Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#76 2003-07-23 23:21:04

Sami
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10
Viestit: 1,549

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Jabba kirjoitti 23.07.2003 klo 17:23:16:

Ihan vaan mielenkiinnosta iso H, oletko pelannut/dumannut pelejä kuinka pitkään??

Hihi. Eli sellaset 3 kertaa kauemmin kuin sä jaba smile

Oikeesti mun on pakko antaa isot propsit tolle iso H:lle. Edelleenkin ottamatta itse asiaan enää sen enempää kantaa niin täytyy sanoa, että hyvin on mies seissyt sanojensa takana. Todella harva on oikeasti pystynyt sanomaan mitään asiallista vasta-argumenttia ja poika on muutenkin pitänyt vastakuittaukset yms. juuri asiallisina. Parhaita on just nää "vaiha lajia jos ei kiinnosta" -tyyppiset heitot ja niiden vastaheitot. Aivan mainiota luettavaa. Vähän niinkuin kuuntelis sellaista yläasteen finninaamaista raggaria, joka huutelee "homo homo!" kaikille kun ei oikeesti muuta osaa. Siis ei iso H vaan nää jotkut, jotka on selkeesti pää punasena yrittäny kirjottaa jotain sekavaa kuittaukseksi tolle sialle kun se kehtaa tulla tänne heittelemään jotain mietteitä ja sorkkimaan *mun* rakkaan lajini syvempää olemusta.

On tää nettikeskustelu sitten niin hauskaa luki minkä alan boardeja tahansa. Eli muistakaahan lapset tästedes pitää sääntökeskustelut poissa täältä sääntökeskustelu alueelta!

Edit: quote

Poissa

#77 2003-07-23 23:34:06

Sami
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10
Viestit: 1,549

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Fatty kirjoitti 23.07.2003 klo 18:38:38:

Ja sano yksikin laji jossa ei porukat yrittäis kusettaa että pärjäis paremmin.

Eikös tämä kohta nyt ole jo käsitelty? Mitä väliä sillä on mitä muissa lajeissa tapahtuu? Tähänhän voi heittää sitten typeränä vastakysymyksenä, että jos naapuri elättää itsensä mummoja ryöstämällä niin enkö mäkin sitten sais tehdä niin?

Enitenhän tässä huolestuttaa se, että kusettaminen on ihan OK koska kaikki tekee niin. Vähän niinkuin ylinopeuksien ajaminen. Tämä on yksi asia, mistä näkee kuinka tuore ja kypsymätön laji paintti harrastajineen on. Ei ole syntynyt minkäänlaista kunnian etiikkaa ja eletään vähän niinkuin vahvemman oikeudella. Erilaisilla tavoilla hankitaan meriittiä ja suhteita, sen jälkeen aletaan sanelemaan miten asiat on. Eletään juuri niinkuin apinat leipäpuussa: ne ylimmillä oksilla istuvat näkevät alhaalla vain nauravia pikku naamoja, mutta kun alhaalta katsotaan ylöspäin ei näy kuin paskaisia perseenreikiä.

Poissa

#78 2003-07-24 05:22:25

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

smile Näköjään ainakin Sami on tajunnu tän jutun pointin älkääkä kukaa kysykö et mikä se pointti on.

Pitäsköhän ruveta vastaileen noihin vai nou. smile Tänään on hymypäivä joten kirjotampa muutaman rimpsun.

\"Suomidumausta vois parantaa esim. siten, että tämän keskustelun sijasta kaikki kertaisivat yksin tai joukkueensa kanssa nykyisiä voimassa olevia sääntöjä ja miettisivät niiden soveltamista erilaisiin tilanteisiin käytännössä.\"

Noniin! Ei ois tämäkään tullu mieleen(kaikille) ellet olisi näin kirjottanu. Eks tästä jotain hyötyy oli tästäkin ja nyt rupeet vaan toitottaan sanomaas kansalle. En usko et moni tajus vielä et tosta ois oikeesti hyötyy.

