Et ole kirjautuneena.
käyttääkö porukat paljon esim. polkkareita tai alasuojaa?
millaset polvisuojat ois hyvät?
lätkäkuppi ei varmaan ihan toimi, mutta toimiiko esim. käsinkudotut villastringit nelinkertasella etuosalla?
Bad Seeds
Poissa
kannattaa kayttaa alasuojia ..itellani ei oo mut KANNATTAA hommata... on pahan nakosta kattoo kun saat kuulan munilles.
Polvisuojia kaytetaan paljon ja itekkin tykkaan kayttaa koska polvilleen slaidaus on sillon paljon pehmeempaa ja muutenkin polvillaan konuaminen on mukavampaa.
Kaytan TRAX -merkkisia lentopallopolvisuojuksia pelihousujen alla ja oon ollu tosi tyytyvainen.
Myydaanhan painttiin erikseen valmistettuja koko saaren mittasia suojiakin materiaali suunnilleen sama ,mutta
ma en ainakaan tarvii suojaa kuin polviin.
Muita suojia et tarvitse.
.
-TjaniK-
TjaniK / TO
Poissa
kyllä lätkäsuojat ajaa ihan asiansa. onhan ne vähän kovat mutta paremmat ku ei mitään. polvisuojista et se on ihan sama kuhan ne sopii käyttäjälle. esim skede polkkarit on ihan ok
rahaa se vaan on!
Poissa
saako noita käsinkudottuja villastringejä nelinkertasella etuosalla jostain? Mutta sen aikaa ennenku villastringejä tulee niin kyllä lätkämunasuojat on ihan hyvät. Kyllä niillä kokosäärisuojillakin pelaa...
Poissa
Joo eli polvisuojina smart partsin renegaden kokosääri polkkarit (hyvät,todella hyvät tosin hieman hintavat)
Ja mitä alasuojiin tulee niin suosittelen. Itse käytän jotain (varmaan lätkä) suojia, jotka eivät kyllä tähän mennessä ole olleet millään lailla epämukavat tai menoa rajoittavat.
JoiQu/Raaka Kone
JoiQu/Raaka Kone
Poissa
Itse olen edelleen sitä mieltä, että budo-lajeihin tarkoitetut alasuojat toimivat kivasti. Itsellani on Kwon merkkiset suojat, mukavat pitää päällä ja suojaa lisäksi alavatsaa jonkin verran. Liikkumista ko. suojat eivät haittaa ollenkaan ja pinta on pehmeähkö, eli teoreettinen bounssimahdollisuus on olemassa (paremmin tosin bounssaa paljaista kulkusista nimim. kokemusta on).
Polvisuojat on kanssa ihan must. Malleja on satoja erilaisia, eikun kauppaan ja valkkaamaan sopivia. Itse käytän edelleen vuodelta miekka ja kivi olevia Tracen softball-syndejä, jotka vuosien käytössä menevät tuhannen palasiksi.
Muut suojat on ehkä pientä hifistelyä, tosin ymmärrän kyllä kaulasuojuksen käytön. Viileämmillä keleillä itselleni kelpaa poolopaita suojaamaan kaulaa, lämpimämmillä keleillä ilman, koska olen niin vitun viileä jätkä
Maskien leikkaaminen oli kyllä kiva muoti...
-Sumu
Poissa
Polvisuojina SP Renegade polvi/säärisuojat.
Alasuojana KOHO:n lätkä suojat.
-Mark-
Poissa
Myös ulkomailla kovasti kysyttyä tavaaraa on dye \"kalsarit\" missä on slide suojat sivuilla ja \"sen\" kohdalla vähän kovempaa ettei napsahda täysin.
http://www.dyeprecision.com/slide_order.html
...
Jesse J.
Clone
[email:294271d1]Fatty@team-cyclone.net[/email:294271d1]
Jesse Johansson
Kisalapanen!
Poissa
polvisuojina ne pitkät mallit ovat hyvät lähinnä skutsiin. nurmelle loistavat ovat jotkut kevyet ja mukavat. hieman karkeammalla pinnalla voisi kyynärsuojatkin olla paikallaan koska kun peintissä teet vatsaslaidin joudut ottamaan painon kokonaan toiselle kädelle mutkan ollessa toisessa.
luulin kerran olleeni oikeassa mutta erehdyin
-marko/cyclone-
Poissa
Joo ja Keravan hallilla kyynärpääsuojista olisi myös hyötyä, nimim. "huopakattonaula kyynärpäässä, mutta onneksi kanta edellä..." no joo, tod. näk. saada tuollainen naulahitti on häviävän pieni, samoin kuin se, että laittaisi budosuojat bounssien toivossa.
