Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2006-12-12 07:41:33

Grande
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-19
Viestit: 810
Kotisivu

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Kannattaisiko tännekin laittaa yhtenäiset säännöt joiden mukaan toimitaan, tavaraa alkaa olemaan jo suhteellisen paljon kierrossa?


Hinta oltava myytävässä tuotteessa esillä, eli ei kalastelua "kuinkakohan paljon tästä saisi".

Ei uppeja jokapäivä, sveduilla on rajana 10 päivää, jenkeillä 1.
Samaa ilmotusta ei vaan jaksa katella jatkuvsti muiden valuessa alas

Merkkaimen kunto on kerrottava mahdollisimman rehellisesti. Jos itkupotkuraivareissa olet heitellyt mutkaasi hävityn pelin jälkeen se ei ole "kuin uusi"

Ideointia?

Poissa

#2 2006-12-12 09:15:23

Isek1
Jäsen
Paikkakunnalta: Salo
Rekisteröitynyt: 2006-10-21
Viestit: 62

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Yhteisiä sääntöjä tarvitaan ehdottomasti. "Hintapyyntö: tarjoa!" -tyyppiset ilmoitukset ovat mielestäni huonoa kaupankäyntiä. Myyjät usein vielä valittavat alakanttiin menneistä tarjouksista. Tästä pääsisi eroon asettamalla jokaiselle myytävälle artikkelille erikseen hinnan. Myyjällä on aina tiedossa hinta, jolla on valmis myymään kohteen, joten miksi sitä ei voisi laittaa esille myös ilmoitukseen?

Poissa

#3 2006-12-12 11:56:36

mamba
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo
Rekisteröitynyt: 2006-08-11
Viestit: 32

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Ehdottomasti hinta näkyviin, monelle lajia aloittelevallekin kehkeytyisi joku kuva eri mutkien hinnoista. Uppimista voisi myös vähän rajoittaa.


Sami / Paine

Destroyers Paintball

Poissa

#4 2006-12-12 14:13:22

Mikkopoika
Jäsen
Paikkakunnalta: Seinäjoki
Rekisteröitynyt: 2005-09-12
Viestit: 257

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Isek1 kirjoitti:

Yhteisiä sääntöjä tarvitaan ehdottomasti. "Hintapyyntö: tarjoa!" .........

Tarjoa-tyyppiset ilmoitukset lisäksi poikivat yleensä huonommin vastauksia, koska niihin vastaavat vain ne, jotka todella haluavat kyseisen kapistuksen. Jos hinta on näkyvillä, voi joku tarjota jotain ihan vain siksi koska se on halpa. Tietenkin edellyttää sitä että tavara ON halpa.  8)


Lisää paskaa housuun!

Poissa

#5 2006-12-12 18:39:48

Grande
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-19
Viestit: 810
Kotisivu

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Jos tästä voisi muokata tuonne sivuille sellaisen "Lue tämä ennenkuin laitat ilmoituksesi" hässäkän, herra(t) moderaattori(t)?

Poissa

#6 2006-12-12 19:29:17

Cruwaller
RumaQ
Paikkakunnalta: Oulu
Rekisteröitynyt: 2004-12-17
Viestit: 471

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Grande kirjoitti:

Jos tästä voisi muokata tuonne sivuille sellaisen "Lue tämä ennenkuin laitat ilmoituksesi" hässäkän, herra(t) moderaattori(t)?

jep jep... pakko olla pessimisti tässä.

Uskon että tuota ei lueta kovin usein vaikka se siellä oiskin. Varsinkaan ne jotka tätä sivustoa enemmänkin käyttävät. Pitää vaan olla tiukat modet!! Ne hoitaan hommaa ni alkaa tuleen muutosta.

Tietty tuo read me on hyvä olla joka tapauksessa.

jos ei täytä ehtoja --> delete.


Petri Honkala / RumaQ Trombies

Powerplay | JT USA | NXe | Severe Paintball

Poissa

#7 2006-12-12 19:56:09

karu_pappa
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2005-08-24
Viestit: 528

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Mutta esim sweduissa ei ole mitään sääntöä että hinnan pitäisi näkyä... Uppimisesta olen kyllä samaa mieltä... Kerran viikossa tai jotain sellasta..

