Et ole kirjautuneena.
HUOM!!!Tää thredi on rippi toiselta saitilta (http://www.paintball.fi) mutta ajattelin sen saavan täällä aikaan enemmän keskustelua, joten siksi otin kissan pöydälle. Alkuperäinen keskustelu on täällä
Käsittääkseni idea on seuraavanlainen:
*Neljä SM-Liigan parhaiten sijoittunutta (viime kaudella) joukkuetta pelaisi suljetun liigan.
-Dream Team
-TakeOver
-URHO
-Syklone
*Ideana on, että joukkueet saisivat mahdollisimman paljon kovatasoisia X-ball pelejä aikaan Suoemsta löytyvällä kovimmalla vastuksella yhden viikonlopun aikana.
*Sarja pelatataan SM-Liigan ja Millen välistä löytyvillä viikonlopuilla.
*Kaikki joukkueet kohtaavat kerran viikonlopun aikana.
HUOM!!! Kaikki edellä kirjoitette on mun käsityksiä tekeillä olevasta sarjasta (ja seassa voi olla VIRHEITÄ) ja mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma (ei ole varmaa toteutuuko tämä idea, mutta asia on käsittääkseni edelleen vireillä)
Mitä mieltä ideasta?
//EDIT: linkitys ei toiminut
//EDIT: linkitys ei vieläkään toiminut
...**...**...*****...*****....*****....
...**...**...**..**...**..**...**...**...
...**...**...*****...*****...**....**...
...**...**...**........**.........**...**...
...**...**...**........**..........*****....IiPPO / ZAPMAFIA
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Ainakin minä on todella innoisaan mahdollisuudesta pelata Xsää suomessa.
Guzi
URHO
Guzi
Poissa
no totta vitussa kiinnostaa!!
Saimon
//Saimon
Poissa
Suomessa 3 pelattava liigakierrosta ja 3 pelattavaa X-palloa on mahtava juttu ! Kotimaisten pelien osalta tilanne on parempi kuin vuosiin !
Poissa
Mites Xball-liiga \"vähiksille\" jotka ei oo tossa 4 joukkueen joukossa, esimerkiksi loput liigatiimit?
Kiinnostusta uskoisin löytyvän (??) siten että pelejä saataisiin aikaiseksi. Mielestäni ei ole mitään mukavempaa kuin saada haastaa tulevaisuudessa normaalin liigan lisäksi myös Xpallin merkeissä \"Liigahuippuja\"...
Jos lajin tulevaisuus (tai ainakin toinen pääsuuntaus) on Xball niin miksi ei mahdollistettaisi sitä suuremmalle joukolle, esimerkiksi 1.divari Xballiin?
ajatuksia?
-Jone-
Raaka Kone
-Jone-
Poissa
Joo kyllä me surkimuksetkin halutaan X:sää pelata!
Hululululuuuuuu!
OneEye/Höyry
Playball Generation
http://www.playballnet.com
Henry "Höyry" Kantola
Playball Generation/Paintballcenter/Paintball Areena
http://www.paintballcenter.fi
Poissa
Ikävä sanoa mutta nyt oli tarkotus lähinnä saada suomen kärki treenaamaan keskenään että siitä olisi loppupeleissä apua milleniumiin.
jo suomen liigaan (12 tiimiin) tuntuu mahtuvan sellasia joukkueita jotka ovat lähinnä sunnuntai pelaajia ja treenaavat kun ei ole hyviä dokauksia tai muita syitä (kuten clone
tällä nyt yleinen avautuminen suomen tasoon, pelatkaa joko peinttii tai sitten korjatkaa pelkästään mopoanne, dokatkaa joka viikonloppu, ostakaa viihdelaitteita, harrastakaa jotain muuta tai jotain.
ja legendaarinen lause nää on vain mun mielipiteitä ei tiettävästi tiimin
...
Jesse Johansson
Cyclone
[email:2v7banjg]Fatty@team-cyclone.net[/email:2v7banjg]
Se vain on KUUMAA olla minä!
Jesse Johansson
Kisalapanen!
Poissa
Ekana suosittelen muistamaan, että asia on ainoastaan vireillä (peintissä välillä hommat ei mee niiku on suunniteltu ja mikääm ei oo varmaa ennenkun eka kiekka on pelattu)
Oma vastaukseni kysymykseen miksi nää neljä joukkuetta?
*Isot rosterit
*aikataulu (viikonloppuja on rajatusti)
*pelialue (X syö kenttiä mikäli joukkuieita ja pelejä tuleee paljon)
*Itse en ole asian eteen mitään tehnyt, mutta kyseisistä 4 joukkueesta on muutama aktiivi hoitanut asiaa eteenpäin, eli tässä on joukkueet tehnyt duunia oman joukkueen eteen (pelaajilta pelaajille)
Henkilökohtasesti toivon muiden ottavan asiasta oppia eikä alkaisi valittamaan, kun omaa joukkuetta ei ole kutsuttu rinkiin. Toivottavasti saamme \"X-protoliigan\" Suomeen ensi vuonna
HUOM!!!
