Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2001-10-22 12:00:00

sassi
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 10

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Ilmojen kylmetessä (CO2 sukkaa) on ilmasysteemin hommaus tullut ajankohtaiseksi, mutta huonosti on tietoa netissä, tai sitten en osaa etsiä oikeista paikoista.
(kotimaiset PB liikkeet eivät webbisivuillaan paljoa noita mainosta, eikä ominaisuuksista kerrota yhtään mitään)

Tämän boardin lukijoilla on kuitenkin vankkaa oman käden tietoa (kantapään kautta hankittua?-), joten kysynkin teidän kokemuksianne erimerkkisistä ja erilaisista preset -ilmoista?

Miten hyvin nuo pitävät ulostulopaineensa pullopaineen laskiessa?
Paljonko tuollainen 68ci alupullo reguineen painaa?
Hintoja ja mistä saa?

--
Sassi

Poissa

#2 2001-10-22 14:05:39

Corni
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-15
Viestit: 46

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Jos ilmat haluut nii osta Armat heti kättelyssä.. parhaat kaikista.

Corni / Voodoo


Matti \'mccorn\' Malkamäki
In search of a new home. (sisäsiisti "vanhankoulun pelaaja)

Poissa

#3 2001-10-22 14:53:50

agimo
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-09
Viestit: 257

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Itse käytän Centerflagin preset-systeemiä 88ci pullolla.. hyvin toimii, kun on se enkelin regu siinä vielä välissä.. puol vuotta on nyt ollu käytössä ja toimii hyvin. noi preset regut taitaa olla aika pitkälti samanlaisia, joten itse hommaisin helpoiten saatavissa olevat tai halvimmat.. ja se CF:n preset reguhan ei paina juuri mitään(oisko pari sataa g), eli painoks jää about pullon paino.


ps. en nää mitään syytä ostaa mieluummin armageddonia kuin esim CF presettiä.

-Kimmo / Cyclone

Poissa

#4 2001-10-23 07:49:54

sassi
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 10

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Kiitos, mutta haluaisin mieluummin myös perusteluja, tuo ei saanut minua vielä vakuuttuneeksi. (Corni)
Kukaan täällä ei ole sellainen Jumala, jota suorilta uskoisin tyyliin "Osta enkeli" wink

Voikos noihin täyttää hädän hetkellä CO2:sta, kestääkö regulaattori?
Jos kestää, niin voiko sen täyttää samalla lailla ruuvaamalla suoraan CO2-täyttöasemaan kiinni, kun siinä on se regulaattori välissä. Meneekö se rikki, jos sinne tungetaankin tavaraa "väärästä suunnasta" vai pitääkö myös CO2 täyttää sen fill nipplen kautta?

Agimo: Minkäs verran Centerflag preset maksaa ja mistä saa?

--
Sassi

Poissa

#5 2001-10-23 09:52:57

MR
Jäsen
Paikkakunnalta: KPO ROk CiTI
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 576

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

sassi kirjoitti 23.10.2001 klo 10:49:54:

Kiitos, mutta haluaisin mieluummin myös perusteluja, tuo ei saanut minua vielä vakuuttuneeksi. (Corni)
Kukaan täällä ei ole sellainen Jumala, jota suorilta uskoisin tyyliin "Osta enkeli" wink

Mitäh! Eikö Fatty olekkaan jumala?


Mika Rissanen
KUOPIO KÄÄPIÖARMEIJA - RECBALL RANGERS - KUOPION KISA-VEIKOT

Markku Arvinen FanClub Member #333

[img]http://www.eduskunta.fi/fakta/edustaja/kuvat/786.jpg[/img]

Poissa

#6 2001-10-23 11:45:44

uffis
Jäsen
Paikkakunnalta: Hki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 54

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Mikä ero on preseteillä ja "tavallisilla" ilmoilla jos niitä tavalisiksi voi edes sanoa?

Preset-termihän viittaa aiemmin asetettuun eli ilmeisesti tehdasasetukseen tms.?

Poissa

#7 2001-10-23 12:22:42

sassi
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 10

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

uffis kirjoitti 23.10.2001 klo 14:45:44:

Mikä ero on preseteillä ja "tavallisilla" ilmoilla jos niitä tavalisiksi voi edes sanoa?

No jos minä olen käsittänyt oikein, niin preset ilmoilla tarkoitetaan pakettia, jossa on pullo ja regu pakettina ja regulaattorin ulostulopaine on säädetty vastaamaan tavallisen CO2 pullon ulostulopainetta (n. 850psi)
Regun päässä on samanlainen kierre kuin CO2 pullossa, eli se ruuvataan vain hiilaripullon tilalle ja aletaan mättää.

Jos olen ymmärtänyt asian väärin, niin olen varma että joku oikaisee wink

Poissa

#8 2001-10-23 12:24:57

uffis
Jäsen
Paikkakunnalta: Hki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 54

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Tavallisissa ilmapulloissa on kierre toiseen suuntaan eli ei saa kiinni esim. normaaliin bottomlineen tms.?

