Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2004-12-04 17:28:17

elvis
Jäsen
Paikkakunnalta: Hämeenlinna
Rekisteröitynyt: 2004-11-07

Re: Tippmann A-5 omistajat! Teille kysymys...

Äkkirikastuminen on mukavaa.. Tai no.. Olen ajatellut tuota Tippmannin A-5:sta puskaan ja olen kuullut että ko. laite on paras puskaan.
Haluaisin kuulla teiltä keillä kyseinen mutka on, kokemuksia siitä.
Onko A-5sella suuri ero Viewloaderin Genesis Surge 2:seen tai Kingmanin Spyder Rodeoon?
Eniten kiinnostaa se että miksi ko. mutka on "paras" ja mikä siitä sen tekee... :oops:

Jute

Poissa

#2 2004-12-05 15:33:22

nato
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo
Rekisteröitynyt: 2001-10-06

noi edellämainitut vl ja spyder on vähän hmm
epäilen että niihin saa edes kunnolla varaosia
(ainakaan spyderiin, piranhaan, illustratoriin ym. ym. kopion kopioon, on ollut TODELLA vaikea saada vara/viritysosia johtuen siitä, että em. firmoilla on aiemmin ollut tapana julkaista uutta mutkaa joka vuosi johon vanhat osat eivät käy, tai käyvät vaihtelevalla menestyksellä.)
lisäksi en oo koskaan tykänny noista em. vehkeistä koska ne_vaan_o niin rimpuloita.

a5:
-hinta/laatu kohdallaan
-vara/viritysosat helposti saatavilla ja laadukkaita
-käyttömukavuus ja toimivuus
-cyclone feed, eli ei tarvitse erillistä sähköboksia
-customointimahdollisuudet lähes rajoittamattomat

nimi on laadun tae.a5 vaan yksinkertaisesti on helkkarin hyvä mutka puska ja miksei ihan muuhunkin käyttöön.

myös 98 on oikein hyvä sijoitus mikäli takamus ei kestä a5 hintaa.

täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...

Poissa

#3 2004-12-06 18:17:35

elvis
Jäsen
Paikkakunnalta: Hämeenlinna
Rekisteröitynyt: 2004-11-07

Ok.. Eli siis Tippmannia hankkimaan vaan!
Mites jos puhutaan puskapeintistä niin kuinka 98 ja A-5 eroaa keskenään siis käytännössä? Olen 98a käyttänyt mutten A-5sta..
Ulkonäössä on eroa mutta onko toisessa parempi piippu vakiona kuin toisessa tai onko puhdistuksen suhteen jotain merkittävää tms!?!
Kuvat molemmista on nähty mutta kumpi olisi tällaiselle suht noviisille parempi?
Itse olen kaavaillut A-5sta mutta . . .

Jute

Poissa

#4 2004-12-07 15:54:19

Finn
Jäsen
Paikkakunnalta: Suomi
Rekisteröitynyt: 2004-08-11

Hanki suoraan se A-5, niin kun jo aikasemmin sanottiin ei tarvitse erikseen ostella sähköloaderia ja lisäpalikkaa saa ehkä hieman helpommin kiinni, e-grip yms.

"Tytöt pelaa korista, pojat pelaa lätkää, miehet painii"

EXCELSIOR

Poissa

#5 2004-12-07 18:24:16

Sleikka
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2003-07-05

elvis katsoppa sähköpostisi laittelin siulle mailia smile

Poissa

#6 2004-12-16 16:34:30

HeBe
Jäsen
Paikkakunnalta: Varkaus
Rekisteröitynyt: 2004-08-12

Asiasta kahvipannuun. (lainaan nyt tätä topiccii ku vaikuttas vähä hiljaselta ja aihe o kuitenkii sama)

Tääl kellään A-5 omistajalla matalapaine settiä käytös. Mistähä moisen mahtas Suomesta löytää, ei oo ainakaan sattunu silmään missään.

Mitä kaikkee se setti pitää sisälläään ??

aattelin ostaa:
a-5 egripillä
4500psi preset + 1,1L 
matalapainesetti
yms yms.....

Mut nyt on ongelmana tietämättömyys noitten ilmasysteemien suhteen, eli: mil ulostulo paineella toi pullo (regu) kannattaa ottaa jos sitä meinaa käyttää a-5 ssä matalapaineisena 450 vai 800. Ja tarviikos siihe tota inline reguu , jos nii mihis paineeseen se pitäs säätää. mitä inline reguu suosittelisitte ??  !! no eiköhä tossa nyt alkuun noit kysymyksii !!

edit: korjattu typoi

Heikki Karvinen
[size=150:3s25kx7q]Takeover
SISSOS
Takeover
Dye

heikki.karvinen(a)gmail.com

Poissa

#7 2004-12-16 18:40:14

Putte
Jäsen
Paikkakunnalta: , Nurmijärvi
Rekisteröitynyt: 2002-04-21
Kotisivu

A-5 matalapaine setin saa Paintball Gamesista. Ittellä on Tippmannin regu ja hyvin on pelittänyt, mutta en mä mikään asiantuntija ole noiden regujen suhteen. Joku voi suositella jotain parempaakin.
LP-setti tekee kyllä A5:sta miellyttävämmän tuntusen ja pallotkin lentää suorempaan. Sillä presetin ulostulolla ei oikeastaan ole hirveesti merkitystä. Mun kokemuksella 800 olis parempi talvella, kun siitä saa tarvittaessa vähän enemmän käyttöpainetta jähmeeseen mutkaan.

