Et ole kirjautuneena.
Miten kokkerin saisi pallo ystävällisemmäksi?
Olen ajatellut ahdistaa kolmitien toista kanavaa eli RAMin taakse menevää virtausta pienemmäksi niin eikös silloin voima vähene palloon jos ei kerkeä pesään kunnolla.
Ja toisena vaihtoehtona on ram:in o-renkaan korvaaminen stefalla joka vuotaisi painetta jos rasitusta tulee liikaa
Tai ehkä jopa toinen regu ram:in taakse...
Siis kyseessä on projekti eikä oikeastaan mitään havaintoa
kokerin säätämisesä sen enempää....
Tarkoituksenä tällä toimenpiteellä olisi saada vastaava toiminta kuin Shokkerissa eli pallo jää ehjänä boltin ja feadin väliin jos boxi häröilee tai on viimeiset pallot menossa kun tiukka jako päällä...
Poissa
osta Shocker jos choppaaminen on sulla todella ongelma Cockerissa...
- Keskimäärin voittaminen on hieman kivempaa kuin häviäminen -
Jukka Levelä/ Rock
Monasti voettajat on hävinneitä, jotka piätti koettoo kerran vielä... (Savoa)
Poissa
Kohta1. tarkistaa:
Oletko tsekannut, että boltti on kokonaan pois \"pesästä\", kun vedät ilman painetta liikkuvat taakse niin, että lugi jää searin taakse (kokkeri virittyy).
Jos boltti on näkyvissä kokkeri tuppaa choppaamaan.
Ongelmasta pääset siirtämällä cocin rodin nuppia taaemmas.
Tuskin sulla liika painetta on, jos lähtikset on kunnossa.
---------------------
Pete/Z-Blitzstreife
Poissa
siis hommahan menee niin että säädät eturegusta koneiston paineita alemmaks, hyvä nyrkkisäänto on se että väännetään eturegusta eka niin vähän painetta ettei se enään kokkaa, sitten lisätään nii kauan kunnes kokkaa jonka jälkeen vielä vartti - puoli kierrosta auki ni a`vot se o siinä...
ja ravin sivuthan ovat kokkerin säätäjälle oiva paikka hakee tietoa...
Simo / Tiikerihait
Poissa
kokkerin palloystävällisemmäks?
mun kokkeri ei hajoita palloa vaikka se jäis boltin ja feedin väliin.eikä mun kokkerissa mitään stefoja oo.tee siihen kokkeriis ilmatielaajennukset ja laita lpr-kamat kiinni,jolloin saat käyttöpaineet alas.
-tässä olis nyt sellanen ninjan kuva jos sitä ei olis poistettu.ilmeisesti joku ninja suuttui ja piti sitä rienauksena ja loukkaavana, joten moderaattorit joutu ottamaan sen pois.joidenkin on vaan liian vaikee tajuu...-
täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...
Poissa
Koksun saa HELLVETIN hyväksi ja palloystävälliseksi ihan iisisti: eli tilaat uuden eclipsen, evolutionin, free flown tai jonkun muun hifikoksun. Ei kannata sijottaa johonkin sidefeed-koksuun, joka on loppuunruuvattu jo 1996 enää sijottaa markkaakaan. Rahaa uuteen hifikoksuun menee kerralla enemmän, mutta pitkällä aikavälillä PAAALJO vähemmän.
Ja seon turha puhuu niistä koksuista, jos tarkotat jotain minikoksua vuosimallia 1995. Niilloo mitään yhteistä tän päivän koksujen kaa.
nim.Yks kamu sijotti 14000 mk koksuun ja sai 85euroo ku myi sen.
Iippo / One
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Ravin sivusto on kyllä selattu....
Muttä kyseessä on enemmänkin kokeellinen hinkkaus eilikkä
jos vaikka pääsisi alle 135psi mikä tuossa lueskeltuani erinäisiä sivuja tuntuu olevan alimmat mitä toimii luotettavasti ja saa lähdöt vielä lähelle 300fps
AIR-powered tarjosi ihan mielenkiintoisia näkökulmia...
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.air-powered.com">www.air-powered.com</a><!-- w -->
siis koe hinkkaukseen käytän juuri runkoa sr.no alle 30000
Poissa
Siis säädä sitä höyrykoneiston regua SmOn ohjeiden mukaan, niin saat sen jo paljon palloystävällisemmäks, sitten tietysti jos et tee liipasinvetoa oikein, niin tokihan se choppaa... Kannattaa tietysti kertoa mitä biittejä sulla on siinä sun koksussas...
Jussi / Tiikerihait
"Massa on voimaa ja voima on nopeutta"
Jussi / Nääsville Predators
I used to be schizophrenic, but now we are OK
Poissa
Raskaammalla hammerilla voi käyttää kevyempää jousta hammerin takana, jolloin vaadittava kokkauspaine laskee. Tällaista \"viritystä\" käytetään mm. Freeflow-kokkereissa.
Muuten vakioon koksuun vaihdettuna se voi tosin nostaa kaasunkulutusta jonkin verran. Jos kulutus nousee ihan järjettömäksi, niin valven eteen tarvii hakea testailemalla hieman jäykempi jousi.
Poissa
Puska-Ozzy kirjoitti 22.05.2002 klo 07:12:31:
Siis kyseessä on projekti eikä oikeastaan mitään havaintoa
kokerin säätämisesä sen enempää....
