Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2002-06-19 10:43:15

Guzi
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-15
Viestit: 173

Re: Cockerin ilmakäytävän laajennus

Onko jollain tietoa miten paljon sitä pitää laajentaa että saisi LP biusat toimimaan. Poraisin sen itse konepajalla. Palojen kanssa sain sen ampumaan vain 240 fps kyseinen cockeri on vm 96 luulisin. Elikkä jos jollain on kokemuksia/tietoa tästä niin olis apu tarpeen.

Guzi/PBS


Guzi

Poissa

#2 2002-06-26 09:19:57

glo
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere ja Kangasala
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 526

Re: Cockerin ilmakäytävän laajennus

Tosiaan, jos jollain tietoo näistä, miten tehdä, muuta kuin millään dremel+hiontapää -kikkailulla, niin vois ilmottaa, vaikka e-postiin

Jussi / Tiikerihait

"Massa on voimaa ja voima on nopeutta"


Jussi / Nääsville Predators

I used to be schizophrenic, but now we are OK

Poissa

#3 2002-06-27 07:50:40

campo
Jäsen
Paikkakunnalta: lappeen Ranta
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 218

Re: Cockerin ilmakäytävän laajennus

Jees, eli yksinkertaisesti porataan ilmateiden \"pullonkaula\" pois.

http://www.air-powered.com/images/cockerdiagram2.jpg -kuvasta voi hieman katsoa apuja. Kuva on kylläkin uudemmista kokkereista ja vanhoissa (pre -97) kokkereissa toi valveen menevän ilmatien \"ahdistus\" on pitempi ja ohuempi. Se pitäisi saada pois.

http://www.docsmachine.com/airsmith/ -kolmanneksi alimmassa kuvassa on käsittääkseni (vähän pieni kuva, hankala sanoa varmaksi) vanhan kokkareen valvesta poikkileikkaus, mistä näkee ton ahdistuksen.

Siihen on pari tapaa: joko porataan etuplokin suunnalta tai valven suunnalta.

Helpompi on porailla eestäpäin. teräksi valitaan sellainen, joka on jonkin verran pienenpi kuin eessä olevat kierteet (muistaakseni kierteet on 1/8\"). Tärkeintä on ettei kierteet vahingoitu!

Takaapäin poratessa smile voi ilmateitä laajentaa vieläkin enemmän, mutta vaarana on että puhkaisee rungon kuvassakin näkyvässä kahvarungon eturuuvin kohdasta. Lisäksi tässä tapauksessa tarvitaan uusi pitempi jousi valveen.

Etuporauksessakin voi tarvita myös uutta jousta, ellei jätä pientä \"kynnystä\" johon jousi ottaa kiinni.

Edelleen suosittelen ammattimiehen apua jollei itsellä ole kokemusta koneistuksesta. Lisäksi en myöskään ota minkäänlaista vastuuta näistä ohjeista, jotka voivat olla puutaheinääkin.

Kun mutkan pistää atomeiksi ja taskulampun kanssa kurkkii tonne rungon sisälle, niin homman juonen pitäisi aueta. Kannattaa myös mitata kuinka syvä on tuo kahvarungon eturuuvin kiinnityskohta rungossa, ettei vahingossa puhkaise runkoa. Eikä missään tapauksessa kannata porata äärirajoille runkoa, muuten kädessään kantaa pommia. Ohjearvona voisi pitää venttiilikammion rungon paksuutena samaa mitä se on juuri tuosta valven takana ennen omia koneistuksia.

Pienikin ilmatien halkaisijan kasvu kasvattaa jo aika mukavasti pinta-alaa ja vähentää virtausvastusta.

Toivottavasti näistä ohjeista oli jotaan apua. ja vielä kerran: jos ette tiedä _tarkalleen_ mitä teette, niin älkää tehkö!!!

-campo/Raaka Kone-


-campo/Cyclone-

Poissa

Keskustelualueen alatunniste