinta tarjous kuka tarjoo kaikilla liiga >kierroksilla ilmaa/kentti halvimmalla.

Käsittääkseni liiga ei ole paljoa kärsinyt kenttien käytöstä. Mitä tuohon ilmakompuraan tulee niin ei ole ollenkaan huono homma jos joku ulkopuolinen pystyy toimittamaan todella halvalla tarpeeksi järeän täyttökaluston sekä varakaluston.



-Cyclone-


-Cyclone-

Poissa

#22 2001-11-27 09:52:12

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

ÖÖ

Ihan _itun hyvä tapa muuten lanseerata uutta ideaa:

1: Haukutaan kaikki suomen painttifirmat riistäjiksi
2: Haukutaan puolet suomen painttaajista painttiliikkeidein front maneiksi.
3: toinen puoli dumataan sitten lypsettäviksi manservanteiks.
4: Huudellaan että herätkää, mutta kun kaikua ei saada, niin aletaan kiukuttelemaan.

Pati hei,

Josko vähän kasaisit enemmän ajatusta tuon systeemin ( joka sinäänsä varmaan toimii, mutta EI mun mielestä edistä suomalaista Paintballia, joo sano vaan että mä en tajuu. sehäm just jeesaakin mua tajuumaan ) taakse, pistäisit vaikka toimintamallin paperille jne. Toimintamallista voisi löytyä seuraavat kohdat:

1. Mitä kuulaa
2. mitä määriä millä alennuksella
3. miten jaellaan ympäri suomea, kuka ajaa liigakierrokselle peräkärry täynnä kuuulaa ja kuka maksaa peräkärryn ja siihen tarvittavan vetoauton?
4. Varmaan jengi haluais pelata myös treeninsä halvemmalla kuulalla, silloihan diilistä olisis maksimietu, tästä seuraa kysymys: Mitenkäs roudaat ouluun jengille treenikuulat, vai edellytetäänkö noilta ulkokuntalaisilta omaehtoista hakemista? Onko diili hakemisen jälkeen enää edullinen, vai kannattaako käyttää lähiliikettä kuitenkin?
5. Kuka vastaa siitä, että kuulat tulevat ajoissa?
6. Kuka hoitaa reklamaatiot, jos caset on pelkkää muussia
7. kuka takaa kuulan saatavuuden, jos vaikka Osama ampuu lentorahtikoneen alas?
8. Kuka hakee sen kasan ja hoitaa ns. maahantulomuodollisuudet?
9. Mihin varastoidaan, kuka hoitaa varastoa, miten kuulia saa varastosta, koska varaston hoitaja on paikalla?
10. kuka tuon kaiken tekee ilman kustannuksia?


Jos olis hyviä vastauksia noihin kysymyksiin, niin varmaan joku saattais kiinnostuakin.

- Muuli

Poissa

#23 2001-11-27 14:31:33

EGi
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 239
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Ainoo homma mitä haluan asiaan kommentoida on korjaus (jottei kellään jää vääriä mielikuvia).

Kompura(t) jolla liigakierroksen kokoinen tapahtuma hoituu maksavat vähintään 100 000FIM. Lisäksi niitä pitää todella olla useampi jotta hommassa on jonkinlainen varmuus... (eli 50kmk kpl)

Vuokraus olis jees jos löytäis paikan mikä vuokrais sopivaa kalustoo. Sukellusseuroilla tahtoo olla turhan tehottomia kompuroita ja liikkeillä tehokompurat on yleensä kiinteitä.

--Egi

Poissa

#24 2001-11-27 22:25:41

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 494
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

NO niin. Now we r talking.En tiedä tyyliin mistä kaikki tää juttu taas tuli. Mutta yleisesti threadini on ollu suosittuja. Juice kuka puhu pakollisesta mitään.

Pointti ->kaikki pelaa palolla. Jos se olisi halpaa niin me hyödytään. Tämä sivu näyttää siltä että täällä keskustellaan paintball yritysten asioista. Tämä oli ainakin vimme aikoina ollut paintballin ja sen asioden edstämistä varten pystytetty. Ok jos liikkeet hyötyy, tai oikeestaan hyvä, mutta lähinnä tarkoituksena on normaalien pelaajien auttaminen ja mahdollisuuksien parantaminen (tai se on ainakin mitä mä haluun). Täällä on selkeesti kaikki fiksated johonki firmaan tai siihen että tällaiset ideat vie vallan monelta ihmiseltä tässä lajissa. Ja se ei jotenki ole oikein.

On hyvä kritisoida. Ja kiitän että monet ovat olleet oikeesti rakentavia --> EGI (niinku aina) ja Tuomo osin

Iippo jätkä on selkeesti buddy buddy joidenki mannejen kaa tai jotain. Ehkä ymmärrät väärin ei tää ole mun hyväksi vaan liigan. Tarkoituksena on parantaa liigaa. En hyödy siitä mitään että joku muu saa halvalla myös palloa. Mutta he hyötyvät.