\"Eli sä haluat tälläisen vaan suomeen, voin sanoa et siinnävaiheessa aika moni varmaa laittais pillit pussiin suomen liigan/noiden sääntöjen osalta.\"

Tarkotus kyllä oli et ne pillit just otettas sieltä pussista mut jos kaikki sen takii lopettas(ookko nyt ihan tosissasi?) ni ei oo kyllä vakaalla pohjalla tämä harrastus. Mut jäishän meille sit vielä divarit.

\"miten suomi dumausta parannettaisiin? no helppoa ihmiset uskaltais antaa oikeista tilanteista penaltii ja yrittäis dumaa eikä vaan mennä istuu siihen kentänlaidalle ja nykii sillontällön hihanauhoi.\"

Hyvähyvä! No niin! Ja seraavan kierroksen(joka on jo aika lähellä) dumat tietää nyt tämän. Ja toivottavasti jokasest duma-joukkueest nyt ainakin ees yks lukis näitä. Eli kertokaa tovereillenne että dumatkaa! Luultavasti suurin osa on kuullu sanan dumaus mut mitä siihen sisältyy... hmmm...

Kirjoittakaa rohkaisevia esimerkkejä ja ohjeita meille jotka olemme vasta hetken pyörineet turnauspiireissä. Kiitos.

Poissa

#79 2003-07-24 07:42:38

Jerkku
Jäsen
Paikkakunnalta: Vaasa, Suomi, Finland
Rekisteröitynyt: 2002-06-25
Viestit: 72
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Aika pitkälti se lähtee pelaajien rehellisyydestä. Monesti näkee että kaveri jakaa kuulaa ihan onnessa vaikka on tullut hitti,tuomari tulee tarkistamaan kaveria ja se vain pelaa kaiken aikaa kunnes tuomari hitin löytää, eikös tuostakin pitäis rangaistus tulla? Kyllä jokaisen pitäis olla sen verran rehellinen että kun huomaa hitin tulleen lopettaa pelaamisen siihen paikkaan ja lähtee itse omatoimisesti pois kentältä. Nyt osa pelaa niinkauan hitinkin kanssa kunnes tuomari ottaa pois kentältä.
Jos tuomari tulee tarkistamaan pelaajaa tämän ei saisi häiritä esim. pelaamalla nojaamalla syndiin tuomarin suorittamaa tarkistusta, tätä näkee usein peleissä ja videoissa... rehellisyyttä peliin siitä se lähtee.

---
Kimmo / B.S.E


---
Kimmo / B.S.E
PBT-BSE

Poissa

#80 2003-07-24 08:04:23

shwoomie
Jäsen
Paikkakunnalta: papua-uusi guinea
Rekisteröitynyt: 2002-02-17
Viestit: 868
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Jerkku kirjoitti 24.07.2003 klo 10:42:38:

Aika pitkälti se lähtee pelaajien rehellisyydestä. Monesti näkee että kaveri jakaa kuulaa ihan onnessa vaikka on tullut hitti,tuomari tulee tarkistamaan kaveria ja se vain pelaa kaiken aikaa kunnes tuomari hitin löytää, eikös tuostakin pitäis rangaistus tulla? Kyllä jokaisen pitäis olla sen verran rehellinen että kun huomaa hitin tulleen lopettaa pelaamisen siihen paikkaan ja lähtee itse omatoimisesti pois kentältä. Nyt osa pelaa niinkauan hitinkin kanssa kunnes tuomari ottaa pois kentältä.
Jos tuomari tulee tarkistamaan pelaajaa tämän ei saisi häiritä esim. pelaamalla nojaamalla syndiin tuomarin suorittamaa tarkistusta, tätä näkee usein peleissä ja videoissa... rehellisyyttä peliin siitä se lähtee.

---
Kimmo / B.S.E

tosta sun kuvaamasta tilanteesta on jo olomessa rangaistus!

1-4-1 tai jos se on ns. törkee tai kriittisessä tilanteessa ni -30 pistettä mukaan!

-edit- en muista just nyt tarkkaa sanamuotoa mut noin se menee! -edit-


Unit crew 05

kukkuu

Poissa

#81 2003-07-24 08:26:04

uni
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 368
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Sami kirjoitti 24.07.2003 klo 02:34:06:

Eletään juuri niinkuin apinat leipäpuussa: ne ylimmillä oksilla istuvat näkevät alhaalla vain nauravia pikku naamoja, mutta kun alhaalta katsotaan ylöspäin ei näy kuin paskaisia perseenreikiä.

