Et ole kirjautuneena.
Onnittelut Cyclonelle, Dream Teamille ja Takeoverille!!
Kausi oli mielestäni onnistunut, riittävästi joukkueita ja tasaisia pelejä.
Pelipaikat olivat toimivia.
Mitä parannettavaa:
- pakollinen tuomarointikoulutus pelaajille
- pelien määrää voisi yrittää nostaa 1-2 lisäpeliä kaikille
- aikataulutusta voidaan miettiä uudelleen -> aamupäivä-/iltapäivälohkot, semifinaalit?
- kauden jättämisestä kesken tulisi rangaista jotenkin esim. seuraavalla kaudella
- \\\"sopupelien\\\" minimointi aikataulutuksella
Tuossa nyt alkuun, onneksi on aikaa kun aloitetaan kehitys nyt.
Ensi kausi on kymmenes liigakausi joten siihen voitaisiin panostaa taas vähän lisää.
URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"
Poissa
Onnittelut mitalisteille myös Clonen puolesta.
Todella hieno kausi kaikenkaikkiaan. Pelipaikat olivat kaikki huippuluokkaa ja pelitkin tasoltaan riittävän kovia. Kiitokset kaikille järjestäjille.
- Tuomarointi tosiaan oli ehkä eniten puhuttu asia koko kaudella ja siihen voisi kiinnittää jatkossa hiukan enemmän huomiota. Tosin ainahan tuomareita syytellään, kun omat pelit ei mene ihan nappiin. Mutta selkeästi pientä hiomista on.
- Mun mielestä aikataulutus ja lohkojako-systeemi toimi mainiosti, ja mitalitkin meni kyllä ihan oikeille joukkueilla ja täysin omilla pelillisillä ansioillaan, siis ei aihetta sopupelijupakkaan.
- Twilightin olis kyllä mielellään nähnyt myös vikalla kierroksella. Mutta pitäisikö heitä tuosta jotenkin rankaista ? Ei mun mielestä, vapaaehtoista toimintaahan tää vaan on.
Ens kesänä lisää samanlaista...
Jake / Clone
Poissa
Pakollinen dumakoulutus jokaiselle olis kyllä hieman iso urakka. Mutta eiköhän näitä kuvioita mietiskellä talven aikana.
Pelien määrän nostamisesta kandee kyllä käydä kanssa keskustelua, ettei tule mitään teennäisiä pelilisäyksiä tyyliin tän vuoden, edelleenkin mun mielestäni täysin turhat, sijoituspelit. Tähän kastiin kuuluvat myös semifinaalit, jotka ovat näillä joukkuemäärillä turhia tai sitten pitää miettiä lohkosysteemin poistamista ja jotain muuta sen tilalle. Nää on hankalia juttuja, mutta olisihan vähän turhaa pelata alkusarjaa joka pudottaisi noin 1 - 2 joukkueen jatkosta ja sen päälle semifinaalit jossa taas putois tyyliin yksi joukkue jne.
Kauden kesken lopettaminen ei tällä hetkellä ole mitenkään sääntöjen vastaista. Kuitenkin siinä kustaan muiden joukkueiden kintuille ja siksi se on ei-toivottavaa. Varsinkin jos kyse on jengistä jota varten piti erikseen tarkistella liigapäivämääriä että ne varmasti sopivat yms.
Hyi hävetkää.
Poissa
Onnee Liigamitalisteille myös Espoosta.
Hienointa tässä kaudessa oli huomata aikavähäinen nillitys dumauksesta vaikkakin se sukkas koko kauden enemmän tai vähemmän. Siis mun mielestä olisi ollut aihetta nillittää paljon enemmän mitä nyt tapahtui. Koko kauden käytännössä sai tehdä kentällä mitä huvitti (siltä se ainakin näytti verkon ulkopuolelta) joka turnauksessa missä itse pelasin (Turussa ja tokalla Mansester rundilla en pelannut) Katoin pelejä todella vähän kentän laidalta, mutta yllättävän huonoo dumausta oli ja tämän seurauksena näki mielestäni yllättävän paljon selviä ofoja antamatta ja vääriä tuomioita tuli... Toivottavasti joku ihme tapahtuu ja saamme ensi vuodeksi laadukkaamman dumauksen (en tosin usko, mutta ainahan saa haaveilla)
Dumauksen tasosta kertoo varmaan sekin jotain, sillä eräällä kierroksella mulla oli yksi kamu beesissä, joka ei ole koskaan edes kokeillut peinttiä, mutta sekin sano loppupäivästä, että noi dumathan on ihan paskoja...
