Et ole kirjautuneena.
LVP:n sivuilta Skenariokysely 2002sta poimittua:
"Vaikka asiasta ei juuri puhutakkaan, niin Suomessakin on esimerkiksi vuoden 2002 aikana sattunut näön menetykseen johtaneita onnettomuuksia, jotka ovat johtuneet juuri siitä, että maski on nostettu päästä pelin aikana."
Ihan mielenkiinnosta: onko näitä tapahtunut paljonkin?
Onko kyseessä ollut Aktiivisempia harrastajia vai ns. vuokrapelaajia?
-edit: säätöä
...ja lisää
Mika Rissanen
KUOPIO KÄÄPIÖARMEIJA - RECBALL RANGERS - KUOPION KISA-VEIKOT
Markku Arvinen FanClub Member #333
[img]http://www.eduskunta.fi/fakta/edustaja/kuvat/786.jpg[/img]
Poissa
Voisin sanoa vinkkinä ihan vuokrapelaajillekin, että jos vain säännöllisesti pelaavat vuokrakamoilla niin voisivat hommata oman kunnollisen maskin. Säästää hermoja...
--
Jarkko Tervonen
<!-- e --><a href="mailto:jarkko.tervonen@splatweb.net">jarkko.tervonen@splatweb.net</a><!-- e -->
Poissa
Kaitsu, Stefu, Alex ja kumppanit jotka on pelannut käytännössä kaikki Suomessa pidetyt isommat (siis Suomen mittakaavassa) turnaukset voisivat varmaan kertoa miten on onko turnauksissa IKINÄ sattunut vahinkoja joissa olisi näkö menetetty?
Viime kesänä taisi erään firman vuokrakamoilla (siis ei vedetty tilaisuus vaan ominpäin pelaamassa ollut ryhmä) olla, jossa jurrissa toheltaessa sattu tommonen onnettomuus.
Näistä vuokrakamoilla sattuneista onnettomuuksista tosin alalla pitkään olleet liikkeet kuten Paintball Games, Play Offs ja Cool Games varmaan osaisi sanoa onko jotain vahinkoja sattunut.
Piippupussit on kyllä paras juttu millä noita vahinkoja voidaan estää.
white light
white heat
white trash
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Tuossa tulikin pohdittua, että olisiko hyvä jos näistä tapauksista saataisiin vaikka tieto SPBL:lle, joka keräis tiedot loukkaantumisista ja julkaisisi aina onnettomuuksista raportteja. Tahtoo olla, että varsinkin moni aloitteleva porukka väheksyy näitä maskin päässä pitämisiä, koska pitävät tuollaisia onnettomuuksia niin harvinaisina. Pistäis ainakin ajattelemaan.
--
Jarkko Tervonen
<!-- e --><a href="mailto:jarkko.tervonen@splatweb.net">jarkko.tervonen@splatweb.net</a><!-- e -->
Poissa
mun tietoon ei ole tullut ainakaan että pbg:n vehkeillä olis tullu jotain haavereita.varmalla voi sanoa että ainakaan asiakastilaisuuksissa joita pbg on järjestänyt ei ole sattunut mitään.
täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...
Poissa
Tiedän kaksi tapausta Suomessa joissa vuokravehkeillä on sattunut onnettomuus. Kummassakin taisi toisen silmän näkö heikentyä huomattavasti (ei siis kokonaan sokeunut). Yhteistä kummassakin, alkoholi ja pelaaminen täysin ilman maskia.
Se, että kenen kamoilla nämä on tapahtunut ei liene relevanttia (Ei ole Cool Games jos nyt niin luulette), jokaisella vuokraajallahan on vastuuvakuutus näitä tapauksia varten ja vakuutusmaksun suuruudesta (lähinnä pienuudesta siis) päätellen tapaukset eivät ole kovin yleisiä.
EGi
Poissa
Toi kuningas alkoholi on muuten siitä mielenkiintonen aine, että se taitaa vaikuttaa myös vastaavissa tapauksissa vakuutusten voimassa oloon ja korvausvastuuseen...
white light
white heat
white trash
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Kaverille sattu tommonen haaveri kun pelailtiin vielä vuokrakamoilla... Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan, vaan maskin huurtuminen ja vaikka kuinka yritti suojassa putsata maskia niin eiköhän kuula sattunu tuleen päin näköä...
Tuuria oli matkassa ja näkö saattoi olla muutamasta millistä kiinni, että pitäkää vaan ne maskit päässä...
Opittiin siitä sen verran, että vaikka maskien läpi ei mitään nähny niin ne kyllä pysyi päässä...
