Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2006-05-29 19:37:28

SPBL
Jäsen
Paikkakunnalta: Lahti, Suomi
Rekisteröitynyt: 2002-12-17
Viestit: 8
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Suomen Paintball-liitto päivittää yhdistysten ja myös rekisteröimättömien yhdistysten yhteystietoja. On tärkeää, että kaikki päivittävät yhteystietonsa ja näin ne kaikki saadaan samaan muotoon.(esim. yhdistysten jäsenmäärä) Yhteystiedot voit päivittää helposti SPBL-sivujen kautta osoitteessa: http://spbl.org/?m=rekisteri

Kiitos vielä kerran jo tietonsa päivittäneille! Yhteystietojen päivitys on siksi tärkeää, koska vain ajantasaisilla yhteystiedoilla liitto ja paintballyhdistykset voivat toimia aktiivisesti yhdessä. Näin pystymme ylläpitämään aktiivista vuoropuhelua lajin harrastajien ja liiton välillä.

Liiton tärkeimmät tavoitteet ovat tiedottamisen parantaminen sekä jäsenmäärän kasvattaminen. Liitossa on tällä hetkellä paljon uutta intoa ja uusia henkilöitä. Päivittämällä yhteystietosi autat meitä eteenpäin!

Nähdään kentällä!

- Jaska

PS: Seuraava peli on metsäliigan toinen kierros 3.6. Nähdään siellä!

Jaska Tuominen
Liittohallituksen Sihteeri
Sähköp. <!-- e --><a href="mailto:etunimi.sukunimi@spbl.org">etunimi.sukunimi@spbl.org</a><!-- e -->

Poissa

#2 2006-05-31 20:18:46

J.T.
Jäsen
Paikkakunnalta: Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2005-09-17
Viestit: 391

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Täydennys tähän vielä. On erittäin suotavaa, että joukkueetkin lähettävät yhteystietonsa. Ei tarvitse olla rekisteröity yhdistys että voi päivittää yhteystietonsa.


- Jaska

PS: Pystyt lähettämään helposti palautetta liitolle osoitteesta:
http://spbl.org/?m=palaute

Poissa

#3 2006-06-01 09:41:12

J.T.
Jäsen
Paikkakunnalta: Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2005-09-17
Viestit: 391

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Olisin todella kiitollinen, jos kaikki rekisteröidyt yhdistykset tarkistaisivat onko heidän tiedot PRH:ssä oikein. Minulla on sellainen tuntuma, että jotkut listatuista yhdistyksistä eivät enään ole aktiivisia. Tietääkö kukaan?


http://yhdistysrekisteri.prh.fi/ryhaku. ... b_haku=Hae

Poissa

#4 2006-06-01 20:21:22

J.T.
Jäsen
Paikkakunnalta: Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2005-09-17
Viestit: 391

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Seuraavan listan jäsenyhdistysten yhteystiedot (tai "ei aktiivinen kuittaus) halutaan nyt nopeasti. Liiton täytyy tiedottaa tärkeistä asioista jäsenyhdistyksilleen. Jäsenyhdistysten yhteystietojen puute todella jarruttaa toimintaamme. Toivoisin että kaikki hoitasivat asian todella pian alta pois.

* Badd Boyz Paintball Team ry
* Imatran Selviytymispeliyhdistys ry
* Lahden Vauhtipalloilijat LVP ry
* Paintball Team Cyclone ry
* Paintball Team Paint Liberation Front PLF ry
* Paintball Team Voodoo ry
* PBT Plaque ry
* PBT Unknown ry
* Satakuula ry
* Takekover Paintball Kuopio ry
* Tampereen Paintball-Urheilijat ry
* Twilight Finland ry

Kaikkien jäsenyhdistysten joiden nimiä ei mainita listalla yhteystiedot ovat kunnossa. Kiitos heille. Ylläolevien yhdistysten yhteystietojen päivityksen voitte tehdä helposti osoitteessa: http://spbl.org/?m=rekisteri

- Jaska

PS: Muilla kuin jäsenyhdistyksillä on vielä päivittämättömiä yhteystietoja. Olisin kiitollinen jos vielä päivittämättämät lähettäisivät yhteystietonsa. Erityiskiitos myös ei rekisteröidyille yhdistyksille, jotka ovat aktiivisesti ilmoittaneet yhteystietojaan.

Poissa

#5 2006-06-03 21:44:57

J.T.
Jäsen
Paikkakunnalta: Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2005-09-17
Viestit: 391

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Taas tuli uusia yhteystietoja metsäliigan kautta, kiitos! Haluaisin vielä muistutttaa ylläolevia liton jäseniä päivittämään yhteystietonsa. Kaikista yhdistyksistä jotka ovat liiton tiedossa on päivitetyt yhteystiedot ainoastaan 7:llä 40 yhdistyksestä. Toisin sanoen 33 yhdistyksen yhteystietoja liitolla ei ole. Jokainen yhdistyksen jäsen voi "ilmiantaa" yhdistyksen puheenjohtajan sähköposti osoitteen liitolle. Otamme kyllä yhteyttä yhdistykseenne. Tämä on oikeasti pikku, juttu. Vaatii vain hieman aktiivisuutta. Kaikki siis osoitteeseen: http://spbl.org/?m=rekisteri

Rekisteröimättämät yhdistyksistä 8/20 on päivittänyt yhteystietonsa. Olemme tässä noin puolessa välissä. Hyvä seurat, aktiivista toimintaa!

Kiitos muuten metsä liigassa tulleesta palautteesta. Analysoin palautteen jo ja tiedotamme tuloksista pika puoliin virallisestikkin. Fiilis ainakin kentäällä oli hyvä ja positiivinen. Harmi että palaute lomakkeet loppuivat kesken vaikka varasin niitä mahdollisumman paljon. Vastaus prosentti olikin miltei sata. wink

Kiitos vielä kerran palautteesta!