En ole tässä asiassa mikääm puhemies, mutta nappasin nyt asian esiin kun se näköjään jo netistä löytyy.
HUOM!!!
Edellä mainittu teksti ei kuvasta projektista vastuussa olevien ihmisten mielipiteitä, eikä mun joukkueen mielipidettä. Eli kaikki teksti menee mun piikkiin.
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Clone (R.I.P) oli vitun kova bändi ja kuolleista ei puhuta pahaa.
Ja sit vie veit mun loppulainin kun skrivasin tota mun romaania.
PRKL!!!
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Toi Iipon idea on mun mielestä kyllä hyvä. Jos kiinnostusta oikeasti näyttää löytyvän, niin kyllä varmaan joku (en minä) voi järjestää sellaisen \"open\" x-ball turnauksen täällä, tosin saattaa kaatua taas siihen et \"ei me sittenkään tulla\" juttuun, mikä näyttää olevan turhan yleistä... Ja vielä lisätäkseni, mielipide on mun oma, ei joukkueeni!!!
Karppa - Trivoga
Poissa
MULLA EI OLE MINKÄÄNLAISTA TYÖPANOSTA OLLUT MISSÄÄN VAIHEESSA KOKO PROJEKTIIN!!! MUN AIKA KULUU IHAN MUISSA KUVIOSSA KUN MINKÄÄN YLEISHYÖDYLLISEN PARISSA.
OLEN ITSE VAIN ILOINEN MOISESTA MAHDOLLISUUDESTA PELATA \"X-LIIGA\" SUOMESSA. (VAIKKA HOMMA KUSIS NIIN HIENOT ON PLANIT)
KIITOKSET ASIASTA KUULUU IHAN MUILLE KUN MULLE, MUTTA EI NYT KIITETÄ KETÄÄN ENNENKUN EKA KIEKKA ON VARMISTETTU!!!
Iippo / Los Bastardos
Poissa
hmmm.. ihan kuin tuota olisi joku jo syksyllä yrittänyt...
http://www.splatweb.net/splatboard/thre ... 452&area=3
--
Skenaarioissa tavataan...
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.torniweb.net">www.torniweb.net</a><!-- w -->
--
Skenaarioissa tavataan...
[img]http://www.jamsanpaintball.fi/ava.jpg[/img]
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jamsanpaintball.fi">www.jamsanpaintball.fi</a><!-- w -->
Poissa
No oli idea/työpanos kenen tahansa, niin kuitenkin mun mielipide on toi.
Karppa - Trivoga
Poissa
fatty, iippo sunmuut..
tarkoituksena ei ollut kritisoida millään tavalla esitettyä mallia (4 joukkuetta, treeni milleä varten, yms..) vaan esittää mahdollista ERILLISTÄ turnausta(/turnaussarjaa) muille suomalaisille joukkueelle kotimaassa. Moni tuntuu nykyään haluavan olla edes jollain tavalla kehityksessä mukana, olkoon se tässä tapauksessa lajin kehittyminen kohti X-ballia. En usko että kenelläkään on mitään tätä vastaan, vai kuinka on??
kaikki esittämäni argumentit ovat olleet VAIN omiani ja lähinnä pyrin asettamaan asiani kysymyksen muotoon... (onnistuin siinä ilmeisesti surkeasti
lukekaa nyt uudelleen se mun eka postaus niin sit kai aukee pointti
jatketaan keskustelua mutta otetaan ne herneet nenästä..
-Jone-
Raaka Kone
-Jone-
Poissa
Järjestäkää semmonen saatana!
ei kai siihen mitään lupia keneltäkään tarvii kysyä jos haluatte alemmalle sarjatasolle oman x-ballskaban tai vaikka saatana kansainvälisen sarjan.
täts it.
täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...
Poissa
Järjestäkää semmonen saatana!
ei kai siihen mitään lupia keneltäkään tarvii kysyä jos haluatte alemmalle sarjatasolle oman x-ballskaban tai vaikka saatana kansainvälisen sarjan.
täts it.
täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...
Poissa
lol.
yleisestä kiinnostuksesta kyselin lähinnä ;D
ja nyt en sano mitään enää tähän niin saa kaikki kingit lopettaa postailun
-Jone-
Raaka Kone
-Jone-
Poissa
Nythän on niin että mikä estää jonkun inhmisen, persoonan, henkilöitymän ta muun sellaisen elävän otuksen joka tuntee tätä lajia kohtaan suurta kiintymystä järjestää tämmöistä pikkukivaa myös muille joukkueille.