OFFTOPIC:
Nauroin tälle niin räkäisesti että on ihan pakko pyytää, jos joku teistä on taitava graafikko niin please tehkää tästä joku tyylikäs plakaatti ja laittakaa jakoon.. Lupaan pistää duunipaikan oman cubiclen seinälle samointein.

Osu ja uppos!

- Jokke / Rotat

Poissa

#82 2003-07-24 08:43:40

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

\"Aika pitkälti se lähtee pelaajien rehellisyydestä. Monesti näkee että kaveri jakaa kuulaa ihan onnessa vaikka on tullut hitti,tuomari tulee tarkistamaan kaveria ja se vain pelaa kaiken aikaa kunnes tuomari hitin löytää, eikös tuostakin pitäis rangaistus tulla?\"

Elikkä siis rangaistu tähän on olemassa. Mut kuinka moni duma uskaltaa(ihan oikeasti) antaa niitä rangaistuksia(ei tartte vastata)? Luultavasti liigan puolella tää toimii(ainaki pitäs) mut divarissa näkee sitä et revitään sitä äijää pois hitin jälkeen ja se on siinä. Duman pitäs HETI avata naama ja tehä selväks et se ofo tai jotain muuta.

Kiteytys:Jos oot duma ja kerrankin joudut ottaan ampuvan äijän kentältä pois hitin takia ni se on sitten heti 1-4-1 vähintään. Ja keskustelkaa miten tää käytännössä tapahtuu.

Mä muuten toivosin hieman ajatuksia siitä mun 2 vs 4 tilanteestani. Onko neutraaliksi julistaminen hyvä juttu(siinä tilanteessa)?

Poissa

#83 2003-07-24 09:31:18

Sphere
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, oisko suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 214

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Suomalainen nuori voittaa aina!

Poissa

#84 2003-07-24 12:36:48

Sir_Y
Jäsen
Paikkakunnalta: HELLstinky, Finland
Rekisteröitynyt: 2003-01-09
Viestit: 194
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

iso H kirjoitti 24.07.2003 klo 11:43:40:

Kiteytys:Jos oot duma ja kerrankin joudut ottaan ampuvan äijän kentältä pois hitin takia ni se on sitten heti 1-4-1 vähintään. Ja keskustelkaa miten tää käytännössä tapahtuu.


pieni korjaus... 1-4-1 tai suurempi annetaan jos pelaaja jatkaa ampumista kun hänessä on osuma semmoisessa paikassa että pelaaja voi sen nähdä tai osuma on semmoisessa paikassa josta pelaaja sen on voinut tuntea.

mutta pelkkä eliminointi jos esim: tiukassa tilanteessa pienessä syndissä pelaaja saa vyössä oleviin bulkkeihin osuman pelatessaan toiseen suuntaan kokoajan, niin sitä osumaa ei aina pelaaja itse tajua/huomaa joten duman on jälleen kerran oltava hereillä kentällä ja haettava kyseinen pelaaja heti ulos eikä tästä tilanteesta tule antaa rangaistuseliminointeja vaan kyseisen pelaajan eliminointi riittää.

muuten tää kehitysideoiden \'kysely\' ei oo yhtään huono juttu...kunhan porukka ei vaan vastais tyyliin
\"ei toi toimi kyl mä tiedän ku oon pelannu vuodesta köyliö\"
\"v*tun id*ootti mee himaas, ei toi toimi mä oon pröö\"
vaan että porukka jaksais laittaa myös ne perustellut syyt miksi joku juttu ei toimi tai laittaisivat paremman ja toimivamman idean...



_________________________________

Huba huba marsupilamit roksii 8)

Poissa

#85 2003-07-24 12:54:33

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Juuri näin. Mua ihmetyttää et mihin on kadonnu just ne \"ei tuu toimimaan\"-sankarit nyt kun on vielä pyydettykin antamaan mielipiteitä. Ja mä odottelen edelleen vastausta siihen 2 vs 4 juttuun.