- Jaska

Poissa

#6 2006-06-10 04:49:47

J.T.
Jäsen
Paikkakunnalta: Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2005-09-17
Viestit: 391

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Vielä olisi hakusessa seuraavien SPBL jäsenyhdistysten yhteystiedot. Myös vinkit siitä mistä, keneltä ja miten tätä kannattaisi lähteä selvitäämään ovat tervetulleita.

Cyclone Paintball Team ry
Imatran Selviytymispeliyhditys ry
PBT Plague ry
Satakuula ry
Tampereen Paintball-Urheilijat ry
Twilight Finland ry

Lisäksi vielä on yhdistyksiä jotka eivät ole SPBL jäneniä. Myös heidän yhteystiedot olisivat todella tärkeitä. Kannaustaisin myös seuroja lähettämään yhteystietonsa ja olen todella kiitollinen että moni on niin jo tehnyt. Yhteystietonne mahdollistavat aktiivisen liiton toiminan sekä yhteistyön liiton kanssa. http://spbl.org/?m=rekisteri

Jaska Tuominen
Liittohallituksen Sihteeri
Sähköp. <!-- e --><a href="mailto:etunimi.sukunimi@spbl.org">etunimi.sukunimi@spbl.org</a><!-- e -->

Poissa

#7 2006-06-10 18:37:57

ippe
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2002-08-05
Viestit: 171
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

J.T. kirjoitti:

Yhteystietonne mahdollistavat aktiivisen liiton toiminan sekä yhteistyön liiton kanssa.

Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? 13 vuotta olen pelannut värikuulaa ja 9 vuotta alalla työkseni, ja tietoni SPBL:n toiminnasta on nolla. Tai no tiedän että liiga ja 1. divari on jollakin tapaa liiton alla, mutta ilmeisesti varsinainen työ tehdään kuitenkin muiden toimesta.
Eli siis: Mitä SBPL tekee? Mitä se on tehnyt? Mitä se suunnittelee tekevänsä?

Poissa

#8 2006-06-11 09:20:29

J.T.
Jäsen
Paikkakunnalta: Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2005-09-17
Viestit: 391

Re: Yhteystiedot ajantasalle

ippe kirjoitti:
J.T. kirjoitti:

Yhteystietonne mahdollistavat aktiivisen liiton toiminan sekä yhteistyön liiton kanssa.

ippe kirjoitti:

Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? 13 vuotta olen pelannut värikuulaa ja 9 vuotta alalla työkseni, ja tietoni SPBL:n toiminnasta on nolla.

Ilman yhteystietoja emme voi ottaa yhteyttä yhdistyksiin tai seuroihin. Ainut näkyvä toiminta rajoittuu näin lehdistö tiedotteisiin, joka on toiminnasta vain murto-osa (vaikkakin todella tärkeä osa). Lehdistötiedotteet ovat liiton tiedottamisestakin vain yksi osa. Yhteystiedot mahdollistavat yleensäkin jäsenyhdistysten ja liitonvälisen toiminnan. Niiden avulla liitto pystyy mm. tarjoamaa kohdennettuja palveluja, jäsentiedotteita sekä tukea jäsenilleen. Oikeastaan kaikenlainen toiminta liitosta päin voi toimia vain yhteystietojan kautta. Ilman yhteyksiä harrastajiin liitto ei pysty palvelemaan tarkoitustaan. Olemmehan olemassa harrastajia varten. Aikaisemman vuoden toiminnasta olemme oppineet myös sen että liiton toiminta lamaantuu käytännössä täysin ilman ajanmukaisia yhteystietoja, esim kokouskutsujen tai jäsentiedotteiden toimittaminen ei näin onnistu.

Tuo liiton toiminnan tiedon puute voidaan korjata heti, pistä mailia minulle niin kerron sinulle toiminnastamme lisää. Myös vierailu sivuillamme kannattaa, sillä sieltä saat ajantasaista tietoa liitosta ja sen toiminnasta. Pyrimme pitämäään ne ajantasalla. Lisäksi sivuilta voit jättää palautetta, jonka avulla pyrimme kehittäämään toimintaamme: http://spbl.org/


ippe kirjoitti:

Tai no tiedän että liiga ja 1. divari on jollakin tapaa liiton alla, mutta ilmeisesti varsinainen työ tehdään kuitenkin muiden toimesta.
Eli siis: Mitä SBPL tekee? Mitä se on tehnyt? Mitä se suunnittelee tekevänsä?

Suomen Paintball-liitto on maanlaajuinen kattojärjestö, joka vastaa maamme paintball-toiminnasta ja sen kehittämisestä sekä  harrastustoimintana että kilpaurheiluna. Liiton tärkein tarkoitus on toimia pelaajalta pelaajalle periaatteella ja ajamme lajin harrastajien etuja. Olet oikeassa siinä että liitto on elänyt viimeiset 2 vuotta hiljaiseloa, mutta kaudelle vuodelle 2006 se on startannut uudella kokopanolla ja innolla. Ensimmäiseksi laitoimme liiton sivut uusiksi meidän uuden tiedottajan ansiosta. Tiedottamisemme on viimevuodesta aktivoitunut huomattavasti. Nyt uudessa kokoonpanossa tärkeimmät tavoitteemme ovat tiedottamisen parantaminen ja jäsenmäärän kasvattaminen (jäsenmäärä kattaa yhdistykset, liiton jäsenet ja liitontoimijat). Haemme toimintaamme mukaan liitton jäseniä sekä jäsenyhdistyksiä. Yhteystietojen kanssa päivitämme yhdistysten jäsenmäärät, joita käytämme mittarina yhdistysten jäsenmäärän kasvattamisessa. Yhdistysten jäsenmäärää liitto pyrkii kasvattamaan ohjaamalla potenttiaalia harrastajia yhdistyksiin ja seuroihin. Lisäksi luomalla positiivista kuvaa paintballista harrastuksena ja madaltamalla aloituskynnystä pyritään saamaan lisää harrastajia lajin pariin. Yhdistyksen voivatkin auttaa liittoa lähettämällä sille pienen informaatio lehtisen toiminnastaan, perustiedoistaan, yhteystiedoistaan ja vaikka jäseneduistaan. Tämän tyyppisiä informaatio lehtisillä tullaan promoamaan paikoissa, joissa SPBL on paikalla. Tietysti jokainen varmaan ymmärtää että se tehokkain toiminta jäsenmäärän suhteen on paikallista.

