Et ole kirjautuneena.
Sivut: 1
taas töissä vähän tylsää.. Mietin että jos maghon omasta regusta poistaa sen pinnin ja tiivisteen (+antaa poraa&jyrsintä)niin virtaus paranee aika hyvin. Riittäisikö angelAIRin regun tarkkuus & nopeus
lähtönopeuden tasaamiseen?
Onko jollain kokemuksia, vai kikkailenko itse?
-ei tuu hyvä jos ei itte tee-
http://www.reball.fi
http://www.nohillpaintball.com
-tärkeintä ei ole voitto vaan kunnon pyssytappelu-
Poissa
harvemmin ne nyt huvikseen osia niihin mutkiin laittaa
Poissa
Voihan sen ottaa pois jos sulla on toinen regu millä saat paineet tarpeeksi alas.
Mutta mitä ihmettä teet paremmilla virtauksilla? Classic magin vakioregu riittää helposti 20Bps.
Proto
Poissa
Kuten sanoin, töissä tylsää..
Sitä aina miettii kaikkea tärkeää. Meikäläisen
puusormilla ei laiteta kontalleen edes VL200:sta.
Lähinnä mietin sitä että onko nuo pullojen regut
yhtä tarkkoja ja nopeita kuin mutkiin kiinni tulevat?
\"irtoregut\" kun hoitaa paineenalennuksen 1000-800psi:stä
alaspäin ja pullossa oleva regu aloittaa 4500:stä.
Nää on näitä elämää kovempia juttuja.
-ei tuu hyvä jos ei itte tee-
http://www.reball.fi
http://www.nohillpaintball.com
-tärkeintä ei ole voitto vaan kunnon pyssytappelu-
Poissa
Mägin vakioregu ei tasan riitä 20bps. Automag RT on eri juttu siihen en sano mitään.. Mägin vakioregu riittää ehkä 3-5bps sen jälkeen tehot putoo 15f/s ja pudotus vaan nousee ellei käytä korkeimmilla paineilla mikä taas rikkoo palloa et se siitä.
Poissa
Lexi on oikeessa.
Espoo kustomista otettiin Iipon kanssa ko. osat veke ja pantiin vigilante säätämään matlalapainepuolta. Lähdöt tasaantu, mutta Magissa Granaatti / Sealireikä ei oo ainoo joka ahdistaa. On/offi ahdistaa kanssa.
Eli pitää viilaa koko systeemi jos haluu toimivaa.
- Muuli
Poissa
sitä on / offin pinniä kun viilailee liikaa ni saa hyvin nopeesti rt:n aikaseksi
Poissa
humpti-dum, dum-dum...
On/offista on se top-juttu jo viilattu ihan turhapuroksi.
Ennenkuin lähden sorvin viereen, niin onkos jollain myydä sitten toimivaa regua (v¤#%si menee kuitenkin)
takaosan voisi tehdä uuden(ilman pistonia) ja sitten?
mitäs muuta kannattaa avartaa? ja paljonko?
Paljonko on/off pinniä voi lyhentää, ja mikä on toleranssi
toimivan ja full-auto-pinnin pituudessa?
-vituiksi viilaamisen piirinmestari-
-ei tuu hyvä jos ei itte tee-
http://www.reball.fi
http://www.nohillpaintball.com
-tärkeintä ei ole voitto vaan kunnon pyssytappelu-
Poissa
Tee uus takapinni ekaks vaikka 3 mm poranterästä ja viilaa se vituiks. Toleranssiraja on aika pitkälle pyssykohtanen
- Muuli
Poissa
Kiitos vinkistä, taidan kuitenkin tehdä harjoituspinnin työkaluteräksestä.
Mitäs muita ahtaita paikkoja löytyy?
-Myydän Dremel, ostetaan X-valve-
-ei tuu hyvä jos ei itte tee-
http://www.reball.fi
http://www.nohillpaintball.com
-tärkeintä ei ole voitto vaan kunnon pyssytappelu-
Poissa
En halua pilata sinun hyvää ideaa.
Mutta mieti tarkkaan enen kuin pilaat hyvän mägin.
Tai onhan noita mägejä paljon olemassa.
Petri
____________________________________
Olet nuori vain kerran, sen jälkeen
sinun on keksittävä uusi selitys.
