Et ole kirjautuneena.
niinpä juuri...siinähän se ylläkin lukee...
on siellä millessä vaan niin kuumia ja huippuhyviä tuomareita ja sääntöjä...ja suomessa on kaikki vaan niin huonosti...
ja tuo pelipäivän aikanen sääntöjen muutos...nyt viimesimpänä tulee mieleen käsittääkseni sinunkin hyvin tietämä tapaus jossa sääntöjen mukainen maximi miinuspisteet kronosta muuttuikin parin pelin jälkeen täysin toisenlaiseksi säännöksi jolloin noita miinuksia ei eräällä tiimille sitten annettukkaan.
ja mitä mun mielipiteeseen tulee niin tuossa en semmoista sanonu vaan esitin selkeen kysymyksen että onko ne säännöt sitten niiin paljon paremmat kuin suomessa?
meinaan mitä pelaajat viime kierroksella ja netissä on mulle kertonu mielipiteitään säännöistä niin erittäin monen ihmisen mielestä suomen säännöt on useissa kohdissa erittäin paljon paremmat ja selkeemmät kuin millessä...
elikkä jos joku valasis vaikka niistä 5_eri pelisääntö kohdasta joissa mille on paljon loistavampi ja parempi kuin suomen vastaava kohta niin oisin kiitollinen.
Tarkoittaako tämä, että liigaa pelataan jatkossa 3 manina boxi -limitillä?
No ei sentään...
Yyllä on pointtinsa nykyisyyteen ja joillakin on pointtinsa milleen. Mutta missä on konkretia?
SPBL toimii (tietääkseni) kaikkien joukkueiden eduksi ja säännöt myös muodostuvat näin. Mitä vikaa tässä järjestelmässä on ja kuinka sääntöjä tulisi muuttaa? Siis ihan aikuisten konkreettisesti.
-campo/Raaka Kone-
-campo/Cyclone-
Poissa
Mitkä kohdat on liigan kanalta niin paljon paremmat SM säännöissä?? Ihan kiinostuksesta.
Patrik
Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366
Poissa
Liirum laarumia
Poissa
Säännöt on eriasia kuin se miten niitä noudatetaan joten sillä, että esim kentillä on erilaiset käytännöt ei oo mitään tekemistä itse sääntöjen kanssa.
Mulle on sinänsä ihan sama onko suomessa ja millessä eri säännöt, mutta onhan YY siinäkin pointti, että jos säännöt ovat muutenkin 98% samat niin voisihan olla helpompaa toimia esim niin päin, että noudatetaan millennium sääntöjä pl. SPBL muutokset (eli voisi pitää vain yhtä A4:sta jossa on sääntöpoikkeavuudet).
Mutta kuten sanoin, mulle on ihan sama.
Poissa
locco kirjoitti 10.06.2003 klo 18:15:25:
SM liiga kehittyy hiljalleen mutta sitä voisi edes pikku hiljaa alkaa kehittämään siten että siihen saataisiin ulkomailtakin panostusta/pelaajia/joukkueita/kiinostusta.
Locco: Yritä jaksaa lukea tämä:
Ei, ei Suomenmestaruutta ratkota yhdessä Ugly Ducklingsien kanssa.
Veikkausliigassakaan ei ole HJK-Juventus matseja... tai jääkiekon SM-liigassa ei vieraile New Jersey Devils.
Jos ei kiinnosta suomalaisia ampua, järjestä kansainvälinen turnaus täällä Suomessa. Kun se on mielestäsi niin yksinkertaista että ilmoitetaan \"täällä olis 7-man kenttä pellolla, tervetuloa\".
Kaikki muut järjestelytavat nostavat osallistumismaksut tuonne tuttuun 800-1200e/joukkue/kierros tasoon.
URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"
Poissa
EGi kirjoitti 11.06.2003 klo 01:55:15:
Säännöt on eriasia kuin se miten niitä noudatetaan joten sillä, että esim kentillä on erilaiset käytännöt ei oo mitään tekemistä itse sääntöjen kanssa.
Mulle on sinänsä ihan sama onko suomessa ja millessä eri säännöt, mutta onhan YY siinäkin pointti, että jos säännöt ovat muutenkin 98% samat niin voisihan olla helpompaa toimia esim niin päin, että noudatetaan millennium sääntöjä pl. SPBL muutokset (eli voisi pitää vain yhtä A4:sta jossa on sääntöpoikkeavuudet).
