Et ole kirjautuneena.
Sivut: 1
\"Warpigin mukaan 31 vuotias jenkki kuoli täyttäessään painttimutkan pulloa.\"
Kannattaisikohan taas kerran miettiä että pitäisikö vaatia spbl:n pelaajia käyttämään suomessa hyväksyttyjä co2 pulloja sekä ilmapulloja joissa leimat voimassa.
Hiilarin käyttäjät taitavat olla aika vähissä ja näistäkin osa käyttää hiilaria ilmapullossa (jonka leimat tulisi olla ajantasalla).
Markkinoille tulevat ilmapullot ovat nykyisin tuoreita leimoiltaan ja asiakas saa usein vain muutaman kuukauden vanhan pullon kun pari vuotta sitten useat suomessa myytävät ilmapullot olivat jopa lähes vuoden vanhoja.
Turkka Toivola
Poissa
En automaattisesti käyttäisi tuota Warpigissä olevaa tekstiä perusteluna tuollaiselle säännölle, koska ei vielä tiedetä mikä tuon onnettomuuden oikeasti aiheutti tai missä vika oli. En itse ainakaan ole kuullut/lukenut, että leimojen vanhentumisen takia olisi tapahtunut onnettomuuksia, vaan kyseessä ovat olleet muut seikat (kuten puhdas maalaisjärki tai pikeemmin sen puute).
Pienenä viherpipertäjänä en voi ihan suoraan sulattaa sitä, että pakotettaisiin ostamaan uusi pullo kun vanhasta loppuu leimat, eli toivoisin jonkinlaista uudelleenleimaamisen mahdollisuutta tänne (tiedän, tästä on keskusteltu aikaisemmin) tuon uuden ostamisen vaihtoehdoksi. En toisaalta tiedä millaiset hinnat tuossa uudelleenleimaamisessa olisi, uusi pullo näyttää maksavan tuossa parinsadan euron hujakoilla, mikä sinänsä ei ehkä lajin kokonaiskustannuksissa ole mahdoton summa.
-- Mankka/Wasted
Poissa
Jos haluaa tarkastuttaa pullonsa niin hintaa tulee tuommoiset 100e-120e/kpl. $65 maksaa itse tarkastus ja loput menee toimitukseen (millä ikinä sen tekeekään) ja pankkisiirtoihin (ellei ole luottokorttia). Tietenkin jos leimauttaa enemmän pulloja kerralla niin halpenee postituskulut.
---
Jouni Tervonen / RQ
Poissa
Pulloja saa kyllä leimautettua aika paljonkin edullisemmin (eihän menny markat ja eurot sekaisin?).
Syy onnettumuuteen oli ns booster pumpun jysähdys. Pumppu ei myöskään ollut tehdas tekoinen vaan ns. omavalmiste.
Itse en pane vastaa jos ilmapullojen leimoja aletaan valvomaan.
--EGi
Poissa
Tämä pullojen tarkastamattomuus on isoin syy, miksi en lämpene ajatukselle Liiton kompurasta tai Liiton järjestämästä ilmahuollosta esim. kierroksille.
Onnettomuuden sattuessa vastuukysymykset ovat hankalia, ja en itse silloin halua istua SPBL:ssä, joka olisi ilmatäytöt järjestänyt. Kun vermeet ovat laillisia, homma toimii eri pohjalta.
Tuota pullojen tarkistamista täytyy todellakin miettiä.
Hene
SPBL
Poissa
Tiedoksi:
Vanhaleimainenkaan sisäkuoreton laminaattipullo ei räjähdä.
Oon nähny kuinka palokunta siirtyessään ko. vermeisiin pistää paskaks 50 kpl tollasia pulloja, minkä kuumentamalla ja minkä sitten ajamalla yli. Yksikään ei räjähtänyt silleen että olis ollu vaaraan. Vaarallisia on nää alumiinisisäkuoriset ja laminaattia päältä tai pelkästään alumiiniset / teräksiset ilmapullot. Ne lähtevät yleensä kuin sirpalepommit.
Vaarallisempia meidän fillerit on kuin noi pullot. Jos haluais oikeasti parantaa turvallisuutta ( ilman jeesuksia tai muita allaheja ), kannattais tarkistaa niiden sukelluspullojen leimat jotka ovat kompuran jatkeena. Ne meinaan ovat oikeasti vaarallisia.
- Muuli
Poissa
Varmasti pulloja saa halvemmallakin leimautettua, mutta tuo oli yksi paikka vain jenkeissä. En ole kyllä jaksanut edes selvitellä noita hintoja, mutta mikä onkaan pääkeskus jenkeissä antaa teräs/alu/tms pulloille $35 ja kevlar/tms yhdistelmäpulloille $65 suositus hinnat. Joku joka jaksaa niin ottakoon selvää.