(Polviin teippaan 10€ skeittisuojat, joiden kova pinta luistaa hyvin. Hieman ylempänä toimii KOHO. Metsässä lisäksi vanhat fudissyndit säärikarvojen suojaksi riittävät hyvin pehmentämään piikkilangan tai terävän kiven tuhoa.)
Hei, kertokaapa te kokeneemmat, että miksi suurin osa ulkomaan propelaajista pitää suojia housujen alla: Bounssien vuoksi, tyyliseikoista vai miksi? (itsellä ei juurikaan tajua tyylistä;)
tj
Poissa
Mä en oo kumpaakaa, mutta veikkaan: siksi, koska monellakaan ulkomaisella pelaajalla ei ole varaa teipata itteensä rullaa ilmastointiteippiä ennen turnauspäivää. Ja eipä täällä Suomessakaan niin kauhean moni noita syndejä pidä housujen päällä. Tosin ei siinä housujen päällä pitämisessäkään mitäään pahaa ole, kukin hoitaa homman himaan tyylillään. Ainakin mulla polvisyndit pysyy paljon paremmin polvissa kun ne on housujen alla. Sinä päivänä kun erehdyn munasyndejä käyttämään niin pidän kyllä niitä housujen päällä.
-Espoo Viiksi-
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Vähän riippuen itse nyt 3 asiaa päälimmäisenä mieleen tulee: Tyyli, lisää bounssia ja se että housujen alla tuskin syndit liikkuvat toisin kuin housujen päällä.(riippuu hieman ehkä jopa syndeistäkkin mutta näin itelläni)
ja whinen takia sanottakoon että iippo noista jo yhden kertoi!!!!!!!!!!!
...
Jesse J.
Clone
[email:30tdcnyu]Fatty@team-cyclone.net[/email:30tdcnyu]
Jesse Johansson
Kisalapanen!
Poissa
Tiedä sitten miten tyylikästä on pitää munareita huosujen päällä
-Pekka Ilves
*PBT Unknown*
<!-- e --><a href="mailto:Heat@Pcuf.fi">Heat@Pcuf.fi</a><!-- e -->
Pekka Ilves
I Pwn n00bs
Los Kurkos
Poissa
elämäni suurimman (ja jännimmän värisen) fritsun oon saanut pelikentiltä, elikkä kaulasuoja on ihan hyvä valinta oikeesti eikä maksakkaan montaa kymppiä.
alasuojia ei itselläni ole mutta harkitsen hankkimista kovasti, pari hittiä sinne kuitenkin on jo tullut ja voin vakuuttaa että kipeetä tekee.
polvisuojat toki.
Poissa
Paljonkos munasuojista on hyötyä jos ne on housujen päällä??
Osuma takaviistosta ja ávot! Vähän sama kuin pitäisi maskia päälaella..
On muuten kerran napsahtanut suoraan suojille, noin kolmen metrin päästä \"kahta en vaihda..\"
-Aivan sama..-
http://www.reball.fi
http://www.nohillpaintball.com
-tärkeintä ei ole voitto vaan kunnon pyssytappelu-
Poissa
Mulla Tracen polvisyndit (taitaa olla jenkkifudikseen tarkotetut). Housujen alla, pysyy paremmin ja joskus jopa bounssaakin jonninverran.
Ainoo mitä oon nyt ruvennu miettimään tos suojavarustuksessa on JT:n Flex7 IZE maski/vastaavat. Kolme kertaa ihan lähiaikoina on antanu sellasen mätkyn suoraan lättyyn--> naama ruvella joka kerta. Maskin alaosa on niin joustava, että läheltä tullut hitti läppää kumin+kuorenpalat aika kovaa suoraan suun alueelle.
Toki kauempaa tulevia palloja on jopa bounssannut Ei taida olla oikotietä onneen...
Jos joku tulokas on maskia ostamassa, niin kannattaa miettiä totakin pointtia.