My thoughts exactly!
Poissa
Kuten sanoin niin ei ratkotakkaan, mutta HJK ja Juventus saavat ulkopuolista rahoitusta SÄ tai \"no mä saan\" mutta suurin osa muista ei saa. Eli kaikki tulee omista taskuista. Pointti on varmaan selkeä tähän asti.(Paintti maksaaa rahaa jos et vielä tajunnu) Paintball maksaa rahaa eli ei voida kerää roska narusta ja sanomlehdistä fudis palloa, niinku afrikassa, ja pelaa painttii. Pitää olla $$$. Haluan pelata mutta en makssaa erikseen siitä että on vain suomalaisia.
Jos sä haluat ja muutkin haluavat maksaa oikeesti älyttömiä summia nyt ja loputtomasti tulevaisuuteen SM liigasta cool. Mä en.
Kaupalliseslta kannalta:
With the same resources and effort the potential amount of income could be increased, with an influx of new team from abroad, with out increaasing the marginal cost/team. Thus the potential of aconomies of scale has not been utilized in the Finnish Paintbal League resulting in lower qulity tournaments, wiht higher marginal costs, and a lower level of competition; where 2 teams have dominated the scene for the last 5-6 years. Also the potetial for sponsorship revenue is nonexistant(olematon) with the current model.
Kyse on nytten puitteiden ja ratkaisujen rakentamisesta edes paperilla. Niitä ei ole ja ne pitäis saada. Kun ne on kunnossa niin voisi alkaa promoamaan ulospäin ni saadaan lisää kilpailua ja hintoja alas ehkä 3 tai 5 tai 10 vuoden kuluttua.
JUICE Ymmärrän että sinä itse/Urho et/ette tarvitse lisää kilpailua SMään. Mutta se olisi kuitenkin pitkällä aikavälillä hyvä asia liigan kannalta ja monen lompakon kannalta.
Suomen parhaan joukkueen titteli voidaan ratkoa laittamalla liigan kylkeen vain suomalaisten SM liiga ranking ja sitten voisi olla liiga ranking missä olisi kaikki osallistuvat joukkueet esim Ducklings :-).
Laske vaikka itse, jos saatais 4 uutta joukkuetta liigaan ja 3 divariin. Mitkä olisi lisä kustannukset lähes Eur0. Mutta tulot nousisi ja samlla voisi alkaa olla kannattavaa hankkia se Liiga kompura tai tehdä diili siitä yms puitteista. Mutta ei ku sit siellä on muita ku suomalaisia....
Patrik
Patrik Louko
FXL Commissioner
Poissa
Mutta eihän liiga nyt maksa mitään?
Vell, obviousli tis rais is tuu tifikult for mii tu änderständ...
Jään odottamaan \"SuperLiigaa a´la Locco\" ja siihen asti pelaan tyytyväisenä lähes ilmaiseksi niitä samoja kavereita vastaan kuin viimeiset 10 kautta... on muuten juhlavuosi!
URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"
Poissa
Kuulat ilmat matkat safkat. Te ette varmaan pärjää koska teillä ei ole noita ja niistä aiheutuvia kuluja. Noista vois ainaki ilmat olla hoidettu liigan puolesta mutta tällä hetkellä puuttu kriittinen massa jonka kanssa se kannatais tehdä. Sitten järjestäjät saisi enenmmän rahaa järjestääkseen kierroksen joka tulis ulkomailta meidän kustannukset ei nouse...yms yms.
On kuitenkin vähän ihme ettet tajua tota asiaa pidemmällä aika välillä. Miksi liigaa ei kehitetä jos sillä on potentiaalia kehittyä mistä kaikki hyötyy taloudellisesti, samalla vaivakin vähenee kun paineet yms on hoidettu kollektiivisesti ja on kriittinen massa että se kannattaa.
Sä et varmaan tajua noita ku oot suomi ryyni mutta toivon että jollain on edes niin paljon ymmärrystä asiasta, ja luulen eetten ole kuitenkaan ainut SM liigaa pelaava jonka mielestä siellä olisi tarvetta kehitykseen. Joukkue määrissä yms.