Toisaalta jos se hinta pitää näkyä, niin jos siellä lukee hintana esim 600€ ja sulla on rahaa 500€ ni jätät kuitenkin vastaamatta viestiin, vaikka todellisuudessa myyjä saattaisi myydä sen sillä 500€:lla...

Esim tuo mun lista, se oli hetken päähänpisto, eli en ole edes miettinyt mitään valmiita hintoja, jotain suuntaa antavaa on ollu mielessä, ei tarkkaa hintaa jonka haluaisin siitä saada... Tosin, mulle on kyllä kertyny tota myytävää hävyttömän paljon...

Se on kyllä totta että alottelevien pelaajien on todella vaikeaa olla perillä mistään nykypäivän hintatasoista.... Vuoden aikana on käytettyjen mutkien hinnat tippuneet roimasti...


<!-- w --><a class="postlink" href="http://WWW.KPX.GALLERIA.FI">WWW.KPX.GALLERIA.FI</a><!-- w -->

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y82/EvilCheesypoof/pbacesig.gif[/img]

Poissa

#8 2006-12-12 20:02:24

VeikkoPeikko
Jäsen
Paikkakunnalta: Ylivieska
Rekisteröitynyt: 2004-10-05
Viestit: 194

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Tottahan se on että ei kukaan lue ohjeita ja sääntöjä, mutta onpahan modeilla jotain mihin vedota poistaessaan virheellistä viestiä.

Mielestäni hintapyyntö tulisi olla esillä ja uppimista tulisi rajoittaa. Hintapyyntöhän ei tarkoita tarkkaa myyntihintaa, vaan antaa suuntaa mahdollisille tarjouksille. Luonnollisesti muille myyntisaiteille(esim. huuto.nettiin) johtavat linkit tulee olla kiellettyjä. Tämä kielletään jo huuto.netin säännöissäkin.

Poissa

#9 2006-12-12 20:09:33

into
Jäsen
Paikkakunnalta: tre
Rekisteröitynyt: 2003-04-01
Viestit: 339

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Onhan meitä moderaattoreita täällä, mutta ei sitä aina kerkeä kaikkeen puuttumaan. Kirjottakaa joku hyvä, selkeä, yksinkertainen sääntölista. Ja jos se on hyvä niin se saatetaan mahdollisine muutkosineen lisätä stickynä tuonne ensimmäiseksi.

Omia mielipiteitä:

1. Ilmoa nostetaan korkeintaan kerran viikossa (7vrk).
2. Selkeät otsikot joista käy ilmi ostetaan myydään vai vaihdetaan ja mitä.
3. Turha paskanjauhaminen pois threadeista, tarkoittaa siis myös näitä "tsekkaa yv:s" kommentteja.
4. Kun tavara on saatu myytyä, ei ilmoon tarvitse postata uutta kommenttia "MYYTY", vaan tämän voi MUOKATA threadin ensimmäiseen viestiin.

Ei täällä mihinkään nihilisti-linjalle olla lähtemässä, mutta ehdottomasti hieman siisteyttä osastolle on saatava.


VOIMA

Poissa

#10 2006-12-12 20:49:16

juffeli
Administrator
Paikkakunnalta: Kempele, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-04-27
Viestit: 1,399
Kotisivu

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Siirsin tämän tänne palautteet & ehdotukset osastolle, mutta tämän viestin vasta nyt ehdin kirjoittaa...

Olen samaa mieltä, että pumppaamiset ei palvele ketään. Tälläinen alue on muutenkin huono tapa käydä kauppaa ja pienellä vaivalla saataisiin kunnollinen myyntisysteemi, joka palvelisi paremmin niin myyjää kuin ostajaakin.

Sovitaanko niin, että tammi-helmikuussa tälle asialle tehdään jotain. Ja muutenkin pistetään hommat kuntoon. Tässä on vähän ollut itsellä motivaation (tai ei motivaation, vaan ajan kun on luvannut tehdä n+1 hommaa yhtä aikaa) puutetta asian suhteen, mutta koska käyttäjät tätäkin näin tärkeänä pitää, niin täytyyhän tälläisiin reagoida ja samalla se nostaa motivaatiota tehdä asialle jotain smile

Moderaattorioikeuksia saa pyytämällä, mutta ne menevät uusjakoon varmasti lähiaikoina. Tai siis oikeuksia ei oteta pois, mutta vastuualueita vähän jaetaan kunkin mielenkiinnon mukaan.