Tuo preset-regu vastaa sitten ikään kuin on/off-venttiiliä, joita hiilaripulloissa on?

Poissa

#9 2001-10-23 12:32:30

possu
Jäsen
Paikkakunnalta: Stadi,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 147

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

"Miten hyvin nuo pitävät ulostulopaineensa pullopaineen laskiessa?"

-Muutosta ei ole olemassa, paitsi tietenkin silloin kun sisällä oleva paine tippuu ulostulopaineen alle, mutta sehan on ihan loogista.

"Mikä ero on preseteillä ja "tavallisilla" ilmoilla jos niitä tavalisiksi voi edes sanoa?"

-Preset ilmojen ulostulopaine on tehtaalla säädetty valmiiksi (about 750psi)ja sitä ei voi muuttaa enää jälkeenpäin. Preset ilmoja pystyy heittää suoraan kiinni mutkaan, jossa käytettiin aikaisemmin CO:ta. Koska preset regun ulostulopaine vastaa CO pullon ulostulopainetta.
"Tavallisissa" ilmoissa pystyy säätämään ulostulopainetta mutkalle sopivaksi, mikä on aivan turha ominaisuus nykypäivänä.

"Voikos noihin täyttää hädän hetkellä CO2:sta, kestääkö regulaattori?"

-Riippuu regusta, en kyllä suosittele. Asia selvii kun lähettä valmistajalle mailia, jenkkifirmat vastaavat yllättävän äkkiä tämän tyyppisiin kysymyksiin.

"Jos kestää, niin voiko sen täyttää samalla lailla ruuvaamalla suoraan CO2-täyttöasemaan kiinni, kun siinä on se regulaattori välissä. "

-Never, kaikki kama menee saman "Fill-nipplen" kautta sisään joka rakenteellisesti sijaitsee regulaattorin ja pullon välissä. Regulaattori on yksisuuntainen.

"Minkäs verran Centerflag preset maksaa ja mistä saa?"

-2,5 kilomarkkaa minä noista maksoin, paikka oli DH/Helsinki. Ja parempaa et tolla rahalla saa mistään. Halvempia kyllä löytyy suomen markkinoilta.

Sissoksella on varmaan muutaman preset regu hyllyssä, niin myös Albertingadun Paintball Games (ei mainintaa nettisivuilla).
Jos haluat lukea muita mielipiteitä eri tuotteista käy osoitteessa <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.pbreview.com">www.pbreview.com</a><!-- w -->.

Poissa

#10 2001-10-23 18:42:35

sassi
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 10

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Kiitokset Possulle asiallisesta ja selventävästä vastauksesta, siinä tuli kerralla kaikki! Ottakaa kaikki tästä opiksenne.

Hakkaa "Osta Armat ja enkeli" vastaukset 100-0 ;-)

--
Sassi

Poissa

#11 2001-10-23 19:22:18

TJukola
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 354
Kotisivu

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Hankin myös CF:n (Cyclonen mallin mukaisesti muuten) ja täytyy sanoa, että tyytyväinen olen ollut. Alussa tosin oli lievää paineen muutosta havaittavissa, mutta joku asiantuntija sanoi, että johtuu regun sisällä olevista tehdasrasvoista. Lienee ollut perää, kun nyttemmin säädöt pysyy 10 FPS:n sisällä. (Joikkareista ostettuna tuo maksoi 1800FIM ja siihen on-off cradle 200 lisää ja vielä lovikiinnityksellä varustettu droppi 100, eli yht. 2100)...

tj


tj

Poissa

#12 2001-10-23 19:31:01

TJukola
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 354
Kotisivu

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

...ai niin sen verran vielä tuosta CF:stä, että kun yritin vaihtaa varon ja fill nipplen paikkaa, niin sepä ei onnistunutkaan, sillä varon kohdalla on ilma reikä ruuvinreiän keskellä, kun taas nipplen ruuvinreiästälöytyy kaksi ilmareikää laidoita. Näin ollen en voinut vaihtaa paikkoja ja oli pakko jättää fill nipple ylöspäin, mikä on hieman hankala täytön kannalta. Mutta täyttökin onnistuu helpommin fillerillä, jossa on letku. (Mittarin vaihdoin samalla pienempikehäiseen enkä sen paikkaa halunnut vaihtaa...)

tj


tj

Poissa

#13 2001-10-24 05:57:14

Derrick
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 56
Kotisivu

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

"Tavallisissa ilmapulloissa on kierre toiseen suuntaan eli ei saa kiinni esim. normaaliin bottomlineen tms.? "

-väärin? noi on kaks eri asiaa (vähän ku hetero- ja homoseksuaalisuus)

"Tuo preset-regu vastaa sitten ikään kuin on/off-venttiiliä, joita hiilaripulloissa on?"

-mitäh?

"Jos ilmat haluut nii osta Armat heti kättelyssä.. parhaat kaikista."

-joo ja mun pv:s on ainakin 250cc kamat, 42mm kaasari ja kulkee ainakin 2500km/h


Ja mielestäni noi centerflagit tekee musta ainaskin paremman pelaajan ja fiksumman ihmisen. Itse olen nyt cf:n hankkimisen jälkeen myös huomannut, et naisia on riittänyt joka sormella ja mikä parasta tämä kaikki vaan mun uusien ilmakamojen takia...


