Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2008-01-27 16:54:09

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 721
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Moi,

Haluisin alottaa että en todellakaan tarkoita tällä kenellekkään jälleenmyyjälle tai 2nd hand myyjälle mitään pahaa.

Eli olin tänään Nexuksen kanssa treenailemassa ja treenimestoilla oli samaa aikaa turnaus käynnissä. Noin klo 12.00 kun vetelimme lounasta naamaan se tapahtui jälleen. KABOOM! pienen häslingin jälkeen uskalsimme mennä kattomaan mitä oli tapahtunut. No pullohan se oli ja merkkiä STAKO! onneksi todellakin ONNEKSI ketään ei kuollut tai loukannut pahemmin.
Mitään virallista en tiedä mutta kuulin että yheltä olisi kuulo heikentynyt *köh* aikalailla ja toiselle kaverille tullut käsiin + maahaan 2-3 asteen palovammoja.
Mitä nopeesti kävin katsomassa niin laverin kulma, paita aivan repaleina ja kyynersuojista osia sulannut käsiin kiinni!
Myös ONNEKSI pullo osoitti maata kohti johon tuli sitten sellainen 30cm reikä ja pullo on vielläki tiettävästi siellä jossain maan sisässä.

Eli ajattelin vaan nyt oikeesti pistää mietintään kaikille ihmisille että kyseessä ei TODELLAKAAN ole mikään LEIKKI. Jos teidän mielestä 150-250euroa on liikaa maksettavaksi uudesta pullosta niin voin sanoa että se on aika huomattavan pieni hinta siitä että joltain voi oikeasti lähteä henki.
Miten tämän liitän sitten Stakoon -> viimeisen vuoden aikana nyt on tapahtunut AINAKIN 3 tapausta jossa sanat räjähdys ja Stako sana ovat olleet. Voitte siitä miettiä kuinka kauan tätä lajia on pelattu ja kuinka monta pulloa on räjähtänyt ennen tätä. Myös huomauttaisin ihmisiä joilla on VANHA pullo miettimään onko kannattavaa leikkiä energialla joka voi tappaa sinut jos pullosi vanhuuttaan hajoo!

Kuten ylhäällä sanoin en tarkoita todellakaan kenellekkään pahaa mutta jos tällä tahdilla mennään niin voin vakuuttaa että jotain OIKEASTI pahaa tulee tapahtumaan ja miten se tulee lajiimme vaikuttamaan.

Kiitos ja kumarrus.


Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#2 2008-01-27 17:42:43

Wolffi
RumaQ
Paikkakunnalta: Haukipudas
Rekisteröitynyt: 2007-07-23
Viestit: 312

Re: Uusi Stako räjähdys

Hups ohoh...

Onneksi en omista stakoa...

Poissa

#3 2008-01-27 18:33:59

<<<wehka
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2007-08-20
Viestit: 10

Re: Uusi Stako räjähdys

Tää varmaankin oli näitä jonkin aikaa (eli ~vuoden?) markkinoilla olleita erittäin kevyitä Stakoja????

On vaan jääny käsitys että näissä on saatu painoa alas sillä että sisältä on jätetty pois se vanhemmissa/monen muun valmistajan komposiitti-pulloissa oleva teräksinen tai alumiininen ydin.

Jos ja kun näin on, niin ne naarmut ja kolhut vaikuttaa herkemmin, koska ei ole sitä "toista tukirakennetta" siellä sisällä, vaan on vaan se yksi paine runko. Tokihan Nämä Stakot ovat ihan ok paineen kestoltaan (ei niitä muuten sais käyttää), mutta jotenkin vaan itseä häiritsee se että hyvin toimivaa rakennetta mennään muuttamaan tällaiseen suuntaan ainoana saavutuksena hieman painon säästöä.

Oliskohan siinä ytimen puuttumisessa syy siihenkin, mistä täällä on puhuttu aikaisemmin eli "Stako vuotaa ilmaa läpi"

Ikävä tapaus kuitenkin ja onneksi ei käynyt pahemmin.

