Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2005-02-20 15:47:37

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

Olen huomannut, että noi tarrat ovat yleistyneet aikalailla, eli tästähän on olemassa sääntökin, joka on oikeen kirjoitettu, mutta miten on? Onko jotenkin nyt toi sääntö oikeesti vanhentunut vai ovatko pelaajat unohtaneet säännön kohta 2.1:

---

•Värikuulamerkkaimessa, kuulalippaassa (loaderissa), syöttölaitteessa (warpfeed), paineilmapullossa, co2-pullossa tai piipussa olevat tarrat eivät saa olla päällekkäin eivätkä tarrat saa olla semmoisia jotka vaikeuttavat muodoiltaan tai väreiltään huomattavasti osuman havaitsemista. Värikuulamerkkaimessa, kuulalippaassa (loaderissa) eikä syöttölaitteessa (warpfeed) saa olla minkäänlaista pehmikettä, suojakangasta tai päällysteitä, jotka heikentävät kuulan hajoamista tai hajonneen kuulan havaitsemista (Esim. neopreenipäällysteet, maastokangaspussit). Lipas ei saa olla valmistettu kumista tai vastaavasta aineesta, joka estäisi kuulan hajoamista.

----

Mä muistasin, että noihin tarroihin puutuuttiin oikein värien, kokojen ja sijoittelun kanssakin, mutta sei nyt mun silmiin pikavilkasulla sattunut, mutta nyt mua kiinnostaa, että miksi nyt taas bokseissa ka muissa varusteissa on tarroja vaikka muille jakaa? Kun mulla oli boksi vuorattu ZAP-tarroilla niin, etten enää itekkään aina löytäny siitä hittiä vaikka kopsahti ja tiesin tippuneeni niin jo oli kauhee itku aina kun olin turnauksissa ja nyt kun olen muutaman vuoden ollut käytännössä tuhrimatta varusteitani tarroilla niin kaikilla muilla on maskia myöten tarroja romuissa kiinni? Miksi? Olenko pudonnut kehityksen junasta?

Itse panin tämän asian merkille eilen dumatessani ja en jaksanut alkaa tästä eilen itkemään vaikka itse koin vääryyttä ENNEN KUN TÄTÄ LUKI MISSÄÄN SÄÄNNÖISSÄ, mutta ajattelin vaan tuoda asian esille.

nim. Kaltoinkohdeltu

ps. Hauskin tapa valvoa sääntö olisi tietenkin ottaa varusteet pois kentällä pelaajilta joilla on tarroja romuissaan esim. pelata pari peliä ilman boksia ja piippua voisi hyvinkin tuoda uuden näkökulman asiaan.

pps. Tuomari on Jumala


[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#2 2005-02-20 16:24:46

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

Miksi? Olenko pudonnut kehityksen junasta?

Olet pudonnut junasta ja siksi että asut espoossa.

Ei sinällään, on aika halpaa huijausta tarroittaa kamat umpeen.

Poissa

#3 2005-02-20 22:52:35

Sir_Y
Jäsen
Paikkakunnalta: HELLstinky, Finland
Rekisteröitynyt: 2003-01-09
Viestit: 194
Kotisivu

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

ei ole sääntö mihinkä muuttunut vaan pelaajat jättää säännöt huomioimatta vaikka ne on jo käytössä pitkään olleet...

eilen hallilla sattu silmään myös se että vaatekertoja oli siellä täällä jopa 4_kerrosta vaikka säännöt sanoo että 2_kerrosta on maksimi...

välinpitämättömyys kunniaan wink

saapa nähdä miten tuleva hallitus tulee näitäkin kohtia tarkentamaan ja tiukentamaan ensi kaudelle...

Poissa

#4 2005-02-21 09:11:18

Markus
Jäsen
Paikkakunnalta: Kaarina, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-04-07
Viestit: 225

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

toi tarrasääntö on vähän samaa luokkaa kuin todennäköisesti vielläkin laissa oleva pykälä, jonka mukaan jokaisessa suomalaisessa taloudessa pitää olla humalatarha. sakko on muistaakseni yksi markka ja se suoritetaan nimismiehelle (nimismiehiä ei käsittääkseni enään ole?)

Poissa

#5 2005-02-22 21:20:13

EGi
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 239
Kotisivu

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

Jos alatte vaatesaantoja puida Suomessa niin suosittelesin saannoksi etta kentalle saa laittaa vaatteita juuri niin paljon kuin mieli tekee.