Jos haluat tietää lisää, niin pistä minulle mailia. Olemme varmaan seuroihin lähiaikoina yhteydessä tuosta informaatio lehtisestä, eli miten se kannattaa koostaa ja miten menetellään.

Helpoin tapa saada liitosta tietoa ja pysysä sykkeellä on kuulua johonkin yhdistykseen. Olemme yhteydessä nimettyihin yhteyshenkilöihin. Yhdistysten ja seurojen kannattaakin päivittää yhteystietonsa sivujemme kautta: http://spbl.org/?m=rekisteri

Lisäksi jos pyörität vuokraamo toimintaa niin laita yhteytietosi minulle. Lähestymme piakkoin myös vuokraamo yrityksiä liitosta sen suhteen miten voitte parantaa pelaajien turvallisuutta kentällä.

Nähdään kentäällä!

- Jaska Tuominen
Liittohallituksen sihteeri
Suomen Paintball-liitto
Sähköposti: etunimi. sukunimi [a] spbl. org

Poissa

#9 2006-06-11 09:56:41

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Nyt tuntuu olevan taas hyvä pöhinä liitossa ja innostuneita ihmisiä mukana, se on meidän jokaisen etu että tuemme heitä lajin edistämisessä!

Tsemppiä liitto-oraville!   lol


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#10 2006-06-11 12:15:56

ippe
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2002-08-05
Viestit: 171
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Jaska laitto hirveesti tekstiä, muttei vastannu kysymykseeni.

Onko se tieto niin salaista, ettei siitä voi kirjoittaa julkiselle foorumille? Mä veikkaan että maassa on paljon paljon lajin harrastajia jotka ei vain viitsi ruveta itse onkimaan tietoa ja varsinkin kun edes suoraan kysyttäessä sitä ei saa. Kirjoittamalla tälle foorumille asiasta, olisi varmasti sitä parasta tiedottamista.

Yhden rekisteröimättömän yhdistyksen ilmoitin jokin aika sitten, vielä ainakaan ei ole tullut edes yhteystietojen perille menemisestä mitään kuittausta tai muutakaan postia, mutta odotellaan. Oikein jännittää mitä tämä liitto loppujen lopuksi tekee smile

Poissa

#11 2006-06-11 13:32:14

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Liitto kasattiin aikoinaan (-97) kattojärjestöksi niille muutamille yhdistyksille joita tuolloin oli.

Siitä lähtien kauteen 2004 saakka liiton pääasiallinen toiminta keskittyi kilpasarjojen järjestämiseen/järjestelyihin. Käsittääkseni kaikki liiton varat tulivat myös näistä järjestelyistä ja lisenssituloista.

Kausilla 2005 ja 2006 liitto ei enää vastaa kilpasarjojen järjestelystä vaan toimii taustalla "virallisena organisaationa" ja varsinkin nyt kaudella 2006 muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen on puhtia ja uusia toimijoita täynnä.

Mitä liitto on tehnyt "Ippen" puolesta?

Mm. neuvotellut aikoinaan viranomaisten kanssa mutkien kategorioimisesta "ei luvanvaraisiin" leluihin. Jos tätä työtä ei liitto olisi tehnyt olisi harrastuksemme entistä jäykempää puhumattakaan vuokratoiminnasta, jossa kirjoitusten mukaan "Ippekin" vaikuttaa.

Mutta ei, liitto ei ole tehnyt "mitään näkyvää" esim. hakemalla lajillemme olympia-arvoa tai vakituista primetime tv-aikaa. Liitto ja sen muodostavat aktiiviset pelaajat ovat olemassa siksi että lajillamme on tulevaisuus ja ulkopuolistenkin tunnustama organisaatio tukenamme kun kukkahattutädit hyökkäävät. Tai kun lajimme saavuttaa jonain kauniina päivänä sellaisen aseman mikä muillakin tunnustetuilla marginaaliurheilulajeilla on.

Tänä päivänä liittossa on vapaaehtoisesti kivirekeä vetämässä taas uusia hahmoja joilla on uudestaan voimaa nostaa liitto aktiiviseksi toimijaksi.

Haluan tässä muistuttaa ja KIITTÄÄ ISOSTI niitä pitkään väsymättä eteenpäin puskeneita kavereita joita saamme liitton olemassa olosta kiittää.
KIITOS teille teidätte keitä olette!

NYT TÄNÄÄN uudet liiton soturit tarvitsevat meidän muiden hullujen tukea ja ideoita millä asiat etenevät jatkossakin.

Älä kysy mitä liitto voi tehdä sinun puolestasi, mieti mitä SINÄ voit tehdä liiton/lajin puolesta.


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#12 2006-06-11 14:41:37

J.T.
Jäsen
Paikkakunnalta: Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2005-09-17
Viestit: 391

Re: Yhteystiedot ajantasalle

ippe kirjoitti:

Jaska laitto hirveesti tekstiä, muttei vastannu kysymykseeni.

Onko se tieto niin salaista, ettei siitä voi kirjoittaa julkiselle foorumille? Mä veikkaan että maassa on paljon paljon lajin harrastajia jotka ei vain viitsi ruveta itse onkimaan tietoa ja varsinkin kun edes suoraan kysyttäessä sitä ei saa. Kirjoittamalla tälle foorumille asiasta, olisi varmasti sitä parasta tiedottamista.

Yhden rekisteröimättömän yhdistyksen ilmoitin jokin aika sitten, vielä ainakaan ei ole tullut edes yhteystietojen perille menemisestä mitään kuittausta tai muutakaan postia, mutta odotellaan. Oikein jännittää mitä tämä liitto loppujen lopuksi tekee smile

Luulin vastanneeni kysymykseen. Olen pahoillani etten sitten vastannutkaan. Mihin asiaan haluasit tarkennusta? Minulle voi myös pistää mailia, ihan rohkeasti vaan.