Poissa

#4 2008-01-27 18:49:07

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Uusi Stako räjähdys

Palovammat kuulostaa ns. Diesel-räjähdykseltä.

Poissa

#5 2008-01-27 19:15:18

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 721
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Kyllä pullon sisällä tapahtuu jotain joka aiheuttaa että sisältä alkaa palamaan joka aiheutta itse räjähdyksen. Muovihan tiettävästi on öljy pohjainen tuote.

Toisaalta mulle on ihan sama mitä siellä tapahtuu. Kuten joku hyvin sanoi p8ntballer forumilla 1 pullo = täysi sattuma 2 pulloa = mahollistakin mutta 3 pulloa = jotain häikkää.
Mä en ainakaan lähe leikkimään hengelläni. nykyään oikeesti pitää kattoa millon ja kenen kanssa pulloani menen täyttämää.
Paskat meinas taas tulla housuun vaikka olinkin noin 30 metrin päässä.


Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#6 2008-01-27 19:37:31

jemaliahz
Moderaattori
Paikkakunnalta: Petäjävesi
Rekisteröitynyt: 2006-07-27
Viestit: 452
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Sen verran noista Stakoista itsekin yhden omistavana voin kertoa, että silloin kun mun pullo vaihdettiin takuuseen suoraan Stakon tehtaan kautta pintavuodon takia (lähetin pullon sinne, uus tuli takas) niin pinnoite siihen uuteen pulloon oli tehty hieman eri tavalla kuin aiemmin. Nyt se näyttää paljon pitävämmältä noin ulkoisesti joskin en osaa sanoa yhtään sit sen todellisesta kestävyydestä.

Noista pullojen 'räjähtämisistä': olisi mielenkiintoista tietää miten ne hajoo oikeesti eli repeääkö se tankki (epätodennäköistä uskoisin) vai tapahtuuko regulle jotain eli se  sulaa tms. Jännittävää olisi myös tietää että hajosiko tämä pullo fillissä vai mitä sille oikeasti tapahtui.

Se on aina jännittävää kuulla kun Dye:n työntekijä kertoo Stakon onnettomuudesta (pieni trolliyritys, katotaan lähteekö wink

-J-


E-Mail: jere|@|malila.fi, GSM:040-7494432, skype:jeremalila, msn: jere|@|malila.fi
---
Approved by Takis! - Etek 3 -> it's just fun to gun, Bright star of Jämsä Paintball

Poissa

#7 2008-01-27 21:18:54

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 721
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

http://www.p8ntballer-forums.com/vb/sho ... hp?t=96946

Ongelma ei ole loppupeleissä ulkonen pinnote, ne aina sulaa/cräkkää kaulasta koska paine puskee takaspäin.

Ja mulle on ihan sama jos sä loppupeleissä haluut räjäyttää ittees ilmaan sun vähän kevyemmällä pullolla, toivon että sä et vaan tapa ketään muuta.

ps. jotenkin hauskaa että sulla ei tullut edes aluks mieleen et tää pullo on oikeesti vaarallinen vaan käänsit asian että kyseessä on firman takinkäännös. Ehkä mun pitää sittenkin oppia olla sanomatta että suomessa käytetään maalaisjärkeä.


Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#8 2008-01-27 22:03:57

kaunispoika
Jäsen
Paikkakunnalta: ylivieska
Rekisteröitynyt: 2005-12-02
Viestit: 452
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

mikähän mahtaa olla pullojen valmistajan takuuaika?
ja toinen mitä mietin on mahdolliset takaisinkutsut tiettyjen valmistuserien kohdalla.

tällaiset tapaukset nimittäin ovat omiaan viemään firmalta nimeä.
muistelen, että muut firmat ovatkin tehneet erilaisia kampanjoita jos ongelmia on ilmennyt.
Näkisin, että tämä on niitä valmistajan loppupeleissä hoidettavia asioita.
Omasta puolestani voin kertoa, etten taida käyttää omaa pulloani ennen tarkastusta.

Olen ymmärtänyt, ettei viimekesäisen väännön jälkeen ole älyttömiä tapahtunut valmistajan puolelta.

