Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2005-09-27 18:15:29

Susi
Jäsen
Paikkakunnalta: Kuopio
Rekisteröitynyt: 2005-06-09
Viestit: 86

Re: VForcen huurtuminen

Ostin tuollaisen kovasti kehutun (käytetyn) Profiler maskin, mutta se meinaa huurtua päässä. Ei oikeastaan huurtua vaan sitten kun oikeasti hiki virtaa niin linssi vaan meneen niin märäksi ettei enää näe läpi kunnolla. Onko tuo ihan yleinen ongelma, eli pitää ruveta rakentelemaan tuuletinta, vai riittäkö uuden linssin osto?

kiitoksia avusta!

Poissa

#2 2005-09-27 18:53:51

maalipallo
Jäsen
Paikkakunnalta: Turku
Rekisteröitynyt: 2004-08-13
Viestit: 125

Re: VForcen huurtuminen

Käytä jotain päähinettä "hikinauhana", estää hien ja kosteuden valumisen linssiin!

Poissa

#3 2005-09-27 19:58:25

HypeN
Jäsen
Paikkakunnalta: vaasa
Rekisteröitynyt: 2005-06-14
Viestit: 195

Re: VForcen huurtuminen

Mulla on profiler ja se ei kyllä koskaan huurru, paitsi jos pistän sen märkien hiuksien päälle kun ei pelaa. Metsäs mitä oon pari kertaa joskus pelannu niin siellä se huurtuu jotain 30min välein jos on kosteaa.
Toi hikinauha tai sen tapanen on varmaan se keino estää huurtuminen.


pbtWIPE

Poissa

#4 2005-09-27 20:10:00

Apa
Jäsen
Paikkakunnalta: Pälkäne
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 173

Re: VForcen huurtuminen

Tai sit peset sen linssin piilolaseihin tarkoitetulla käsienpesuaineella.

Poissa

#5 2005-09-27 21:09:19

temeimmu
Jäsen
Paikkakunnalta: Ankkalinna
Rekisteröitynyt: 2003-08-27
Viestit: 377
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

Jos oot jollain ihme aineel sen pessyt ni se voi sit alkaa huurtuukkin. just ainoastaan tollassil sensseil aineil, ei millään ikkunan pesu aineella.. ite oon pessyt ihan vaan vedellä. Ei huurru.!

Poissa

#6 2005-09-28 06:22:57

Topa
Jäsen
Paikkakunnalta: Kerava, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-07-14
Viestit: 246

Re: VForcen huurtuminen

itse olen tämmönen "isompi" kaveri ja huurtuminen oli ongelma. Laitoin tuulettimen ja ongelma hävisi. Noi huurtumisen estoaineet auttaa jonkun verran, mutta kun meikäläinen huohottaa ja hikoilee ku sika, niin toi tuuletin oli ainoa hyvä vaihtoehto.


HCS

Poissa

#7 2005-09-28 08:16:57

Susi
Jäsen
Paikkakunnalta: Kuopio
Rekisteröitynyt: 2005-06-09
Viestit: 86

Re: VForcen huurtuminen

Juu, käytettynä ostin, niin en voi sanoa millä ne on pesty, itse kyllä pesen vain vedellä ja käsittelen VForcen huurtumisenestoaineella pesun jälkeen.

Subilla ei kyllä ole ongelmaa, mutta metässä kun juoksee niin sillo kostuu. Pitää kokeilla tota hikipantaa tai jotai. Hiuksen meinaa mennä maskin väliin helposti... pitäis varmaa vähä leikata hiuksii smile

Poissa

#8 2005-09-28 09:13:23

Mikkopoika
Jäsen
Paikkakunnalta: Seinäjoki
Rekisteröitynyt: 2005-09-12
Viestit: 257

Re: VForcen huurtuminen

Vanha moottoripyöräilyssä käytetty kikka on tehdä laimea fairyliuos, jolla pyyhitään visiirin molemmat puolet ja annetaan sen kuivaa siihen. Itikat lähtee helposti pois ulkopuolelta ja sisäpuoli ei huurru. En osaa sanoa miten noi splättismaskit on käsitelty tehtaalla, joten en osaa sanoa vahingoittaako tuo fairykäsittely jotenkin niitä. Idea kuitenkin on jättää pinnalle jokin pinta-aktiivinen aine, joka ei salli veden kondensoitumista pisaroiksi. Toisaalta, jos maskissa on valmiiksi joku pintakäsittely, on mahdollista että juuri pinta-aktiiviset aineet liuottaa ne *ikäänkuin helvettiin*..

