Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2004-09-09 13:50:44

retR0
Jäsen
Paikkakunnalta: Hämeenlinna
Rekisteröitynyt: 2004-07-22

Re: Tippmann A5:sen e-grip

Mites on porukalla toiminut tuo? itselläni on rt ja nyt tekis mieli vaihtaa....
Mitkä on max bps? Toimiiko miten flatlinen kanssa?  Ja mites tuo low presure chamber vai mikä nyt onkaan smile  miten auttaa ja toimiiko hiilareilla?  Kiitos jo etukäteen big_smile

-Älä tuu mua vastaan-

Poissa

#2 2004-09-09 16:13:08

HCS-Keq
Jäsen
Paikkakunnalta: Riihimäki/Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2003-08-29
Kotisivu

Low pressure on matalapaine ja air on ilma wink Eli kyse ei ole hiilarisysteemistä vaan matalalla paineella toimivasta ilmasetistä, joka siis kuluttaa vähemmän ilmaa tuon paineen takia verrattuna tavanomaisiin ilmakamoihin.

http://www.tippmann.com/systems/a5compair.asp

E-Grip on helpompi toimisempi säätöjen suhteen kuin RT sillä RT:n toiminta riippuu osittain lämpötilasta ja täten siis hiilarin kaasuuntumisesta. (vaikutat käyttävän hiilaria)

http://www.tippmann.com/systems/egrip.asp

Max syöttö on erään jenkkiportaalin mukaan seuraava:
The full auto mode on the e-grip is adjustable from 4-13 BPS, and the A5 cyclone system is only rated to load 15 BPS.

Tämä on vaikuttanut pitävän paikkansa...

E-grip + flatline paketista ei ole kokemusta mutta toiminnee ihan hyvin kunhan löytää sopivan kuulan flatlineen. esim. RPS mallit tai Zap Tork.

Poissa

#3 2004-09-09 17:30:05

retR0
Jäsen

Kiitos  big_smile  Tuo a5 ei taida oikein ilmalla toimia? se ropeli ei pyöri pelkällä ilmalla....  Teitin ryhmässä oli se pistooli, mistä siihen on hommattu se osa ettei tarvi enään käyttää niitä pieniä kaasupulloja? voi ladata suoraan omasta pullosta sen letkun avulla. Kiitos  lol

-Älä tuu mua vastaan-

Poissa

#4 2004-09-09 17:40:02

HCS-Keq
Jäsen
Kotisivu

A-5 toimii kyllä ilmalla ihan ok. (muistan joskus mystisen tapauksen jolloin ei toiminut mutta tuolloin oli tieto ja taito tasokin vielä heikommissa kantimissa kuin nyt, eli kyllä toimii ihan ok)

Kyseinen matalapainesetti josta kyselit on tällä hetkellä tulossa ainakin 3 pelaajalle teamiimme ja jatkoksi siis ilmakamat matalapainereguilla.

Uskoisin että on ihan kannattava hankinta tähän vuoden aikaan, varsinkin kun kylmät ilmat lähestyy ja hiilari alkaa muuttumaan isoksi pilveksi ammuttaessa... Tota matalapainesettiä ei toki tarvitse hankkia jos haluaa ilmalla pelata. Normaali preset regu 600-800 ulostulolla ajaa myös asian.

Hemmoilla oli tosiaan pistooli matkassa, itse en siihen ole sen lähemmin tutustunut ja olin Törnissä vain tuomarina. Pistooli on peräisin Z-Blitzien pelaajalta joten sen tämänhetkinen omistajakaan ei välttämättä tiedä hankintapaikkaa... vai kuinka on kimi?

Poissa

#5 2004-09-09 18:35:57

Flash
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2004-09-05
Kotisivu

Olin tänään vääntämässä kaverin kanssa jolla oli ilmalla toimiva A5 ja kaikki grippi herkut ym ym ...toimta oli moittetonta , ei tuntunut kuulaa hajoavan eikä muutakaan toimintahäiriöö ilmennyt. Hyvä ja varma . Itselläni myös A5 flatlinellä joten joutuneen hiukka investoimaan lisää jotta saa tuomoiset kamat itsekkin.  :twisted:

tämä ei ole mitään henkilökohtaista

Poissa

#6 2004-09-09 19:02:06

retR0
Jäsen

Roger that! Kiitos paljon big_smile

-Älä tuu mua vastaan-

Poissa

#7 2004-09-10 13:12:24

kimik
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-21
Kotisivu

Moi

Pistooli tosiaan on hankittu Z-Blitzien arsenaalista ainut mitä minä olen lisännyt on normaali ilmapullon fill niple + luovaa asennusta.  wink

Poissa

#8 2004-09-12 11:52:18

retR0
Jäsen

Moi. Sitkun ostan sellaisen pistoolin niin jelppaatko tekeen saman modin minkä olet itse tehnyt?  smile Ei viitsis ostella niitä kalliita pieniä kaasuja  yikes

-Älä tuu mua vastaan-

Poissa

#9 2004-09-12 13:50:24

kimik
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2004-06-21
Kotisivu

Kyllä se käy eihän nää mitään joukkue salaisuuksii ole.
Pidä mielessä että pikku kertakäyttöpullolla ammut 10-12 laukausta
ja tämän hetkisellä virityksellä voi ampuu 6-7 jonka jälkeen jo kannattaa lisätä kaasuu, en ole vielä kokeillut kuinka monta laukausta saa kun täyttää aseen nestemmäisellä hiilarilla.

