Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#26 2001-11-28 00:34:55

JackAss
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 28

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Suomen Paintti scene on vaan niin pieni.
En usko, että seuraavaan 5 vuoteenkaan siitä
hirveen isoks muuttuu. Eli rahaa ei tällä hirveesti tehä.
Liikkeilläki varmaan jonkinlainen osa tuloista syntyy
pallon myynnistä. Palloa ei varmaan kovin paljoo halvemmalla
saa ennenku suomesta löytyy niin iso peinttaava kansa, että
pallo lafkojen kannattaa kilpailla markkina-asemasta, mainostaa, tehdä sponsorisopimuksia tiimien kanssa.
Muuten on vaan ruvettava pelaamaan ulkomailla paljon ja hyvin, että saa hyvän/t sponssin/t tai peräti ryhtyä täys ammattilaiseks.
Ja kansaa ei paljoo paremmin saa peintaamaan ku vuokraamalla niitä vehkeitä.
Eli jos vaan porukoilla on jotain sauna iltoja yms.
ni ehdotelkaa vaan, että miten ois peintti sessiot tai jotain. Ei muutaku liikkeeseen vuokraamaan ja varmasti jollain jää kipinää ja haluu lähtee uudestaanki.

Poissa

#27 2001-11-28 03:10:27

Janza
Jäsen
Paikkakunnalta: Rauma
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 23

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

locco sulla on tainnu jäädä pari palloo pyörii päähän =P

Poissa

#28 2001-11-28 06:49:40

Stefu
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 173

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Nyt mä kaipaan Pati vähän perusteluja pään aukomisen sijaan. Perustele "korkeampi hintataso Suomessa", ihan esimerkein, että me "tyhmät painttaajatkin" ymmärtäisimme.

Stefu / Cyclone


*** HAS BEEN ALL STARS ***
ISO-K
Metsävideoita vuosien varrelta

Poissa

#29 2001-11-28 06:59:47

Sami
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10
Viestit: 1,549

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Tääkin landekommari haluis väliin kuulla faktaa jorinan seassa.

Poissa

#30 2001-11-28 07:04:49

Sami
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10
Viestit: 1,549

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Ja tässä oiva artikkeli jokaiselle luettavaksi.

(Argumentaation logiikan virheet)
http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm

Poissa

#31 2001-11-28 11:15:01

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Joo sori vaan Pati toi mun puhelin reistaa...

-Raakel Liekki-
  *Voodoo2*


[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#32 2001-11-28 11:34:45

MikkoK
Jäsen
Paikkakunnalta: Järvenpää,
Rekisteröitynyt: 2001-11-28
Viestit: 19

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Loccon esittämä perusajatus, pallon hinnan laskeminen paintin harrastamisen helpottamiseksi, on mielestäni oikein hyvä. Yhteistilaukseen halukkaita liigajoukkueita saattaa kuitenkin olla vaikea löytää tarpeeksi suurempien erien tilaamiseksi (käsittääkseni melko monella joukkueella on omien yhteistyökumppaneidensa kautta mahdollisuus saada palloa kansainvälisesti ihan kilpailukykyiseen hintaan).

Oman käsitykseni mukaan pallojen yleinen hintataso Suomessa on edullinen, varsinkin, kun ottaa huomioon liikkeiden tilaamien melko pienten erien (enemmän kustannuksia per 1 pallo) kuljetuskustannukset tänne Euroopan reunalle. Nykyiset alan liikkeet eivät mun mielestä ota pallosta ylisuuria katteita. Sen sijaan pallojen hintoja subventoidaan ja sponsoroidaan monia jengejä pienillä markkinoilla samalla kun tulosta tehdään vuokrapelaamisen avulla. Liikkeiden määrän väheneminen tuskin laskisi hintoja, pikemminkin päinvastoin.