Joo ehdottomasti pitää huomioida tua ettei pelaaja niitä bulkkeja tunne vaan rangaistukset niistä alueista mitkä on säännöissä määrätty.

Ja muuten vielä yks juttu uudemmille dumille(kuten minä) että älkää uskoko kaikkee mitä pelaaja yrittää selittää. Jos se osuma näyttää osumalta niin ulos pelistä vaan rohkeesti. On kuitenkin huomioitava polvi-alueiden yms paikkojen maalit joihin tulee ihan ilman osumaakin jälkiä.


Ja dumat putsakkaa niitä suojia aina vähän väliä(useammin) just ettei tulis niitä väittelyitä et nää jäljet on tosta suojasta jne.

Poissa

#86 2003-07-24 13:35:34

Sir_Y
Jäsen
Paikkakunnalta: HELLstinky, Finland
Rekisteröitynyt: 2003-01-09
Viestit: 194
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

iso H kirjoitti 23.07.2003 klo 17:18:55:

Joissain tilanteissa neutraaliksi julistaminen toimii ja joissain ei. Jos on vaikka kaksi pelaajaa jäljellä(2 vs 4) ja toisesta tulee neutraali niin luulen että se yks äijä saa aika lailla kuulaa eikä sitä suojaa kukaan(eliminoidaan). Ja sitähän saa lähestyä. Ja ketä kiinnostaa jos siitä syntynyt asetelma on sellanen että kaverit on tähän yhteen(ex-neutraali) nähden 90 asteen kulmassa siten ettei esim pystytölkin taakse paljoo suojauduta. Mun mielestä aika suuri epäkohta. Et sitten kun peli alkaa ni arvakkaa miten käy?

Säännöissä kielletään liikkuminen ja ampuminen neutraalia pelaajaa kohti. Tätä sääntöä on käytännössä tulkittu jo vuosia siten että pelaajat eivät myöskään saa liikkua siten että saavat paremman aseman neutraalia pelaajaa kohtaan eli käytönnössä melkein kaikki liikkumiset mihin suuntaan tahansa tuovat paremman aseman neutraalia pelaajaa kohtaan edelliseen asemaan verrattuna joten myös nämä liikkumiset on silloin kielletty.

Palloahan se \"yksin\" jäänyt pelaaja silloin paljon niskaan saa mutta niinhän sitä palloa tulee aina kohti missä tahansa vaiheessa peliä.



_________________________________

Huba huba marsupilamit roksii 8)

Poissa

#87 2003-07-24 15:19:59

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Iso H:

eka askel kehittää sääntöjä tähän lajiin on oikeasti osata ne säännöt ja niitten tulkinta!!! HUOM! Mä en TODELLAKAAN osaa sääntöjä enkä ole mikään kyybeli, nyyppä tai muu vajari ja siksen kehittelekkään sääntöjä tai yritä niillä proffailla.


KOitan vastata sun pulmaan miten mä dumaisin ton tilanteen:

Miten mä dumaisin, jos kentällä on neutraali pelaaja?

*Eli ei muuveja kentällä (joukkueen pelaajat, jossa on neutraali saa muuvata)
*Ei saa ampua neutraalia.
*neutraali pelaajan ei saa millään tavalla antaa hyötyä tilanteesta esim. neutraali pelaaja ei saa nähdä missä vastustajat on (peittää näkyvyys tai kääntää selkä vastustajiin päin)

ps. Tarkenna missä turnauksissa ja sarjatasolla Suomessa on ollut paskaa dumaamista niin et yleistä koko dumausta.

pps. Mäen edelleen tajua mitä hyvää tossa torvessa on? Mikäli et osaa tehdä päätöstä sekunnin murto-osissa niin olet epäpätevä jätkä dumaamaan. Mä teen aina päätöksen sen perusteella mitä kentällä tapahtuu ja miten näen homman, en jää sitä sen enempää miettimään, koska mikään ei ole pahempaa kun duma, joka pyörtää päätöksensä ihan vaan painostuksesta ja rupeaa epäilemään omaa tuomiotaan

Siis olenhan mäkin \"vääriä\" tuomioita tehnyt ja aika usein on korjailtu jälkeenpäin tuomioita, mutta ne tuomioiden muutokset on johtuneet tuomari kollegoitten paremmasta näkökulmasta asiaan,

eli en ole ollut väärässä, koska TUOMARI ei ole väärässä JA TÄN VOITTE VARMISTAA VAIKKA JUDGE DREDDILTÄ!!!