Paras uudistus minkä voisimme saada olisi se, millä saisimme lyhenettyä pelipäivää muutamalla timmalla (päivä esim. klo. 10.00 - 16.00) Tuskin tämmösessä onnistutaa...
Lisää pelejä on turha ymppää tohon pelipäivään, sillä noi sijoitus ottelut on elämän turhempi asia.. ei niitä jaksa pelaa millään tosissaa... Plus maali maksaa... en viittis millään panna haisemaan jotain 2-3casee ylimäärästä sen yhen pisteen takia...
Mitä no_show timeihin tulee niin omapahan on häpeänsä... EI siitä pidä rankaista... ei tää oo pakollista niiku armeija vaikka me jotain vitun sotaa leikitäänkin.
Sopupelit on ymmärrettävästi vittumaista seuraa vierestä sillä ne pelit voi kusta muiden hommat täysin, MUTTA tähän on yksi lääke pitää pelaa ite paremmin... et hävii kenellekkään niin ei kenenkään muun pelit vaikuta sun suoritukseen... kyseiset joukkueet, jotka kuulemma harrastavat jotain tollasta ovat mielestäni ansainneet ton pienen etuuden pyörittämällä isoa liiga kelpoista porukkaa..
täts it!!! elämä on laifii.
EXXTRA MUTHAPHUCKKIN' THANX:
KAIKILLE KIERROKSEN JÄRRKÄREILLE, SILLÄ TÄNÄVUONNA OLI HIENOT JA HYVÄT OLOSUHTEET (KENTÄT, VERKOT YMS...)
KIITTI!!!
-Oppii 141-
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
JEP! Kiitokset vaan liigakaudesta 2002 Munkin puolesta.
Sopupelit: Tolla pelipäivän alkuun sijoittamisellahan noiden taktinen vaikutus minimoidaan. Aina on kuitenkin kikkailun varaa ja Iipon lääke on se paras. Ja aika kiitettävästi kuitenkin ne tiimit joilla \"kakkosjengejä\" on, pelasivat ihan tosissaan.
Dumaus: Edelleen pahin ongelma on se, että dumarit tulee ziigaamaan pelejä verkon sisäpuolelle eikä keskity tuomarointiin. Vaikka kentällä olis 7 dumaa kahdeksasta hyviä, niin se yks dumari joka vetää pari ylijuoksua väärin spoilaa koko homman. Mun mielestä Päätuomari vois allekirjoitaa liigan tuomaroinnista myönnettävän pistelapun vasta sen jälkeen, kun päivä on ohi ja dumattu. Jos selkeästi on joku joukkue, jonka dumarit on umpikanuunassa tai muuten vaan aikaansaamattomia / eivät tunne sääntöjä, niin pääduma vois jättää pisteet antamatta!
Joo todellakin sai välillä tehdä mitä halus, onneks suomipeinttaajat itse ovat sen verran rehellisiä, että ei tullu mitään dead mans walkkeja / Laidalta eliminointeja.
- Muuli
Poissa
Kiitokset viimeisen kierroksen järjestäjille, onnittelut Cyclonelle mestaruudesta!
Mitä pelimäärään tulee niin voisi sitä ehkä yrittää nostaa. Tällä hetkellä vain 4 parasta joukkuetta pelaa mukavan määrän pelejä. Kuitenkin jos liigassa on mukana 15 joukkuetta niin on vaikea keksiä toimivaa systeemiä. Jos ensi kaudella liigassa pelaisi vain esimerkiksi 10 joukkuetta niin homma kenties toimisi paremmin. 5 kierrosta, aina vain 2 joukkuetta dumaa ja 8 pelaa yksinkertaisen sarjan. Tekee yhteensä 7 peliä kaikille. Tasoittaisi myös sarjaa, koska tällä hetkellä häntäpään joukkueet eivät oikein pysty haastamaan kärkijoukkueita. Vain 2 joukkuetta dumaamassa on ehkä pieni riski, mutta se tekee kuitenkin yhteensä vähintään 14 tuomaria. Sitten jos joku joukkue jättää tuomarointivuoron väliin niin ollaan kieltämättä vaikeuksissa.
Toisaalta nykyinen systeemi on myös ok, mutta itse kannattaisin 10 joukkueen liigaa. Tuomareitten taso nousisi myös samalla jonkin verran, koska mun mielestä parhaat liigatuomarit tulevat kärkipään joukkueista.