-Sniff my finger-
Poissa
Ei tuu muuta mieleen kun se intti hefe jolla silmä vaurioitu
ku ne otti erää spol kypärät päässä ja oli osunu sen kypärän visiirin alta.. Niin ja muistelisin et joltain on menny tärykalvo mut se oli sillon kun baretti oli tärkeempi kun korvien suojaaminen..
Sillon kun olin ite spollina santiksessa niin pro/amit oli jo koulutuskiellossa..
Poissa
Varsinaisia silmävaurioita ei onneksi kohdalleni ole sattunut (koputtaa puuta) mutta läheltä piti -tilanteita kylläkin.
Varsinkin vuokrapelaajilla on se refleksi vielä vahvana, että kun se näkökenttä pimenee (hitti tai huurtuminen) niin se maski nousee päästä helposti eikä tajuta että matkalla voi olla vielä pari palloa...
Vuokrapelaajille on syytä demonstroida ennen peliä kuulan teho. Itse olen käyttänyt esim. tomaattia, eli kyllä moni uskoo maskin tarpeellisuuteen kun on ensin todistanut mitä tomskulle käy saatuaan hitin 5 metrin päästä.
URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"
Poissa
Onpa tullut nähtyä tapaus, missä Scott:n maskiin (Extreme Stalker?) hihnan ja maskin kiinnityskohtaan tulleesta hitistä melkein kaikki maalit ja kuoret levis linssin sisäpuolelle peittäen puoli linssiä.
Onneksi noita maskeja on huonosti myynnissä.
--
Jarkko Tervonen
Poissa
Joo onhan noita pahoja maski hittejä tullu nähtyä!
Joskus aikanaan kaverinlandella vuokrakamoilla ekoja kertoja pelatessa kaveri sai hitin maskin korvaläppään ja kaikki paska levis naamalle ja silmille myös kuoren palaset tuli ihan suoraan läpi!
En nyt muista mikä maski oli kyseessä mutta kuitenki
-jökö-
-jökö-
Poissa
Samaa konstia olen itse käyttänyt kun juice silloin kun joskus olen vuokrapelejä vetänyt, eli näyttänyt mitä se kuula tosiaan tekee.
Matka on ollut vielä pidempi kun tuo 5 metriä ja kohteena, pahvilaatikko mutta viesti on mennyt perille kun pahvilaatikko on rei\'itetty
Vaikka selkeästihän tuo hitin jälkeinen maskinnostorefleksi on usein ollut havaittavissa..
- Jokke / Plague
Poissa
Jossain Lapualla yks tyyppi nosti maskinsa ku se meinas juoda bissee kentällä - osuma (=hitti) suoraan nenään...!
edit: ööh, ne pelas painttii...! pieni selvennys
powered naturally by noni Morinda
recommended by Kim1
Poissa
toivottavasti lekalla tai vähintään nyrkillä?
Veli/Herpes
Veli/Herpes
Poissa
Kaverille kävi sillei kun pelas metsäkentällä että oksa tempaisi maskin naamasta ja samalla pamahti laukaus silmään! Tuloksena melkein täydellinen sokeutuminen siihen silmään! Tänne vois johonkin laittaa ihan semmonen ensiapuopas missä ois tavallisimmat vammat ja niitten hoito!
Puolisokee!
Henry "Höyry" Kantola
Playball Generation/Paintballcenter/Paintball Areena
http://www.paintballcenter.fi
Poissa
Muistan kun pelasin ensimmäistä kertaa.
Sain hitin maskin yläosaan ja sitten tietysti lähdin kävelemään off-game alueelle, ja siinä matkalla sitten refleksinä rupesin ottaan maskia pois ja ihailemaan maskin uutta väritystä
Onneksi sitten tyypit rupee karjuun \"MASKI ¤%#//%& PÄÄHÄN!\" ;P
Poissa
Tältä vuodelta liiga kentällä tiedän että Helsingin kierroksella pelaajalta lähti maski päästä syöksyssä Snakelle. Tilanteen pelasti Nato salaman nopealla peli seis huudolla. Tässäkin tapauksessa olisi voinut käydä huonosti kun snakella oli myös toinen pelaaja.
Eilisissä treeneissä sain pallon pää lakeen hyvin läheltä.
Verta tuli jonkun verran. Piti tietty pelaa muutama peli viel sen jälkeen. Illalla päässä alkoi heittää normaalia pahemmin ja särky oli vit.n moinen yöllä nukuin melkein 2 tuntii särky esti enemmät. Aamulla menin lekuriin. Aivo täräys oli tuomio. Tais kyl olla eka tyyppi jonka mielestä mun päässä on aivot.
