Et ole kirjautuneena.
Sivut: 1
Muistaakseni joku oli duunissa tullissa tai omaa hyvät suhteet sinne. Tarvitsisin apua auton vero kysymyksessä.
Tax-free-auto: BMW 325 I -87 , ABS, ohj.teh., met.vihr, ajettu 200 ja ilman minkäänlaisia penkkejä. onko jollain mitään hajua paljon tosta joutuisi maksamaan veroa sadakseen sen rekisteriin ?
Joku suuntaa antava hintakin auttaa jo paljon.
-ei se ole helppoo ku ei oo rahaa-
Poissa
Ei oo hirveesti tietoa autojen tuontiverotuksesta, mutta Tullista saa tietoa kaikenlaisesta verotuksesta liittyen maahantuontiin. Tässä jotain:
b) Vertailulaskelma
Vertailun lähtökohtana on verotettavan auton kanssa samanlaisen jo rekisteröidyn käytetyn auton yleinen markkina-arvo Suomessa. Bensiinikäyttöisten autojen vertailuveron määrä on 29 % markkina-arvosta ja dieselkäyttöisten autojen 30 % markkina-arvosta. Muilla käyttövoimilla toimivien autojen, esim. sähköautojen, vertailuvero lasketaan kuten bensiinikäyttöisten autojen. Lisäksi autoverolle lasketaan 22 %:n arvonlisävero. Yksilöintilomakkeessa ilmoitettujen varusteiden arvoa ei lisätä markkina-arvoon eikä vähennetä siitä, mutta varusteet vaikuttavat siihen, mikä auto katsotaan verotettavan auton kanssa samanlaiseksi autoksi.
Esimerkki: bensiinikäyttöinen auto
Samanlaisen käytetyn auton yleinen markkina-arvo
12 500,00 euroa
Vertailuvero = 29 % x markkina-arvo
3 625,00 euroa
Autoveron alv 22 %
797,50 euroa
Vertailuverot yhteensä
4 422,50 euroa
-Ei se satu-
- Ei se satu -
Poissa
jes kiitos Psycho.
Mä vielä soitin sinne ja sain suht koht tarkat hinnat.
Ainoo mikä tässä nyt vähän ahistaa on että paljon tullin tietokannassa on keskiarvo hinta tollasella autolla. Meinaa 3000e tai 4000e aiheuttaa jo aika suuren hinta eron.
Eli jos joku on tullimies ja voisi vilkasta kahvitauolla mikä hinta on, niin olisin kiitollinen.
(hmm pitäisköhän potkii ovet sisään ja yrittää saada se sisään kolariautona)
Poissa
Joo käy hakemassa jonku autoliikkeen romukasasta rutatut ovet ja nokkapelti. Ruuvaa ne alkuperäisten tilalle ja avot, sulla on kolariauto! (ei varmaan mee läpi:))
-Ei se satu-
- Ei se satu -
Poissa
Soitin sinne ja kysin et paljon alenee hinta ku siinä ei ole penkkejä.
Se jätkä totes \"ai sä oot ruuvannu ne irti ja ne odottaa autotallissa?\" mä sit siinä yritin selittää sille et ihan oikeesti siinä ei ole penkkejä
Poissa
Tää on väärin paikka alkaa amistamaan noita auto juttuja, mutta...
Lähtökohtana vaikuttaa ensin tuotko auton varaosina vai aiotko tuoda sen ajettavana autona (eli aiotko rekisteröidä suomeen) joka samalla selittää ton tullisedän puhelin nihkeilyn.
Henkilökohtaisesti en lähitisi tuomaan saksasta tollasta vanhaa loppuunajettua bemarin paskaraatoa, mutta mikäli haluat lyödä pääsi seinään niin siitä vaan. Mittarilukemat, huoltohistoriat ovat asteen verran vaikeampia selvittää Saksalaisessa autossa kuin Suomalaisessa.
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
totta iippo setä, mutta jos autoista tietää paljon niin sen näkee kyllä aika hyvin että missä kunnossa se on.
Ja ihan ajettavaksi se tulisi.
Poissa
Autoista en nyt juuri tiedä kun olen vain moottoripyörien verotuksen kanssa kiukutellut. Soita Hangon tulliin, ja kysy sieltä sitä vertailuhintaa. se voi olla, ylläri, pienempi kuin stadissa tai muualla. se vähän vaihtelee ainakin prätkien kohdalla tullipiireittäin. jos nyt näin ei käy, niin niillä on ainakin aikaa ottaa selvää noita asioita sulle. parempaa palvelua kuin stadin päässä.
ja sillähän nyt ei ole mitään väliä onko sulla penkit vai ei kiinni siinä autossa. ne kattoo sen rekisteriotteesta että mikä auto se on ja vassokuu, hinta tulee sen mukaan. vaikka sulta puuttus kaikki sisuskalut siitä, se ei muuta verotusarvoa. kun em. teksteistä voit huomata että niitä kiinnostaa vain samanlaisen auton arvo suomessa.
voi olla et ne ei edes halua nähdä koko laitosta. vasta katsastusmies on kiinnostunut siitä että missä penkit. paha leimata suomessa jos ei oo penkkejä.
Nerokasta!
Nerokasta!
Poissa
thx ilukka.
mutta kyl se hemmo siellä langan päässä sano että penkeistä lähtee pari prosenttii.
Poissa
Sivut: 1