On totta etten ole pistänyt TPBS:lle postia, olen siitä pahoillani. TPBS:n yhteystiedot tulivat siinä samana kiiereisenä päivänä kuin 10 muunkin seuran yhteystiedot. Olen pahoillani että seuranne jäi epähuomiossa pois. Korjaan asian pikapikaa.

[Edittiä: myös TPBS:lle lähti postia noin 2 tuntia sitten]

Poissa

#13 2006-06-11 20:03:10

ippe
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2002-08-05
Viestit: 171
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Juice: Mun nimi on Ilpo, mutta mua ihan yleisesti sanotaan ippeksi, joten en ymmärrä miksi käytät " " -merkkejä nimeni ympärillä.
Ja mä ihan oikeasti halusin tietää mitä liitto tekee tänäpäivänä noin niinkuin käytännössä. En tiedä minä vuonna liitto on viranomaisten kanssa kategorioinnit sopinut, mutta mä luulen että olen vuokraajana toiminut jo sitä aiemminkin.
Sanoit että liitto on kattojärjestö, mutta onko se "kattojärjestö" vain että semmoinen on hieno olla. Jos ja kun liitto ei enää järjestä kilpasarjojakaan, niin halusin kuulla mitä liitto ihan käytännössä tekee. Liiton sivuilla on seuraava teksti:

Suomen Paintball-liitto on maanlaajuinen kattojärjestö, joka vastaa maamme paintball-toiminnasta ja sen kehittämisestä sekä harrastustoimintana että kilpaurheiluna.

Niin, tuo ei vielä kerro halaistua sanaa mitä liitto tekee, eli siis mitä se käytännössä tekee paintball toiminnan kehittämiseksi.

Suomen Paintball-liiton tavoitteena on kasvattaa jäsenmäärää ja aktivoida harrastajia mukaan liiton toimintaan tukemalla paikallisten jäsenseurojen toimintaa. Tämä antaa perusteet hakea myöhemmin lajille virallista asemaa muiden Suomen urheilulajien joukkoon.

Jäsenmäärän kasvattaminen on hyvä päämäärä. Mutta kysyinkin että mitä liitto sitten tekee suurella jäsenmäärällään? Jos liitto ei järjestä turnauksiakaan, niin miten liitto sitten aktivoi jäsenseurojen toimintaa. Tuota minä kysyin, enkä vieläkään ole saanut vastausta.

Mä kysyin tuon siitä syystä, että varmasti aika harvalla on mitään käsitystä liiton tekemisistä ja siksi on vaikea kuvitella kenenkään maksavan jäsenmaksujakaan. Miten liitto tukee jäsenseurojen toimintaa? Ilman tuota tietoa uusia jäsenseuroja on vaikea hankkia. Nämä tiedot pitäisi olla jo liiton nettisivuilla. Jos ainoa keino saada tieto liiton tekemisistä on lähettää sähköpostia, niin antaa olla.
Kiitos J.T. mailista, laitan sen eteenpäin TPBS:n tyypeille joiden maili mulla on tiedossa.

Aihetta hieman sivuten: Mulla olisi yksi merkittävä parannusehdotus Suomen paintball skenen esiintuomiseen. Yhdistäkää nyt hyvät ihmiset nämä paintball-sivustot. Minäkään aktiivisena nettisurffaajana en jaksa kolme pb-pääsivustoa (parin paikallisen sivuston lisäksi) seurata aktiivisesti joten olen keskittynyt tähän Splatwebbiin. Kainulaisen sivuilla on paljon mielenkiintoisia artikkeleita mutta täällä on parempi boordi. Liiton sivuilla ei sitten ole mitään mitä muut sivut eivät tarjoaisi paremmin.
Ulkopuoliselle ihmisille varsin sekava tilanne.

Poissa

#14 2006-06-11 20:48:33

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

ippe kirjoitti:

Juice: Mun nimi on Ilpo, mutta mua ihan yleisesti sanotaan ippeksi, joten en ymmärrä miksi käytät " " -merkkejä nimeni ympärillä.

Selvennyksen vuoksi, (omasta mielestäni) mutta nytpä osaan toimia tarkemmin.

Ja mä ihan oikeasti halusin tietää mitä liitto tekee tänäpäivänä noin niinkuin käytännössä. En tiedä minä vuonna liitto on viranomaisten kanssa kategorioinnit sopinut, mutta mä luulen että olen vuokraajana toiminut jo sitä aiemminkin.

Mutta jos liitto ei olisi mitään tehnyt sinunkin toimintasi olisi mahdollisesti luvanvaraista, vai olisitko sinä tehnyt asialle jotain itse?

Sanoit että liitto on kattojärjestö, mutta onko se "kattojärjestö" vain että semmoinen on hieno olla. Jos ja kun liitto ei enää järjestä kilpasarjojakaan, niin halusin kuulla mitä liitto ihan käytännössä tekee. Liiton sivuilla on seuraava teksti:

Suomen Paintball-liitto on maanlaajuinen kattojärjestö, joka vastaa maamme paintball-toiminnasta ja sen kehittämisestä sekä harrastustoimintana että kilpaurheiluna.

Niin, tuo ei vielä kerro halaistua sanaa mitä liitto tekee, eli siis mitä se käytännössä tekee paintball toiminnan kehittämiseksi.

Tuossahan juuri kerrotaan mitä liitto tekee. Ei "liitto" asu missään meidän maksamassa marmoritalossa ja nosta palkkaa.
Siellä kokoontuu silloin tällöin meidän asioita ajavia ja lajistamme kiinnostuneita aktiivisia pelaajia, jotka ideoivat ja tekevät pieniä asioita meidän jokaisen hyväksi, joskus se näkyy ulospäin selvemmin joskus ei.
Jos "liiton" jokapäiväinen työ olisi kuvattavissa helposti se varmaan olisi tehty ko. yhdistyksen kotisivuilla. Mutta jos sinulle ei riitä lupaus siitä että liitto yrittää ajaa sinun ja alalla toimivan yrityksesi etuja ei minun mielestä sinun kannata tähän kyselyyn enempää aikaa uhrata.

