Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2003-07-21 08:59:28

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Olisi mielestäni hyvä käytäntö (en tiedä onko nykyäänkin käytössä) näissä tilanteissa kun kymmenen osumaa saanut pelaaja juoksee pitkin kenttää villisti ampuen ja taidokkaasti eliminoiden vastustajan pelaajia, että otettaisiin käyttöön ns äänimerkki tms jonka tilanteessa oleva tuomari puhaltaa tms jolloin jokainen pelaaja pysähtyy paikoilleen ja jokainen tuomari katsoo ympärillään olevien pelaajien paikat ja katsoo ettei pillin jälkeisiä eliminointeja tule. Tämän jälkeen osuman saanut pelaaja poistettaisiin kentältä ja peli jatkuisi pienen keskeytyksen jälkeen normaalisti. Tietenkään näitä tilanteita ei kauhean usein tapahdu mutta sittenpähän ei niitä juuri laisinkaan ilmenisi. Ei ole mielestäni aivan mahdotonta toteuttaa. Risuja, ruusuja...

Poissa

#2 2003-07-21 09:11:31

Kutis
Jäsen
Paikkakunnalta: Kangasala
Rekisteröitynyt: 2002-01-18
Viestit: 370

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Rangaistuksia voidaan antaa ja epäkelvot osumat voidaan pyyhkiä ilman keskeytyksiäkin...


Jukka Levelä/ Rock
Monasti voettajat on hävinneitä, jotka piätti koettoo kerran vielä... (Savoa)

Poissa

#3 2003-07-21 10:26:02

Sami
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10
Viestit: 1,549

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

sen kun näkis

Poissa

#4 2003-07-21 10:31:43

Jabba
Jäsen
Paikkakunnalta: Hellsinki,
Rekisteröitynyt: 2002-01-07
Viestit: 656

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Olisit ollut katsomassa Klaukkalan liigakierroksella.

-Jaba/Cyclone-


It's Flaymin' baby!

Poissa

#5 2003-07-21 10:44:58

Sami
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10
Viestit: 1,549

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

no mähän olin siellä smile

Poissa

#6 2003-07-21 11:06:30

Kippari
RumaQ
Paikkakunnalta: Oulu, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 427

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

jos en ihan väärin muista, ni kauan sitten on ollut jotain saman suuntaista keskustelua tällä boordilla. en ny tosin jaksa alkaa sitä kaiveleen ja voihan olla, että muistan omiani tai oon nähny vain unta.

Kimmo B.

Poissa

#7 2003-07-21 12:27:56

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

\"Rangaistuksia voidaan antaa ja epäkelvot osumat voidaan pyyhkiä ilman keskeytyksiäkin...\"

No voidaanhan ne pyyhkiä kunhan vaan joku tuomareista tietää milloin se ensimmäinen hitti tulee ja tilanne hieman vielä vaikeutuu kun on täysi \"hyökkäys\" päällä ja sitäpaitsi kyllähän siihen osuttuun juoksevaan heepoon vielä ammutaan ja nekin kuulat vois suunnata hieman tärkeempiin kohteisiin kun tiätäs ettei se oo enää pelissä. En nyt sitten tarkoita että kuulaa menee turhaan vaan että ne ketkä niitä kuulia siellä vasta päässä kaipaavat jäävät täysin ilman.

Poissa

#8 2003-07-21 12:56:07

Pikachu
Jäsen
Paikkakunnalta: Turku, Suomi
Rekisteröitynyt: 2002-05-24
Viestit: 98
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Kun on tarpeeksi asiansa osaavia tuomareita jotka tajuuvat vaihtaa paikkaa sen mukaan kun peli kulkee niin tällaisia tilanteita ei pahemmin satu.

Stefu - DT/Nokkis


Stefu - DT (Karhuwalkki)

Poissa

#9 2003-07-21 13:09:04

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Stefu puhuu asiaa... Noita ongelmia ei juurikaan esiinny, kun kentällä ollaan silmät auki ja dumat osaa hommat.

Toi torveen puhaltaminen olisi mielestäni VIRHE!!!

I feel like shit. Deja Vu!

[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#10 2003-07-21 18:34:58

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Ainakin mä oon noita tapauksia nähny ihan tarpeeks mutta totta lienee että tarpeeks hyvät dumat auttas jos semmosii vaan aina ois tarpeeks ja vielä oikeissa paikoissa oikeeseen aikaan. Ehkäpä neljä viisi vuotta riittä että tällä yhden päivän koulutuksella niitä hyviä dumia lisää saadaan kunhan vaan ei rupee ne nykyiset hyvät jo lopettelemaan.
(kuulostaako tää mun teksti nyt teenkin mielestä liikaa valittamiselta)

Poissa

#11 2003-07-21 18:40:50

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

\"Pahemmin satu\" \"juurikaan esiinny\". Oiskohan jotain keinoo jolla niistä päästä kokonaan eroon?

