Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#101 2008-02-01 11:36:29

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Uusi Stako räjähdys

Markun Nimi kirjoitti:

"mahdollisesti täysin turvallisesti käytettävää pullomallia", siis etkai sä tosissaan AT tommosta kirjoittanu? Vaihtoehtona on nimittäin ihan täysin turvallinen pullokin?

Ei muuten ole. Samalla lailla lähtee taivaalle Luxer:t ja SCI:t kun pistät vääränlaista öljyä sisään fillniplestä ja flashfillaat. Nyt on vaan tilanne se, että kukaan ei tunnusta laittaneensa öljyä pulloon eikä kompressorikaan sitä sinne ollut tunkenut, joten epäilys herää, että kyseessä voi olla jotain muutakin. Nyt jengi tarvii tietoa eikä keuhkoamista. Kaikille ei riitä se, että kolme neljästä viimeaikaisesta on ollut stakoja, se vaan pitää nyt hyväksyä eikä huudella boardilla. Nyt pitää oikeasti kiinnittää huomiota turvallisuuteen, eikä vaan osoitella kaikille paskaläjää, jonka ne näkee ja haistaa itsekkin.

Mun mielestä tässä keskustelussa on tullut esiin helkkarin paljon vaarallisempia asioita kuin joku stako:n pullo ja sen heikkoudet. Esim se että öljyä ei saa laittaa filllnippleen ei ole ollut selvä asia ennenkuin onnettomuudet tapahtuivat. Samassa väärän turvallisuuden tunnossa on myyty vanhalla leimalla pulloja. Öljyasia on ihan helkkarin tärkeä, mutta onneksi tuo leima-asia ei ole yhtä vaarallinen.

Lisäksi on haettu hyviä turvallisuusjuttuja: 2 eri fillauspaikkaa: korkeapaine ja matalapaine, jolloin tulee tauko väliin ja pullo jäähtyy. On saatettu tietouteen taas tuo pikafillaamisen vaara. On todettu että fillaus voitaisiin suorittaan 10 litran vesiämpärissä.  Mun mielestä näiden toteutuminen ensi kaudella on paljon enemmän turvallisuutta lisäävää kuin joku Stako ja sen ongelmat. Toteutuakseen nuo vaan mun mielestää vaativat sekä investointeja fillaussysteemiin ja mahdollisesti muutosta peliformattiin, lähinnä erätauon pituuden osalta.

Poissa

#102 2008-02-01 13:50:27

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 721
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Always verify that the cylinder to be filled with air has a working pressure (PW) stamped on the crown (for aluminium cylinders) or printed on the label (for composite cylinders) that will not be exceeded by the filling apparatus. Have compressed air filled at less than 40 bar (600 psig) per minute to the stamped working pressure (PW) of the cylinder.

Mielenkiintosta kylla, HPACin jatkat kuitenkin aika perilla naista hommista ja antavat tayttaa kuitenkin nopeemmin kun tuo. (luxferin sivuilta kaivettu)
Tosin viimevuonna hommaahan parannettiin ja ei kylla tule laheskaan yhta nopeesti kuin aikasempina vuosina. Silti toi 40bar per min ylitetaan varmaan 4-5 kertasena.

Muuli olen samaamielta siita etta flashfilli on pahasta ja muutenkin turvallisuuteen pitas kiinnittaa huomiota MUTTA edelleen ma naan tan vaan prosenttiaalisesti pahana Stakoa kohtaan ja ite tulen varomaan ja pysymaan kaukana niista. Tama ei johdu siita etta sanoisin etta muut pullot ovat vaarattomia vaan sanoisin etta Stakot ovat ton luvun mukaan paljon vaarallisempia.


Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#103 2008-02-01 15:37:28

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Uusi Stako räjähdys

Fatty kirjoitti:

Always verify that the cylinder to be filled with air has a working pressure (PW) stamped on the crown (for aluminium cylinders) or printed on the label (for composite cylinders) that will not be exceeded by the filling apparatus. Have compressed air filled at less than 40 bar (600 psig) per minute to the stamped working pressure (PW) of the cylinder.

Mielenkiintosta kylla, HPACin jatkat kuitenkin aika perilla naista hommista ja antavat tayttaa kuitenkin nopeemmin kun tuo. (luxferin sivuilta kaivettu)
Tosin viimevuonna hommaahan parannettiin ja ei kylla tule laheskaan yhta nopeesti kuin aikasempina vuosina. Silti toi 40bar per min ylitetaan varmaan 4-5 kertasena.