Jos ei oikeesti oo enempää havaintoa, niin kannattaa varmaan alkuun opiskella asiaa, ennen kun tekee jotain Campo(tm) pommeja?
-Sumu
Poissa
Juuh, eli toi ramin tien ahdistaminen ei toimi. Kaasu kyllä virtaa hitaammin, mutta painetta se ei laske mihinkään. Ainoa näkyvä ero, joka tästä tulee, on että mutkasi hidastuu. Tietysti voi kokeilla jos haluaa, eihän noi liittimet paljoo maksa.
Regu ramin taakse kyllä ajaisi asiansa, mutta se myös hidastaa toimintaa, ja lisää hieman kaasun kulutusta. Ota huomioon, että ramin liittimissä kaasu kulkee aina molempiin suuntiin.
Stefalla saat mutkasi vain vuotamaan. En kyllä ole moista kokeillu, mutta...
Se miten saat mutkasi kuulaystävälliseksi, on jo esitetty yllä. Matalapainekamat kiinni, löysä pääjousi, raskas hammeri ja kokkauspaineet alas.
-campo/Raaka Kone-
Äly kertaa voima on vakio!
-campo/Cyclone-
Poissa
Sumu, mitä ihmettä on campo pommit? Mie en ymmärrä...
-campo/Raaka Kone-
Äly kertaa voima on vakio!
-campo/Cyclone-
Poissa
ja se että saat nämä matalapaine osat toiminaan niin sulla pitää olla vähintään 97vm runko jossa on laajempi ilma kammio kuin tätä vanhemmissa. Eli kammion laajentaminen poraamalla (en kyllä tiiä miten) tai sitten hankit bodykitin jossa on laajennettu ilma kammio tai ostat 2002vm kokkerin (tai jonku hifikokkerin) joka valmiiksi toimii matalilla paineilla ja laitat sälät kii ja a´vot!
Jyri / Tiikerihait
Poissa
Juuri näin. Muistaakseni -97 kokkerit oli just hieman alle 30000 sarjanumeroa. Jos toi kammio pitää porata, niin suosittelen ammattimiestä siihen. Pienellä konepajalla ammattilaisella tohon ei mene, ja paljoa siitä ei tarvitse maksaa.
BTW, mites noita vuosimalleja saikaan selville sarjanumeron perusteella? Siis sekä auto- että minikokkerit.
Nii ja yks apukeino tohon palloystävällisyyteen on tietysti rekentaa air-assist. Laitat sopivan suulakkeen 4-tien poistoon (ramin takaosaa tyhjentävään päähän) ja siitä letku louderin kulmaan sopivasti alaspäin osottamaan. Joka kerta kun boltti liikkuu taaksepäin niin air-assist antaa kaasuimpulssin kulmassa oleville kuulille alaspäin.
Minkään näköstä vastuuta en ota tosta viritelmästä, mutta itselläni ko. häsmäke toimii mainiosti Sankkerissa.
-campo/Raaka Kone-
Äly kertaa voima on vakio!
-campo/Cyclone-
Poissa
eikös noihin koksuihin ole myynnissä niitä \\\"putkiloita\\\" jotka laajentaa kammion tilavuutta aika reilustikkin. tulee siihen \\\"höyrykoneiston\\\" keskelle. voi olla yksinkertaisin vaihtoehto kammion laajennukseen.
Tapio/BallRogs
Tapsa - Paintti eläkeläinen
Poissa
Ukko: Mulla ei ainkaan riittäny se lpc putkilo..
mun koksun runko on joku 24*** eli wanha.
Jyri / Tiikerihait
Poissa
kyllähän niitäkin on mutta se vaatii vielä sen poraus laajennuksen. mts:llä kokemusta tästä.
Simo / Tiikerihait
Poissa
juuh. en kyllä ole kuullut että joku olisi kehunut sen toimivuutta. ajatushan on kyllä hyvä.
onkohan siinä muuten Twisteriä tai rockia? niillä sais kyllä lisää pelivaraa tsoppaus ongelmaan.
Tapio/BallRogs
Tapsa - Paintti eläkeläinen
Poissa
ei vältämättä tarvi olla twisterii tai rokkii... kylhän sledkeekin pystyy säätää mut se on pikkasen suuritöisempää ruuvailla sit etupäätä auki. mutta rokki skulaa hyvin, twisteri sysmästä ei tietoo
Simo / Tiikerihait
Poissa
mulla on mun kokkeri vanhuksessa twisteri ja se on toimiva kampe. kyllä se sledgen säätäminen on nii syväluontoista hommaa että suosittelen lämpimästi twisteria tai rokkia. varsinki jos häslää hiilarilla.
tässähän pitää alkaa kaivaan oma Evo predaattori varastosta ja alkaa viilaan sitä taas iskuun.
Tapio/BallRogs
Tapsa - Paintti eläkeläinen
Poissa
Noi lpc:t (low pressure chamber) ei auta mitn jos kokkeri on alle -97 vuosimallia. Noissa vanhoissa kokkereissa on niin onnettoman ahdas \"käytävä\" valven ja etublokin välillä. Juuri tämä ahdistus pitäisi porata suuremmaksi.
Ja Twisteri/rokki on kyllä aika ehdoton jos mutkan kokkauksen haluaa säätää äärirajoille.
-campo/Raaka Kone-
Äly kertaa voima on vakio!
-campo/Cyclone-
Poissa
Poissa