Patrik
Patrik Louko
FXL Commissioner
Poissa
locco kirjoitti 11.06.2003 klo 11:06:47:
Kuten sanoin niin ei ratkotakkaan, mutta HJK ja Juventus saavat ulkopuolista rahoitusta SÄ tai \\\\\\\"no mä saan\\\\\\\" mutta suurin osa muista ei saa.
Patrik
Onko \\\"ulkopuolinen rahoitus\\\" = pappa betalar? Siinä tapaukses mä en ikävä kyllä saa...
-Sami
Team Quality
-Sami
Poissa
locco kirjoitti 11.06.2003 klo 12:20:05:
Sä et varmaan tajua noita ku oot suomi ryyni mutta toivon että jollain on edes niin paljon ymmärrystä asiasta, ja luulen eetten ole kuitenkaan ainut SM liigaa pelaava jonka mielestä siellä olisi tarvetta kehitykseen. Joukkue määrissä yms.
Patrik
Eihän tässä ole vielä vuottakaan kulunut siitä kun Liigan joukkue määrää halutiin supistaa. Toisakseltaa tuntuu tosi uskomattomalta ajatukselta että joku keskieurooppalainen tiimi haluaisi edes vaivautua ajatteleen Suomi Liigan kiertämistä. siellähän pyörii jo Millenium series, joka sijainniltaan on niille huomattavasti mukavampi.
Kyllä pitäisi keksiä melkoinen vetonaula että joukkueet kiinnostuis ja patentoida se kallion sisään ja haastaa oikeuteen kaikki jotka aikoisivat keskieurooppaan moisen "vetonaulan" siirtää (uskoisin että jos jotain uber hienoa(mullistava peli formaatti etc.) täällä keksittäisi, niin ei menisi aikaakaan kun se pyörisi jo muualla kuin täällä) *ehkä epäselvästi kerrottu, mutta eiköhän pointti selviä*
Toisaalta, tuo rahallisen edun hakeminen väistämättä ajais siihen että kohta sitä pyörittäis joku voittoa tavoitteleva organisaatio joka veisi suurimman osan ja sitten sitä kautta pienet tiimit tippuisi vielä helpommin kuvioista (edit: koska tuskin niitä tukijaisia joka pikku kylä tiimille riittäis).
No veikkaanpa että ei menisi aikaakaan kun olisi uusi pelaajilta pelaajille liiga siinä sivussa pystyssä jonka kierroksien hinta olisi huokea ja taas päästäis pelaan pilke silmäkulmassa kun real proot tahkois jotain super sarjaa.
hattua nostan sille joka jakso lukea loppuun
edit: typoja ja vähän selvennystä
Tapsa - Paintti eläkeläinen
Poissa
Kyllä suomisarjassa on vetonaulat vähissä. Vaikka täällä pelattaisiin kankut paljaana ja playboytyttöjen ympäröiminä niin epäilen suuresti että tänne yksikään ulkomainen porukka jaksaisi raahautua suomipainttia pelaamaan. Ja Pati sun kirves menee kiveen myös siinä että Juice on oikeasti ainoa joka on onnistunut houkuttelemaan ulkomailta jengejä suomeen pelaamaan.
Ari/Quality
Ari/Quality
Poissa
locco kirjoitti 11.06.2003 klo 12:20:05:
Miten sä edes jaksat. Sä olet jätkä, joka ei osaa ajatella yhtä päivää eteen- tai taaksepäin ja se oot sinä jolta puuttu se big picture. Sun unelmat on kuin 5-vuotiaan päiväunista ja realistiseen ajatteluun tuskin oot koskaan pystynytkään (pikaesimerkkinä toi joukkuemääräjuttu, muistatsä vittu mitään mitä oot itte ollu jauhamassa tostakin aiheesta?). Mä en vittu jaksa vuodesta toiseen lukea näitä sun paskanjauhamisia joita sä et edes itte kehtais lukea kymmenen vuoden kuluttua. Aidosti tollasta palikkaa en oo aikasemmin nähny ja usko, että aika monta oon nähnyt itteni peilistä mukaanlukien.
Ja kaiken päälle toi on ihan vitun pelleä kirjotella jotain englanninkielisiä quoteja jostain asiasta mitä et edes itte ymmärrä (etkä kirjoittaa). Sun pitää ihan ensimmäisenä tajuta, että paintti on marginaalilaji ja tulee sellasena pysymään vaikka sä kuinka jauhaisit tätä ikipaskaas täällä.