Suomen Paintball-liiton tavoitteena on kasvattaa jäsenmäärää ja aktivoida harrastajia mukaan liiton toimintaan tukemalla paikallisten jäsenseurojen toimintaa. Tämä antaa perusteet hakea myöhemmin lajille virallista asemaa muiden Suomen urheilulajien joukkoon.

Jäsenmäärän kasvattaminen on hyvä päämäärä. Mutta kysyinkin että mitä liitto sitten tekee suurella jäsenmäärällään? Jos liitto ei järjestä turnauksiakaan, niin miten liitto sitten aktivoi jäsenseurojen toimintaa. Tuota minä kysyin, enkä vieläkään ole saanut vastausta.

Jos ja kun liitossa on tarpeeksi jäseniä se voi alkaa pyytämään toimintaansa valtionrahoitusta.
Mitä se sillä tekee?
Kouluttaa tuomareita, ostaa kronoja yms. varusteita jäsenten vuokrattavaksi, julkaisee "tämä on paintball"-kirjoja, tekee pinssejä, pipoja ja kuppeja joissa on paintball mutkan kuvia... niin ja maksaa bensakorvaukset niille liiton toimijoille, jotka esim. käyvät tutustumassa suomalaisiin vuokrayrittäjiin ja vaikkapa pisteyttää heidän toimintansa ja jakaa "SPBL pitää sinusta ja sinun vuokraamostasi"-diplomeja joita ilman ei kukaan yrittäjä halua olla koska kaikki asiakkaat menevät vain diplomi-vuokraamoihin.

Mä kysyin tuon siitä syystä, että varmasti aika harvalla on mitään käsitystä liiton tekemisistä ja siksi on vaikea kuvitella kenenkään maksavan jäsenmaksujakaan. Miten liitto tukee jäsenseurojen toimintaa? Ilman tuota tietoa uusia jäsenseuroja on vaikea hankkia. Nämä tiedot pitäisi olla jo liiton nettisivuilla. Jos ainoa keino saada tieto liiton tekemisistä on lähettää sähköpostia, niin antaa olla.
Kiitos J.T. mailista, laitan sen eteenpäin TPBS:n tyypeille joiden maili mulla on tiedossa.

Nähdäkseni tällä hetkellä liitto voi tukea jäsenseurojaan ennenkaikkea tietotaidon levityksellä, tiedottamalla lajin turvallisuus-aspekteista.
Minusta parasta on se että liitto voi antaa jäsenseuroille uskottavuutta kun ne esimerkiksi hakevat maa-aluetta kunnalta toimintaa varten on hienoa kertoa Suomen Paintball Liiton olevan takana ja mahdollisesti hakemukseen liittettävällä "diplomilla"  smile
Onpa liitolla jonkun verran kilpailutoimintaan liittyviä varusteita joita se voi halukkaille vuokrata.

Aihetta hieman sivuten: Mulla olisi yksi merkittävä parannusehdotus Suomen paintball skenen esiintuomiseen. Yhdistäkää nyt hyvät ihmiset nämä paintball-sivustot. Minäkään aktiivisena nettisurffaajana en jaksa kolme pb-pääsivustoa (parin paikallisen sivuston lisäksi) seurata aktiivisesti joten olen keskittynyt tähän Splatwebbiin. Kainulaisen sivuilla on paljon mielenkiintoisia artikkeleita mutta täällä on parempi boordi. Liiton sivuilla ei sitten ole mitään mitä muut sivut eivät tarjoaisi paremmin.
Ulkopuoliselle ihmisille varsin sekava tilanne.

Splatwebin boordi toimii aktiivisemmin koska se oli täällä ensin. Paintball.fin jutut/uutiset toimii aktiivisemmin koska siellä ollaan aktiivisia.

Miten ja miksi näitä väkisin liittämään ja siihen ei minusta ainakaan liiton kannata haaskata voimiaan. Mutta ippe, kutsu ko. sivujen päättäjät saman pöydän ääreen niin ehkä tuo toiveesi toteutuu.

Minä olen minä ja en ole nyt liitossa "töissä"  (juu tykkään käyttää lainausmerkkejä vaikka en tiedä miksi  :twisted:  ).
Olen kuitenkin seurannut liiton työtä ja ollut mukana siinä alusta lähtien.

Ippe olet oikeassa että liiton pitäisi kertoa itsestään tarkemmin ja enemmän, mutta minusta tuntuu että hyökkäät melko agressiivisesti kimppuun ilman kovin suurta omaa panosta. (tai ainakin näin tekstistä on väsyneenä helppo niin kuvitella, kun hymiötkään ei kerro riittävästi äänensävystä)
Toisekseen kuten tuolla ylempää kirjoitin on liitto saanut reilusti uutta verta ja vielä innokasta sellaista. Annetaan sille ainakin tämä vuosi näyttää miten liitto toimii?

Olisiko sinusta parempi jos liittoa ei olisi?


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#15 2006-06-11 21:14:31

ippe
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2002-08-05
Viestit: 171
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Mä en ymmärrä mitä agressiivisuutta mun kirjoituksissa on. Minä kysyin miten liitto toimii. Ilman sitä tietoa en voi kuvitella maksavani jäsenmaksua.

Tuossahan juuri kerrotaan mitä liitto tekee.

Siinä kerrottiin mikä on tavoite, mutta ei toimintatavoista mitään. Sinä kerroit nyt joitakin asioita miten liitto toimii tai ainakin pyrkii toimivan. Noita asioita ei ole ollut missään esillä, joten minä niitä en ole tiennyt. Sanoit olleesi alusta asti mukana, joten sinulle ne olivat hyvinkin itsestään selviä asioita.
Jos liitolla on joitakin kilpailutoimintaan liittyviä varusteita vuokrattavana, niin miksei niistä ilmoiteta missään mitään?