En ainakaan tarkoituksella provoa ja toivonkin, että valmistaja ottaisi kantaa virallisia teitä mahdollsimman pian.
Tulisi jokin tolkku tähän hommaan.

Poissa

#9 2008-01-27 22:21:43

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 721
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

No mä lähtisin boikotoimaan firmaa ihan suoralta kädeltä.

Puhutaan edelleen kuitenkin hengenvievästä riskistä. Edelleen ongelma tuntus olevan muovikuori sisällä, tätä et kovin helposti korjaa stakon puolelta.

Toivoisin vaan oikeesti liiton ottavan jämäkästi asiasta kiinni kanssa. Vaikka räjähtämis prosentti ois joku ihan naurettava niin silti kun ensimmäinen ihminen kuolee tossa touhussa niin siinnä sitten ihmetellään pelataanko edes tätä lajia enään 8)


Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#10 2008-01-27 23:11:07

Heafstaag
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo
Rekisteröitynyt: 2007-08-08
Viestit: 210
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Fatty kirjoitti:

No mä lähtisin boikotoimaan firmaa ihan suoralta kädeltä.

Puhutaan edelleen kuitenkin hengenvievästä riskistä. Edelleen ongelma tuntus olevan muovikuori sisällä, tätä et kovin helposti korjaa stakon puolelta.

Toivoisin vaan oikeesti liiton ottavan jämäkästi asiasta kiinni kanssa. Vaikka räjähtämis prosentti ois joku ihan naurettava niin silti kun ensimmäinen ihminen kuolee tossa touhussa niin siinnä sitten ihmetellään pelataanko edes tätä lajia enään 8)


Tuota noin itse olen aivan samaa mieltä asiasta Fatty: n kanssa


Perkeleen pallot kun sataa niskaan!

Poissa

#11 2008-01-27 23:33:32

jemaliahz
Moderaattori
Paikkakunnalta: Petäjävesi
Rekisteröitynyt: 2006-07-27
Viestit: 452
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Ettei nyt jäis väärä käsitystä niin mä olen ehdottomasti turvallisuuden puolesta. Tuntuu vaan hassulta, että heti kun jotain tapahtuu jossain niin ollaan kieltämässä koko pullomerkki / tyyppi. Varovainen kannattaa olla aina oli sitten kyseessä Stako tai mikä hyvänsä. Tämä sitten koskee myös niitä vanhalla leimalla olevia pulloja joita tuolla tuntuu pyörivän.

Tossa threadissa (http://www.p8ntballer-forums.com/vb/sho … 946&page=3) sivuilla kolme kaveri ihmettelee kyseisen tapahtuman fillstationin nopeutta. Tässäpä linkki suomalaiseen muovisisuspullo räjähdykseen sekä sen syyhyn: http://www.paloforum.net/index.php?showtopic=1357

Osa linkin viestistä: "Onnettomuus tapahtui, kun palomies täytti tyhjentynyttä paineilmapulloa hengityslaitteen pulloparin toisesta, täydessä paineessa (300 bar) olleesta pullosta. Pullo täyttyi hyvin nopeasti, jolloin se räjähti. Räjähtänyt pullo oli valmistettu siten, että pullossa oli muovinen sisäosa, joka oli vahvistettu komposiittimateriaalilla. Sisäosan jäänteissä havaittiin palamisjälkiä. Nopea täyttäminen todennäköisesti aiheutti pullon sisäosan kuumenemisen ja syttymisen, minkä seurauksena pullon paineenkestoon vaikuttava komposiittimateriaali vaurioitui niin pahasti, että pullo räjähti."

Jotenkin mulle jää sellainen fiilis noista muovisisuspulloista kuitenkin, että mikäli noita uskalletaan käyttää palopelastushommissa niin en mä näkis syytä miks niitä ei voitais käyttää myös paintballissa.

Yks asia mikä kannattaa siis ainakin laittaa kuntoon tulevan kesän turnauksissa ja treeneissä on se fillin nopeus.