VAI ONKO NIIN, ETTÄ KAIKKI SAATANAN RUIKUTTAJAT OOTTE HUOMANUT ETTÄ TODELLISET JÄRKKÄRIT OVAT NÄISSÄ EM JOUKKUEISSA. PERSKELES.
Plague järjesti hienon sisäturneen mennävuosina arena centerissä ilman kenenkään kisa/turnaus gurun apua. siis te muutkin pystytte siihen. saatana. älkää itkekö ettei teille kateta pöytää ja pedata sänkyjä valmiiksi.
Jos jotain haluatte ja teille ei sitä anneta, tehkää se
- Lance Uppercut - Harward ( 1898- 1969 )
Nerokasta!
Nerokasta!
Poissa
AAMEN
-Homous lähtee hakkaamalla!-
URHO! Suomen Mestarit 2009
KIITOS!
SISSOS Paintball gear
Planet Eclipse
Urho Paintball
Raksystems Anticimex
Poissa
Te ootte sellasta paskasakkia, ettette tiedä edes mistä päästä mutkaa kuulat tulee ulos. Te ette mitään turnauksia ja liigoja ansaitse, aloittakaa vaikka luontokuvaus.
Ja tämä on mun tiimin virallinen mielipide.
Poissa
Korson kiltti karkkisetä noussu väärällä jalalla.
- Muuli
Poissa
X-liigan tarkoitus on saada kovia pelejä suomen kärkijoukkueiden kesken tai toisinsanoen niiden joukkueiden kesken, jotka tähän lajiin tuntuvat oikeasti panostavan.
Ainakin itseni kohdalla motiivi pelata tätä uutta x-liigaa on juuri se SUURI hyöty, mitä pelit antavat treenin kannalta milleen. Kaikki 4 joukkuetta, jotka
ovat tähän liigaan tulossa pystyvät toivottavasti pelaamaan keskenään tasaisia ja
kovia pelejä = rahalle parasta vastinetta.
Ja sitten siihen ruikutukseen: Miksi meidän joukkue ei pääse tähän liigaan?
Onko tämä joku elitistien sarja?
Olettekos arvoisat boardipainttaajat ja muut valittajat koskaan miettineet, että mikä on se syy miksi te ette ole näiden ns. suomen kärkijoukkueiden joukossa? Syy on kiinostuksessa ja halussa panostaa tähän lajiin. Suomen paintin taso on varsin matala. ja verrattuna kansainväliseen tasoon se on, uskokaa tai älkää, melko paska (tämä tuli taas itsekkin todistettu World Cupissa). Jos joku joukkue haluaa panostaa lajiin niin ei siinä mene kuin vuosi tai kaksi, kun huomaa, että onkin jo melkein \"suomen huipun\" tasolla. Tästä todisteena vähän tilastotietoa:
Vuonna 2000 1-divisioonassa pelasivat seuraavat joukkueet:
Sisso
TND Consulate
Prollari
Plague
URHO
AVR
Ozone
UCB
DT Syntax Error
Takeover
Vuonna 2002 liiga-kärki:
1. Cyclone
2. DT
3. Takeover
4. Urho
No, Mitä se sitten vaatii, jos aikoo saada joukkueen menestymään nykypaintissa? Tässä muutamia asioita joita minulle tulee mieleen:
- Tarpeeksi ison pelaajarosterin. (meillä TO:lla on perusrosterissa n.20 tyyppiä),
jos joukkueessa on 8 henkeä ja yks mahdollinen uusi pelaaja, niin se ei riitä.
- Motivoituneen aktiiviporukan, eli käytännössä sen porukan joka muodostaa ns 1.joukkueen.
- Nostamalla paintin omassa arvojärjestyksessään ykkösharrastukseksi ja valmiuden uhrata sille
aikaa ja rahaa.
- TREENIÄ, TREENIÄ, TREENIÄ! Käymällä satunnaisesti pelaamassa kavereiden kanssa
ja siihen lisäksi liigan läpi paukuttamalla ei kehity.
- Pelaamalla vähintään pari ulkomaista turnausta suomen turnausten lisäksi.
Ulkomailla näkee, mikä on joukkueen taso ja mitä asioita pitää kehittää.
- Seuraamalla itseään parempia joukkueita ja treenaamalla niitä vastaan. Treeni- sanalla tarkoitan
nimenomaan sitä itseään en turnauspelejä. Suomessa varsinkin on hyvä tilanne sen suhteen, että
täällä pääsee varsin helposti treenaamaan liigan parhaimpia joukkueita vastaan.
- Selkeät tavoitteet joukkueelle ja tarpeeksi aikaa niiden toteuttamiseen.