Asiasta keskustellaan paraikaa monessa muussakin sarjassa ja totuuden nimissa tama alkaa tuntua aika hyvalta vaihtoehdolta:

1. Ei pida valvoa mitaan
2. Kaikki ovat tasavertaisia
3. Turvallisuus on pelaajan oma valinta (eli kuinka monta kerrosta haluaa pitaa)

Toki bounceja tulee enemman, mutta esimerkkina voidaan kayttaa esim Traumaa ja Miamia. Ne teki viimevuonna peli'paidat' jotka oli noin 4cm paksua neopreenia. Yhden turnauksen jalkeen paidat oli roskiksessa koska ne oli niin epamukavia pelata. Jos joku oikeasti haluaa tulla kentalle sukelluspuvussa tms niin minulla ei ainakaan ole sita vastaan yhtaan mitaan ja edelleen, kaikki ovat tasavertaisia.

t. EGi

Poissa

#6 2005-02-22 21:55:17

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

Mielestäni toi EGin ehdotus on hyvä, mutta mikäli täällä jotain vaate sääntöjä tehdään niin ehdottaisin kiinnittämään huomiota väreihin. Muutama kirkas sävy haittaa selkeesti osuman havaitsemista ja on aika pitkälti verrattavissa tohon tarra-juttuun.

Tosin katsokaa mitä maailman sarjat tekee ja soveltakaa siitä tarpeeksi selkeesti Suomeen mikäli parhaaksi näette.


[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#7 2005-03-04 12:23:13

Jokunen
Jäsen
Paikkakunnalta: Vaasa, Suomi
Rekisteröitynyt: 2002-08-20
Viestit: 164

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

lumipuvut kaikille ja valkoiset kuulat bannii!
puvuille pakollinen pesu joka pelin jälkeen arielilla....


"Kun elämä tuntuu välillä synkeältä, on upea tunne kun tietää, että kohta voi vetää käteen. Siitä saa taas uskoa elämään."

Poissa

#8 2005-03-04 13:41:48

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

Jos ei ole mitään sääntöä, niin kyllä pystyy rakentamaan sellaiset varusteet että kaikki bounssaa. Ja väitän että ko. peliasulla voi pelata mukavasti. Mun mielestä 2 vaatekerrosta, erityisolosuhteissa 3. Eli vanhalla säännöllä.

Poissa

#9 2005-03-08 08:06:44

redey
Jäsen
Paikkakunnalta: Riihimäki
Rekisteröitynyt: 2005-03-06
Viestit: 93

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

Tehdään näin hyvät ihmiset! Team bluella on 4 vaate kerrosta per pelaaja joten team red laittaa lähdöt tuplasti korkeammalle kun heillä on vain 2 vaate kerrosta jos team bluella on yhdellä 2 kerrosta muilla 4 lasketaan keskiarvo ja nostetaan lähtöjä sen mukaan.


Otto Riihelä

Poissa

#10 2005-03-08 08:50:02

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

Ja samantien voidaan sallia kyynelkaasu- ja lasikuulien ampuminen ja pelitkin pelataan ilman maskia, jotta voidaan kasvattaa rosteria joukkueissa ja teipataan piippuihin kiinni pistimet, jotta saamme ylijuoksuihin lisää mielenkiintoa ja tottakai oikeilla kivääreilläkin voi jossain osakilpailuissa pelata vaikka liigan kolme huonointa joukkuetta, jotta saadaan tasoeroja tasattua...

Ja kannattaa myös miettiä, että jos tuomarin ratkasut on huonoja niin poltetaan se päivänjälkeen roviolla.


[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#11 2005-03-08 09:02:16

Topa
Jäsen
Paikkakunnalta: Kerava, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-07-14
Viestit: 246

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

Jos säännöt ovat kerran jo olemassa, niin kai niitä voitaisiin noudattaa ja hiukan valvoakin. En tarkoita valvomisella kuitenkaan sitä, että mitataan peliasut samalla tavalla kuin mäkihypyssä. Sen verran kuitenkin voitaisiin katsella, ettei sinne kentälle kävele mitään Michelin-ukkoja.

Mulle se on sinänsä sama, minkäverran kukin pukee päällensä. Tuomarit on kentällä sitä varten, että tekevät sitten johtopäätöksiä, onko sääntöjä noudatettu vai ei. Tuomarin sana on laki, myös tässä urheilussa.


HCS

Poissa

#12 2005-03-08 17:16:48

Flash
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2004-09-05
Viestit: 206
Kotisivu

Re: Sääntö kysymys (hupia pilkun viilaajille)

lippo puhuu paljon ja asiaa smile Toi pistin idea on todella hyvä. Uskon että noilla sääntö uudistuksilla lajista tulisi varmasti seuratunmpaa. PAintin kaikki mainos / tunnettavuus / sääntö ongelmat ratkaistu....


tämä ei ole mitään henkilökohtaista

Poissa

Keskustelualueen alatunniste