-J-


E-Mail: jere|@|malila.fi, GSM:040-7494432, skype:jeremalila, msn: jere|@|malila.fi
---
Approved by Takis! - Etek 3 -> it's just fun to gun, Bright star of Jämsä Paintball

Poissa

#12 2008-01-27 23:41:23

Grande
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-19
Viestit: 810
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Varsinkin X-ballissa sitä aikaa on niin v*tustii erien välissä, että kyllähän nyt pullot saa oikeaoppisen hitaasti täytettyä. Oikeesti siitä kahvasta painetaan niin nopeesti kun vain mahdollista mikäli se ratkaisee pelaako sun joukkueesi vajaalla vai ei. Tällöin onkin kyse varusteiden kestävyydestä turvallisuuden takaamiseks.

Kauanko stakon pulloja on ollu markkinoilla? Montako räjähdystä/kuoren välistä vuotavaa pulloa? Ei muuta.

Poissa

#13 2008-01-27 23:45:17

jemaliahz
Moderaattori
Paikkakunnalta: Petäjävesi
Rekisteröitynyt: 2006-07-27
Viestit: 452
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Grande kirjoitti:

Varsinkin X-ballissa sitä aikaa on niin v*tustii erien välissä, että kyllähän nyt pullot saa oikeaoppisen hitaasti täytettyä. Oikeesti siitä kahvasta painetaan niin nopeesti kun vain mahdollista mikäli se ratkaisee pelaako sun joukkueesi vajaalla vai ei.

Tähän on aivan pakko tarttua, sillä mun mielestä formaatti on väärä mikäli se ei salli turvallista pelaamista / täyttämistä.

Mutta toki: kyllä mäkin haluan että mun lapsilla on isä jatkossakin.

-J-


E-Mail: jere|@|malila.fi, GSM:040-7494432, skype:jeremalila, msn: jere|@|malila.fi
---
Approved by Takis! - Etek 3 -> it's just fun to gun, Bright star of Jämsä Paintball

Poissa

#14 2008-01-27 23:57:08

Grande
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-19
Viestit: 810
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Ei muuta ku valittamaan PSP:n ja Millen päättäjille, onnea!

Poissa

#15 2008-01-28 00:14:26

jemaliahz
Moderaattori
Paikkakunnalta: Petäjävesi
Rekisteröitynyt: 2006-07-27
Viestit: 452
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Grande kirjoitti:

Ei muuta ku valittamaan PSP:n ja Millen päättäjille, onnea!

En mä usko, että se mun valittamana auttaa big_smile

-J-


E-Mail: jere|@|malila.fi, GSM:040-7494432, skype:jeremalila, msn: jere|@|malila.fi
---
Approved by Takis! - Etek 3 -> it's just fun to gun, Bright star of Jämsä Paintball

Poissa

#16 2008-01-28 00:18:10

Tuure
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-11-05
Viestit: 56
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Omasta mielestäni suurin syy ei ole pullot vaan juuri niiden ohjeiden vastainen täyttöprosessi. Mikään takuu maailmassa ei ole voimassa, jos turvallisuusohjeita ei mitenkään noudateta.

Tärkein eri tahojen toimesta tehtävä homma on noiden täyttölaitteiden virtauksen rajoittaminen. Melkein kaikissa "kunnon täyttölaitteissa" alkaa nykyään olemaan virtauksen rajoitin. Mielestäni suurin ongelma on
A: ns. suoraan pulloon tulevat scuba fillit, joissa ei ole mitään rajoittimia.
B: Huonokuntoiset hanat täyttölaitteissa ja pulloissa.
Molempia olen nähnyt käytettävän varsin paljon Suomessa myös kaupallisessa tarkoituksessa. Ongelma juontaa juurensa rahaan. Kun tuollainen yksinkertainen täyttöadapteri maksaa alle 100e on halvimmatkin kunnon täyttöasemat noin 300e. Ikävä kyllä kyseinen yhtälö saa ihmiset tinkimään turvallisuudesta.