Ps oli lippis ja maski mut lippis oli pirun ohut.
Musketeers-Captain/plague
Teen mitä teen jos teen
Trivogan poskisolisti
Poissa
javazaki kirjoitti 30.12.2002 klo 20:25:03:
Tältä vuodelta liiga kentällä tiedän että Helsingin kierroksella pelaajalta lähti maski päästä syöksyssä Snakelle.
Näitähän nyt tapahtuu melko paljon, mutta onneksi (ainakaan minun näkemissä/kuulemissa) tapauksissa ei ole mitään käynyt. Nopeiden tuomareiden vai hyvän tuurin ansiota?
Ainakin tuomarointikoulutuksessa käytiin asia erittäin hyvin läpi mitä tulee tehdä tälläisissä tilanteissa.
Mika Rissanen
KUOPIO KÄÄPIÖARMEIJA - RECBALL RANGERS - KUOPION KISA-VEIKOT
Markku Arvinen FanClub Member #333
[img]http://www.eduskunta.fi/fakta/edustaja/kuvat/786.jpg[/img]
Poissa
Kyllähän kaikkia jänniä havereita sattuu peintissa vähän väliä. Itse olin Naton ja sen tyttöystävän kanssa pelaamassa skuuge peinttii viimekesänä (tippmaneila tietenkin!!!) Ja siinä sotimisen ja tappamisen lomassa Nasa ampu mua käteen jossain vaiheessa ja tavallinen heikko JT-paita (joo mä tiedän vittu paska metsässä) anto periksi ja verinaarmuympyrämansikkakirsikka yhdistelmä käteen...
Noh se hauskuus alko seuraavana päivänä kun kättä alko särkee vitusti... sit jokin aika myöhemmin (päivä tai jotain) koko vasen käsi oli ihan punapilkullinen kainalosta ranteeseen saakka ja kättä ei pystynyt edes nostamaan plus vitullinen särky, joten oli aika mennä lääkäriin, jossa lekuri totesi ihonalle päässeen bakteerin aiheuttaneen jonkun vitun tulehduksen, josta selvis jollain vitun paska nappikuurilla.
Herra tohtori oli pelannut peinttii joskus ja kun selitin sille mitä kaikkee olin tehnyt viimeaikoina ja se sano olevansa lähes sata varma sen bakteerin päässeen tossa hitissa ihonalle, että siellä metsääs tetsatessa tollaisia voi sattuu muutenkin.
Tosin mistäs sitä tietää mitä vitun BSE-Nautaa ne tuolla kuulatehtailla käyttää kuuliensa tekoon?
***BSE Iippo***
//EDIT. Se käsi oli jonkun hiukan reilun viikon IHAN PASKANA... Vaatteiden pukeminenkin oli vittumaisen vaikeeta, joten henkisesti varsin kehittävä viikko.
white light
white heat
white trash
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Joskus nuorena tuli pelattua ensimmäisiä pelejä Splatmasterilla pelkät laskettelulasit päässä. Kaveri saikin sitten hitin päin näköä ja lasit meni paskaks. Aikamme kaiveltiin kuulanpalasia kaverin silmästä, mutta onneksi ei mitään pahempaa sattunut. Seuraaviin peleihin hankittiinkin jo maskit...
-Ei se satu-
- Ei se satu -
Poissa
sama homma.
asialla oli vaan kaks mun kaveria jotka pelas samalla puolella.jotain ne pelleili ja eikös tän toisen pyssy lauennu suoraan päin toisen kaverin näköä.mykiö painu kasaan, sarveis & verkkokalvot repes.ei se enää näe sillä silmällä kovinkaan hyvin.
tää toinen kaveri joka siis ampui lentää nykyään hornettia.
täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...
Poissa
Joo onhan vahinkoja sattunnu, kaveri ampu pelissä keskelle päälakea 5 metristä, oma vika mitä alkaa tuijottaa jalkojansa. Sitte maskin linssi halkes yhessä pelissä, pallo tuli toiselta puolelta kenttää (n.20m) maskilla oli pelattu jo yksi kesä.
Poissa
Niin, eikä se pallo ees tainnut osua linssiin vai muistanko väärin...?
All work and no play makes Jack a dull boy
All work and no play makes Jack a dull boy
Poissa
En enää tarkkaan muista mihin se osu, mutta linssi hajos kumminkin.
Poissa