Muuli olen samaamielta siita etta flashfilli on pahasta ja muutenkin turvallisuuteen pitas kiinnittaa huomiota MUTTA edelleen ma naan tan vaan prosenttiaalisesti pahana Stakoa kohtaan ja ite tulen varomaan ja pysymaan kaukana niista. Tama ei johdu siita etta sanoisin etta muut pullot ovat vaarattomia vaan sanoisin etta Stakot ovat ton luvun mukaan paljon vaarallisempia.

No toi ekahan on tuotevastuu-juttu valmistajalle ja toi toinen asiahan on miten sitä voi käyttää. Eli ero on periaatteen ja käyttötarpeen välillä. Veikkaan että HPAC:in kundit ovat asian tutkineet, koska nykyiset peliformaatit vaativat tiukempaa käyttöä kuin ns. tuotevastuussa on ollut aikanaan tarve selvittää.

Prosentuaalisestihan pelkästään pullon merkkiä katsomalla on tilanne selvä. Turvallisuuden kannalta taas kaikkea muuta kuin selvä. Se että pullon kyljessä lukee tietty valmistaja, ei näillä faktoilla vielä todista mitään.  Kuitenkin mullekkin asia on sillä lailla, että jos tuohon muovisisus-asiaan ja sen leimahtamismahdollisuuteen flashfillissä ei saada tietoa, niin mun pullo menee vaihtoon. Kuitenkaan mihinkään 1 + 1 = 3:een ihan helposti suostu. Mulle se, että pistää heti kamat vaihtoon jos jotain tapahtuu just sen merkkisille vermeille on vähän niinkuin vanhan kirkon anekauppaa. Ostetaan näennäistä turvallisuutta sitä kuitenkaan itse mitenkään edistämättä omien yöunien takia.

Joka tapauksessa jotta nettihuuteluun saadan jotain konkretiaa, lupaan viedä mun 7v. vanhan dotin ja 2v vanhan stakon Anssille räjäytettäväks, jos se on ainoa keino saada tyydyttävää dataa asiasta eikä valmistajan selvitystä kuulu kohtuullisen ajan sisällä.

Poissa

#104 2008-02-01 15:56:43

Anssi
Jäsen
Paikkakunnalta: Jämsä,
Rekisteröitynyt: 2002-06-22
Viestit: 183
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Muuli kirjoitti:

Joka tapauksessa jotta nettihuuteluun saadan jotain konkretiaa, lupaan viedä mun 7v. vanhan dotin ja 2v vanhan stakon Anssille räjäytettäväks, jos se on ainoa keino saada tyydyttävää dataa asiasta eikä valmistajan selvitystä kuulu kohtuullisen ajan sisällä.

voisin tässä tarkentaa että tälläkertaa olemme tekemässä kohtuullisen tarkkaa testiä.
tarkoituksena olisi kokeilla erilaisia öljyjä ja paineita erilaisissa pulloissa.
se että tungemme räjähdysainetta pulloon ja katsomme miten se pamahtaa ei ole kuin hauskaa meille testaajille.
mut, Mä itse haluan nähdä saako alumiinisydämmisen reagoimaan öljyn kanssa kuten muovisydämmisen.

-a


--
Skenaarioissa tavataan...
[img]http://www.jamsanpaintball.fi/ava.jpg[/img]
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jamsanpaintball.fi">www.jamsanpaintball.fi</a><!-- w -->

Poissa

#105 2008-02-01 18:36:43

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 721
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Muuli itteasiassa muotoilen asian vähän toisin, muovisydammisiä pulloja. Ikävä fakta vaan on että stako on ainoo kuka niitä paintballiin tekee.


Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#106 2008-02-01 18:56:31

javazaki
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 535

Re: Uusi Stako räjähdys

Anssi kun testaatte pulloja kokeilkaa ainkin esim planetin öljyllä.
Ihan vaan sen takia että sitä taitaa tällä hetkellä monella pelaajalla mukana.