Lisäongelman synnyttää likaiset täyttönipat. Kun noihin kertyy likaa niin rajoitettu virtaus ei jakksa puskea täyttänipan takaiskua auki. Uusi takaisku maksaa pari kymppiä niin sitten on hirveä itku ja poru kun täyttölaite on ihan paska....

Se miksi täyttönippoihin kertyy paskaa juontaa taas rahaan ja ainakin kahteen oleelliseen syyhyn:
A. täyttönipan suojus maksaa noin 2e ja silti se on joillekin liian kallis hankkia
B. osa kompressoreista käy liian vanhoilla suodattimilla kun niiden vaihtaminen maksaa.

Tuure

PS. Itse olen Stakolla pelannut tähän asti ja ajattelin kyllä pelata jatkossakin.

Poissa

#17 2008-01-28 06:04:06

raven(fin)
Jäsen
Paikkakunnalta: ivalo
Rekisteröitynyt: 2007-04-28
Viestit: 223

Re: Uusi Stako räjähdys

Kyllä jokaisen kandee muistaa turvallisuus asiat kun kainalossa on esim:300bar...
kyllä minä ainakin tuhlaan yhteen täyttöön mieluummin 10-15min. kuin alan tinkimään turvallisuudesta....1000 psi/pullo ja 3min päästä toiset 1000psi jne.ja ne mie laitan varovasti en kerralla.. ja niinkuin tuure jo sanoi pitäkää ne täyttönipat puhtaana.


PAINTBALL IS LIFESTYLE...
mitäs me pienistä kun ei ne pienetkään meistä.
osumaa tulee vaan ei tunnu missään
(ammun kunnes huuto kuuluu ja käsi nousee)

-RPC(rovaniemi paintball club)
-POWERPLAY
-ARCTIC LIFESTYLE
-NORTHERN MANIACS

Poissa

#18 2008-01-28 06:19:54

Grande
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-19
Viestit: 810
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

raven(fin) kirjoitti:

kyllä minä ainakin tuhlaan yhteen täyttöön mieluummin 10-15min. kuin alan tinkimään turvallisuudesta....

Sehän on kiva, mutta nykyformaatilla millä SM liiga ja 1 divari tullaan ilmeisesti pelaamaan aika erien välissä on KAKSI MINUUTTIA. Ja se aika ei tosiaan mene pelkän pullon täyttämiseen.

Poissa

#19 2008-01-28 06:31:22

into
Jäsen
Paikkakunnalta: tre
Rekisteröitynyt: 2003-04-01
Viestit: 339

Re: Uusi Stako räjähdys

Mä kannan mieluusti hivenen painavampaa pulloa joka "todennäköisemmin" kestää nopeankin fillin.
Täyttönännin coveri olisi kyllä must. Kapine pakolliseksi varusteeksi? Jotain öljyä/rasvaahan tuo pallojen fillikin sisältää, voisiko nopean täytön yhteydessä syntyvä lämpö saada sen leimahtamaan? Jos ajatellaan että ei ole nipplecoveria ja edellisessä pelissä on tullut osuma tai jostain muusta syystä maalia nippleen.


VOIMA

Poissa

#20 2008-01-28 07:27:03

jape sinisalo
Jäsen
Paikkakunnalta: turkku
Rekisteröitynyt: 2005-06-11
Viestit: 314
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Jos öljy pullon sisällä leimahtaa, ei pullon tyypillä ole mitään väliä, stako tai tavallinen, molemmat räjähtää.

Eikös siinä etelä-afrikan jutussa ollu paskanen kompura josta öljy oli tullu.
Eli vaikka kuinka pitäsit huolta omista kamoistas, silti voi käydä paska flaksi.


-Haikala telkkariin-

Poissa

#21 2008-01-28 08:27:54

Darra
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 476
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Silti ihmettelen että saman valmistajan pulloihin tää huono onni osuu aina!

Mä en myöskään ymmärrä miksi porukka puolustelee Stakoa se mitä ne selittää on vaan niitten maineen pelastamista ja jos jonkun pullo on helposti vaihdettu niin hyvä syy siihen on varmaan se että ei jaa pyörimään todisteita noista paskoista pulloista.


