Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2009-11-19 12:56:18

Hakrik
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2009-07-27
Viestit: 24

Re: Sponsori sopimukset?

Elikkäs kiinnostas ihan että minkälaisia sponssi sopimuksia tiimit ovat saaneet hommattua tai onko saatu jotain kunnan avuja tai vastaavaa?
Toisekseen onko kukaan laskenu mitä menee rahaa kesän aikana tohon treenaamiseen/turnauksien kiertoon ja miten suuri osa prosentteina menee pelaajien omista pusseista.
Tietysti riippuu miten paljon treenaa ja kiertää eri turnaksia, mutta kiinnostas että onko miten paljon joukkueilla eroo eri liiga tasoilla ja joukkueilla.

Itse olemme ensikesäksi lähdössä 3-divariin pelaamaan ja ollaan saatu neuvoteltua vähän rahaa sekä treenikuulat kesäksi + reball kuulat talveksi harjotuksia varten sekä bussi pelireissuja varten.
Tosin kolikon toisena puolena pidämme kesän aikan vuokrapelaajille ohjattuja pelejä talkoo työnä.

Poissa

#2 2009-11-19 13:15:29

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Sponsori sopimukset?

Hakrik kirjoitti:

Itse olemme ensikesäksi lähdössä 3-divariin pelaamaan ja ollaan saatu neuvoteltua vähän rahaa sekä treenikuulat kesäksi + reball kuulat talveksi harjotuksia varten sekä bussi pelireissuja varten.

Onnittelut, kuulostaa erittäin hyviltä sponsseilta, pääsenkö teille pelaamaan?

nimim. 3000 - 4000 euroa vuodessa 100% omasta taskusta.


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#3 2009-11-19 13:50:04

Jozi
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2008-03-05
Viestit: 4
Kotisivu

Re: Sponsori sopimukset?

Itsellä meni touhutonttu viime kesänä,sillä sai treenata ja pelata 3-div kierrokset,
edellyttäen tietysti että pelikamoja ei tarvi hommata.

Poissa

#4 2009-11-19 21:15:02

Pamppu
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-24
Viestit: 475
Kotisivu

Re: Sponsori sopimukset?

Mä voisin myös pelailla ilmaisella kuulalla, harmi vaan ettei tuo kolmosdivari kiinnosta.

Ja painttiin saa toki menemään rahaa a) tarpeeksi ja b) riittävästi. Käytännössä tämä tarkoittaa 3000-11000e/kausi/naama ja kyllä, 100% omasta pussista.

Tuohon 11 kilon luokkaan pääsee kun sutii 2krt/vko treeneissä, jonkun häröskaban ennen kauden alkua, pelaa 4 liigaa, 5 milleä ja käy vielä sutaisemassa päälle jonkun kevyen World Cupin ison veden takana. Joo, tahtoo treenikuulat kesäks.


Ei sillä että haluaisin olla negatiivinen, mutta arvioisin että tuo "kesän kuulat" ei ole mikään ihan valtava määrä. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä.


- Hostile Ninja Style since 1995 -

- Helsinki Cyclone - Honest Gambling -
           - http://www.cyclone.fi -

Poissa

#5 2009-11-20 03:15:43

Kapukiki
Jäsen
Paikkakunnalta: Jämsänkoski
Rekisteröitynyt: 2007-10-13
Viestit: 44

Re: Sponsori sopimukset?

Kaikki raha ja aika menee, tai harrastus on väärä.


-Raju-

Poissa

#6 2009-11-20 05:25:59

Jii
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 224
Kotisivu

Re: Sponsori sopimukset?

Lähtöasetelmat on kyllä hyvät noilla sopimuksilla, on helpompi pitää treeni-intoa yllä kun ei tarvitse näkkileivällä elää smile Joka senttii on aina kotiinpäin!


[size=100:r6vg478e]Jii / Cyclone
| DYE|MAXS|Virtue |
|PBG | The Tiger |
GoldHammer  |
[size=117:r6vg478e]WWW.CYCLONE.FI

Poissa

#7 2009-11-20 09:12:44

Hakrik
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2009-07-27
Viestit: 24

Re: Sponsori sopimukset?

Kylläpä se on itselläkin tähän asti kaikki rahat ja aika menny.
Joo no ei tietty voi sanoa et noissa kuulissa että puhuttas sadoista laatikoista mut kymmenistä ja meil on kuitenkin kohtuu pieni porukka viel tällä hetkellä ja kaikki suhteellisen köyhiä joten on pakko yrittää että pystyy pelaan..

Poissa

#8 2009-11-21 14:16:14

jussik
Jäsen
Paikkakunnalta: Vantaa
Rekisteröitynyt: 2005-04-15
Viestit: 388
Kotisivu

Re: Sponsori sopimukset?

tuppaa noi sponssit tarkoittamaan sitä että jengissä saa alennuksia ja rahat ei säästy kun ne mitkä liikenee menee kaikki kuitenkin saattaa vaan riittää marginaalisesti suurempaan treenimäärään


[img]http://www.planeteclipse.com/Folders/gfxxx/Menu/Header.gif[/img]

Poissa

#9 2009-12-20 07:38:03

anco
Jäsen
Paikkakunnalta: H-valta
Rekisteröitynyt: 2007-05-04
Viestit: 36

Re: Sponsori sopimukset?