I feel like shit. Deja Vu!

[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#88 2003-07-24 15:33:26

XLT
Jäsen
Paikkakunnalta: Kokkola,
Rekisteröitynyt: 2002-10-24
Viestit: 131

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

no mitäs sitte ku joku vitun välkky katsoja rupee vihelteleen omiin pilleihin ? helvetin hienoo ku kaikki tulee pois syndintakaa, ei muutaku piippu suoraan vastustajaa päin ja ku pillo soi uudestaan niin ei muutaku jakamaan niin kuin ikään ennen ois jakanu.
täytyy sanoo et aika paska idea... sielä mitään vitun pillejä tarvita...


Näin on näpyttimet... !

Poissa

#89 2003-07-24 17:04:13

ilves
Jäsen
Paikkakunnalta: Pori, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 61

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Nii tai jos Rambo kävelee ohi ja huomaa et ei jumalauta jätkathän ampuu ja vetää m60 esii ja tappaa kaikki!

HALOO!!!!!!!!!!!!!!!

Yritä edes!

-Creditor

Poissa

#90 2003-07-24 21:25:17

nato
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 1,350

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

MUUTETAAN TURNAUSTEN NIMI \"TURNAUKSEKS\" JA PUHALLELLAAN NIIHIN VITUN TORVIIN!AINA ALOTUKSEKS \"FANFAARI\"(DUURISSA) JA LOPETUKSEKS \"FANFAARI\"(MOLLISSA), PALKATAAN KÄÄPIÖITÄ NARRIPUVUISSA HAUSKUTTAMAAN YLEISÖÄ PELIEN VÄLISSÄ, KIELLETÄÄN YLEISÖLTÄ PILLIT (SIELLÄ LIPUNMYYNTIKOJUN VIERESSÄ TAKAVARIKOIDAAN NIITÄ PILLEJÄ), JOS LOPPUTULOS ON TASAN MÄÄRITETÄÄN VOITTAJA KAPTEENIEN VÄLISESSÄ \"KAKSINTAISTELUSSA\" JOKA ALKAA \"RUMMUNPÄRISTYKSELLÄ\"

näin mä oon funtsinu tän homman...


täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...

Poissa

#91 2003-07-25 07:25:24

ilves
Jäsen
Paikkakunnalta: Pori, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 61

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Kuulostaa hyvältä.

Hommaa nato sä ne kääpiöt ja narripuvut!

-Creditor

Poissa

#92 2003-07-25 08:31:28

nato
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 1,350

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

mä pelkään kääpiöitä...oikeesti!


täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...

Poissa

#93 2003-07-25 09:08:23

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Sir Y: \"...pelaajat eivät myöskään saa liikkua siten että saavat paremman aseman neutraalia pelaajaa kohtaan eli käytönnössä melkein kaikki liikkumiset mihin suuntaan tahansa...\"

Se on melkein hyvä näin mut edelleen on se juttu et koska se neutraalius julistetaan. Jos se vieres oleva duma luulee sen eliminoiduks kun toinen duma jolkottelee(ehkä) paikalla informoimaan että se julistetaan neutraaliksi. tähän kuluu ehkä 5-8 sekuntia. Kuinka pitkälle on vastapuoli edennyt? Ja tää on just se erikoistapaus johon tää \"pilli\" soveltuu.

Sir Y: \"Palloahan se \"yksin\" jäänyt pelaaja silloin paljon niskaan saa mutta niinhän sitä palloa tulee aina kohti missä tahansa vaiheessa peliä.\"

Mä lähinnä tarkotin et se toinen pelaaja on sillon poissa(hetken) pelistä kun se on neutraali. Ja se puhdas siis joutuu pelaan yksin vaikka oikeesti niillä on 2 pelaajaa.