Kertokaahan enemmän tietävät ihmiset, miten noissa maskeissa on tuo huurtumisenesto toteutettu!


Lisää paskaa housuun!

Poissa

#9 2005-09-28 15:48:59

HutiKuti
Jäsen
Paikkakunnalta: Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2005-07-17
Viestit: 3

Re: VForcen huurtuminen

En oo mikään Xpertti asiassa / lajissa mutta mun lyhyen "uran" aikana toi fairykikka on toiminu melko hyvin... wink

Poissa

#10 2005-09-28 16:16:31

christian
Jäsen
Paikkakunnalta: Perniö sity
Rekisteröitynyt: 2005-09-27
Viestit: 50

Re: VForcen huurtuminen

Laimeaa fairya.
olen ittekin aika is äijä ja hikee pukkaa. mulla homma menee vielä vähän pitemmälle; huurre vaihtuu jossain vaiheessa oikein kunnon hikipisaroiksi!
siinä on sitten nättiä juosta kun ei maskin raottaminenkaan enää tepsi. Fairy toimii huurteeseen, mutta 05- törnissä tuli idea et jos vaikka porais jotain tuuletusreikiä lisää... taitaa olla huono idea... wink

Poissa

#11 2005-09-28 17:33:53

ippe
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2002-08-05
Viestit: 171
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

Älkää vaan missään nimessä laittako fairya linssin ulkopintaan!
Fairy sisältää ammoniakkia joka liuottaa linssin pintakerrosta ja tekee siitä ennemmin tai myöhemmin aivan harmaan ja rakeisen.
V-Forcen sisäpinnalla on tehdaskäsittely, joka menee pilalle fairylla. Sitten kun tehdaskerros on vesipesujen myötä kulunut pois kokonaan, voi kokoilla fairya, mutta yleensä siihen mennessä maski alkaa oleen melko naarmuinenkin, joten uuden linssin osto voisi olla edessä ja samalla saat taas "huurtumattoman" linssin.

Jos maskin sisäpinnalle tulee oikein vesipisaroita, ei siihen auta kuin tuuletin joka pistää ilman kiertään maskin sisällä. Kannattaa kuitenkin ensin testata kaikki kikat joka estää pisarointia. Ensinnäkin pelien alussa tulee alkuhiki, ja pelien edetessä hikoaminen laantuu. Joka pelin jälkeen kuivaa linssin sisäpinta pehmeällä talous- tai vessapaperilla. Sitten kuten sanottu, älä nosta maskia hiuksien/lakin päälle, ota mieluummin maski kokonaan pois, mutta älä laita maahankaan, sillä sieltä nousee kosteutta.
Hengitystekniikka ratkaisee hyvin paljon ja hyvä kunto melkein yhtä paljon. Maskin sisällä kannattaa hengitellä alaspäin, joka tapahtuu vetämällä alahuuli sisäänpäin ja tällöin kuuma hengitysilma poistuu maskin sisältä alapuolelta eikä nouse linssiin.

Poissa

#12 2005-10-01 17:33:09

pikku-nilkki
Jäsen
Paikkakunnalta: Lappeenranta
Rekisteröitynyt: 2005-09-25
Viestit: 84

Re: VForcen huurtuminen

Mä oon ton ippen kanssa samaa mieltä että ei kannata pessä fairylla linssiä. Mä kuulin mun tutuilta että jotku oli pessy linssin fairylla ja ne linssit oli menny ihan PASKAKS.
Että ei ehkä kannata käyttää sitä fairya.


It's not just a game, it's a lifestyle.

Saimaan Paintball Urheilijat
COOLGAMES

<!-- e --><a href="mailto:pikku-nilkki@luukku.com">pikku-nilkki@luukku.com</a><!-- e -->

Poissa

#13 2007-11-08 16:50:53

TheFallenOne
Jäsen
Paikkakunnalta: 01280
Rekisteröitynyt: 2007-11-06
Viestit: 54
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

ippe kirjoitti:

Joka pelin jälkeen kuivaa linssin sisäpinta pehmeällä talous- tai vessapaperilla.