Poissa

#16 2006-06-11 21:20:21

ippe
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2002-08-05
Viestit: 171
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Juice kirjoitti:

Splatwebin boordi toimii aktiivisemmin koska se oli täällä ensin. Paintball.fin jutut/uutiset toimii aktiivisemmin koska siellä ollaan aktiivisia.

Miten ja miksi näitä väkisin liittämään ja siihen ei minusta ainakaan liiton kannata haaskata voimiaan. Mutta ippe, kutsu ko. sivujen päättäjät saman pöydän ääreen niin ehkä tuo toiveesi toteutuu.

Ööö, eli liiton toimintaperiaatteena on siis Suomi-paintballin eteenpäin vieminen ja minä ehdotin yhden keinon miten sitä voisi viedä eteenpäin, niin sinä sanot "ei kiinnosta, tee itte". Hieno logiikka [hymiö]

Poissa

#17 2006-06-11 21:31:00

Simonsays
Jäsen
Paikkakunnalta: Lontoo
Rekisteröitynyt: 2003-03-12
Viestit: 147

Re: Yhteystiedot ajantasalle

ippe kirjoitti:

Mä en ymmärrä mitä agressiivisuutta mun kirjoituksissa on. Minä kysyin miten liitto toimii. Ilman sitä tietoa en voi kuvitella maksavani jäsenmaksua.

Tuossahan juuri kerrotaan mitä liitto tekee.

Siinä kerrottiin mikä on tavoite, mutta ei toimintatavoista mitään. Sinä kerroit nyt joitakin asioita miten liitto toimii tai ainakin pyrkii toimivan. Noita asioita ei ole ollut missään esillä, joten minä niitä en ole tiennyt. Sanoit olleesi alusta asti mukana, joten sinulle ne olivat hyvinkin itsestään selviä asioita.
Jos liitolla on joitakin kilpailutoimintaan liittyviä varusteita vuokrattavana, niin miksei niistä ilmoiteta missään mitään?


älä sitten maksa jäsenmaksua, räplää munia kotonas.

Jos sinulla on ehdotuksia ja ideoita liiton toiminnan parantamiseksi, tässä on sinulle osoite mihin voit ideasi lähettää:
[url]http://spbl.org/?m=palaute

Tai jos vaikka änkisit itsesi liittoon sisään vaikkapa tiedotusvastaavaksi, niin saisimme varmasti enemmän tietoa liiton toimintatavoista yms?


//Saimon

Poissa

#18 2006-06-12 02:57:56

J.T.
Jäsen
Paikkakunnalta: Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2005-09-17
Viestit: 391

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Simonsays kirjoitti:

Tai jos vaikka änkisit itsesi liittoon sisään vaikkapa tiedotusvastaavaksi, niin saisimme varmasti enemmän tietoa liiton toimintatavoista yms?

Tiedotusvastaavan paikka on varattu, sitä hoidetaan jo. big_smile Olemme saaneet jo uudet WWW-sivut sekä monta tiedotetta aikaiseksi. Parannusta viimevuoteen on, koska viimevuotena tuli 1 tiedote.  big_smile

2 uutta toimipaikkaa on on nyt auki!!! Maili lähti kaikille yhteystietonsa ilmottaneille. Nyt kaikki rohkeasti vaan laittamaan mailia minulle tai soittamaan iltaisin, kun ole päässyt töistä.

- Jaska

PS: Minulla ei ole mitään boardeilla keskustelua vastaan. Kun homma menee väittelyksi, niin poistun paikalta. Boordit ei vaan sovellu väittely paikaksi, koska siinä helposti ajaudutaan muualle. Ilpo, jos haluat näistä asioista jutella niin soita minulle vaikka tänään illalla. En usko että pystyn tyhjentävästi muuten selittämään.

[Edit: Se jäsenmaksu on muuten 2€/jäsenyhdistyksen jäsen/vuosi, joten mistään hirveän suuresta summasta ei ole kyse]

Poissa

#19 2006-06-12 05:01:52

xenic
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 141

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Omituista, että kun joku (lajin parissa jo pidempään ollut) kyselee asiallisia kysymyksiä liiton toiminnasta niin häntä kohtaan ollaan kauhean agressivisia ja epäkohteliaitakin, jää ihan maku kun olisi jotain piiloteltavaa eikä haluttaisi niin kauhean tarkasti kertoa mitä tehdään. Mitä tuota häpeämään vaikkei olisi tehty mitään pariin vuoteen, kertoo sitten rehellisesti sen ja miten tilanne aiotaan korjata..

Ihan aiheellisia kysymyksiä nuo on, ja toivottavasti piristynyt liitto myös saa sivuille näkyviin vähän enemmän informaatiota siitä mitä liitto tekee (ja miksi).

Jos mä nyt olisin uusi harrastaja, niin en keksisi heti mitään syytä miksi liiton jäsenmaksua haluaisin ruveta maksamaan - tätä varten jossain pitää olla informaatiota siitä "mitä hyötyä" liittoon liittymisestä on.

Tsemppiä vaan uusille naamoille liiton riveissä!

--
Ilkka / Helsinki Cyclone

Poissa

#20 2006-06-12 05:29:13

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Elämän surkeuteen vittuuntuneena ja väsyneenä kaikki kuulostaa agressiiviselta.

Ippe: olen pahoillani omasta hyökkäyksestäni, siinä käytettiin asiatonta kieltä.

Pidin vain tyyliäsi kummallisena kun minusta tuntuu että tivaat vastauksia kysymyksiin joihin jo vastattiin, tai niihin on syytä antaa lisäaikaa vastata.

Mitä tulee nettisivujen yhdistelemiseen niin se kuulostaa minusta turhalta. Miksi laittaa kaikki munat yhteen koriin ja kun kori joskus kaatuu niin ei ole mitään paikkaa, joka jatkaisi.