Mukana sutimassa:

ProGames
Kirkkonummen pelipuisto
Eclipse

Poissa

#22 2008-01-28 08:43:29

dapam
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2003-05-19
Viestit: 295

Re: Uusi Stako räjähdys

Jos Stakon pullon täyttämiseen pitää käyttää puoli tuntia aikaa (hatusta vedetty), niin eihän tuollasta voi kunnolla käyttää missään, varsinkaan x-ball:ssa -> käytetään sellaisia pulloja, joita on turvallista täyttää ns. normaalissa peinttikäytössä.

Ja eipä noita onnetomuuksia paljon / juurikaan ole sattunut ennen näitä Stakon kevyitä pulloja. Nyt niitä on käynyt jo kolme vuoden sisällä. Mieluummin mä käytän pari sataa grammaa painavampaa pulloa kuin riskeeraan henkeni.


Trivoga
ProGames
Planet Eclipse

Poissa

#23 2008-01-28 08:52:10

miksuv
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2006-11-14
Viestit: 158

Re: Uusi Stako räjähdys

Samoilla linjoilla Darran kanssa, tähän mennessä kolme pamahtanutta pulloa ja kaikki Stakon.

Mulle on henk. koht ihan yksi ja sama miksi ne pamahtelee kun ne sitä kuintekin tekee. Se että joku valmistaja tuo tuotteen markkinoille ja ilmoittaa parin paukun jälkeen että "teidän pitää muuttaa jo standardeiksi muodostuneita filliasemia koska meidän vehkeet ei niitä kestä"

Ja ennenkuin joku alkaa mussuttamaan että pitäähän ne normaalitkin pullot täyttää sen ja sen normin mukaan niin sanonpa vain tämän, ne ei ole pamahdellut! Tällä hetkellä suomessa / euroopassa / maailmalla käytössä olevat fillistationit ja ei stako pullot ovat turvallinen ratkaisu.

Niin kauan kuin suomessa ei ole yleisessä käytössä Stako turvalliset fill-stationit ja pelimuodot jotka tukevat niiden käyttöä (xballissa 2min tauko erien välissä) niin toivon ja itseasiassa alan ajaa sitä asiaa että näitä Stakon pulloja ei missään turnauksissa näkyisi.
Se jos joku haluaa k.o. pullolla treenata ja joukkuetovereita ei riskit haittaa niin se on henkilöden oma asia, tosin tälläkin saataisiin mahdottoman paljon paskaa lajille jos näin sattuisi käymään.


Trivoga
Coolgames
Planet Eclipse
SPBL

Poissa

#24 2008-01-28 09:03:25

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Uusi Stako räjähdys

Taitaa taas maltti olla valttia. Katotaan ekaks mikä on syy ja sitten mietitään Bänniä. Ihan niinkuin viimekskin. Tietysti tässä rupee itelläänkin vähän karvat nousemaan pystyyn, kun stako kainalossa tuolla kentällä painan. Lähtökohtaisesti ei voi pelata sellaisella varusteella joka ei peliä kestä.

Poissa

#25 2008-01-28 09:11:10

jemaliahz
Moderaattori
Paikkakunnalta: Petäjävesi
Rekisteröitynyt: 2006-07-27
Viestit: 452
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

dapam kirjoitti:

Ja eipä noita onnetomuuksia paljon / juurikaan ole sattunut ennen näitä Stakon kevyitä pulloja. Nyt niitä on käynyt jo kolme vuoden sisällä. Mieluummin mä käytän pari sataa grammaa painavampaa pulloa kuin riskeeraan henkeni.

Ihan että totuus ei unohtuisi niin muistetaan nyt ainakin viime vuodelta yks ei-stako räjähdys: http://www.pbnation.com/showthread.php?t=2325446

-J-


E-Mail: jere|@|malila.fi, GSM:040-7494432, skype:jeremalila, msn: jere|@|malila.fi
---
Approved by Takis! - Etek 3 -> it's just fun to gun, Bright star of Jämsä Paintball

Poissa

Keskustelualueen alatunniste