- B. Arthur
Petri Jääskeläinen / RumaQ
HP Paintball Park
Powerplay | JT USA
Poissa
wdp:n aireja en kyllä oo aireilla kokeillu mut max flow pelaa ainakin ok.
Voihan se olla että se regu on virtauksia ajatellen hitain kohta, mutta ite lähtisin kuitenkin siitä, että isoin jarru on on/off venttiili. Tämä johtuen esim. siitä että on/off on yhen syklin aikana vaan pienen osan aikaa auki ja virtausreitti jopa hiukan heikompi. Sitäpaittes useissa muissakin matalapainereguissa käytetään aivan samaa rakennetta kuin mägin regussa.
Siitä topista sen verta et sitä kyllä saat leikellä ihan niin paljo kun haluut, mutta jos et sille ite venttiilille(o-rengas ja tappi) saa mitään ratkasevaa virtausta parantavaa tehtyä niin rajat tulee nopeeta vastaan.
Tarkotan tässä että sun pitäs esim. isontaa sitä venttiiliä itteensä. Ne pinnin pituuden viilaukset ei itessään hyödytä juuri mitään.
RT:ssä osa kaasuista on ohjattu on/offin ja regun ohi jolloin virtaukset ahtaissa kanavissa vähenevät => mutka pystyy nopeempaan.
Lvl 10 nostaa mutkan käyttöpaineita =>periaatteessa mutkan pitäs nopeutuu vähäsen.
TjaniK / TO
Poissa
lvlX on tulossa. Onkos muuten se carrierin O-rengas isompi kuin on/off-pinnin O-rengas? (materiaali lienee sama)
--> siitähän saisi sorvattua väljemmän on/offin.. samalla saisi laukaisun vähän jäykemmäksi?
(pinnissä isompi pinta-ala)
Eikös pinnin lyhetäminen pidennä sitä aikaa kun kaasu pääsee virtaamaan powertubeen? == vähemmän shutdownia.
Petri: Ei pelkoa että pilaisin Maagin. Varaosia on aina
saatavilla, ja yleensä muutokset tehdään niin että on mahdollista palata alkuperäiseen kokoonpanoon.
-ei tuu hyvä jos ei itte tee-
http://www.reball.fi
http://www.nohillpaintball.com
-tärkeintä ei ole voitto vaan kunnon pyssytappelu-
Poissa
Noniii,
Jengi viilaa samaa mitä Alex ja Muuli kankkuspäissään 6 vuotta sitten Eli joo-o. Liipaus jäykistyy sitä mukaan kun On/off pinnin halkasija kasvaa.
Tietty, Tietty, pieni idiksen poikanen insinöörillä:
Eiks se pinnin ja sitä kautta liipasimen jäykkyys ole siitä tiivistävästä reiästä eli siitä alimmaista pienemmästä O-ringistä kiinni?
Silloinhan sen On/offin vois rippaa silleen, että sen on/offin yläpäässä ei oliskaan kuin se isompi O-ringi, ja On/off tappi laajenis siten, että sen päässä olis siihen O-ringiin tiivistävä pinta. Tossa joutuu sitten viilaamaan sen kruununkin uusiks, jotta se isompitappinen pinni mahtuu liikkumaan ja kuitenkin se o-ringi pysyy kiinni siellä venttiilin yläpäässä.
- Muuli
Poissa
The S kirjoitti 20.11.2003 klo 09:18:30:
lvlX on tulossa. Onkos muuten se carrierin O-rengas isompi kuin on/off-pinnin O-rengas? (materiaali lienee sama)
--> siitähän saisi sorvattua väljemmän on/offin.. samalla saisi laukaisun vähän jäykemmäksi?
(pinnissä isompi pinta-ala)
Juu siis idea ihan jees, mutta.
on/off pinnin halkaisia on muistaakseni 3mm ja taas powertuben o-r:n luokkaa 5mm. Lisäksi huomioitava o-renkaiden ulkokehäerot.
Mun mielestä sitä ei kannata lähtee muuttaa noin paljoa sillä reiän pinta-ala, virtaukset ja on/off pinnin aiheuttama voima kasvavat pii r^2 eli melkein kolmin kertaisiksi ja joutuisit rakentamaan sille o-renkaalle jonkun erilaisen tuennan että se pysyisi paikallaan. Vanhassa o rengas keskitetty , myös tiivistävällä isommalla o-renkaalla.