Juha/DT
Poissa
Siis mun on PAKKO edelleen tarkentaa tota mun edellistä viestiä:
Hienointa tässä kaudessa oli huomata aikavähäinen nillitys dumauksesta vaikkakin se sukkas koko kauden enemmän tai vähemmän. Siis mun mielestä olisi ollut aihetta nillittää paljon enemmän mitä nyt tapahtui.
SIIS parasta tossa oli, ETTEI joka ikisen rundin jälkeen otettu asiaa esiin täällä boordilla ja haukuttu kaikkii ihan paskaksi yms, sillä tota dumausta dissaamalla EI OLE vielä kertaakaan saatu aikaan mitään asiaa OIKEASTI kehittävää...
Jos joku guru keksii miten ihmisitä saadaan patempii dumia niin voisi ehdottaa mallin miten mahdollisimman halvalla saadaan laatudumaus jokaikiselle rundille.
-Oppii 141-
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Helppi ja Kumppanit OY on järkännyt mielestäni helvetillisen hyviä turnauksia just tolla kaikki versus kaikki periaatteella... Mä kannatan.
Divari saa itse päättää montako tiimiä ottaa vai palaako 2-divari takas kehiin, mutta mielestäni liigasta voisi tipauttaa pois joukkueet 11-15 (montakos voittoa kyseiset joukkueet sai esim. top. 6 joukkueísta? Ei varmaan kovinkaan montaa...
-Oppii 141-
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Pikapointti dead mans walkista: Tätä ei ole säännöissä kielletty vaikka aiheesta käsittääkseni on keskusteltu, jos on munaa ja kykyä vetää se läpi niin minun puolestani saa yrittää, tosin jos mutka ei ole pään päällä enkä ole nähnyt dumarin ottavan pelaajaa pois niin se kyllä tulee saamaan kuulaa kohti kunnes näen 100% varmuudella hajonneen hitin, mutka nousee tai näen dumarin ottavan pelaajan pois.
Ylijuoksuissa saatavista bonuspalloista sen verran (enemmän kai divaritiimeille) että jos tilanne on paha (kuulaa tulee taukoamatta ja vielä monesta suunnasta) niin nostakaa mutka ensin sieltä syndin takaa ylös, venatkaa sekunti pari että ne jo lähteneet kuulat ehtii mennä ohi ja nouskaa sitten ylös, ja ylijuoksijat: SILMÄT AUKI, jos sieltä syndin takaa nousee se mutka niin voi lopettaa jakamisen, se viimeinen kaveri on lähdössä suosiolla pois eikä todellakaan kaipaa sitä että vaikka on SELKEÄSTI näyttänyt olevansa eliminoitu jo pari sekuntia aikaisemmin niin vielä tulee \"refleksikuulaa\" selkään ja takaraivoon kun nousee sieltä ylös (luulisi parissa sekunnissa ehtivän lopettaa sen jakamisen kun näkee että kaveri lähti jo [ja ylijuoksussa on syytä katsoa tarkkaan mitä siellä syndillä tapahtuu muuten se ylijuostava voi onnistua vetämään jonkun epätoivoisen stuntin jolla pudottaa ainakin pari ylijuoksijaa])
Poissa
Taasko halutaan mennä siihen että pelataan aina niitä samoja neljää joukkuetta vastaan?
Entäs jos:
- liiga ja divari molemmat 7-man
- 22 joukkuetta (jopa 24?)
- 4 dumaa
- 18 pelaa
- alkusarjassa sekapelit, 8-10 peliä/joukkue (vrt. Millenium)
- finaalit
Tämä \"iso show\" vedetään läpi kaksipäiväisenä tai jos mahdollisuus kahteen kenttään niin sitten päivässä.
Tuohon tuomarointiin meillä on jo työkalu. Se mikä tänä vuonna meni pieleen on se että koulutukseen osallistui noin 10 kpl liigapelaajia...
URHOPAINTBALL.COM
Poissa
Siis yksipäiväisenä toi tarkottais 10 peliä + finaalit eli abouttiarallaa 13 peliä enimmillään. Okei kaikki ei tota määrää pelais, mutta laskeppa nopeesti monta ottelua päivässä pelataan (itse en jaksa) ja kuka olisi valmis vetämään tuon rumban läpi juomavesipalkalla?
Ja sama rumba kerran kuussa paitsi tämän vuodenkin tapauksessa elokuussa 2 kertaa.