Pallon hinnan laskeminen Suomessa onnistuisi uskoakseni lähinnä vain markkinoiden volyymin nousemisen kautta. Suuremmat maahantuojat/liikkeet saisivat suurempien tilausten johdosta yksittäisen pallon pienemmillä kustannuksilla Suomeen ja niillä olisi enemmän neuvotteluvoimaa pallojen valmistajiin päin. Tällöin kokonaishintaa/katetta olisi taloudellisesti mahdollista laskea harrastamatta hyväntekeväisyyttä. Kyseessä on kuitenkin melkoinen oravanpyörä, koska uusia ja varsinkin aktiivisia harrastajia on painttiin vaikea saada uskoakseni nimenomaan korkeiden harrastuskustannuksien vuoksi (itse mutkia ja muita pelivälineitähän saa nykyisin jo aika halvalla).         

Eli yhteenvetona, toivottavasti saat jonkun yleishyödyllisen diilin hoidettua.

Ja keskustelussa esim. Zapin laadusta kannattaa muistaa, että Porterinkin mukaan kilpailuetua voi saada vain laadun tai hinnan kautta, itse oon ollut tyytyväinen Zapin tarjoamaan kokonaisuuteen.

Mikko/Cyclone

Poissa

#33 2001-11-28 17:13:29

EGi
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 239
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Jengi ei taida hahmottaa sitä, että vertailussa Euroopan kesken Suomessa on halvin pallohinta. Myös vertailussa jenkkeihin pärjäämme ihan kohtuullisesti, esim <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.paintballgear.com">www.paintballgear.com</a><!-- w --> näyttää myyvän kuulia noin 60 taalan keissi hintaan joka tekee reilut 20p per pallo. Jos tähän lisää Suomen ALV:n ja rahdit niin hinta nousee paljon korkeammalle kuin mihin Suomessa ollaan totuttu. Rahtikulut ovat sitäpaitsi kuulilla huomattavasti korkeammat kuin muilla tavaroilla (lämpökuljetus) ja 95% kuulistahan tulee p-amerikasta.

Esim Amateur openissa (eräs maailman suurimmista turnauksista) Zap case on maksanut viimeiset pari vuotta  $90 ja turnauskuula toki...

--EGi

Poissa

#34 2001-11-28 23:54:40

JackAss
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 28

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Joo totta puhut.
Noi paintballgearin hinnatki on kaikenlisäks
verottomia. Suoraan putiikista kuula on tosiaan hintavaa.

Poissa

#35 2001-11-29 08:27:11

Pamppu
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-24
Viestit: 475
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Suuremmin kantaa ottamatta juuri tämän nimenomaisen threadin sisältöön, totean vain, että hyvä kun saadaan jengi keskustelemaan asioista.

Jos porukka ei uskalla tuoda ideoitaan julki, saattaa moni hyväkin idea jäädä kuulematta, koska se tuntuu ehkä tyhmältä.

Todennäköistä on, että tymiä ideoita tulee paljon, mutta jossain vaiheessa ehkä joku helmi mahtuu joukkoon?

-Sumu-


- Hostile Ninja Style since 1995 -

- Helsinki Cyclone - Honest Gambling -
           - http://www.cyclone.fi -

Poissa

#36 2001-11-29 13:55:57

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 494
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Joo ihan sama,

kuulan hinta vois olla alhaisempi oli se mitä tahansa missä muolla. Palkkaa joku haluaa kuitenkin työstään mutta ihmiset haluaa myös R eturn On Investment eli voittoa sijoitetulle rahalle palkan lisäksi joka niin sanotusti on adding value tuo lisä arvoa. Tällä hetkellä liigassa käytetystä pallosta voitot menee yrityksille. Mutta asia voisi olla toisin päin voitais liigan hallituksessa päättää että palkataan joku dilkkaa toi homma ihan niinku firmassa mutta voitot menisi suoraan liigan kehittämiseen. Pitkällä aika välillä liiga sais massia ja pelaajat itse hyötyisivät ku se olis niinku sijoitus omaan firmaan ja olisi edes jonkunlaista mahdollisuutta vaikuttaa siihen miten rahoja käytetään subventoimaan joukkueita. jostain on kuitenki pakko alkaa rakentaa tätä touhua. Pallon hinta ei kuitankaan nousisi tän hintatason yläpuolelle tällä strategialla.