Poissa

#12 2003-07-21 19:12:00

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 721
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

A) Menis hyvin pelituntuma kun 20 kertaa joku puhaltaa pilliin
B) Pelit venyis aika hyvin
C) Se ei sen kummemmin vaikuttaisi tuomioon (duma kuitenkin tekee oman päätöksensä kumpaan hänestä osui eka)
D) edelleen hyvä duma pysyy about joka tilanteessa mukana

...
Jesse Johansson

Cyclone
[email:3t2tzm34]Fatty@team-cyclone.net[/email:3t2tzm34]

Se vain on KUUMAA olla minä!


Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#13 2003-07-21 20:29:55

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Itse olen nähnyt noita pelaajienm takaisin paikoille asettamisia Suomesssa nähnyt suomalaisen DUMA JUMALAN SAMI PIITULAISEN suorittavan.

Se, että täällä keksittäisiin nyt vielä omat suomisäännöt dumaamiseen vielä puuttuisikin.

Hienoa Iso_H, että vaivauduit miettimään paskan dumaamisen parantamiseen keinoja, mutta pelkään pahoin, että tohon pilliin puhaltaminen saisi ekana kaikkien päät kääntymään pilliä kohti, joka taas avaa aivan uusia ovia likaiselle palaajalle, kuten minä.

I feel like shit. Deja Vu!

[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#14 2003-07-21 21:47:49

Pikachu
Jäsen
Paikkakunnalta: Turku, Suomi
Rekisteröitynyt: 2002-05-24
Viestit: 98
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Tottakai kusettamista esiintyy. Kuuleehan sitä kentän laidalla kun tuomarina meet vetään kyrsää että \"helvetti, putsasin just 3 hittii eikä ketään huomannu\". Toi on niiku pientä verrattuna suuren maailman peleihin joten ei nyt itketä turhaan. Kusettaminen on osa lajia, itseasiassa sano yksin laji missä ei kuseteta. Hyvä esimerkki puhtaasta lajista on hiihtäminen, siellä meinaan ei kuseteta ikinä.

On hyvä että yritetään keksiä keinoja vähentään vääryyksiä mutta järki käteen. Puhalletaan vaikka nahkahuiluun mielummin.

Stefu - DT/Nokkis


Stefu - DT (Karhuwalkki)

Poissa

#15 2003-07-21 22:18:35

Sami
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10
Viestit: 1,549

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Shakissa ei pahemmin kuseteta. Vaihdetaan kaikki siihen.

Mun mielestäni kuitenkin kusettaminen lajissa kuin lajissa on perseestä eikä siihen pidä vedota, että kaikki niin tekee. Vaikka kaikki niin tekeekin ja kaikki siihen vetoaa niin eettisesti se on ja pysyy vääränä. Kusettamisen filosofiassa on jännä pointti, että mitä korkeammalla tasolla ollaan, sitä enemmän yleensä kusetetaan vaikka juuri silloin pitäisi olla taito huipussaan - missä tahansa lajissa. Yleensä tosin kyseessä on isot palkinnot, joiden eteen \"kannattaakin\" kusettaa. Suomipaintissa taas  korkeimmalla pallilla seisovalla on palkintona usein suurin laskukin. Eli me kusetetaan tasan sen takia, että me ollaan mulkkuja ja halutaan päteä edes yhdessä asiassa maailmassa. Turnausmenestyksen jälkeen on hyvä palata taas kotiin alkoholisoitumaan ja hakkamaan perhettään sossun jonosta puhumattakaan.

Poissa

#16 2003-07-22 08:24:02

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

\"A) Menis hyvin pelituntuma kun 20 kertaa joku puhaltaa pilliin\".
Miten joku voi sanoa että sitä harvoin tapahtuu ja toinen että 20 kertaa pelissä. Mä en nyt tarkottanu et joka ikinen pieni epäselvä tilanne \"puhallettas\" tms vaan että kun oikeesti tulee joku pahempi kriisi niin siihen ois myös ratkasunsa. Ei niitä mun mielestä oo ainakaan tän vuoden divarissa sattunu ku jotain 2 kertaa turnauksessa mut jos ne onkin just ne pelit mitkä ratkasee.