Poissa

#10 2004-09-12 18:00:44

retR0
Jäsen

Kiitoksia jo etukäteen smile joo, ei se haittaa... ei mene niin paljon rahaa noihin pikkupulloihin wink

-Älä tuu mua vastaan-

Poissa

#11 2004-09-27 19:06:22

spud
Jäsen
Paikkakunnalta: pori
Rekisteröitynyt: 2004-09-27

morjes  olisko jollai ollut toiminnassa toi aavitosen matalapaine sarja? tahtoisvaa tietää millai on toiminu kun kaveriporukka siirtyy hiilareista imaan
ja ostettii just oma kompura niin että onko siitä sarjasta jotain hyötyy vai onko rahan tuhlausta ja jos koku vaan tietää jotain viri juttui nii kertokaa ihmees. kiitoksia näin etukäteen

Poissa

#12 2004-09-28 19:17:43

HCS-Keq
Jäsen
Kotisivu

spud kirjoitti:

morjes  olisko jollai ollut toiminnassa toi aavitosen matalapaine sarja? tahtoisvaa tietää millai on toiminu kun kaveriporukka siirtyy hiilareista imaan
ja ostettii just oma kompura niin että onko siitä sarjasta jotain hyötyy vai onko rahan tuhlausta ja jos koku vaan tietää jotain viri juttui nii kertokaa ihmees. kiitoksia näin etukäteen

Hyvin tuntuu toimivan eikä tunnu pahasti syövän ilmaa. En usko että tossa mitään huonoja puolia tulee esille. Eli ei muuta kun kauppaan.

Metsäteamistamme osti eilen 3 hemmoa kyseisen setin jne. eli ainakin meidän usko tähän tuotteeseen on kova. Tuskin Tippmann myy mitään mikä menisi rikki ilman kovaa seinään hakkaamista? Nää ei kuitenkaan oo niin hifejä että niitä pitäis säädellä joka tauolla. Päivityskin on todella helppo jos on edes jonkun mutkan joskus palotellut.

Toi tän hetkinen mutkakokoonpano on seuraava:
- A-5 E-Grip
- Matalapainesatsi
- CP:n inline regu jossa painemittari 0-800 psi asteikolla (säädetty noin 330 psi)
- Crossfiren 1,5L ilmaleka + Pure Energyn matalapaine preset regu.

Kyseinen setti ainakin toimii ihan ok, ohessa myös kuva.
(toi on vielä mallia "hirvikivääri" kun droppi ja flatline vielä uupuu toistaiseksi smile mutta eiköhän siitä vielä syksyn aikana tule katu-uskottava, niin siis puskapiireissä wink  )

lpkit-a5.jpg
http://www.geocities.com/rikymalti1/lpkit-a5.jpg

Poissa

#13 2004-09-29 09:49:11

spud
Jäsen

mun kans pitäs toi matalapaine laittaa kun noihin ilmoihin siirryttiin mut toi flatline piippu se pikkasen epäilyttää kaverilla on flatti 98 customissa ja kuulat lentää mihin sattuu mut pituutta kyllä tulee mut ei oo sitäkään ilmoilla kokeiltu voi olla et paranee. kaveri tilaa usasta ton aavitosen ak version nii ajattelin ihan piruuttaa tilat ja kokeilla tota coren 21" sniper piippuu  meilläkin vaan metsässä pelaillaa ja täytyy sanoo et toi mun aaviis on kestänyt perkeleen hyvin eikä tosiaan oo tarvinnu mitää säätää

kiitoksia tosta kuvasta millais muuten toi ilma pullon täyttö kukas niitä täyttää?  meillä on toki oma kompura (bauer oceanus) mut ei siitä koskaan tiä et koska nassahtaa olis vaan hyvä varoiks tietää

niin ja jos jotain hyvää päivitys vinkkiii on tohon aavitoseen ni kertokaa

Poissa

#14 2004-09-29 10:37:19

HCS-Keq
Jäsen
Kotisivu

Onko toi 98 jossa on flatti kronotettu esim. 260-290 paikkeille?
Jos lyöt liian kovat lähdöt saattaa kuulan lentorata kärsiä huomattavasti, tulla mutkaa ja jopa lentorata saattaa lyhentyä.
Kokeile tota ensiavuksi jos ei olekin jo tuttu juttu. Myös piipun tulisi olla todella puhdas jotta voidaan vaatia suoria lentoratoja (tässä hintaluokassa). Toinen asia mikä voi mättää on kuulamerkki ja kuulan halkaisija. mm. RPS:n kuulia (menace) olen kuullut kehuttavan yhdessä flat linen kanssa useaan otteeseen.

21" sniper piippuun en itse rahojani laittaisi, 14" jälkeen alkaa olemaan todellista hiuksen halkomista jos yrittää tarkkuutta paremmaksi, todennäköisesti vain kaasunkulutus lisääntyy ja mutkasta tulee todella hankala käyttää. (huom. tämä on vain mun mielipide en väitä että se on oikea)

Ilmapulloa (merkkaimen perässä) en usko että monikaan täyttää (lukuunottamatta painttiliikkeet ja teamit). Tähän on ratkaisuna sukeltajanpullot (n.10L vetoiset) jotka voit käydä täyttämässä esim paikallisella palo-asemalla. Käytät sitten tätä sukelluspulloa täyttöpullona pikkupullollesi. (lisäksi tarvitset tietysti täyttölaitteen "fillin" joka maksaa noin 90 eur)

Mitä A-5:sen päivityksiin tulee niin <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tippmann.com">www.tippmann.com</a><!-- w --> sekä sen alasivut mm. foorumi antaa ideoita.

Poissa

#15 2004-09-29 13:56:35

spud
Jäsen

kiitoksia

Poissa

Keskustelualueen alatunniste