Ja homma vaan pahenis jos se vedettäis koko viikonlopun turnaukseksi (yöpymiset jne). Ja kaiken päälle mukava pompsahdus pallolaskuun, mutta tietysti Cheeseballin maahantuojalla on tähän omat intressinsä
Eli lyhyesti väittäisin ettei resursseja ole niin kauan kun halutaan pitää liiga sellaisena mihin se alunperin luotiin: pelaajilta pelaajille.
Poissa
Sami kirjoitti 02.09.2002 klo 14:41:27:
kaikki ei tota määrää pelais, mutta laskeppa nopeesti monta ottelua päivässä pelataan (itse en jaksa) ja kuka olisi valmis vetämään tuon rumban läpi juomavesipalkalla?
pompsahdus pallolaskuun, mutta tietysti Cheeseballin maahantuojalla on tähän omat intressinsä
1. pelaavia joukkueita 18, alkusarjassa 8 peliä/joukkue = 72 peliä + kahdet finaalit yhteensä 12 peliä
koko turnaus 84 peliä
14 minuuttia/peli = 19,6 tuntia yhdellä kentällä (9,8 kahdella kentällä)
2. jos vaatimukset jatkossakin ovat: nurmikenttä ja mielellään näkyvällä paikalla; pitää jostain se raha tuohon tulla
Ilmeisesti rahaa tänäkin vuonna kuitenkin oli (toivottavasti juontajille ei maksettu!), eli ilmeisesti tämä olisi mahdollista nykyhinnoilla?
3. olen ymmärtänyt että moni joukkue olisi halunnut pelata tuon 2-3 peliä enemmän pallolaskusta huolimatta
URHOPAINTBALL.COM
Poissa
Joo-o, tällä tasolla kaikki parannukset maksavat.
- Muuli
Poissa
ihan näin ehdotuksena tohon kulujen kohtaamiseen vois olla idea se että esim.lisenssi maksua nostetaan esim. 10e että saadaan se 2 kenttää joka kierrokselle tai sitten että dumat/järjestäjät sais esim. ruokapalkan tahi jotain muuta mukavaa...
tai jos ei nosteta lisenssi maksua niin esim käytäntö että joka kierroksesta peritään 5e maksu että voi siellä pelata ja edelleen sama tarkoitus perä että dumat/järjestäjät sais jotain muutakin ku paskaa niskaan...tai ne rahat voi ohjata palkintoihin liigan/divarin voittajille kauden lopuks tai sitten joka kierroksen voittajille...
ja ennekun alatte nalkuttaa tosta lisämaksusta niin miettikää asiaa eka sillä ainakin itse oisin valmis maksamaan hiukan enemmän siitä että saan pelata hyvissä olosuhteissa muutaman pelin enemmä!!! ja sitä paitsi en tiedä ketää kenellä ei olis tota 10/5e pistää lisää tohon lisenssi/divari/peli kustannuksiin!!
-my humble opinion
-edit- en toisaalta tiedä noista kustannuksista mitään eli noi summat on vaan esimerkkejä mutta ymmärtänette pointin -edit-
Joona/Unknown
L.O.B
Poissa
X-ball.
Herätään myöhemmin.
Eipä muuta.
Poissa
Meinaatko että siihen löytyisi enemmän...
-rahaa
-innostusta treenaamiseen
-tms.
???????????????????
I don\'t think so.
-over and out-
...Evil is good.
It's Flaymin' baby!
Poissa
Pallolaskuun vaikuttaa aikalailla se kentän layouttikin, jos kentätä kasataan keskipainotteisiksi niin takasyndeiltä jauhaminen vähenee -> kuulalasku pienenee. Pallolaskun koko on muutenkin jossain määrin itsestä kiinni ja henk koht pelaisin ihan mielelläni muutaman pelin enemmän hyvällä kentällä varsinkin jos paikanpäälle on saanut ajaa nk. hartaudella.
Edellisenä iltana saapuminen on ihan fine, paitsi että aina ei voi majoittua kentän viereen ja telttamajoituksen mukavuus on aika suhteellista, en mitenkään super-levänneenä ole koskaan voinut itseäni pitää teltassa nukutun yön jälkeen jos on joutunut tyytymään \"normaaliin\" 6-8h uneen, tietysti jos voisi nukkua esim 10h niin voisi olla parempi mutta kun pitää lukea ne kentät eikä nukkumaankaan pääse ihan miten aikaisin vain, lisäksi kun paikalle saapuu muitakin niin tulee koko ajan häiriötä jne. Asuntoautossa olisi varmaan helpompaa mutta kun ei moista ole.