Oli miten oli Noiden pullojen suhteen niin en korjaa yhtään mutkaa missä on Stakon pullo kiinni.
T: kerran pelästynyt


Teen mitä teen jos teen

Trivogan poskisolisti

Poissa

#107 2008-02-01 18:58:03

Anssi
Jäsen
Paikkakunnalta: Jämsä,
Rekisteröitynyt: 2002-06-22
Viestit: 183
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

ok.
mulla ei tuota planetin öljyä ole.
mistä sitä sais?
-a


--
Skenaarioissa tavataan...
[img]http://www.jamsanpaintball.fi/ava.jpg[/img]
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jamsanpaintball.fi">www.jamsanpaintball.fi</a><!-- w -->

Poissa

#108 2008-02-01 18:59:36

javazaki
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 535

Re: Uusi Stako räjähdys

Katsotaan jos ois jossain stashi.


Teen mitä teen jos teen

Trivogan poskisolisti

Poissa

#109 2008-02-01 19:43:57

Jesse^
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2005-11-01
Viestit: 35

Re: Uusi Stako räjähdys

kyllä mulle ainaki järki kertoo et sinne ei mitää öljyä pistä. koska se reagoi kivasti hapen kanssa.. ja nää asiat käytii koulussakin läpi..=)

Poissa

#110 2008-02-01 19:57:39

jemaliahz
Moderaattori
Paikkakunnalta: Petäjävesi
Rekisteröitynyt: 2006-07-27
Viestit: 452
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Anssi kirjoitti:

ok.
mulla ei tuota planetin öljyä ole.
mistä sitä sais?
-a

Mulla on. Mä tarjoon.

-J-


E-Mail: jere|@|malila.fi, GSM:040-7494432, skype:jeremalila, msn: jere|@|malila.fi
---
Approved by Takis! - Etek 3 -> it's just fun to gun, Bright star of Jämsä Paintball

Poissa

#111 2008-02-01 20:09:14

Jimmy
Jäsen
Paikkakunnalta: Lpr
Rekisteröitynyt: 2005-08-14
Viestit: 188

Re: Uusi Stako räjähdys

Jesse^ kirjoitti:

kyllä mulle ainaki järki kertoo et sinne ei mitää öljyä pistä. koska se reagoi kivasti hapen kanssa.. ja nää asiat käytii koulussakin läpi..=)


Toivotaan sitte et ettet myöskään pistä ilmapulloon happee!
Pikkuse eri asia keskenään, paineilma ja happi!!

Poissa

#112 2008-02-01 20:15:51

Mikkopoika
Jäsen
Paikkakunnalta: Seinäjoki
Rekisteröitynyt: 2005-09-12
Viestit: 257

Re: Uusi Stako räjähdys

Jimmy kirjoitti:

Toivotaan sitte et ettet myöskään pistä ilmapulloon happee!
Pikkuse eri asia keskenään, paineilma ja happi!!

No, jos nyt pilkkua nussitaan, on ilmassa 21% happea.

Puhdas happi ja öljy syttyy ihan normaalissakin paineessa.


Lisää paskaa housuun!

Poissa

#113 2008-02-01 21:11:33

Jimmy
Jäsen
Paikkakunnalta: Lpr
Rekisteröitynyt: 2005-08-14
Viestit: 188

Re: Uusi Stako räjähdys

Mikkopoika kirjoitti:
Jimmy kirjoitti:

Toivotaan sitte et ettet myöskään pistä ilmapulloon happee!
Pikkuse eri asia keskenään, paineilma ja happi!!

No, jos nyt pilkkua nussitaan, on ilmassa 21% happea.

Puhdas happi ja öljy syttyy ihan normaalissakin paineessa.


Pointti oli???

Nyt puhutaan PAINEILMASTA!!! KORKEA PAINENILMASTA, EI HAPESTA
Paineilma ei sano poks, 8barin paineella(normal halpis kompura, eikä myöskään hieman veikeemmällä, joka kehittää 10bar. tai yli)  vaikka lutraisit mitä öljyy sinne! Happi sanoo kyllä pokspoks rasvan tai öljyn kanssa, MUT älkää nyt jumalauta sekottako paineilmaa ja happea keskenään, vaikka kuin tekis miel nussii, tai paljonko happee on paine ilmassa NE ON KAKS ERI ASIAA !!!

Poissa

#114 2008-02-01 21:16:12

Mikkopoika
Jäsen
Paikkakunnalta: Seinäjoki
Rekisteröitynyt: 2005-09-12
Viestit: 257

Re: Uusi Stako räjähdys

Jimmy kirjoitti:
Mikkopoika kirjoitti:
Jimmy kirjoitti:

Toivotaan sitte et ettet myöskään pistä ilmapulloon happee!
Pikkuse eri asia keskenään, paineilma ja happi!!