Jaska on äärimmäisen oikeassa että kaikenlainen väittely on tuhoon tuomittua täällä bittitaivaassa, juurikin siksi ettei äänensävyä tai naaman vääntelyä mikään hymiö korvaa ja se aiheuttaa usein väärää mielipahaa.

Pelataan, ei puhuta! smile


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#21 2006-06-12 05:59:30

J.T.
Jäsen
Paikkakunnalta: Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2005-09-17
Viestit: 391

Re: Yhteystiedot ajantasalle

xenic kirjoitti:

Omituista, että kun joku (lajin parissa jo pidempään ollut) kyselee asiallisia kysymyksiä liiton toiminnasta niin häntä kohtaan ollaan kauhean agressivisia ja epäkohteliaitakin, jää ihan maku kun olisi jotain piiloteltavaa eikä haluttaisi niin kauhean tarkasti kertoa mitä tehdään. Mitä tuota häpeämään vaikkei olisi tehty mitään pariin vuoteen, kertoo sitten rehellisesti sen ja miten tilanne aiotaan korjata..

Tottakai täällä asiallisiin kysymyksiin vastataan. En ole liiton edustajana mielestäni ollut mitenkään epäkohtelias, korjaa jos olen väärässä?

Olet varmaan samaamieltä että liiton toiminan kuvaaminen tyhjentävästi tällä boordilla on vaan todella haastavaa. sad

Jos  pystytte kysymyksenne/palautteenne selkeästi esittämään niin vastaan mielelläni. En häpeä sitä että liitto ei ole tehnyt mitään pariin vuoteen, enhän ole edes ollut mukana. Tämä on myös syy miksi en pysty edes vastaamaan siihen, että mitä liitto on tehnyt, koska en ole ollut mukana toiminnassa (niinkuin ei kukaan muukaan uudesta hallituksessa). Pystyn vastaamaan ainoastaan siihen mitä liitto tulee tekemään.

Se on hyvä että toiminta herättää tunteita. Kun sama energia kanavoidaan lajin hyväksi niin olemme vielä pitkällä. Olettehan mukana, kun pyydämme apua?


xenic kirjoitti:

Ihan aiheellisia kysymyksiä nuo on, ja toivottavasti piristynyt liitto myös saa sivuille näkyviin vähän enemmän informaatiota siitä mitä liitto tekee (ja miksi).

Tämä on tavoitteemme. Nyt kaksi tärkeintä asiaa on tiedottaminen ja jäsenmäärän kasvattaminen. Näihin käytämme suurimman osan energiastamme. Tietysti taustalla on myös muuta toimintaa, mutta noi ovat edottomasti ne tärkeimmät.

1) Tiedottaminen, miksi?: Siksi että ilman tehokasta tiedottamista liiton toiminnasta ei kukaan ulkopuolinen tiedä mitään. Tiedottaminen on eräänlaista liimaa, jota ilman liiton toiminta ei pysy kasassa. Voidaan tehdä paljonkin ja se ei näy missään. Tiedottamisen lisäksi tärkeää on myös yhdistysten ja liiton välinen yhteistyö, joita yhteystietojen keräämisellä yritetään parantaa. Yhteystiedot mahdollistavat liiton perustoiminnot.

2) Jäsenmäärän kasvattaminen, miksi?: Pyrimme kasvattamaan liitontoimijoiden jäsenmäärää, jotta saamme kriittisen massan aikaiseksi. Kun tietty määrä toimijoita täyttyy niin liitto pystyy toimimaan tehokkaasti. Muuten nämä pari hassua kaveria saavat joko todella vähän aikaiseksi tai polttavat itsensä loppuun. Kaikki toiminta suuntautuu suoraan harrastajille. Eesimerkiksi nyt haussa olevan järjestösihteerin tehtävänä on nimenomaan palvella yhdistyksiä ja seuroja.

Pyrimme kasvattamaan liiton yhdistystenjäsenmäärää, miksi?: Koska kun saamme 20 yhdistystä kasaan, yksi kriteeri virallisesta urheilulaji asemasta täyttyy.

Pyrimme kasvattamaan yhdistysten jäsenmäärää, miksi?: Koska kun saavutamme 800 jäsentä jäsenyhdistyksissä, niin toinen kriteeri virallisesta urheilulaji asemasta täyttyy.

Kaikki nämä ylhäällä olevat tähtäävät kohti valtion avustusta. Valtion avustus nostaa liiton toiminta budjetin ja lajiaseman ihan toiselle ulottuvuudelle. Tämä vaikuttaa media näkyvyyteen, harrastusmahdollisuuksiin, liiton palveluiden määrään ja moneen muuhun. Raha vaan helpottaa toimintaa. Meillä on myös muita keinoja hankkia tuloja kuin valtion avustukset. Toivoisinkin että voisimme tulevaisuudessa olla vähemmän riippuvaisia jäsentemme rahallisesta avustuksesta. Jokaisen täytyy kuitenkin nyt muistaa että liitto on yhdistyksenä voittoa tavoittelematon organisaatio ja lisäksi kukaan meistä ei saa mitään palkkaa tai rahallista korvausta. Nyt jäsenmaksu on 2€/yhdistyksen jäsen/vuosi.

xenic kirjoitti:

Jos mä nyt olisin uusi harrastaja, niin en keksisi heti mitään syytä miksi liiton jäsenmaksua haluaisin ruveta maksamaan - tätä varten jossain pitää olla informaatiota siitä "mitä hyötyä" liittoon liittymisestä on.