Sami-AVR
Poissa
Sinä päivänä, ku joku laskee mua takaviistosta kasseille niin lopetan. Mä en oo ikinä vielä pelin aikana tehny yhtään muuvia vaan oon kiltisti bostaillu takanurkassa niin kauan ku oon lapasena lähteny.
-Espoo Viiksi-
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
juu,juu (v#¤\":n nössö)
minä taasen harrastan puskapeinttiä, ja siellä osuma voi tulla mistä tahansa. (Varsinkin kun säntää apinan raivolla läpi kentän, ja huomaa että kaverit on jääneet noin 50m taakse..)
-Aivan sama..-
Poissa
---
>saada tuollainen naulahitti on häviävän pieni, samoin kuin >se, että laittaisi budosuojat bounssien toivossa.
---
No joo. Ehkä niiden budo-suojien pitämisessa se suurin pointti ei ole bounssaaminen, vaan käyttömukavuus ja turvallisuus.
Ja ne pitkänmalliset Tracet, joita ainakin ennen oli kovasti käytössä, ovat todellakin Softball syndit. Myöhemminhän on markkinoille tullut painttisyndit samalta firmalta.
Kuka mitenkin, its ekäytän syndejä housujen alla. Bounssi + super PRO-look jne...
-Sumu
Poissa
Munasyndeinä ihan mikä vaan lätkäsyndeistä niihin mummon villahousuihin on parempi kuin ei mitään. Useamman kerran kassihitin nähneenä voin kyllä vakuuttaa että kukaan hitin ottaneista ei oo liiemmin hymyilly sen jälkeen. Ja onhan tuolta maailmata kiiriny kauhutarinoita amputoiduista kiveksistä jne. Eli käyttäkää syndejä jos teil on ees jotain suojattavaa.
Polvisyndit eivät nurmialustalla pelattaessa ole aivan välttämättömät, mutta heti jos pohja on hiukan hiekkapitoinen on polvet helposti ruvella ilman suojia. Kaulasuojaa käytin pitkään ja se kyllä pelasti parilta fritsulta, mutta nyttemmin olen siitä luopunut.
Viime kesänä otettu hitti 50 sentistä kaulasuojan ja maskin väliin, korvan taakse kuitenkin todistaa että ei siellä kentällä pidä ainakaan syndeihinsä luottaa, aina jää arkoja kohtia kehosta suojaamatta.
Mikään ei varmaan karkota aloittelijaa paremmin lajin parista kuin ekassa pelisssä otettu TODELLA kipeä hitti. Siispä kannattaa panostaa kunnon suojavarusteisiin (hyvä maski & munarit) heti alussa ettei sitten tarvitse katua.
nim. Ekat puol vuotta 80-luvun skimbalaseilla (ÄLKÄÄ KUKAAN KOKEILKO, ne ei kestä edes sitä yhtä osumaa)
Poissa
Yks asia jäi vaivaamaan... Miten voi saada hitin munille takaviistosta. Mulla ainakin on toi perse sen verran isompi, että se suojaa noi takaviistohitit aika hyvin. Tietty mä oon kaupunkilainen ja oon kuullu että maanviljelijöillä on sonnin munat...
JA sitten yks juttu mikä kannattaa perhesovun vuoksi: Jos ikinä otatte muijanne pelaamaan johonkin skenuun tai turnaukseen, niin YLÄSUOJAT!!! Varsinkaan vähänkään isompaan varustukseen tulee sellasia kipuhittejä, että ilta- ja viikonloppuvapaat värikuulaa varten voivat olla tiukassa!
- Muuli
Poissa
ja tuosta maskista tosiaan, vaihdoin sen pehmolelualaosahärpättimen ihan kovaan suojukseen.
jos siihen osuu ni hajotkoot, virhe on jo tapahtunut
-nimim. aikaisemmin myöskin leuka ruvella usein
Poissa
Muuli: osuman kelleille voi ihan hyvin saada takaviistosta, voin demota sen sulle
Varsinkin puskapeintissä, kun vastutaja makaa ihan littuna jossain kuusen juuressa ja juokset siitä ohi niin tuommoinen osuma voi tulla.
Sitäpaitsi mulla on isot riippapallit
-Aivan sama..-
Poissa
Poissa