No, jos nyt pilkkua nussitaan, on ilmassa 21% happea.

Puhdas happi ja öljy syttyy ihan normaalissakin paineessa.


Pointti oli???

Nyt puhutaan PAINEILMASTA!!! KORKEA PAINENILMASTA, EI HAPESTA
Paineilma ei sano poks, 8barin paineella(normal halpis kompura, eikä myöskään hieman veikeemmällä, joka kehittää 10bar. tai yli)  vaikka lutraisit mitä öljyy sinne! Happi sanoo kyllä pokspoks rasvan tai öljyn kanssa, MUT älkää nyt jumalauta sekottako paineilmaa ja happea keskenään, vaikka kuin tekis miel nussii, tai paljonko happee on paine ilmassa NE ON KAKS ERI ASIAA !!!

Ne on nimenomaan kaksi eri asiaa, asiasta päästiin toiseen kun ^Jesse kirjoitti että:

kyllä mulle ainaki järki kertoo et sinne ei mitää öljyä pistä. koska se reagoi kivasti hapen kanssa.. ja nää asiat käytii koulussakin läpi..=)

Eli ilmeisen ajatus/kirjoitusvirheen takia. Tuollaiseen väliin ei voi olla nussimatta pilkkua. smile


Lisää paskaa housuun!

Poissa

#115 2008-02-01 21:41:29

Anssi
Jäsen
Paikkakunnalta: Jämsä,
Rekisteröitynyt: 2002-06-22
Viestit: 183
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Jimmy kirjoitti:

Paineilma ei sano poks, 8barin paineella

eikö sano poks?
jos mä ihan vähän sotken öljyä yms. niin tuutko istuun sellaisen nätin 1,5 litraisen pullon päälle jossa on paineilmaa 8bar? ja vähän "öljyä"

tosin, 1,5bar pullo sanoo jo aika lujaa poks ilman öljyä. väittäisin että korvan vieressä sellaisen repeytyminen repäisee tärykalvosi.
paineilma EI ole leikinasia, edes "matalapaineisena"

-a


--
Skenaarioissa tavataan...
[img]http://www.jamsanpaintball.fi/ava.jpg[/img]
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jamsanpaintball.fi">www.jamsanpaintball.fi</a><!-- w -->

Poissa

#116 2008-02-01 22:12:27

Jesse^
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2005-11-01
Viestit: 35

Re: Uusi Stako räjähdys

Jimmy kirjoitti:
Jesse^ kirjoitti:

kyllä mulle ainaki järki kertoo et sinne ei mitää öljyä pistä. koska se reagoi kivasti hapen kanssa.. ja nää asiat käytii koulussakin läpi..=)


Toivotaan sitte et ettet myöskään pistä ilmapulloon happee!
Pikkuse eri asia keskenään, paineilma ja happi!!

Joo en oo pistääs kyllä. sekasi meni, mut en kummiskaa menis sitä pulloa rasvaamaa oli happee tai paineilmaa.. smile

Poissa

#117 2008-02-02 08:39:40

Jimmy
Jäsen
Paikkakunnalta: Lpr
Rekisteröitynyt: 2005-08-14
Viestit: 188

Re: Uusi Stako räjähdys

Anssi kirjoitti:
Jimmy kirjoitti:

Paineilma ei sano poks, 8barin paineella

eikö sano poks?
jos mä ihan vähän sotken öljyä yms. niin tuutko istuun sellaisen nätin 1,5 litraisen pullon päälle jossa on paineilmaa 8bar? ja vähän "öljyä"

tosin, 1,5bar pullo sanoo jo aika lujaa poks ilman öljyä. väittäisin että korvan vieressä sellaisen repeytyminen repäisee tärykalvosi.
paineilma EI ole leikinasia, edes "matalapaineisena"

-a

Ei ole leikin asia tähtisädetukut ja tyhjä kossu pullokaan! Väärin käytettynä kyllä saat aineilla kuin ainella henkes menee!
Tarkoitin, paineilma linjaa, 8-10bar painetta, siellä on öljyä seassa, sinne laitetaan öljyttimillä öljyä sekaan, sie voit vielä öljytä pulttikoneen, ja se ei sano poks, kun ilma siihen kohtaa, kun taas happi letkuja ei edes saa käsitellä rasvaisilla/ öljyisillä hanskoilla! Tätä eroa koitin selventää!
Ja muistuttaa sitä, että muistaa hapen ja paineilman eron ja ei rupee täyttää paineilma pulloja hapen kanssa, vaikka iskän töistä pullo löytyiskin!