Suosittelen et jos nyt vaikka vaan tuplattas nuo virtaukset ja ostettas ihan vaan jostain kumifirmasta pikkasen kovempaa kuin normaalit pehmytkumiset o-renkaat ja rakennettas se setti(isompi ja pienempi rengas) uusiksi keskireiällä n.4mm.
Ite oisin nämä säädöt tehnyt myös jo 2v sitten, mutta mahdollisuudet on kullakin rajalliset.
Eikös pinnin lyhetäminen pidennä sitä aikaa kun kaasu pääsee virtaamaan powertubeen? == vähemmän shutdownia.
siis noi viilaukset on luokkaa 0.1mm jolla ei oo käytännössä hirveesti väliä.
enemmän on väliä sillä miten käytät liipasinta. Päästätkä pinnin joka laakilla nopeesti kokonaan auki vai puristatko kokoajan liipasin ja näin rajotat toimintaa.
MUULI pisti:
Eiks se pinnin ja sitä kautta liipasimen jäykkyys ole siitä tiivistävästä reiästä eli siitä alimmaista pienemmästä O-ringistä kiinni?
Silloinhan sen On/offin vois rippaa silleen, että sen on/offin yläpäässä ei oliskaan kuin se isompi O-ringi, ja On/off tappi laajenis siten, että sen päässä olis siihen O-ringiin tiivistävä pinta. Tossa joutuu sitten viilaamaan sen kruununkin uusiks, jotta se isompitappinen pinni mahtuu liikkumaan ja kuitenkin se o-ringi pysyy kiinni siellä venttiilin yläpäässä.
ihan hyvä ajatus, mutta tossa tulis noin rakennettuna sit taas se rt-efekti eli liipasimen palautus toimii sen ylemmän o-renkaan voimalla ja laukaisu alemman = palautus laukaisuvoimaa kovempi.
Eikä se jäykkä liipasin varsinaisesti ongelma ole.
Jäykkään liipasimeen voi laittaa sitten laukaisun kevennin jousen, itelänikin on sellanen, koska muuten en saanu koko vehettä toimimaan sähkökahvalla.
Tällaisen jousen voisi kuvittelevan haitata on/off venttiilin toimintaa, mutta jos se on sopivan jäykkyinen niin se ei vaikuta toimintaan, voi korkeintaan vaikuttaa jonkun millisekunnin on/off pinnin aukeamiseen kuluvaan aikaan.
TjaniK
TjaniK / TO
Poissa
Palautus laukasuvoimaa suurempi, ja tää on ongelma koska?
Eipähän jengi short strokee niin paljon.
JA jäykäkshän toi ei liipasinta tee, koska on/offissa yli on sama paine kuin chamberissa kun liipaisin on ylhäällä. Painehan putoo vasta sitten, kun boltti on liikkunu sen verran että paine pääsee piippuun. Silloin toi isompipäinen on/offi kyllä vähän potkasee, mutta heti kun virtaus pinnin pään ohi alkaa, paine-ero tasoittuu ja pinnin liike hidastuu.
- Muuli
Poissa
niin siis muuli jos oot lukenu säännöt niin ne kieltä responsive triggerin ja jos on of pinni on siitä paksusta päästä 4mm ja ohuesta 3mm niin liipasimen palautusvoima on lähes tuplat laukaisuun tarvittavaan voimaan nähden (miinus kitkan murtamiseen tarvittava voima).
Kokeiltiin laittaa automagiin rt:n on/off jolloin pinni on paksusta päästä 3mm ja ohuesta luokkaa 2mm jolloin puhutaan samaan tapaan liipasimeen vaikuttavasta on/offista kuin tossa sun ideassa. Voin kertoa että respoa kyllä löytyi vaikka muille jakaa eikä sitä sallittas missään sarjassa.
Muuten kyllä toi sun kertoma setti on ok. eihän se jäykistä jos se pinni on yhtä ohut kuin vakio alemman o-renkaan kohdalta, mutta kun se viritys ei ole sallittu. siispä... pitää tehä koko matkaltaan paksumpi pinni joka taas jäykentää liipasinta,
tätä tarkoitin.
TjaniK / TO
Poissa
Sivut: 1