Poissa
On äärettömän hyvä että tät kehittämiskeskustelua käydään nyt, kun uuden kauden alkuun on vielä runsaasti aikaa, ettei tarvitse keväällä kaikessa kiireessä kenenkään säätää mitään epätoivoista.
Muutama oma mielipide satunnaisen sekalaisesti:
1) Pelien määrää pitää nostaa ensi kaudelle molemilla/kaikilla sarjatasoilla. Ei ole juurikaan järkeä ajella näitä välimatkoja saati sitten pidempiä muutaman pelin takia. Pelien kuitenkin tulee olla yhden päivän aikana jotteivat kulut taas nouse.
2) Tasoerot niin liigan kuin divarinkin parhaiden ja heikoimpien tiimien välillä ovat aika suuret. En tiedä onko se mikään peruste liiga-/divaritiimien määrän vähentämiseksi, mutta jos liigasta tullaan pudottamaan tiimejä pois, pitää I-divarista tehdä silloin 7-man joukkuein pelattava ja sarjatasoilla putoamiset ja nousemiset tulee saada kirjattua sääntöihin hyvissä ajoin ennen kauden alkua. 10 joukkuetta liigassa ja 10-15 tiimiä I-divarissa muodostavat mielestäni tarpeen järjestää II-divari, joka on järkevää pitää 5-man formaatissa matalamman aloituskynnyksen vuoksi.
3) Uskoakseni kahden 7-man kentän saaminen käyttöön liigapäiviksi ei liene niinkään taloudellinen kuin pelialustan löytämiseen liittyvä ongelma. Ainakin alkuvuodesta tämä paikan löytäminen koettiin ongelmaksi ja tämän vuoden pelipaikoista ei monessakaan olisi voinut pelejä kahdella kentällä järjestää.
4) x-ball on nyt in ja ehkä tulevaisuutta, mutta on otettava tarkkaan harkintaan ja mietintään josko ja miten sillä pelisysteemillä pystytään vetämään eri sarjatasot läpi. Ymmärtääkseni se vaatisi nykyisten viikonloppukierrosten totaalista muuttamista johonkin muuhun muotoon. Tai sitten sen kolme kenttää per kierros. Ja siltikin alkuperäistä x-ball-formaattia pitää muuttaa lyhyemmäksi, esim 2x10 min.
5) Toisaalta jokavuotinen jatkuva säätäminen mm. liigatiimien määrässä on huono asia esim. nyt divarin voittaneelle tiimille, toisaalta näin etsitään parasta mallia toteuttaa sarjatasot ja voidaan reagoida nopeastikin erilaisiin muutoksiin. Itse kuitenkin toivon, että voitaisiin tehdä hieman pidempi kestoisia päätöksiä mm. sarjatasojen suuruuksista.
6) Farmijoukkue-ajattelua pitäisi kehittää, jotta yksittäisille pelaajille saadaan parempia kehittymismahdollisuuksia. Tämä voitaisiin käytännössä toteuttaa esim. niin että jo kauden alussa liigatiimi nimeää 2 ykkösdivaripelaajaa joita tulee kauden aikana käyttämään lainapelaajinaan. Ja mahdollisesta kakkosdivarista voi ykkösdivaritiimi varata 1-2 pelaajaa lainapelaajikseen. Nämä lainapelaajat säilyttäisivät kuitenkin pelioikeutensa myös alemmalla sarjatasolla. Tämä helpottaisi myös mahdollisen 7-man I-divarin pelaajapulaa sekä tietenkin pienten liigajoukkueiden.
7) Liigan ja divarin peluuttaminen samana päivänä on mielestäni muutenkin hyvä idea, ei vain päättäjäiskierroksella.
8) Päättäjäisjärjestelyissä toivon jatkossa otettavan huomioon myös alle 18-vuotiaat, heitä kun pelasi ainakin tällä kaudella sekä liigassa että divarissa.
9) Kunhan ne loput ideat ja ajatukset taas löytyvät niin editoin...tai replyän...
Veni, Vidi, Pinxi!
Jari Tuukkanen
Viper / PLF ry / Äänekosken Huima
Next-Nature Extreme
SPBL:n hallitus
Poissa
Peliaika lyhemmäksi: Esim. 10min -> 7min (silti jää vielä aikaa 1 min per pudotus). Tämä yhdessä ei-takapainoisten kenttien kanssa vähentää kummasti pallon kulutusta ja useampiin peleihin jää paremmin aikaa.
tj
tj
Poissa
Aikaa ei kande lyhentää, sillä mikään ei vituta enempää kun kaivaa bostaajia esiin kauheessa kiireessä...