Jarkko Tervonen

-> Powerplay | Splatweb | RumaQ <-

Poissa

#11 2006-12-13 08:49:39

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 2,227

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Yksi tärkeä osa tätä myymistä on myös "ostajien" tekoset. Mä voin rehellisesti sanoa, että olen tällä palstalla myynyt muutaman kymmenen mutkaa ja tässä niistä kokemuksia.

Ostajat:

1. Yhteydenotosta... Mikäli ilmossa lukee, että yhteyden otot vain meilillä tai puhelimella niin seon ihan turha lähettää, jotain yv:tä, postikortteja, sähkeitä, savumerkkejä tms... Ei myyjä luultavasti syystä tai toisesta osaa niitä käyttää...

2. Ilmotusten tuhrimiset... Mikäli siinä lukee, että ei vastauksia tähän threadiin (esim. haluan vaikka myydä 10 identtistä mutkaa) niin seon turhaa alkaa ilmoittelemaan siihen threadiin sen ostajan, että se merkkain on myyty... Ei se ole sen ostajan osa vaan myyjän ilmoittaa milloin tuotteet on myyty.

3. Tinkaaminen... Mikäli siinä stondaa, että hinta 750e niin tervejärki sanoo, että yli 10% tinkiminen kannattaa unohtaa... Toinen juttu on, että mikäli siinä lukee, että hinta x ja en tingi niin sitten se tinkiminen kannattaa unohtaa...

Olen itse myös muutaman käytetyn kulman joskus ostanut ja en ikinä ole muistaakseni tinkinyt. Mikäli se hinta on oikein nii sitten kättä taskuun.

4. Osarilla ostajat... En ees enää mee tähän... Mullon niin negatiivisia kokemuksia ollut ja parhaassa tapauksessa pitää laittaa alanmies hommiin ja hakemaan rahat pois... Ei saatana...


Myyjät:

1. Hintaa ei ole pakko laittaa näkyviin, mutta sitä enemmän sulla menee aikaa lähettää jokaiselle Petterille se sun hintakuvitelmasi. Mikäli sä myyt jotain perusmutkaa niin pitäs sille se hintakin osata sanoa... Mikäli sulla on joku suht. koht. uniikki pala (nyt liippaa läheltä) niin seon sitten toinen juttu...

2. Fotot... Kandee postaa heti, ennenkuin se kysely alkaa...

3. Huutokauppa... Mä en itse tällästä ole koskaan käynyt, mutta mun mielestä ihan oiva tapa käydä kauppaa... Vie mielestäni kohtuuttomasti aikaa ja en ikinä itse tollaseen osallistuisi, mutta enivei mikäli jollain on aikaa ja mieleenkiintoa (luetaan ei elämää) niin mikäs siinä.

4. Pumppaaminen... Olen huomannut, että ihan täysin hyödytöntä hommaa... Mulle on noita kyselyitä tullut vaikka se mun myynti ilmo ei ole edes ekalla sivulla siellä myynti ilmoitusten seassa. Sellaset ihmiset myös yleensä on oikeesti ostamassa, joka sen sun ilmon jaksaa kaivaa. Mitä enemmän sä sitä ilmoos pumppaat niin sitä enemmän se vetää puoleensa niitä vähemmän toivottuja yhteydenottoja.

5. ILMOITUS. Siinä kandeen ehdottomasti olla kuva (vaikka ihan paska) hinta, kuinka vanha, takuu, lisäkilkkeet, paljonko käytetty, kunto (mahdolliset tekniset viat ja fyysinen kunto) Kaikki mahdollinen millä voit yksilöidä sen sun tuotteen, eli mikäli vaikka myyt kalsaseitasi jalasta niin se koko kandee mainita, ilmakamoissa leimat, mutkissa boordit jne...

Toi kaikki on sen takia tärkeetä, että muuten siinä sun ilmotuksessa on kohta ne 10 tyhjänpäivästä viestiä kysymässä kaikkea mahdollista mitä olet unohtanut mainita. Helpottaa sua.


[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#12 2006-12-15 11:25:31

Grande
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-19
Viestit: 810
Kotisivu

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

karu_pappa kirjoitti:

Mutta esim sweduissa ei ole mitään sääntöä että hinnan pitäisi näkyä...