Poissa

#118 2008-02-06 00:22:45

vjesku
Jäsen
Paikkakunnalta: kemi
Rekisteröitynyt: 2006-02-09
Viestit: 133

Re: Uusi Stako räjähdys

Vittu mie lopetan peinttauksen ja alan harrastaan kuviokelluntaa...
...Jaa.. mut jos ne kellukkeet vuotaa..  :? Tai laitan ne väärinpäin..


H.O.W  We let the fools do the running!!

Poissa

#119 2008-02-06 05:21:56

Heafstaag
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo
Rekisteröitynyt: 2007-08-08
Viestit: 210
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Onko ko. asiaan tullut mitään tietoa suuremmilta tahoilta ?


Perkeleen pallot kun sataa niskaan!

Poissa

#120 2008-02-06 06:14:32

spock666
Jäsen
Paikkakunnalta: jyväskylä
Rekisteröitynyt: 2007-12-13
Viestit: 12

Re: Uusi Stako räjähdys

ainakaan http://www.stakopaintball.eu/ ei tarjoa vielä lisää informaatiota, vaan puhuvat vielä viime kesän mille-pommista.

Itse odottelen mielenkiinnolla, mikä on tällä kertaa homman lopputulos ja mikä oli se pohjimmainen syy, että kävi niinkuin tällä kertaa kävi.

Ja kyllä, omistan stakon, ja mielellään jatkaisin käyttöä, mutta katotaas vielä...

Poissa

#121 2008-02-06 06:16:42

Heafstaag
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo
Rekisteröitynyt: 2007-08-08
Viestit: 210
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

täytyy odotella ennenkuin aletaan tuomitseen mitään tuon asian suhteen...


Perkeleen pallot kun sataa niskaan!

Poissa

#122 2008-02-10 01:49:11

TheFallenOne
Jäsen
Paikkakunnalta: 01280
Rekisteröitynyt: 2007-11-06
Viestit: 54
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Katselin tuossa juuri URHO:n sivuja, ja miltei kaikilla näytti olevan STAKO:n 1.1l pullot kainalossa. On tämä melkoista...


Wine from tears.

Poissa

#123 2008-02-10 10:14:43

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Uusi Stako räjähdys

TheFallenOne kirjoitti:

Katselin tuossa juuri URHO:n sivuja, ja miltei kaikilla näytti olevan STAKO:n 1.1l pullot kainalossa. On tämä melkoista...

Ai? Mikäs siinä nyt niin melkoista on? Ihan samat tiedot oli saatavilla viime vuonnakin kun samasta asiasta puhuttiin edellisen Stako-revohkan aikana ja asia muistaakseni tuotiin esiinkin. Ei tuolle asialle ole mitään salaustarvetta. Eihän asia muuten esim. lukis julkisesti nettisivuilla. Eikös se nyt ole aika selvä juttu muutenkin kun Joukkueella on yhteistyösopimus maahantuojan kanssa ja maahantuojan työntekijä pelaa joukkueessa?  Täähän vain tarkoittaa sitä, että Urhossa asiaan suhtaudutaan erittäin vakavasti, kun suurin osa omistaa ko. värkin.

Jos joku nyt hakee jotain salaliitto-teorioita tms esim mun sanomisista tässä threadissa, niin hakekoon. Kunhan muistatte että se mitä mä sanon ei edusta kuin mun omaa mielipidettä ja perustuu enimmäkseen pitkään kokemukseen lajin parissa.

Poissa

#124 2008-02-10 12:47:03

TheFallenOne
Jäsen
Paikkakunnalta: 01280
Rekisteröitynyt: 2007-11-06
Viestit: 54
Kotisivu

Re: Uusi Stako räjähdys

Kunhan provosoin  8)


Wine from tears.

Poissa

#125 2008-02-10 13:04:27

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Uusi Stako räjähdys

TheFallenOne kirjoitti:

Kunhan provosoin  8)

Vähän jäi suutariks ja suuntauskin oli pielessä smile

Poissa

Keskustelualueen alatunniste