Paitsi ettei kannata, paperi naarmuttaa. Sama kun silmälaseja pyyhkisi paperilla, menee muniksi. Jollain esim. nukkaamattomalla rätillä pyyhkii, Tarjoustalosta saa sen kokoisen setin tuota liinaa jollain kahdella eurolla että riittää koko loppuelämäksi.


Wine from tears.

Poissa

#14 2007-11-08 17:22:51

kim1
Jäsen
Paikkakunnalta: Turku
Rekisteröitynyt: 2001-11-19
Viestit: 254
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

edit: kun nyt kerran moderoidaan myös asialliset jatkoviestit niin poistan sitten itse oma eka. Ihme touhua..  roll


powered naturally by noni Morinda
recommended by Kim1

Poissa

#15 2007-11-08 17:26:34

Heafstaag
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo
Rekisteröitynyt: 2007-08-08
Viestit: 210
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

joo tosiaan fairy on kyllä kunnon linssin tappo ainetta

itsellä kävi hienosti yksille tuplalinesseille ne välissä olevat harmaat pehmeät osat alko irrota liimauksistaan ihmettelin kerran että en mä edes ole hikinen ja katselin hetken aikaa ja raotin sormella sitä väliä ja siihen ilmesty rako kosteutta pääsi linssien väliin ei muualle maskiin :evil: osatteko sanoa että mikä piru noin aiheutti että ne tehdas liimaukset alko irtoaan... normaali kevyt vesitilkka ja vähän pyyhettä ollut pesu värkkinä aina. Liimasin kyllä sen uudestaan ja ongelma katosi...


Perkeleen pallot kun sataa niskaan!

Poissa

#16 2007-11-08 17:30:05

Ju2a
Jäsen
Paikkakunnalta: Nokia
Rekisteröitynyt: 2005-07-01
Viestit: 479

Re: VForcen huurtuminen

vuoden UPITUS!!!

mikä oli pvm.?

ainii 2 vuotta sitte

S.U.S.I on varmaan jo löytäny itelleen toimivan maskin

Poissa

#17 2007-11-08 18:22:55

TheFallenOne
Jäsen
Paikkakunnalta: 01280
Rekisteröitynyt: 2007-11-06
Viestit: 54
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

Töissä on tylsää wink

Nyt ehkä muutama muukin saa tietää että ei kannata talouspaperilla pyyhkiä. Sama juttu jos pyyhit asetta sisältä talous/WC-paperilla, jättää pientä nukkaa ja pyssy ei tykkää.


Wine from tears.

Poissa

#18 2007-11-12 00:08:38

Jii
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 224
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

Ja sä pelaat avaruudessa, ettei sinne mutkaan tai maskiin pääse mikään pikkupikku-hiekanjyvänen, josta ne ei tykkää? Tsiisus.


[size=100:r6vg478e]Jii / Cyclone
| DYE|MAXS|Virtue |
|PBG | The Tiger |
GoldHammer  |
[size=117:r6vg478e]WWW.CYCLONE.FI

Poissa

#19 2007-11-12 06:51:44

Grande
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-19
Viestit: 810
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

TheFallenOne kirjoitti:

Töissä on tylsää wink

Nyt ehkä muutama muukin saa tietää että ei kannata talouspaperilla pyyhkiä. Sama juttu jos pyyhit asetta sisältä talous/WC-paperilla, jättää pientä nukkaa ja pyssy ei tykkää.

Kiitti vinkeistä, mä en olekkaan kuin vasta...reilut 13 vuotta putsannu mutkiani talouspaperilla, mutta nyt tajusin, KIITOS!

:dodgy:

Poissa

#20 2007-11-12 08:20:29

Ju2a
Jäsen
Paikkakunnalta: Nokia
Rekisteröitynyt: 2005-07-01
Viestit: 479

Re: VForcen huurtuminen

up!


niiin siis kyl munki on varmaan ostettava se microkuituliina, varmasti maksaa itsensä takas kymmenessä vuodessa...

Eli kyl sit talouspaperii voi ihan hyvin käyttää, jos jonku mutkan piippu kuluu niin paljon ettei voi ni sit kannattaa vaihtaa merkkiä.