Toisaalta jos se hinta pitää näkyä, niin jos siellä lukee hintana esim 600€ ja sulla on rahaa 500€ ni jätät kuitenkin vastaamatta viestiin, vaikka todellisuudessa myyjä saattaisi myydä sen sillä 500€:lla...

Esim tuo mun lista, se oli hetken päähänpisto, eli en ole edes miettinyt mitään valmiita hintoja, jotain suuntaa antavaa on ollu mielessä, ei tarkkaa hintaa jonka haluaisin siitä saada... Tosin, mulle on kyllä kertyny tota myytävää hävyttömän paljon...

Totuushan on se että kaikki on myynnissä kunhan saa tarpeeksi rahaa. Jos sulla on 500 ja myyjä pyytää 600, voithan sä kysyä siltä jos se myy tuotteen halvemmalla ja kerrot tilanteesi/sovitte maksusuunnitelman tms.

Eikö kannattaisi kuitenkin myydä kamat valmiiksi hintojen kanssa? Eihän esim ruokakaupassakaan ole tuotteet tiskissä ja hinnan saat tietää vasta kassalla. Tarkotin vaan sitä että muuten tuolla on kaikki kamat kohta myynnissä hinnalla "tee tarjous". Onhan se myyjälle kiva että voi saada pari extra euroa tuolla tavalla hintoja pimittämällä, mutta ostaja ei voi vertailla pakettien hintoja keskenään ennen ostopäätöstä.

Toinen on hinnan pumppaus. Jos sulla on selkeä hinta esillä niin sen maksettuasi saat tuotteen, eikö?

PBN meininki. Urpo laittaa tuotteen myyntiin hinnalla "tarjoa". Joku tarjoaa vaikka 200 kyseisestä aseesta, myyjä vastaa että on saanu privana tarjouksen 350. Tätä jatkuu kunnes hinta on tarpeeksi korkea myyjän kannalta. Sama tuote on ½ vuotta myöhemmin myynnissä matalammalla hinnalla koska ostaja "perui kaupat", jos ostajaa edes oli olemassakan.


Sulla on valmiina mielessä kuitenkin se hinta millä haluat/voit luopua kamoistas, mikset laittaisi sitä suoraan näkyville? Koska haluat tienata maksimimäärän rahaa? Jepjep  :?

Poissa

#13 2006-12-15 12:42:16

NopeaHopea
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2004-12-30
Viestit: 338
Kotisivu

Re: O/M/V SÄÄNNÖT

Grande kirjoitti:

...
Eikö kannattaisi kuitenkin myydä kamat valmiiksi hintojen kanssa? Eihän esim ruokakaupassakaan ole tuotteet tiskissä ja hinnan saat tietää vasta kassalla. Tarkotin vaan sitä että muuten tuolla on kaikki kamat kohta myynnissä hinnalla "tee tarjous". Onhan se myyjälle kiva että voi saada pari extra euroa tuolla tavalla hintoja pimittämällä, mutta ostaja ei voi vertailla pakettien hintoja keskenään ennen ostopäätöstä.
...
Sulla on valmiina mielessä kuitenkin se hinta millä haluat/voit luopua kamoistas, mikset laittaisi sitä suoraan näkyville? Koska haluat tienata maksimimäärän rahaa? Jepjep  :?

Kuten Iippo kirjoitti tee tarjous-ilmoitukset ovat hyviä silloin kun myydään jotain harvinaisempaa tai normaalista poikkeavaa. Perusroinaa myytäessä en ainakaan itse ymmärrä kyseisenkaltaisia ilmoituksia.

Hinnat reilusti esille. Mikäli ei halua, että hinnasta tingataan niin sen voi kirjoittaa selvästi ilmoitukseen.

Mielestäni jos haluaa ostaa jotain ja saada sen parhaimmalla mahdollisella hinnalla niin silloin pitää olla valmis näkemään hieman vaivaa ja vertailemaan hintoja. Ei kaikkea voi saada "yhdellä napin painalluksella".

Käytettyä tavaraa myytäessä harvemmin tienataan rahaa. Tavoitteena  on pikemminkin tappioiden minimoiminen.

Poissa

Keskustelualueen alatunniste