Iippo: \"eka askel kehittää sääntöjä tähän lajiin on oikeasti osata ne säännöt ja niitten tulkinta!!!\"

Luulempa ettei sillä paljonkaan oo hyötyy jos esim minä osaisin säännöt ja niiden tulkinnan koska luulekko et se tulkinta on aina sama. Siispä se tulkinta osuus pitäs jättää mahdollisimman pieneksi.

Iippo: \"ps. Tarkenna missä turnauksissa ja sarjatasolla Suomessa on ollut paskaa dumaamista niin et yleistä koko dumausta.\"

Jos mä oon antanu semmosen kuvan et koko Suomi-peintin dumaus on paskaa niin pahoittelen suuresti. Se ei ole ollut tarkoitukseni. Ompa näkynyt niitäkin tapauksia(joskus) että on kattonu ennemmin duman touhujua kun peliä. Siis positiivisessa mielessä. Ja tarkennuksena voin sanoo et 2003 1-divarit on ollu aika matalaa tasoa(eikä niissäkään tietenkään kaikki). Syy miksi olen ehkä antanut sellaisen kuvan on etten viitsisi aina ihan kaikkee kirjottaa kun luulen ettei nytkään moni jaksa lukee näitä loppuun asti. Ainakin siltä tuntuu kun noihin samoihin kysymyksiin vastailee. Et menee ihan copy-paste toiminnoilla.

Iippo: \"Mikäli et osaa tehdä päätöstä sekunnin murto-osissa niin olet epäpätevä jätkä dumaamaan. Mä teen aina päätöksen sen perusteella mitä kentällä tapahtuu\"

Kyllähän sitä voi päätöksen tehä vaikka ennen tapahtumia mut millasen tekee onkin toinen juttu. Ja en väitä etteikö pilli/kääpiö-säännölläkin tulis jotain ongelmii mut mun mielestä se toimis tähän yhteen juttuun missä ei neutraalius auta.

Iippo: \"Siis olenhan mäkin \"vääriä\" tuomioita tehnyt ja aika usein on korjailtu jälkeenpäin tuomioita, mutta ne tuomioiden muutokset on johtuneet tuomari kollegoitten paremmasta näkökulmasta\"

Yhdessä siis saitte selkeämmän kuvan.

XXLT: \"no mitäs sitte ku joku vitun välkky katsoja rupee vihelteleen omiin pilleihin ? helvetin hienoo ku kaikki tulee pois syndintakaa\"

joo... lueppa koko juttu ni valkenee ehkä ongelmasi.

nato: \"mä pelkään kääpiöitä...oikeesti!\"

sä pelkäät kääpiöitä JA pillejä? Mitä ne on sulle oikeen tehny?

En nyt tiedä ajatteleeko joku että aina pilli vinkuisi ja kääpiö katras tekisi olon sietämättömäksi vaan että ne pillit(ja kääpiöt) ois oikeesti vaan niitä harvoja tapauksia varten jolloin neutraalius ei riitä. Eli ei missään tapauksissa niissä paikoissa missä pelaajat ovat paikoillaan vaan joissain ylijuoksutilanteissa joissa liike on nopeaa.

Ainoa(ehkä) ongelma minkä mä tässä nään on se että mitä jos tuomari selvästi näkee osuman tulevan ylijuoksevaan ja puhaltaa pilliin eikä jälkeen löydykkään. Mitäs sitten iso H? Ni! Ni! Miksei kellekkään oo tommosta oikeeta syytä tullut mieleen? Häh?

Poissa

#94 2003-07-25 09:25:55

Zorr0
Jäsen
Paikkakunnalta: Hiki,
Rekisteröitynyt: 2002-01-23
Viestit: 143

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

HErra iso H ...
Mielesäni tämä ehdotus on nyt suhteellisen naurettava...
mutta kannetaan nyt korteni kekoon..
miltei kaikki perustelut tähän pillin käyttöön ovat turhia
mikäli dumat osaavat hommat, ja mikäli dumaporukka osaa
hommat yhdessä! tällä osaamisella tarkoitan sitä kun pelaaja saa osuman niin että se duma joka sen osuman näkee
osaa vetästä pelaajan ulos ennen kuin se tekee muuta tai mikäli tekee niin hän viestittää muille tuomareille että
kyseinen pelaaja oli jo ulkona, ja sen jälkeen tehdään tarvittavat rangaistukset tai osumien pyyhkimiset.