\"C) Se ei sen kummemmin vaikuttaisi tuomioon (duma kuitenkin tekee oman päätöksensä kumpaan hänestä osui eka)\"
No joo kyllähän se duma näin tekee mut sittenpähän vois olla vähintään kaks dumaa miettimäs kun se pilli tms ois ollu jonkin moinen nollapiste josta ne tietää et koska pitää avata silmät.

Tosta kusettamisesta en sitten tiedä. Paitsi et jos on kolme tiimii dumaroimassa ja korkeintaan kolme siitä n. 15 hengen porukasta kronoilla tai muuten hukassa niin sillon melkein jokasella 6/7 pelaajalla on \"oma\" tuomari. Kyllähän sen pitäs riittää vaikka ittekki oon pualisen minsaa joutunu huutaa dumaa tsekkaaan mut, siinä ois jo voinu käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet. Mutta emmehän me semmosta tee...
Ja se äänimerkki vois olla vaikka kentän vieressä käyntiin vedettävä kompura.

Poissa

#17 2003-07-22 08:36:38

Kutis
Jäsen
Paikkakunnalta: Kangasala
Rekisteröitynyt: 2002-01-18
Viestit: 370

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

iso H kirjoitti 22.07.2003 klo 11:24:02:

\\
No joo kyllähän se duma näin tekee mut sittenpähän vois olla vähintään kaks dumaa miettimäs kun se pilli tms ois ollu jonkin moinen nollapiste josta ne tietää et koska pitää avata silmät.

Jep, ja siinähän olis sitte torikokous jo pelin aikana, eikä vasta pelin jälkeen...


Jukka Levelä/ Rock
Monasti voettajat on hävinneitä, jotka piätti koettoo kerran vielä... (Savoa)

Poissa

#18 2003-07-22 08:38:05

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Mun mielestä se on paljon parempi et joku kerkee pyyhkiin osumansa kun et koko kenttä on ihan sekasin. Ja eihän se ketään haittas kun ei siitä kukaan tietäs... jossei sitten omatunto kolkuttelisi.

Ei se nahkahuilu niin oiva idea oo. Mun mielestä vois vaihtaa marmorikuuliin ni ei tarttis väitellä et osuko vai ei. Mun puolesta sais juosta sen jälkeen jos pystyy. Ja niillä vois vielä leikkiäkkin.

Poissa

#19 2003-07-22 08:40:04

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Ei ne torikokoukset oo pelinjälkeen koskaan(tietääkseni) mitään auttanutkaan et nehän vois jättääkin pois.

Poissa

#20 2003-07-22 09:36:27

Pikachu
Jäsen
Paikkakunnalta: Turku, Suomi
Rekisteröitynyt: 2002-05-24
Viestit: 98
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Jos dumat osaa asiansa niin peli sujuu. Vaikka kuinka puhallettais sumutorveen niin ei paskat dumat silti osais päättää mitään järkevää.

Pitääks nyt alkaa itkeen siitä että pari kertaa kaudessa tapahtuu jotain ihmeellistä?

Stefu - DT/Nokkis


Stefu - DT (Karhuwalkki)

Poissa

#21 2003-07-22 11:05:54

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Ei sun tartte ruveta itkeen. Kyllä me ollaan kaikki sun tukenas. Ja mä oon kyllä samaa mieltä Pikachun kanssa: Pitäkäämme tämmöset boardit täysin tyhjinä älkääkä kukaan enää koskaan kirjottako ehdotuksia etten vaan ota itteeni.

Poissa

#22 2003-07-22 11:30:57

kairaneva
Jäsen
Paikkakunnalta: Vantaa, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-11
Viestit: 300
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Töttöröö smile


Kairis/Quality

Poissa

#23 2003-07-22 11:43:55

sammy
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 648

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

TÖÖT! Mä luulen, et kandee tosiaan kehittää suomeen oma torvisääntö mitä ei noudateta missään muualla maailmassa.

Poissa

#24 2003-07-22 12:20:28

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Totta. Matkitaan vaikka homma kusis kuinka paljon tahansa.

Poissa

#25 2003-07-22 12:42:23

shwoomie
Jäsen
Paikkakunnalta: papua-uusi guinea
Rekisteröitynyt: 2002-02-17
Viestit: 868
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

ja mitenköhän homma sitten kusee jos kerran nyt vasta tarvii jotain torvi sääntöä?


Unit crew 05

kukkuu

Poissa

Keskustelualueen alatunniste