Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2002-04-29 13:34:27

juffeli
Administrator
Paikkakunnalta: Kempele, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-04-27
Viestit: 1,399
Kotisivu

Re: Maski pois päästä

Tuollainen on mietityttänyt jonkin aikaa, että miten toimitaan tilanteessa, missä pelaajalta tippuu maski pois päästä vaikka syöksyessä syndin taakse?

Julistetaanko neutraaliksi ja ruvetaan suojaamaan pelaajaa, kunnes hän saa maskin päähän vai pistetäänkö peli suoraan poikki?



--
Jarkko Tervonen
<!-- e --><a href="mailto:jarkko.tervonen@splatweb.net">jarkko.tervonen@splatweb.net</a><!-- e -->


Jarkko Tervonen

-> Powerplay | Splatweb | RumaQ <-

Poissa

#2 2002-04-29 13:39:35

MR
Jäsen
Paikkakunnalta: KPO ROk CiTI
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 576

Re: Maski pois päästä

Pelaaja on eliminoitu seuraavissa tapauksissa:
....
*Jos pelaaja poistaa suojalasit.

Muistaakseni tuolla tuomarointikurssilla perusteltiin pelaajan eliminointia sillä että: kun maskinsa menettänyt pelaaja on ELIMINOITU jolloin ampuminen häntä kohti loppuu  ---> Turvallisuus paranee

-Edit

Jäi vähän lause kesken mutta kyllä tuo pitäisi noinkin ymmärtää smile


Mika Rissanen
KUOPIO KÄÄPIÖARMEIJA - RECBALL RANGERS - KUOPION KISA-VEIKOT

Markku Arvinen FanClub Member #333

[img]http://www.eduskunta.fi/fakta/edustaja/kuvat/786.jpg[/img]

Poissa

#3 2002-04-29 13:46:20

juffeli
Administrator
Paikkakunnalta: Kempele, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-04-27
Viestit: 1,399
Kotisivu

Re: Maski pois päästä

Selvä homma, yritin silmäillä tuossa pikaisesti noita sääntöjä, muttei osunut silmään :-)

--
Jarkko Tervonen
<!-- e --><a href="mailto:jarkko.tervonen@splatweb.net">jarkko.tervonen@splatweb.net</a><!-- e -->


Jarkko Tervonen

-> Powerplay | Splatweb | RumaQ <-

Poissa

#4 2002-04-30 05:37:54

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Maski pois päästä

Kyllä, pelaaja on eliminoitu välittömästi kun maski poistuu silmiltä tahallisesti tai tahattomasti.
Tämä juuri siksi että kun näette että pelaajalta maski tippuu on hän välittömästi pelistä ulkona eli ei todellakaan enää saa/ole tarvetta ampua.

Tuomarien tärkein tehtävä ko. tilanteessa on syöksyä suojaamaan pelaajaa ettei hän vahingoitu ja vasta sitten opastaa hänet ulos kentältä.


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#5 2002-04-30 05:52:39

Sami
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10
Viestit: 1,549

Re: Maski pois päästä

Siis näinhän ei käytännössä ole tapahtunut. Muistan ihan suomessakin nähneeni kun syndiin syöksyvältä pelaajalta (olikohan toi Mara) putos maski... pelaaja julistettiin NEUTRAALIKSI ja duma suojas kehollaan, että maski saatiin takaisin päähän. Toimi mun mielestäni hyvin.

Ja sitten kun aina jeesustellaan ulkomaan jutuilla niin Mayhemissä vuonna abouda 95 joltain Bob Longin pojista putos maski slaidissa ja siellä toimittiin tasan samalla tavalla, joten sen on *pakko* olla oikea toimintatapa smile

Mikä sitten on virallinen toimintamalli se on eri asia. Tosta pitäisikin ehkä keskustella lyhykäisesti kilpailulautakunnassa, jotta virallinen linjaus saataisiin aikaan. Toi säännönkohta viittaa aivan selkeästi kieliopin mukaisesti aktiiviseen toimintaan eli pelaaja poistaisi itse maskinsa. Vaatinee tarkistusta ja ehdotan, ettei kukaan julista mitään totuutta asiasta ennenkuin se on yhdessä mietitty ja istuttu pari saunailtaa liiton rahoilla.
Toi sääntöhän on ollut jo iät ja ajat ja siltikin on toimittu eri tavalla, kuten tossa alussa kirjoitinkin.

Poissa

#6 2002-04-30 05:56:47

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 2,168
Kotisivu

Re: Maski pois päästä

Yllä kuvaamani sääntötulkinta käytiin läpi tuomarointikoulutuksessa ja ymmärtääkseni päätettiin toimintamalliksi. Suuri valkoinen johtaja Tomi Koskenvuori vahvistakoon asian.
Pointtina vain se turvallisuus.


URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#7 2002-04-30 06:03:47

Ukko
Jäsen
Paikkakunnalta: Oulu, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 209

Re: Maski pois päästä

vuonna ´98 Lahdessa mulle sattuin tapaus jossa yritin hakee lippua kun mulla oli tilaa sinne asti, lopussa tuli kiire kun vastapuolen pelaajat huomas mut. yritin repästä lipun mukaan täydessä laukassa ja sain mukaani myös lippukolmion \"siiman\" joka jousti sen verran että sain sen vedettyä alas ja kun se sitte räpsähti käsistä niin osui leukaan ja vilaukselta ehdin nähdä kun maski oli n.3m ilmassa... no pistin saman tien mahalleen ja hetkessä mulla oli ainaki kaks dumaa mahallaan mun päällä. vastapuoli ei vissiin nähnyt maskin lentoa kun kuulaa tuli niin paljo vielä ku olin naamallani näreessä(selässä useita hittejä, osa tuli varmaan siinä siimaa nykiessä). ei siinä sen kummempaa, toinen duma eliminoi mut ja kalasteli mun maskin ku toinen suojas samalla. onneksi dumat näki tilanteen ja toimi sen mukaan.

Tapio

Hurry it up you Hoosier bastard! I could hang a dozen men while you're screwing around.


Tapsa - Paintti eläkeläinen

Poissa

Keskustelualueen alatunniste