Otetaan tilanne missä \"pilli\" syö osan peliä...

Pelaaja jouksee kentän toista laitaa ja toinen toista laitaa.. molemmat siis tekevetä samanaikasta ylijouksua ja
toiseen osuu ja peli pysäytetään, toinen jää keskelle kenttää vaille suojia kököttämään ... ja joku vastustaja
huomaakin pelaajan kesken \"tarkastuksen\", taisi kaverin yllätysmomentti hävitä kuin pieru saharaan .. vai saako
hän palata takaisin aloitus syndilleen ? vai ottaa vauhtia sen verran kun sillä oli ennen pelin pysäyttämistä (joka mitataan käsikronolla ?).

Poissa

#95 2003-07-25 09:35:28

kairaneva
Jäsen
Paikkakunnalta: Vantaa, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-11
Viestit: 300
Kotisivu

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Mielipide: Nykyinen systeemi on ihan toimiva, jos dumat on ajan tasalla. Käsimerkit ja neutraaliksi julistaminen toimivat. Noilla pärjätään ja pelit jatkuu jouhevasti.

Hyvät dumat eivät kentällä juurikaan näy, tekevät oman hommansa tarkasti ja keskeyttävät pelin kulkua mahdollisimman vähän (vain tarvittaessa). Neutraaliksi julistaminen on välillä ihan ok, jos on selkeesti syytä olettaa, että pelaajassa on hitti.

Torvee/pillii vois käyttää, mutta ainoastaan pelin aloitus- ja loppumerkkeinä. Muu kommunikointi hoituu käsimerkein ja verbaalisesti. Jos osuman saanut pelaaja todellakin juoksee pitkin kenttää ja ampuu hitti päällä kaikki vastustajat, annetaan rangaistuseliminoinnit...putsataan hitin saaneet pelaajat ja peli jatkuu.

Iso H:n parannusehdotus ei mun mielestä sisällä mitään niin oleellista parannusta, jonka takia nykyistä systeemiä tarvitsisi lähteä muuttamaan. Tietty sinällään hyvä, että erilaisia kehitysehdotuksia ylipäätään tulee esiin ja niistä viriää näinkin rakentava keskustelu.

Kairis/Quality

Poissa

#96 2003-07-25 10:05:28

ilves
Jäsen
Paikkakunnalta: Pori, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 61

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Zorro ei oteta nyt esimerkkiä vaan otetaan tositapahtuma ensimmäiseltä divarikierrokselta.

Vastustajan pelaaja juoksee vasenta laitaa ja saa osuman,mutta jatkaa juoksua ja pudottaa minut ja kaksi muuta pelaajaamme(eli yhteensä kolme pelaajaa).On tässä tilanteessa selvä että yksi tuomari ei saa asiaa hoidettua edes 2sekunnissa.pelaajiemme vieressä olevat tuomarit repivät hihanauhat pois(myös minun)jonka jälkeen ylijousseen vastustajan perässä kävelee tuomari ja huutaa tilanteen toiselle puolelle kenttää.
yhtäkkiä tuomari repii minut takaisin peliin ja sanoo ammu vaan (olin pois syndin takaa),rupesin ampumaan ,niin tuomari rupee laittaan hihanauhaa paikalleen mu käteen.
Eli vastustajat ampuvat koko ajan!(ketään ei neutralisoitu tilanteessa)Vasemmasta laidasta tulee uusi kaveri läpi joka eliminoi minut ja toisen palautetun pelikaverini!
Tässä tilanteessa olisi ollut kiva jos duma ois viheltäny PILLII ja tilanne ois selvitetty nopeasti (NOIN 1min).