Yrittäjät ei varmaan nyt tykänny tosta. Mitä mun pitää sanoa ottakaa mun ehdotukset ens kerralla myönteisemmin.

Suomessa on muutenkin niin pieni liiga että ei oo mitään järkee koko ajan olla vihamiehiä toisillemme siis ainekaan rahallisesti puhuttuna.

Mikko: porterin mallit on kuitenki melkein poikkeuksetta rakennttu USA - ROW mailma mukaan (rest of the world) että ne ei aina oo mitenkään päteviä suomessa varsinkaan paintissä.

Ajattelin että nyt kun olen päässyt koulusta ja on aikaa niin OK dilkkaan kaikille halpaa palloa pitää vaan alkaa suunnittelee. (mä en vain tiedä tykkääks ihmiset/yritykset siitä ku LoCCo dilkkaa niiden ajan ja työn päin vittua alle 5min ;-) LOL hoitamalla kilpailukykysempää palloa markkinoille halvemmalla ilman kaertelli sopimusta ja teidän ei edes tarvitse näyttää mun kavereilta)Plussana olisi hyvä että liiga hyötyisi ja kehittyisi että jonain päivänä mäkin haluisin oikeesti pelata sitä.

Ai niin raksa äijät dilkkas mun netti jutut himas päin vittua et mun kaks päivää vanha vastaus tulee sinne vasta tänään siis siinä oli juttua noille Stefun kysymyksille.



Locco voodoo


Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#37 2001-11-29 14:10:19

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Toivotan onnea Loccon yritykselle ja jään odottelemaan kuinka liiga paranee.


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#38 2001-11-29 14:25:46

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Jes ok, Go for it Pati. Ihan jees jos viitsit yrittää kasaa tollasta. Yks huomio vielä kun mietit big picturea:

Jos joku palkataan tohon liigan puolesta, niin se on sitte LEL + TEL + muut yrittäjyyden kiroukset. Varmaankaan suomalaiset painttiyrittäjät ei kato hyvällä, jos teet tollasen duunin pimeenä. tietty jos talkoohekeä löytyy, niin harazoo ja vielä hienompi juttu. Kunnon talkoohenki lämmittää kyllä vanha kommari-muulia.

Toivottavasti saat homman skulaamaan.

- Muuli

Poissa

#39 2001-11-29 14:27:07

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 494
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Jes kiitos pitää vain aloittaa pienillä askelilla. Hiljaa hyvää tulee. ;-)(mutta kuitenki liian nopeasti joillekin)

Hyvä aloitus juttu olisi jos liiga joukkueet yhessä alkais ottaa asiota hoidettavaksi ja yhteistyö paranisi. We would be on our way to a brave new world... jaadi jaadi

Locco voodoo


Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#40 2001-11-29 15:36:44

Stefu
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 173

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Onnee yritykselle Locco. Mutta en mä saanu vielä vastausta mun kysymykseen smile

-stefu-


*** HAS BEEN ALL STARS ***
ISO-K
Metsävideoita vuosien varrelta

Poissa

#41 2001-11-29 16:07:21

nato
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 1,350

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

menkää KAIKKI roskikseen.

Silakka on köyhän kännykkä


täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...

Poissa

#42 2001-11-29 19:54:31

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 494
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Kirjoitin tän sitten jo 28.11 klo 13 mutta ku linja katkes ni en voinu lähettää tätä. ANyhow here it is.

Stefu-> No toi  mun teoria viittais siihen että ei käydä tervettä kilpailua markkinoilla. Siis geneerisellä tasolla. Eli markkinat on jotenkin jaettu muutenkun parhaan ja halvimman tarjojan mukaan. En ole valitettavast tehnyt tutkimusta asiasta että voisin estittää teille faktaa paperilla. Tuo perustuu vain loogiseen (mun milestä) kartelli teoriaan. Missä yhtiöt pitävät hintoja ylhäällä yhdessä. Hinta ei kyllä ole mitenkään hirveän paljon korkeammalla oikeasta tasosta. Mutta kuitenkin jonkun verran, perustelen tämän siihen paljon esim 1 kuula pharmageliltä maksaisi noin 10% normaali katteella veroineen päivineen kuluttajalle maksaisi. Joka on halvempi kuin tän päivän "sponssi" markkina hinta. Ja sitten tulee semmoinen laki kuin "supply and demand" nyt tulee liuta englantia ku en oo haka suomen kieli jutussa.