-kiroilusta taidetta-


-Raakel Liekki-

Poissa

#14 2001-10-24 12:31:45

uffis
Jäsen
Paikkakunnalta: Hki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 54

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Ja taas oli asiallisia vastauksia. Not. Apua.

Eli tarkoitin sitä, että eikös tavallisissa ilmapulloissa ole kierteet eri suuntaan kuin mitä yleensä hiilaripulloissa (tai niiden venttiileissä)? Eli tavallista ilmapulloa ei saa kiinni hiilaribottomlineen.

Ja preseteissä sitten on kierteet samati päin kuin hiilariventtiileissä eli sen saa suoraan bottomlineen kiinni?

Lisäksi kysyin sitä, onko noissa preseteissä oleva regu ikään kuin hiilaripulloissa oleva on/off-venttiili vai tarviiko jotain erillistä venttiiliä tms. jos saa suoraan mutkaan kiinni tuon preset-tsydeemin.

Selkiskö?

Poissa

#15 2001-10-24 13:01:44

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Siis jos sä kysyt sitä, että onko preset-ilmareguissa on/offi, niin kaikissa
ei oo. Ilmapulloissa, joissa on on /offi on kierteet eri päin, eli niitä ei voi ruuvata kiinni co2 bottomlineen. Preset regussa taas on sama kierre kuin c02 bottomlinessä eli voi ruuvata kiinni. IKINÄ!! ei saa tehdä sitä, että ruuvaa 3000/4500 psi fillisen ilmapullon kiinni suoraan c02 paineelle tarkoitettuun bottomlineen ( 850 psi). Silloin lentää osia.  Jos haluat on/offin, niin se kannattaa sitten laittaa bottomlinen ja rungon väliin ja varustaa se bleedillä, jos preset regussa ei ole on/offia

On olemassa pelkkiä 4500 psitä kestäviä on/off venttileitä ilmapulloihin. näissä venttiileissä on co2 kierre. Mulla on sellainen. Se on sen vuoksi, että mun systeemillä voi valita pelaako co2:lla vai paineilmalla. Lisäksi koska pullossa on co2 kierre, niin se käy suoraan co2 filliin. ei tarvi värkätä ilmanipplellä olevaa filliä, joka sopii co2 täyttöpulloon. Niin varmaan arvasit että myös isossa täyttöpullossa kierre on erilainen co2:lla ja paineilmalla. 

Ja viimeiseks: se Raptorin mötikkä mikä sulla on, EI ole Preset.

- Muuli

Poissa

#16 2001-10-24 16:11:12

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 721
Kotisivu

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Osta enkeli ja CF ilmakamat!

njoo siis ainakin minulla seuraavat ilmakamat tulevat 90% olemaan jotkut preset ilmakamat, koska: jos itse mutkassa on oma regu ne ovat lähes yhtä tarkkoja kuin "kunnon" ilmakamat niin mitään järkeä maksaa ilmoista paljon, toinen aika tärkeäkin seikka että preset ilmakamat tosiaanaan eivät paina lähes mitään! (omat 4500maxit kun painaavat varmaan sen 5kg smile

...
Jesse
Clone


Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#17 2001-10-24 17:01:17

MR
Jäsen
Paikkakunnalta: KPO ROk CiTI
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 576

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

No tulihan se sieltä!


Mika Rissanen
KUOPIO KÄÄPIÖARMEIJA - RECBALL RANGERS - KUOPION KISA-VEIKOT

Markku Arvinen FanClub Member #333

[img]http://www.eduskunta.fi/fakta/edustaja/kuvat/786.jpg[/img]

Poissa

#18 2001-10-24 19:45:23

t-m
Jäsen
Paikkakunnalta: Jyväskylä,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 44

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

mites muuten noi cf:t, toimiiko se on/offina niin että ruuvaa vain ulos, vai räjähtääkö naamaan ?

t-m/viper

Poissa

#19 2001-10-25 07:52:20

Stark
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-09
Viestit: 68

Re: Preset ilmoista kokemuksia?

Vielä pieni tiivistelmä tähän lopuun noista Centerflageistä joista on puhetta.
- keiveimmät ilmasysteemit markinoilla
- preset regu, antaa ulos aina saman paineen
- regulaatorissa co2 kierteet ja pin ventiili

Eli koska tuossa on aina vakio ulostulopaineet ja pullon kiertäminen kiinni ja irti on aivan samanlainen operaatio kuin co2 pulossa.

Itse käytämme noiden ilmojen kanssa joko Custom Productsin dropeja sekä CP capiä (todella kallis) tai Benchmarkin ratkaisua (todella toimiva ja halpa mutta ruma).

Hinta DH:lla Centerflagille on 2500,- 4500psi 68/88cu pulolla.

Stark -Cyclone-


-Cyclone-


-Cyclone-

Poissa

Keskustelualueen alatunniste