-Oppii 141-
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Ja yritetään pysyä mahdollisimman kansainvälisissä säännöissä ettei kohta pelata 9-mania 7,5 min peleinä
eli 7-man ja 10 minuuttia.
Jos rahaa pitää henk. koht. säästää tehdään se mielummin muilla tavoilla kun pelejen/peliajan vähentämisellä.
...Evil is good.
It's Flaymin' baby!
Poissa
Siis jos halutaan säästää niin mun mielestä joku 2 min on ihan riittävä aika...Nordicissakin nähtiin monta lyhyempää peliä =P
Veni, Vidi, Pinxi!
Jari Tuukkanen
Viper / PLF ry / Äänekosken Huima
Next-Nature Extreme
SPBL:n hallitus
Poissa
Mistäs nämä KV-säännöt ovat tulleet? Ettei vain rapakon takaa, jossa kaikki on SUURTA ja pallon myynti oikea pisnes...
Meinaan vaan, että haittaiskos se meitä suomalaisia ulkomaan peleissä, jos täällä keskenään pelatessamme jätettäisiinkin parin minuutin alkuistunta-/jauhanta väliin ja mentäisiin suoraan asiaan...
..no hyvä on, viimeinen tarjous 8 min (jää minuutti vielä kävellä se lippu kotiin)
tj
tj
Poissa
JT kirjoitti 02.09.2002 klo 22:47:41:
Siis jos halutaan säästää niin mun mielestä joku 2 min on ihan riittävä aika...Nordicissakin nähtiin monta lyhyempää peliä =P
Veni, Vidi, Pinxi!
URHO vs. UD: 2:02 (ja lipun viejä vielä käveli
Poissa
Mun mielestä liigan ja divarin pelit täytyy ehdottomasti pitää erillään. Ei mitään 2-päiväisiä yhteisiä tapahtumia, joissa liigajoukkueet pelaavat divarijoukkueiden kanssa. Helppoja pelejä tulisi aivan liikaa.
Jos liiga tiivistettäisiin 10-joukkueen sarjaksi niin mun mielestä edut voittaisivat haittapuolet.
Edut:
-Kaikki saisivat saman määrän peleja, eli 7kpl per kierros.
-Kukaan ei kärsisi tai saisi etua helpoista tai vaikeista alkulohkoista kun kaikki pelaavat keskenään ilman mitään lohkoja. (Tällä kaudella esim Urho valitti joutuneensa vaikeaan lohkoon ensimmäisellä kierroksella. DT tuomaroi, Cyclone ja Twilight Urhon lohkossa.)
-ns. sopupelit, joita ei ole edes ollut, saataisiin estyttyä jos Cyclone-Clone ja DT-Nokkapokka pelit olisivat aina kyseisten joukkueiden ensimmäiset pelit.
-Pelien taso paranisi. Pelattaisiin tosin aina niiden samojen joukkueiden kanssa, mutta mun mielestä se olisi vain hyvä asia. Ei juurikaan helppoja pelejä kenellekään. Tämä samalla nostaisi joukkueiden tasoa pikkuhiljaa.
- Tuomaroinnin taso nousisi jonkin verran.
Haitat
- Vähäinen tuomareiden määrä. Kuitenkin aina vähintään 14, luulisi riittävän jos ongelmia ei tule.
- Liigasta joutuisi pudottamaan pois tällä kaudella sijoille 11-15 sijoittuneet joukkueet, eikä ketään voisi nostaa tilalle. Joku on varmasti tyytymätön tähän.
- 1- divisioonan muodostaminen. Voisi ehkä toimia samalla systeemillä kuin liiga tänä vuonna. 15 kpl 7-man joukkueita, 3 tuomaroi muut pelaa kahdessa alkulohkossa. Riittävätkö näin monella joukkueella pelaajat sarjan läpikäymiseen? Jos ei, niin sitten myös 1-divari kymmenellä joukkueella. Tällöin jouduttaisiin varmaan tekemään myös 2-divari 5-man muotoisena.
Kauden lopuksi liigasta putoaisi pois 2 huonoiten sijoittunutta joukkuetta, jotka korvattaisiin kahdella parhaalla divarijoukkueella.
Ymmärrän kyllä, että tätä ideaa ei varmaankaan toteuteta, mutta näin olisi mun mielestä parempi. Jos joku keksii lisää etu- tai haittapuolia tästä systeemistä niin kertokaa.
Juha/DT
Poissa