---------------------
Pete/Z-Blitzstreife

Poissa

#8 2004-12-16 20:33:10

-Rokka-
Jäsen
Paikkakunnalta: Lempäälä/Tampere
Rekisteröitynyt: 2004-04-27

JOo mulla on käytössä. Kato mutkaraadista kuva jos kiinnostaa. Siinä on nyt kiinni kaikki kilkkeet mitä A vitoseen vaan saa.

Muunmuassa pp-gamesilta löytyy LPK settejä. 800psi presetti kannattaa siihen ehdottomasti ottaa niin pullo on monikäyttöisempi ja just talvisin jos pelaat ulkona saat käyttöpainetta ylemmäs.

Matalapainesetti eli LPK pitää sisällään uuden kaks osasen takaboltin, uuden valven powertubeen, paksumman johdon cycloneen ja matalapainekammion. Ite sun pitää hommata regu. Mulla on tippmannin sisäänammuttu regulaattori myynnissä, se oon suht uus, ostettu 1,5kk sitten. Ei ole sille käyttöä niin myyn pois ja takaan ettet saa kaupasta samaan hintaan! Pistä yv jos kiinnostaa. Voit kysellä muutakin mitä tulee mieleen, jonkun verran osaan A5 asiassa neuvoa!

NVP, Tre mafia.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.reball.fi">www.reball.fi</a><!-- w -->

Poissa

#9 2004-12-16 21:06:40

HCS-Keq
Jäsen
Paikkakunnalta: Riihimäki/Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2003-08-29
Kotisivu

Suosittelen talvikäyttöön kanssa 800:sta presettiä, ite pelailen ~400:lla, sillä tulee toimeen mutta mutta... rajoilla liikutaan kun pakkanen kipuaa yli -5 asteen... Lämpimämmässä toimii täysin moitteetta.

Kaikki palikat myös kiinni mutta tuli silti ontto olo ja en ole keksinyt metsään varteenotettavampaa vaihtoehtoa eli piti modailla sitten ihan omasta päästä:
http://www.geocities.com/rikymalti1/kek ... jekti.html

Inline reguna mulla on tossa CP:n tuote, toimii kuten lupaakin eli hyvin.

Suurin osa kamoista hankittu paintball gamesista myös, osa tehty itse tai haettu sieltä missä sattunu olemaan hyllyssä.

Tästä on tullut niin yleinen mutka että se jo osoittaa kuinka yksinkertaista tämän toiminta, huolto ja lisärakentelu on. Ei muuta kuin kauppaan, tosin ilman matalapainesettiäkin pelailet varmasti ihan tyytyväisenä... roll

Poissa

#10 2004-12-16 21:11:43

-Rokka-
Jäsen

Hmmm, huomaan että tuosta puuttuu ainakin ricochetin R5 boksi, jcs:n duel trigger ja rva. Korjaa jos olen väärässä. Muuten mielenkiintoisen näköinen sotakone yikes

Katos muuten keq postis, tinkaa jos hinta on paha!

NVP, Tre mafia.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.reball.fi">www.reball.fi</a><!-- w -->

Poissa

#11 2004-12-16 21:29:24

HCS-Keq
Jäsen
Paikkakunnalta: Riihimäki/Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2003-08-29
Kotisivu

VOI EI  lol     lol     lol     lol  en huomannut että ne puuttuvat suuri kiitos että korjasit. Kuvassa ei muuten oo piippuplugiakaan ja pullossakin tais  olla paineet loppu eli kyllähän toi all optionals oli aika yliampuvasti kirjoitettu smile

No joo, vitsi vitsinä, teksti tekstinä, mielipide mielipiteenä wink

Siinä on nyt kuitenkin all optionals mitä taviskaupasta saa hyllykamana ja hiukan uniikkikohtia kuten akryylinen tuplatrigu ja runkomerkinnät, eli tehdään vaikka nyt tällainen perustelu jos se sitten menee jakeluun paremmin.

Ei paha hinta AA:sta, mietin vielä teenkö sillä mitään, varalle ois ihan hyvä mutta onko tarvetta.... onkin sitten toinen juttu...  wink

Poissa

#12 2004-12-16 21:31:46

-Rokka-
Jäsen

Jep, mieti rauhassa. Täälä se AA pysyy.

Myönnettäköön että meni viisasteluksi mutta en malttanut olla viisastelematta big_smile

Vähän polttaa kamat käsissä, pitäs päästä äkkiä pelaan!

NVP, Tre mafia.

Poissa

#13 2004-12-17 09:41:59

Finn
Jäsen

Odottakaa...Sitä kun mä saan ton A-5:n valmiiksi, vähän samanlaista rakentalua kun se mun edellinen 98...

EXCELSIOR

Poissa

#14 2004-12-17 09:42:51

Finn
Jäsen

Ja mä en näköjään osaa kirjoittaa.

EXCELSIOR

Poissa

#15 2004-12-18 06:09:45

-Rokka-
Jäsen

NVP, Tre mafia.

Poissa

#16 2004-12-18 02:54:35

Finn
Jäsen

Kyllä kyllä, vähän samaa kun tossa viimeisessä threadissa.

EXCELSIOR

Poissa

Keskustelualueen alatunniste