Selkeesti moni ihminen on ottanut tämän aika henkilökohtaisesti. Mikä on ihan jees, mutta ajatelkaa SPBLää yhtenä organisaationa joka voisi omalla toiminnallaan auttaa jäseniään pelaamaan halvemmalla. Ja jos tehdään tarjous kilpailu jonka voittaja ei saisi mitään muuta kun kunnian olla VIRALLINEN SPBL:n värikuula sponsori, niin olisiko se sitten niin paha pelaajille jos heillä olisi yksi halpa vaihtoehto lisää mistä valita??? Se ei maksaisi mitään ja kukaan ei joutuisi tekemään juuri mitään ilmaiseksi. Pitäisi vain tehdä päätös SPBL hallituksesta asiasta??? Joidenkin mielestä tämäkin varmaan on tyhmä idea mutta ainakin joku pieni small time joukkue hyötyisi ja liigaan saatais nopeammin uusia tulokkaita.

Iippo jos firma ei kannata se lopetetaan tai alkaa tekemään jotain kannatavaa.

Juice mistä sä revit ton pakko kuulan?? En ainakaan minä ole sitä sanonut koko ajan pointti on ollut vapaaehtoisesta systeemistä. Sä varmaan kuitenki muistat minkälaista oli asua kommunisti ajalla suomessa :-).

Tässä on teille kuva suomen paintti markkinoista pro tasolla:

Yritykset on luoneet, tyyliin sissos ja muut, keinotekoisen kartellin. Tätä pitää pystyssä ei mikään sala liitto vaan tyhmät painttaajat kuluttajina. Kaikki kuuluu niin sanottuun jaettuun osaan tästä kartellista esim sissokselle tai dhlle ja ovat vannoutuneita asiakkaita. Täten markkinat on jaettu kaikkien osapuolten välille ja tasapaino pysyy hintjoen kanssa korkeammalla kuin ns vapaassa kaupassa. Suomessa on tällä hetkellä jo liikaa paintti storeja. Ja niitä tulee lisää. Selkeesti uudet tulokkaat ajaa samaa mallia markkinoiden jaossa koska se on kannattavaa.

Se on ihan sama mitä te sanotte mulle tai haukutte ja olen miten hakoteillä vaan. Ihmiset maksavat liikaa rakkaasta lajistamme. Yritän säästää ihmisten rahoja. Noi pointit mitä esim. Iippo sano liikkeistä on totta mutta lankeet loukkuun siinä vaiheessa kun sanot että kuka pyöritttää tappiollista firmaa. Ei kukaan toivottavasti mutta jos joku poistuu markkinoilta tulee lisää yrittäjiä jotka mahdollisesti hoitaa saman asian paremmin paremmalla hyötykertoimella ja onnistuu tekemään voittoa. Se on miten vapailla markkinoilla yleensä toimitaan ja miksi markkinat aina kehittyvät parempaan suuntaan. Kaikki kirjoittaa tänne ,ihan niinku olisitte Smithin tai porterin jälkeläisiä, vapaasta kaupasta. MItä te olette jotain vapaan kaupan tietäjiä.(siis en nyt väitä itse olevani)

[Stark sä osoitit jo et et tajunnu mun juttuja ja et varmaan edes yksin kelannu mitä tarkoitan "hyvällä Front Manilla", oot varmaan käyny jotain yliopistoa sillä tekstiä kyllä osaat kritisoida mutta et sisältöä tai tyyliin pointtia. sama pätee melkein kaikille jutuille täällä.]

Kaikki selkeesti haluaa osan mua nytten. Mutta miten minä henkilökohtaisesti liityn siihen että monet saisivat halvempaa palloa liiga pelaajina ja heidän ei tarvitsisi olla missään vitun firman tallissa saadakseen sitä ja tästä liiga hyötyisi. (siis starkille sun muille on se pointti mitä yritän tässä ajaa takaa kritisoikaa ja kehitelkää sitä)

Locco voodoo


Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#25 2001-11-27 23:14:18

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

OOKOO...

Myönnän olevani tavalla tai toisella sidoksissa johonkin peinttilafkaan... Toi nyt ei kuulu tähän.

Koska olet yli-innokas tän asian suhteen ja oot valmis panee ittes likoon yhteisen hyvän eteen niin sullon oiva tilaisuus 1.12.2001 Liigakokouksessa. Hoida toi sun diilis tosta "Liigakuulasta" paperille esitä asia siellä. Toi sun asia kannattaisi varmaan käsitellä tuolla, sillä sielä tapaisit kutakuinkin, joka joukkueen edustajan ja saisit kuvan jokatiimin kuulan tarpeesta.



-Raakel Liekki-
  *Voodoo2*


[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

Keskustelualueen alatunniste