Itse keräämässä kanssa tukia joukkueellemme kesäksi. Suurin osa firmoista joissa olen käynyt on lähtenyt mukaan pienellä summalla/tuki. Kun puhuu sponsoroinnista niin huomannut että nyky markkina tilanteessa kun firmoilla ei mene niin hyvin tuntuu sponsori sana pieneltä peikolta. Tuki sana tuntuu uppoavan paljon paremmin. No eroahan näillä asioilla ei ole. Kaikki kuitenkin tajuaa että sponsorointi lajissamme on todella marginaalista, sillä tuo näkyvyys on minimaalista. Tällä hetkellä näyttää siltä että divari tasomme maksut sekä DXS winter cup maksut ei mene omasta pussista. Pitää olla todella hyvä esitys millä käy firmoissa esittelemässä asiansa jos haluaa penniäkään. Lisäksi joukkue jolla on esim. 10 tai enemmän jäsentä kannattaa tehdä talkoita. Erillaisia roudaus keikkoja etc.. löytyy varmasti joka paikkakunnalta. Joka sentti on aina kotiinpäin. Itse suosimme Reball treeniä talven, sillä se on vaan niin halpaa verrattuna märkäkuulaan. No ehkä tuossa oli vähän omaan pesään vertausta mukana kun toi Ässä nyt on tuossa melkein vieressä. Rahan hankinta on suurin piirtein kiinni omasta mielikuvituksesta nakukalentereistä sytkäreihin kaikkea voi teettää/myydä. Itsellä tavoitteena tuo 3500 e. vuosi budjettina kerätä erillaisia keinoja käyttäen. Tämä summa ei pidä sisällään kuulia kun olen todennut että kesällä kuulaa palaa ja se on jo ylemmän käsissä sen summan kerääminen joka kattaisi kuulien hinnankin. Kuulista aina saa tehtyä jonkinmoisen diilin jonkin yrityksen kanssa, mutta se on asia erikseen. Pakko oli kirjoitella kun itse painin kyseisen asian tiimoilla seuraavan 2 kk. keräämässä kolehteja sekä soittamassa roudaus keikkaa ymym.. Näillä mennään loput omasta tilistä niin taas saa sutia kauden 2010. Kiitos kumarrus Morooo.

Poissa

#10 2009-12-22 09:11:26

Smaani
Jäsen
Paikkakunnalta: Hämeenlinna
Rekisteröitynyt: 2003-09-26
Viestit: 38
Kotisivu

Re: Sponsori sopimukset?

Hauska huomata, että perinteisempi "urheiluseura" meininki on tulossa myös paintball seuroihin.
Nykyinen malli kun tahtoo pääsääntöisesti olla, ettei seurassa juuri treenaamisen/pelaamisen ohella hirveästi muuta puuhaa järjestetä. Yleisesti tukirahoja on kerätty erilaisille juniori/vastaaville harrastajille, hieman varttuneemmat "urheilijat" mielummin maksaa enemmän ja ei käytä vapaa-aikaa muuhun kuin itse lajiin.

Tsemppiä kaikille, jotka jaksaa sponsoreita kerätä. Saadaanhan tällä kasvatettua lajin tunnettavuutta.

Poissa

#11 2009-12-22 10:26:16

anco
Jäsen
Paikkakunnalta: H-valta
Rekisteröitynyt: 2007-05-04
Viestit: 36

Re: Sponsori sopimukset?

Porissa ollaan muutettu Kyseinen lajimme nimenomaan urheiluseura muotoon. Itse koko nuoruuteni urheiluseuroissa toimineena näen tässä muodossa eniten järkeä. Loimme 5-vuotis suunnitelman sekä osatavoitteita joka vuodelle. Lisäksi aloitamme tammikuussa juniori projektin, joka on jo nyt osoittanut tilauksensa ainakin Satakunnan alueella. Lisäksi harjoitteluumme kuuluu fysiikan lisääminen jota testeillä mitataan. Kaikki tälläinen helpottaa uskottavuutta yrityksiin kohden. Yritykset näkevät tämän urheiluna eikä pelkästään ukkolauman saunaehtoo harrastuksena. Olisi hienoa kuulla miten muut seurat toimii. Onko harjoittelussa talvikaudella esim. kunto-ohjelmaa halliharjoittelun lisäksi? Valmennuksessa olen uusi naama, mutta päätin tarttua härkää sarvista ja ottaa Porissa valmennusvastuun. Hyvää joulua vaan kaikille ja onnelliset uudetvuodet siinä sivussa.

Poissa

Keskustelualueen alatunniste