The law of supply and demand states that when the supplied quantities go up the cost per unit will decline keeping all other variables constant (ex. demand of a given population) given that the market is in perfect competition. The law can be applied also to the supply of goods like paintballs. When the amount of supplied per supplier goes up so does the marginal fixed cost/unit. Thus when the same amount is supplied by less suppliers their marginal fixed cost is lower/unit than if there were more suppliers. This is not indefinite though there is an optimal point where supply meets demand at the optimal price and quantity. This alos suggests that in monopoly, oligopoly or monopolistic competition the price would not be the cheapest because of the absence of perfect competition and where entry and exit is easy into the market.-> like in the case of the Finnish tournament paintball supplier market. Fact a perfectly competitive market has easy exit and entry like the Finnish tournament paintball supplier market but artificial walls exist that prevent it from being truly perfectly competitive. Oh yes also ther is the law of deminishing returns that has a role in this frame work but its not really relavant here yet since we didnt even reach the optimal point. We can discuss that when the market price goes lower than the optimal price. Niin siinä, jos se selvensi mitään kenellekkään toivottavasti ees sä tajusit tän Stefu koska tää nyt taas meni vähän överiks. Jos haluat tunteja markkina taloudesta tai jos kukaan muu haluaa niin voin ehdottaa hyviä kouluja sitä varten, olettaen että olette ylioppilaita.

Stefu the "hyvä" front man???

Ok alussa sanoin että olisit hyvä frontti eräälle taholle johon olet kytköksissä. Miksi sinua kiinnostaa tämä? Oikeesti miksi sinua henkilökohtaisesti kiinnostaa pikku patin perustelut? Miksi haluat että perustelen ja menen syvemmälle ja syvemmälle perustelemaan asiota. Antakaa nyt vain olla ja katsokaa asiaa liigan parantamisen kannalata. OK

Olen nyt täällä liigaa kehittämässä. Liigan pelaajien oloja parantamassa. Vastaappa Stefu nyt kun olet ottanut tän mahdollisimman pahmeimmän "talk down" strategian. Miksi sulta just tulee noi kommentit jotka kunnolla sivutta aiheen ja viee sitä pois päin itse asiast joka on yleisen halvan pallon saanti. Ja eikö sulla ole jo sponsori diili DHn kanssa. Niin senkin valossa ihan kiinnostaa ku sä varmaan oot Egin kaa ainut smartti tyyppi siellä DH cyclone yhteisössä. Smartilla tarkoitan siis henkilöä jolla on kapasiteetti puhua tämmöinen idea alas järkevästi siten et muut ei tajua et tarkoituksena on oman edun ajaminen eikä ns. yleisen edun ajaminen.(en tarkoita että muut dhn tai clonen pelaajat olis tyhmiä)[starkki älä nyt taas ala heittää mitään miksi sä kitiset juttuja koska you have no idea what Im talking about] En ole varma kuitenkaan Stefun motiiveista mutta aina pitää ajatella avoimesti tai ku selkään puukottaja.

Pohja viiva kuitenkin on liiga pelaajien massit menee nyt kalliilla vääriin paikkoihin jossa nillä ei ole mitään sanomista sen käytöstä.

LoCCo "lucifer"

Voodoo


Locco voodoo


Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#43 2001-12-01 16:19:51

siittari
Jäsen
Paikkakunnalta: pääkaupunki, helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 265
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

totta.. kaikille ilmaset enkelit ja halpaa kuulaa. jos kaikki suomen peinttaajat vois vaikka talkootyönä kerätä pulloja liitolle? se on musta aika hyvä idea. sä taidat locco kyllä olla ihan idiootti? kuinka sä voit saada tämmösestä tommosia kiksejä? hanki elämä! tästä tulee lähinnä mieleen andy kaufmann. kohta lokko lavastaa oman kuolemansa ja kaikilla on tosi hauskaa, tai ainakin locolla. mut joo, jos ei oo rahaa ei kandee pelaa.. kun ei osaa pelaa ni ainut mitä voi tehdä on vittuilla täällä. eli siis haistakaa kaikki paska. haistakaa paska dh, haista paska flinkki ja egi ja lokko ja nato ja stefu ja tuomo. minä olen JUMALA, te ette ole mitään minuun verrattuna!! mutta koska mä tiedän sen ni mun ei tartte kirjottaa tänne enään ikinä mitään....