Mut sehän ei oo tärkeetä,kuka voittaa ja miten,vaan nopeat päätökset oli miten oli??                                                                                                                 Jos tälläisiä  tapauksia tapahtuu kaudessa 1-2 niin eikö niihin voi saada oikeudenmukaisia ratkaisuja.(eli ei se pilli kokoajan soi siellä kentällä)

Mut säännöthän on kaikille samat(vai onko?)
                                           
                                   


-Creditor

Poissa

#97 2003-07-25 10:26:06

iso H
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 39

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

RorrO: \"tällä osaamisella tarkoitan sitä kun pelaaja saa osuman niin että se duma joka sen osuman näkee
osaa vetästä pelaajan ulos ennen kuin se tekee muuta tai mikäli tekee niin hän viestittää muille tuomareille että
kyseinen pelaaja oli jo ulkona, ja sen jälkeen tehdään tarvittavat rangaistukset tai osumien pyyhkimiset.\"

Tässä on hyvä malli mitä jokasen duman kannattaa miettiä ja oikeesti olla niissä peleissä 100 % valppaudella vaikkei ne omiin peleihin vaikuta mut kun jotain tehdään ni tehdään se kunnolla.

ZorrO tua sun esimerkkis on tosi hyvä näyttään mitä vikaa pilli säännössä on. Ja kaiken lisäks asiallinenkin.

Mutta se on yhtä väärin et kukaan niistä \"osuman\" saaneista pelaajista ei voi pelata vaan joutuu odotteleen et onko sitä neutraali vai viedäänkö hianauha. Samalla kun se toinen ylijuoksija sitten \"läsäyttää ne hengiltä\". Ja samallaihan se neutraali-huutokin aiheuttaa sen ettei se toinen ylijuoksija sais edetä(mutta on vaan hitaampi vaihtoehto). Eikö näin? Eikä sitä siinäkän käsikronoilla tai muilla vempaimilla mitata. Ja samaan paikkaan taisi kadota se yllätysmomenttikin.

kairaneva: \"Mielipide: Nykyinen systeemi on ihan toimiva, jos dumat on ajan tasalla.\"

Jos ne on ajan tasalla ja pystyy telepaattisesti lukeen toistensa ajatuksia ja havaintoja.

kairaneva: \"Jos osuman saanut pelaaja todellakin juoksee pitkin kenttää ja ampuu hitti päällä kaikki vastustajat, annetaan rangaistuseliminoinnit...putsataan hitin saaneet pelaajat ja peli jatkuu.\"

Edelleen jos niitä hittejä tulee jo siltä toiselta ylijuoksijalta ja tämä maalattu pelaaja ei tiedä saako se pelata vai ei kun tommoses tapaukses ei tuamarikkaan tiedä.

kairaneva: \"Iso H:n parannusehdotus ei mun mielestä sisällä mitään niin oleellista parannusta, jonka takia nykyistä systeemiä tarvitsisi lähteä muuttamaan.\"

Ei se ookkaan iso ja sen käyttö ois mun käsittääkseni tarpeellinen vain hyvin hyvin harvoissa tilanteissa mut sittenpähän ois joku takaovi sellasiinkin tilanteisiin.

Poissa

#98 2003-07-25 10:30:32

wings
Jäsen
Paikkakunnalta: Piikkiö, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-12
Viestit: 58

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

ilves, en tuntenut sitä hittiä kun tuli ja duma tuli kyllä hiukan myöhässä näyttämään että olin poissa mutta saatiin me siitä sitten 1-4-1.

Poissa

#99 2003-07-25 10:34:40

Kutis
Jäsen
Paikkakunnalta: Kangasala
Rekisteröitynyt: 2002-01-18
Viestit: 370

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Jos se oli Orivedellä niin olis EHDOTTOMASTI pitäny antaa 2-4-1!

nimim. 1 piste


Jukka Levelä/ Rock
Monasti voettajat on hävinneitä, jotka piätti koettoo kerran vielä... (Savoa)

Poissa

#100 2003-07-25 10:42:16

ilves
Jäsen
Paikkakunnalta: Pori, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-05-11
Viestit: 61

Re: ehdotuksia ehdotuksia...

Niin saitte.
Mutta meidän peli oli sen jälkeen ihan täysin sekaisin,niinkuin varmaan ymmärrät!
Mielestäni tässä tapauksessä olisi pelin hetkellinen seisaus välttänyt täydellisen kaaoksen ja pelin loputtua käydyn torikokouksen ,johon myös kuluu sitä aikaa!

-Creditor

Poissa

Keskustelualueen alatunniste