Kunnioittavin terveisin, Vittu
Poissa
Word!
Joo, Samilla on valitettavasti tossa enemmän pointtia kuin sulla yhteensä koko stoorissa Locco. Aina sä jaksat jauhaa noita samoja ideoita, mutta mitään konkreettista ehdotusta et koskaan ko. ideoiden toteuttamisen eteen tee.
Sun ajatus kansainvälistyminen -> ulkomaisia joukkueita -> pienemmät kustannukset -> parempi liiga suomessa on ihan hyvä, mutta MILLÄ VITULLA sä saat tänne poronjänkään jotain jengiä pelaamaan?
Onko Suomen Dumaus kapasitetti sillä tasolla, että voidaan järjestää tasavahvaa kierrosta, pelit meinaan tulevat kovenemaan suomitasosta aika paljon?
Onko toi ilmahuolto sulle selvitysten jälkeen vieläkin epäselvä, vakuutukset ei oo voimassa jos jotain sattuu ja SPBL:llä ei mielellään virallisena täyttäjänä tupea maksumieheksi vahinkotapauksissa. Varsinkin kun oma tapaturmavakuutus on voimassa jo itse täytät pulloa.
Tuleeko joku oikeasti pellolle pelaamaan ja katsomaan lehmiä? Painttia ei suomessa katso edes sun äitis, joten sponsoreiden kannalta lajikiinnostavuus on tasan 0. Varsinkin kun kaikkia kierroksia ei saada järjestettyä edes Leppävaaran tai hakunilan urheilupuistoissa. Jossain Säynävän soutustadionilla kun meidän sotaleikit dumataan homoiluksi, eihän miehet voi pukeutua värikkääseen.
Ja suurin kysymys: Kuka tekee? Itsekkin aina väistät ja lusmuat tämän kysymyksen. Mä sanon nyt suoraan: Mä en tee. Mä käyn duunissa sitä varten että mulla on varaa maksaa Omat harrastukseni ja thats it. Joukkueen eteen teen sen mitä tarvitsee, ja sillä tavalla mun harrastuksen hinta putoaa siedettävälle tasolle. Kiireessä ei ole aikaa kommunismille, eli yhteisen hyvän tekeminen jää väkisinkin vähemmälle, varsinkin kun siitä ei makseta kunnon korvausta.
- Muuli
Poissa
Taas ei voi muuta kuin kiittää niitä henkilöitä jotka on mahdollistanut tämän mahtavan median olemassaolon. Mitä tekisinkään ilman?
Kiitos!
-Sami
Team Quality
-Sami
Poissa
Säätäjä kirjoitti 11.06.2003 klo 13:37:53:
Mitä tekisinkään ilman?
Töitä?
Jukka Levelä/ Rock
Monasti voettajat on hävinneitä, jotka piätti koettoo kerran vielä... (Savoa)
Poissa
Poissa
Poissa
HEHEHEH!!! agimo kaivoi esiin vanhan \"helmen\"
Poissa
Älkää oikeasti kaivelko vanhoja. Joku vielä huomaa että nää ihan tasan samat tappelut tuomaroinnista/overshootingista/paskoista järjestelyistä jne. käytiin täällä myös viime vuoden ekan rundin jälkeen. Ja sitä edellisen ja sitä edellisen... Yhtäläisyydet on oikeastaan ihan jopa huvittavia.
Ari/Quality
Ari/Quality
Poissa
No ***kele, orjan on pakko yrittää.
Nauttikaa mun verorahoista!
Jukka Levelä/ Rock
Monasti voettajat on hävinneitä, jotka piätti koettoo kerran vielä... (Savoa)
Poissa
koko ketju on yks nykäsen bon voyage
Poissa
Joo en tarkoittanut vanhempiani joilta en saa paintballiiin tai muuhunkaan juuri mitään rahallista tukea.
Kuitenkin
Enemmän bändejä---->enemmän rahaa
Millenium säänöt SM liigassa-->yksi pieni askel siihen suuntaan että niitä on enemmän. Nolla vaiva.
Kiitos
(jos olette eri mieltä tosta niin soittakaa. mun pitää lukea suraavat päivät joten en ehdi vihhdyttää itseäni täällä)
Patrik
Patrik Louko
FXL Commissioner
Poissa