Et ole kirjautuneena.
Sivut: 1
Eli kyselisin voiko kuula pilaantua tai heiketä? mulla on ollu tossa palloja vähän aikaa ku ei oo tullu räiskittyä, niiden pinnassa on semmosta vähä nestemäistä ainetta.....??
Poissa
Kyllä kuulan ominaisuudet muuttuu ajan myötä. Yleensä kai kuula huononee ajan myötä, jotkut kuulat ei enää hajoa "ollenkaan", toiset hajoaa sitten kaikki piippuun.
En osaa sanoa, onko kuula mennyt huonoksi, jos niihin pintaan on kerääntynyt nestettä vanhemmiten. Joskus on ainakin mulla tullut vastaan uuttaa kuulaa, jotka on jo valmiiksi "hionneet". Hyvin toimivat kuitenkin.
HCS
Poissa
Mun kuulat on ollu mulla vaa pari kk. en usko että suorituskykyyn haittaa tuo "hikoaminen"
Poissa
Toi "hikoaminen" on varmaan sitä ainetta jolla estetään kuulien tarttuminen toisiinsa....
Poissa
Ei ne pallot muutamassa kuukaudessa yleensä käyttökelvottomiksi mene, ellei ihan väärin säilytä.
Itellä oli talven vajaa pussillinen blazea varastossa ja hyvin toimivat vielä keväällä...
Jos ne lentää suoraa ja hajoaa kohteeseen eikä piippuun niin ei niis oo mitään vikaa
Poissa
Eli meinaat sitä että pussisssa on jonkin laista nestettä. no se on juu kuulien suoja-ainetta
Poissa
Kuulat todellakin vanhenee:
Kuori ns. kuivuu kun se on ilman kanssa tekemisisssä, ts. pussi on avattu, kuulat bulkeissa tms. Tällöin kuori hukkaa sitkeytensä, eli siitä tulee kova, jolloin kuula ei enää merkkaa hyvin. Kosteassa kuori taas haurastuu ja seurauksena on hajoamine piippuun. Kylmä haurastutaa kuoren vielä pahemmin. Kuuma taas kuivattaa kuorta.
Kuulan muoto kärsii yleensä pitkään paikalla seistessä, eli kuori painuu lyttyyn. Samoin filli menettää juoksevuuttaan ja saattaa jopa saostua johonkin kuulan kulmaan siten, että lento-ominaisuudet kärsivät huomattavasti. Saostunut fillikin huonontaa kuulan merkkausominaisuuksia.
Poissa
Kuulan muoto kärsii yleensä pitkään paikalla seistessä, eli kuori painuu lyttyyn. Samoin filli menettää juoksevuuttaan ja saattaa jopa saostua johonkin kuulan kulmaan siten, että lento-ominaisuudet kärsivät huomattavasti. Saostunut fillikin huonontaa kuulan merkkausominaisuuksia.
Tästä syystä, aina silloin tällöin pyörittelee laatikkoa, jossa kuulat on ja jättää toiselle kylelle lojumaan! Ei painaudu pallot lommolle eikä filli saostu NIIN herkästi!!
Poissa
Sivut: 1