Kattavampaa palvelukuvausta tehdään jo para-aikaa liiton sivuille. Tämä tehtävä on kesken. Jokainen voi nyt omalla toiminnallaan tähän osallistua, vastaamalla mitä paveluita liitolta haluaa. (tarkemmat ohjeet toisessa splatweb.net ja paintball.fi ketjuissa)

Liitto ajaa harrastajien etua, niinkuin tuossa edellä mainittiin mm. parempaa turvallisuutta, pelaaja vakuutuksia, media näkyvyyttä jne. ja tarjoaa jäsenilleen erilaisia palveluita kuten yhdistysten perustamis apua, apua harhoittelupaikka anomuksissa, tietoa lajista jne. Yksi tärkeä syy liittyä on myös se että jokainen uusi jäsen lähentää meitä kohti tuota maagistaa 800 yhdistysjäsenen rajaa. Lisäksi. Liiton jäsenenä voi kuitenkin olla vain yhdistyksia, joten yksittäiset harrastajat eivät voi liittyä. Tähän on syynä se että liitto on lajiliitto. Näin ollen kannattaakin varmistaa että yhdistykseni on liiton jäsen.
http://spbl.org/?m=info&p=seurat

Tarkemmat tiedot palveluista tulee nettiin hieman myöhemmin, kun saamme palvelukuvauksemme valmiiksi. Sillä aikaa kaikkien olisi hyvä vastata keskusteluun, jossa kysytään, että mitä palveluita haluatte liitolta.?
http://www.splatweb.net/www/splatboard/ ... hp?t=20264

xenic kirjoitti:

Tsemppiä vaan uusille naamoille liiton riveissä!

Kiitos Xenic! Kun tähän osallistuu Cyclonen porukkaa, niin voisitko muuten ystävällisesti päivittää seuranne yhteystiedot sivujemme kautta. Cyclonen yhteystietoja meillä ei vielä ole.
http://spbl.org/?m=rekisteri

- Jaska

P.S: Yhteystiedot oli muuten tämä ketjun alkuperäinen idea. Toivosin että kaikki antaisivat palautetta siitä mitä liitolta haluavat. Me voimme tämän jälkeen kertoa mitä tulemme noiden eteen tekemään. Käyttäkää tähän myös oikeaa ketjua, kiitos kaikille.

Poissa

#22 2006-06-12 07:06:03

xenic
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 141

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Juice kirjoitti:

Elämän surkeuteen vittuuntuneena ja väsyneenä kaikki kuulostaa agressiiviselta.

Oliko tämä suunnattu minulle kun minä tivasin miksi pitää vastata kysymyksiin niin agressivisesti... En minä ole elämän surkeuteen vittuuntunut, väsynyt kyllä joskus... smile


--

Ilkka / Helsinki Cyclone

Poissa

#23 2006-06-12 07:07:15

ippe
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2002-08-05
Viestit: 171
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

Jos toimintakuvaukset ovat tulossa, niin sittenhän asia on pian kunnossa. Kannattaa mahdollisimman houkuttelevaksi tehdä liittyminen, niin ei tuo 20/800 mahdoton ole saada kasaan.

Mä jätän nyt julkiset parannusehdotukset jatkossa tekemättä kun ne saa niin jyrkän tuomion. ( <- tuo on sanottu ilman yhtään katkeruutta tai muutakaan piruilua, eikä koske Jaskaa). Mä oon muutenkin niin vanha että paikat ei taida pelaamista montaa vuotta kestää.

Poissa

#24 2006-06-12 07:12:24

xenic
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 141

Re: Yhteystiedot ajantasalle

J.T. kirjoitti:

Tottakai täällä asiallisiin kysymyksiin vastataan. En ole liiton edustajana mielestäni ollut mitenkään epäkohtelias, korjaa jos olen väärässä?

Ei, sinun vastaukset ovat olleet hyvin asiallisia ja kohteliaita. Ihan yleistä sävyä pidemmältä ajanjaksolta kommentoin.

J.T. kirjoitti:

Olet varmaan samaamieltä että liiton toiminan kuvaaminen tyhjentävästi tällä boordilla on vaan todella haastavaa. sad

Kyllä, ja tämä ei ole mitenkään oikea paikka toiminnan kuvaamiselle. Virallisille sivuille virallinen info.


J.T. kirjoitti:

Se on hyvä että toiminta herättää tunteita. Kun sama energia kanavoidaan lajin hyväksi niin olemme vielä pitkällä. Olettehan mukana, kun pyydämme apua?

Henk.Koht? Saatan valokuvata jossain turnauksiaa, minun osalta tämä aktiivinen toiminta paintballin parissa on hiukan hiipunut smile

Yleisesti, toivoisin että jäsenyhdistyksiltä apuja liitolle tarpeen vaatiessa löytyy ja uskoisin että näin, jossain määrin, myös on.


J.T. kirjoitti:

... yleistä hyvää tekstiä liiton suunnitelmista ...

Pyrimme kasvattamaan liiton yhdistystenjäsenmäärää, miksi?: Koska kun saamme 20 yhdistystä kasaan, yksi kriteeri virallisesta urheilulaji asemasta täyttyy.

Pyrimme kasvattamaan yhdistysten jäsenmäärää, miksi?: Koska kun saavutamme 800 jäsentä jäsenyhdistyksissä, niin toinen kriteeri virallisesta urheilulaji asemasta täyttyy.

Nämä ovat itseasiassa varsin realistisen kuuloisia lukuja joihin voisi olla mahdollista päästäkkin aktiivisella "rekryämisellä". (-> tiedottaminen, mistä jo mainitsitkin).


J.T. kirjoitti:

...voisitko muuten ystävällisesti päivittää seuranne yhteystiedot sivujemme kautta. Cyclonen yhteystietoja meillä ei vielä ole.
http://spbl.org/?m=rekisteri

Päivitelty.

--
    Ilkka / Helsinki Cyclone

Poissa

#25 2006-06-12 07:40:34

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Yhteystiedot ajantasalle

xenic kirjoitti:
Juice kirjoitti:

Elämän surkeuteen vittuuntuneena ja väsyneenä kaikki kuulostaa agressiiviselta.

Oliko tämä suunnattu minulle kun minä tivasin miksi pitää vastata kysymyksiin niin agressivisesti... En minä ole elämän surkeuteen vittuuntunut, väsynyt kyllä joskus... smile
Ilkka / Helsinki Cyclone

Minä olen/olin surkeana ja siksi tulkitsin Ippen tekstin tarpeettoman "agressiivisena".

Perustetaan joku keskustelukerho!


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

Keskustelualueen alatunniste