Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2005-01-17 07:45:55

plats am
Jäsen
Paikkakunnalta: Kuopio
Rekisteröitynyt: 2004-10-01
Viestit: 128
Kotisivu

Re: RE BALL- kuulat

Onko kellää koko ko. kuulista? niin vois olla ihan hyvä/kiva harjoitella talvella sisä tiloissa.


-Samuli-
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.takeover.fi">www.takeover.fi</a><!-- w -->

Poissa

#2 2005-01-17 09:37:02

juffeli
Administrator
Paikkakunnalta: Kempele, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-04-27
Viestit: 1,399
Kotisivu

Re: RE BALL- kuulat

Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta viisaammat väittävät, että kipeää käyvät vielä 220fps lähtönopeudella. Lisäksi ainakin halot kuulema jumittavat reballeilla. Varmaan ihan päteviä olisivat poppi/ammuntatreenauksessa.

Ruotsissa ja Norjassa on muutamia "reball-halleja" (kuvia oslon paikasta). Siisteiltä paikoilta ne ainakin kuvissa näyttävät. Kannattaa käydä kyselemässä varmaan heidän boardeiltaan.


Jarkko Tervonen

-> Powerplay | Splatweb | RumaQ <-

Poissa

#3 2005-01-17 12:07:03

voima
Jäsen
Paikkakunnalta: oulunsalo, suomi
Rekisteröitynyt: 2003-04-26
Viestit: 254

Re: RE BALL- kuulat

jes.. kannattaa pitää maski päässä ku ammut nuita palloja. ammut kuulan seinään 300fps niin se tulee takas ainakin 500fps  :shock:  luin jostain että joltain olis murtunut kylkiluu ku oli ottanut hitin  big_smile


make me...bitch!

Poissa

#4 2005-01-17 14:01:40

HCS-Keq
Jäsen
Paikkakunnalta: Riihimäki/Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2003-08-29
Viestit: 335
Kotisivu

Poissa

#5 2005-01-17 14:06:23

Mikko
Jäsen
Paikkakunnalta: san diego
Rekisteröitynyt: 2002-01-12
Viestit: 151
Kotisivu

Re: RE BALL- kuulat

Ainakin reballit, joita minulla on toimivat moitteettomasti. Halon kanssa ei ole ollut ongelmia. Pari viimeistä palloa ovat pompanneet syöttöputkessa, jolloin mutka ei laukea, mutta muuten halon on voinut jakaa kerralla tyhjäksi. Mutkana olen siis käyttänyt DM5:sta.

Mitä tarkkuudesta voin sanoa, niin ainakin erässä palloja joita minulle tuli tarkkuus on yllättävän hyvä. Olen päässyt ampumaan palloja 25 metristä, jolloin tarkkuus oli melko sama kuin normaaleilla kuulilla.

Pallot soveltuvat minun mielestä erittäin hyvin kaikkeen tekniikkaharjoitteluun, maalitaulut yms... ei niillä ole pakko toisia ampua...

Suurin hyötyhän noissa on se, että niillä voi harjoitella monissa eri paikoissa, koska sotkua ei synny. Ja jos harjoittelee aktiivisesti reballeilla, säästää todella paljon rahaa!

Ruotsissa huippujoukkueet käyttävät reballeja aktiivisesti harjoitteluun ja uskon, että tulokset ensivuonna osoittavat, että siitä on ollut hyötyä. Joy Division treenaa reballeilla 3-4 kertaa viikossa ja ainakin Max Lundqvistin mukaan ne toimivat loistavasti.

Joten jos tuntuu, että on himoja treenata paljon niin kannattaa reballeja todellakin kokeilla.


Mikko "Mike-O" Huttunen

Poissa

#6 2005-01-20 11:08:34

Markus
Jäsen
Paikkakunnalta: Kaarina, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-04-07
Viestit: 225

Re: RE BALL- kuulat

taisivat käyttää goteborgissa reballia kumiluoteina...

Poissa

#7 2007-03-22 11:03:54

nallez
Turun Timberlake
Paikkakunnalta: Vantaa
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 675

Re: RE BALL- kuulat

voima kirjoitti:

jes.. kannattaa pitää maski päässä ku ammut nuita palloja. ammut kuulan seinään 300fps niin se tulee takas ainakin 500fps  :shock:  luin jostain että joltain olis murtunut kylkiluu ku oli ottanut hitin  big_smile

ikiliikkuja keksitty?

Vastavoima ei voi olla suurempi kuin sen tuottamiseen käytetty voima.

Poissa

#8 2007-03-22 11:21:07

VeikkoPeikko
Jäsen
Paikkakunnalta: Ylivieska
Rekisteröitynyt: 2004-10-05
Viestit: 194

Re: RE BALL- kuulat

gasflow kirjoitti:

ikiliikkuja keksitty?

Vastavoima ei voi olla suurempi kuin sen tuottamiseen käytetty voima.

Älä aliarvioi sarkasmin voimaa. Se lisää kuulaa yllättäviä liike-energiamääriä. Tosin nillityksen voimalla sekin enegia kumotaan.  lol

Aiheeseen liittyen. Hyvin toimii ja joka viikko treenataan. Loaderia ei kannata laittaa aivan ahtaamalla täyteen tai saattaa jumittaa. Kyllähän se vähän sattuu, mutta ei nyt mitenkään erikoisen paljon.

Poissa

#9 2007-03-22 19:19:18

CosMicK
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2006-11-29
Viestit: 26

Re: RE BALL- kuulat

itse ammun reball-kuulia harjoituksissa, pallot toimivat hyvin, tosin palloja kannattaa pestä säännöllisesti koska niihin tarttuu likaa, joka taas aiheuttaa palloon epäsuotuisan kierteen, joka taas johtaa siihen, että pallo lähtee välillä kattoon, vällilä tulevan hallituksen suuntaan...
boksina minulla toimii halo, joka jumailee sillontällön, mut esim reloader b:llä ei ongelmia ole, kuten myöskään pulsella
ammutaan toisiamme 270 lähdöillä, eikä se satu smile kipu on korvien välissä


REBALL POWER / <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.Reball.fi">www.Reball.fi</a><!-- w -->

commando3 fanclub Member #5

Poissa

Keskustelualueen alatunniste