Ja itse olen osittain kyllä noiden pullojen leimojen kannalla. Ennemmin tai myöhemmin ne luultavasti tulevat pakollisiksi muissa liigoissa (muiden maiden sisäisissä liigoissa) niin vois kait tuota olla vähän edellä tässä asiassa.
---
Jouni Tervonen / RQ
Poissa
Onko kukaan kysellyt suomalaisilta pienten painesäiliöiden (sammuttimet, sukelluspullot) testauksia hoitavilta firmoilta miten painttisäiliöiden testaukset onnistuisivat suomen maaperällä?
Ongelmana on ollut se, ettei ko. pulloille ole ollut suomalaisten virastojen hyväksyntää. Pulloja on lisäksi niin jenkki- kuin brittistandardeilla, joille tarvittaisiin erilliset hyväksynnät.
Pullotyyppien suomalaiseen hyväksyttämiseen tarvittaisiin kai (joskus tästä joltakulta kysyin) parit testikappaleet ja jonkin verran rahaa. Jotkin pullovalmistajat voisivat ehkä kiinnostua asiasta ja tulla näissä asioissa vastaan, jos SPBL tai muu suurempi yhteisö tekisi asiasta ehdotuksen. Tää on aika kaukaa haettua, mutta onko tähän tulossa EU:n kautta mitään muutosta?
Poissa
jokin aika sitten kävin kysyy paikalliselta turvatalo firmalta joka myy kaikkee paineilma vehkeitä yms. noita filli kamoja ja semmoista ja tuli puheeksi siinä sivussa sitten noitten pullojen testaaminen ja sanoivat että se on mahdollista, kunhan vain sopiva adapteri löytyy siihen kierteeseen. eli homman pitäisi hoitua, mutta leimojahan he eivät voi uusiksi myöntää?
mutta turvallisuus ainakin selviäisi.
Veli/Herpes
Poissa
on ihan hyvä että näitä asioita pohditaan ja mietitään ja en pistä vastaan jos leimat tulee pakollisiks mutta miten se on aina kun jotain tämmöstä tapahtuu ruvetaan pohtimaan että pitäiskö joku pakollistaa ihan vaan kun jonku omatekonen boosteri pamahti....
onhan se helvetin ikävää tommoset jutut mutta saa myös käyttää maalaisjärkeä!!
-elekee pahastuko!!
Poissa
Maalaisjärjen mukaan mä olisin helvetin paljon paremmalla pohjalla noin vakuutuskorvaustenkin kannalta jos mun olkapääni räjäyttäisi irti hyväksytty eikä hyväksymätön pullo.
Poissa
maalaisjärjen mukaan että kannattaako rakentaa omaa boosteria tai filli stationia tai oikeestaan mitään mitään tommosta ilman että sen käy hyväksyttämässä jossain..
ja muistaakseni toi pullo juttu koluttiin läpi tossa kotvan aikaa sitten!!
Poissa
Nojaa .. kyllä noihin kevlar pulloihin saa suomestakin varsin helposti uudet leimat, kunhan tyyppihyväksyttää pullon paineastia säädösten mukaisesti.. se onnistuu toimittamalla paineastian tarkastavalle osapuolelle rakennekaaviot pullosta, vielä helpompaa on jos pullosta löytyy jokin jenkkiläinen DOT standardin mukainen leima jolloin sillä on jo suomessa tyyppihyväksyntä. (tämä kaikki tieto on hankittu valtion turvakeskukselta .. )
Matti \'mccorn\' Malkamäki
Entinen pb-pelaaja nykyinen rappio-otus
Matti \'mccorn\' Malkamäki
In search of a new home. (sisäsiisti "vanhankoulun pelaaja)
Poissa
Leimautimme Englannissa Powerpulse Products:ssa kuukausi takaperin pulloja. Niiden hinnaksi tuli 45 euroa/pullo sisältäen koeponnistuksen/leimauksen sekä rahdit mennen tullen. Kyseisessä paikassa voi kuka tahansa hoitaa leimat kuntoon, mutta ainoa edellytys on, että kerralla pitää lähettää vähintään 10 pulloa. Mielestäni vitun pieni hinta turvallisuudesta...
Poissa
kauanko koko operaatioon meni?
At my worst
I\\\'m at my best
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Rahteineen päivineen kokonaisuudessaan 4 viikkoa, mutta rahti kumpaankin suuntaan oli halpa maarahti eli lentorahdilla veikkaisin noin 2 viikkoa, mutta hintaa tulee lisää, koska pullot vaativat aika paljon tilaa...
Poissa
Sivut: 1