Ja turhaa on myös se kitinä, että kyllähän minä, jos olisi rahaa, mutta kun olen köyhä opiskelija...
Ei se yleensä ole siitä rahasta kiinni, vaan priorisoinnista. Haluaako käyttää ne iltatöistä
saadut tulot lähiön baariin, kodin elektroniikkaan, vaatteisiin vai painttiin!
Toivottavasti jo lähiaikoina tulee lisää joukkueita, jotka pelaavat painttia tosissaan niin
suomessa kuin ulkomaillakin. Potentiaalia täältä kyllä varmasti löytyy... ainakin toivottavasti.
Mikko/ Takeover
Mikko "Mike-O" Huttunen
Poissa
lupasin olla enää kommentoimatta... mutta nyt viedää juttua kuin pässiä narussa väärään suuntaan..
KUKA on valittanut ettei tiimi \"pääse jonnekki\"??? henk.koht. annoin vaan aihetta keskustelulle että onko muillakin intoa pelata jotain VASTAAVAA, mutta ERILLISTÄ xball tms. sarjaa.. EI TODELLAKAAN vinkua mitää \"pääsemisestä\" tähän kyseiseen sarjaan, jonka todellinen tarkoitus ei ole jääny kenellekkää epäselväksi!
herätkää ukot.. kaikkia ei voi miellyttää aina... tiedän että omalla tiimilläni ei esimerkiksi ole rahkeita olla mukana (ei tarpeeks ukkoja ringissä puhumattakaan muista resursseista!)...
en ymmärrä myöskään kaiken \"rakentavan\" keskustelun tyrmäämistä juuri tollaisilla kommenteilla kuten \"älkää vinkuko\", \"no järjestä sitten, ei siihen mitää lupaa tarvita!\" yms... Olenko kysynyt että päästäänkö mukaan johonkin?? -EN! Olenko kysynyt saanko järjestää jonkun turnauksen?? -EN! (järjestämisen jätän mielummin taidokkaiden järjestäjien vastuulle, hyvästä turnauksesta kaikki halunnee myös mielihyvin maksaa esim. osallistumismaksun muodossa...)
(hirveetä tilitystä kaikenkaikkiaan koko threadi..)
t: boordipeinttaaja
-Jone-
Raaka Kone
-Jone-
Poissa
Suomessa on joukkueita jotka ovat kiertäneet euroopan ja jenkkien turnauksia jo vuosia. On luonnollista, että menestyminen siellä on tullut merkitykselliseksi ajan myötä, aivan kuten ykkösdivarijoukkueiden tekee mieli havitella paikkaa Liigasta. Samalla kasvaa halu treenata yhtä taitavia vastustajia vastaan kuin mitä kansainvälisillä kentillä on.
Suomen Liiga tarjoaa muutaman kovan pelin per kierros näille joukkueille. On selvää, että x-ball formaatti ja jopa sarja, jossa pääsee pelaamaan samaa pätevää joukkuetta vastaan monta ottelua, on kiinnostava vaihtoehto. Tällainen pelaaminen on hyvää treeniä maailman kentille.
Kannattaa miettiä millä tavalla itse pelaat Suomen ykkösjoukkueita vastaan, ja sitä pallon ja rahan määrää jonka nämä joukkueet käyttävät pelaajien kaivamiseen kentältä. Saman rahamäärän voi käyttää tehokkaamminkin.
Tämän threadin merkitystä en tosin ymmärrä. Ehkä sen tarkoitus on kertoa peinttikansalle, että tällaista vaihtoehtoa suunnitellaan joillain tahoilla. Mitään Liiga/divarisarja kuvioita tämä ei lienee tule muuntamaan.
Henri Humala
Poissa
Joo, tää menee vähän off topic, mut jotain ideaa joillekin kuitenkin.
Eli olisiko tässä järkeä ottaa mallia esim. SM-liigasta (jääkiekon), eli suljettu sarja jossa on vain parhaat ja todellakin vain ne jotka TODELLA panostavat lajiin? Näin ollen tekis 1. divarista laajemman tms.
Minusta on myös helvetin turha inistä tyyliin päästäänkö mukaan (näin voi lukee rivien välistä), kun ei edes pieniä suomalaisia turnauksia saada järjestettyä sen takia ettei joukkueet vaivaudu. Miksi helvetissä sitten järjestää jotain tuollaista näille pienille joukkueille kuten RumaQ (huom. itsekin kuulun kyseiseen pooppooseen), jotka ei edes panosta Suomen tasolla minnekään.
Jotain x:ää ei pelata 10:llä pelaajalla tosissaan, edes hiukan huonompia vastaan.
Hernettä nenään!
---
Jouni Tervonen / RQ / Powerplay
Poissa