Poissa

#21 2007-11-12 09:10:03

TheFallenOne
Jäsen
Paikkakunnalta: 01280
Rekisteröitynyt: 2007-11-06
Viestit: 54
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

Grande kirjoitti:
TheFallenOne kirjoitti:

Töissä on tylsää wink

Nyt ehkä muutama muukin saa tietää että ei kannata talouspaperilla pyyhkiä. Sama juttu jos pyyhit asetta sisältä talous/WC-paperilla, jättää pientä nukkaa ja pyssy ei tykkää.

Kiitti vinkeistä, mä en olekkaan kuin vasta...reilut 13 vuotta putsannu mutkiani talouspaperilla, mutta nyt tajusin, KIITOS!

No mikäs siinä jos tykkää eikä ole tullut mitään ongelmia. Tuo on ihan aseharrastajilta tuo vinkki ettei kannata käyttää talouspaperia, kun se jättää aina vähän semmoista hötöä mutkaan. PB-vehkeet eivät tosin olekaan niin herkkiä vehkeitä, ehkei sillä sitten ole merkitystä.


Wine from tears.

Poissa

#22 2007-11-12 09:27:48

Grande
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-19
Viestit: 810
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

Miten aseharrastus liittyy PEINTTIIN?  roll

Pyyhin maskista linssinkin talouspaperilla enkä millään megakuituliinalla, toki linssi saattaa naarmuuntua nopeammin mutta vaihtovälin ollessa yksi kausi ei eroa oikeasti edes huomaa.

Poissa

#23 2007-11-12 19:15:13

TheFallenOne
Jäsen
Paikkakunnalta: 01280
Rekisteröitynyt: 2007-11-06
Viestit: 54
Kotisivu

Re: VForcen huurtuminen

Grande kirjoitti:

Miten aseharrastus liittyy PEINTTIIN?  roll

Siten että "oikeat" aseet ja esim. sähkömutkat ovat kummatkin sisukaluiltaan normisti melkoisen herkkiä, eivät tykkää ylimääräisestä kuonasta jota paperista jää.

Grande kirjoitti:

Pyyhin maskista linssinkin talouspaperilla enkä millään megakuituliinalla, toki linssi saattaa naarmuuntua nopeammin mutta vaihtovälin ollessa yksi kausi ei eroa oikeasti edes huomaa.

Tuo on kyllä totta, tuskin ehtii kaudessa mennä pilalle.

Itse en siltikään käytä talouspaperia tuohon tarkoitukseen. Noita nukkaamattomia liinoja löytyy kotoa aina muutenkin, kitaraa kun hinkkaan niillä.


Wine from tears.

Poissa

#24 2007-12-04 06:59:12

wictro
Jäsen
Paikkakunnalta: Kouvola
Rekisteröitynyt: 2006-12-18
Viestit: 96

Re: VForcen huurtuminen

Grande kirjoitti:

Miten aseharrastus liittyy PEINTTIIN?  roll

jaa, ei varmaan mitenkään O_o

ööö ?
jos vaikka vähän sanastoa, ku ei jaksa ny mitään sepostusta kirjottaa:

-mutka
-liipasin
-piippu
-lipas
-"Kudit" aka "kuulat"
-tähtäin
-ampua
-osua
-ymv.

EDIT: ku toi sanasto oli nyt oikeesti aika tyhmä esimerkki, mut:
mekaaninen puoliautomaattinen paint-mutka toimee prikuulleen samoin kuin puolautomaatti kivääri.

Poissa

#25 2007-12-04 07:17:14

Markun Nimi
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2005-06-18
Viestit: 354

Re: VForcen huurtuminen

-tähtäin -        ei liity peinttiin.


KR-army - where the totally PHATT people come from! MIKA RISSANEN 4-LYFE <3 KUOPIO KÄÄPIÖARMEIJA
Itä-Vantaa  -  It's a lifestyle
One in the pinky and one in the stinky! Recball Rangers support !
Antilla on Suomen isoin peenis / HOMOT PELAA TÖRNISSÄ ILMAN CAMOO
Jessen äiti- FAN nro 1 <3

Poissa

Keskustelualueen alatunniste