-marko/cyclone-

Poissa

#44 2001-12-01 16:55:19

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 494
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Siittari jätkä ei oo niin tyhmä miltä näytät. JOs sultki jäi toi pointti ni tarkoituksena on saada hlpaa kuulaa kaikille. Ja samalla vähän kilpailua alalle.

Näyttää siltä että osiksi tämä on saavutettu.


Locco voodoo


Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#45 2001-12-01 16:56:03

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 494
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Siis halpaa kuulaa joka on samalla laadultaan hyvää...

Locco voodoo


Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#46 2001-12-01 21:59:56

Clint
Jäsen
Paikkakunnalta: , Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 365
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Locco: Front man!!!  tuodaan omaa kuulaa....niinpä.

Poissa

#47 2001-12-01 23:20:13

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Viestit: 494
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Flinkki mun mielestä se on aika mautonta että sä alat avautuu nytten. SPBL pelaajat saavat nytten halpaa hyvää kuulaa aina (huom). Mitä he eivät aikaisemmin saaneet ilman jotain olematonta sponsori sopimusta. Markkinoille on tullut tervettä kilpailua joka ei varmaan sopinu sun sponsori (kartelli) kuviohin mitenkään erityisen hyvin vai kuinka? Voisit vastata ku nyt aloit avautuu tähän kysymykseen, sillä luulen että et vain minä mutta monet muut haluavat tietää miksi toi on sun mielestä nyt niin huono vaihtoehto itse tuodun kuulan sijasta. Ai niin ja miksi aloit avautumaan vasta nytten juuri tänään?? (alkoks kaivon pohja näkymään jo hetken vapaa pudotuksen jälkeen)Yleinen halpa kuula vaikutti kuitenkin saaneen aika hyvän vastaanoton juuri järjestetyssä liiga kokouksessa.

Ehdotan että muutkin yritykset alkais nyt kilpailemaan hinnalla ja laadulla.(Flinkki mun mielestä sun ei nyt ainakaa laadulla kandee alkaa skabaa se on jo todettu...siis voisin jatkaa aika monta sivua you get the point)

Tai sitten toi sun juttu on vain henkilökohtainen juttu mulle.... str.. 3 and you are out.

Locco voodoo


Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#48 2001-12-02 08:45:28

Clint
Jäsen
Paikkakunnalta: , Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 365
Kotisivu

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Locco: Pointti oli toi sun vaahtominen firmat kusettaa meitä. Ja kas, kuinkas kävikään......... Hyvä että saadaan
halpaa kuulaa se on ihan fine. Katsotaan nyt kuitenkin
miten kaikki menee, ennen kuin vaahdotaan taas lisää.

Poissa

#49 2001-12-02 09:58:49

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Vittu tää menee taas vakavaksi. Siis hirvee mouhoominen kuulasta. Mua ei kiinnosta ku muutama asiaa:

1)Meneex ton kuulan tuotto, mitä Locco mainostaa liitolle?
2)Miten niiin 10%-katteella, eihän pitäny ottaa katetta?
3)Onkos tää diili jo voimassa?



-Rakel Liekki-
**Voodoo2**


[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#50 2001-12-02 10:50:28

uffis
Jäsen
Paikkakunnalta: Hki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 54

Re: Miksei liiga vois alkaa tuomaan omaa kuulaa??

Voisiko täälläkin porukka opetella oikeinkirjoitusta?

Wituttaa lukea viestejä, kun saa arvuutella, mitä kirjoittaja on tarkoittanut, kun ei tämä osaa pukea ajatuksiaan tarpeeksi selviksi sanoiksi.

Poissa

Keskustelualueen alatunniste