Et ole kirjautuneena.
Sivut: 1
Kesällä olis suunnitelmissa vähän uudistaa tota mutkaa eli mitä siihen kannattais ostaa, uus piippu on jo hankittu mutta mitä vielä?
Budjetti on varmaan jossain 150-200€:n tietämillä.
Poissa
Kannattaa ostaa ilmapullo, se parantaa aikalailla mutkan toimivuutta ja TPBS:n porukasta moni käyttää ilmaa joten sitä on saatavilla aina.
Ja oma lehmä ei ole ojassa millään tavalla kun kerron että mulla olis myynnissä halpa ja hyvä pullo, coveri ja droppi niin saat pullon mahtumaan mutkaan mukavasti. Pistä yv jos nappaa.
Mikäli jotain muuta havittelet niin suosittelen sähkökahvaa.
NVP, Tre mafia.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.reball.fi">www.reball.fi</a><!-- w -->
Poissa
Mikäli jotain muuta havittelet niin suosittelen sähkökahvaa.
No ei toho 150-200€ budjettiin kannata haaveilla mistään e-boltista, vai onko toho muitakii olemassa ??
Osta joku sähköloaderi ja responsetriggeri. Tosin menee yli ton budjetin vähä. Tai sit osta matalapainesetti
jos omistat jo ilma putelin.
Poissa
Joo taisin muistaa väärin, ei siihen taida sähkökahvaa ollakaan ja e-boltti on suolaisen hintanen.
NVP, Tre mafia.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.reball.fi">www.reball.fi</a><!-- w -->
Poissa
-Rokka- kirjoitti:Mikäli jotain muuta havittelet niin suosittelen sähkökahvaa.
No ei toho 150-200€ budjettiin kannata haaveilla mistään e-boltista, vai onko toho muitakii olemassa ??
Osta joku sähköloaderi ja responsetriggeri. Tosin menee yli ton budjetin vähä. Tai sit osta matalapainesetti
jos omistat jo ilma putelin.
Mitä hyötyä tosta matalapaine setistä oikein on? Itelläni on ilma 98:ssa
Poissa
ku se sun vehkees toimii nyt vissiinkiin jollain 700-800psi llä vissiinkiin (oo iha varma mut jotain tollasta muistelisin) nii se alentaa toiminta paineen 300-500 eli vähentää ilman kulutusta ja ei tarvii olla nii usein täyttämässä pulloo.
kai siit jotain muitakii pikku hyötyjä on mut toi ainakii.
Poissa
kai siit jotain muitakii pikku hyötyjä on mut toi ainakii.
On siinä lisäks se, että rekyyli pienenee kuten myös ääni. Ja rekyylin vähetessä tarkkuus lisääntyy.
NVP, Tre mafia.
Poissa
rekyylistä ei niin väliksi, mutta pienempi paine boltissa hidastaa boltin iskua kuulaan ja näin pallot pysyy ehjempinä.
Poissa
Kyllä se Tippmannin boltti tulee sieltä melkolailla samalla jousivoimalla vaikka kaasut olisi kokonaan kiinni. Tippmannissa edes nopeudensäätö ei vaikuta pääjouseen.
Toki matalampi paine vähän auttaa sitten kun pallo on selvinnyt fyysisestä kolauksesta ja mennyt ehjänä breechistä piippuun...
Poissa
Matalapainesetissä tulee mukana myös kevyempi boltti (ainakin A-5:n setissä). Kevyempi boltti ja pienempi käyttöpaine vähentää kuulan rikkoutumisriskiä. Lisäksi pienemmällä paineella kuula pysyy piipussa pyöreämpänä, joka suorentaa kuulan lentorataa, kun kuula ei hylly (voblaa) piipusta tullessa.
---------------------
Pete/Z-Blitzstreife
Poissa
Siis kevyempi hammer varmaankin?
Jaha, Tippmanin pervot kutsuu hammeria rear boltiksi...
Poissa
Lisäksi pienemmällä paineella kuula pysyy piipussa pyöreämpänä
anteeks mitä vittua?
joko tää oli tieto, tai sit olet selityksen velkaa!
täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...
Poissa
Joo toi pallon pyöreys juttu oli taas jostain netistä luettua, joka tunnetusti on absoluuttinen totuus...
Näin se about meni: kun palloon iskee kovempi paine ja se litistyy piipunsuuntasesti ja vastaavasti laajenee toiseen suuntaan tiivistyen piipun sisäpintaan. Piipusta ulos tullessaan pallo palaa takaisin pyöreämpään muotoon, kun siihen ei enää kohdistu painetta. Pienemmällä paineella tämä muodonvaihtuminen olis pienempää, josta syystä pallot lentäis suorempaan.
En mä kyllä muutakaan syytä ole keksinyt, miksi noi pallot tuntuu lentävän matalapainesetillä suorempaan. Tietysti regua käytettaessä useammalla laukausella paineen vaihtelu on ylipäänsä pienempää.
Joku muuhan vois tänne taas päivittää internetin absoluuttista totuutta, jos tarpeen....
---------------------
Pete/Z-Blitzstreife
Poissa
Eipä kai tohon netistä tarvii totuuksia hakea, fysiikan lait antaa riittävän totuuden eli todistaa ainakin teorian ja mun mielestä myös käytännönkin.
Aika rakentavaa keskustelua... noh kai jokainen oppi jotakin uutta
Poissa
Niin ja mitä itse aiheeseen eli 150-200e päivitys ja jos et jo ilmaa käytä, niin jos saat täytöt onnistumaan niin ehdottomasti 1) ilmaleka 1.1 tai 1.5L käytettynä saat riittävän hyvän reguineen tolla 200e:lla.
Jos toi taas on liian hankalaa niin 2)kotikonstein tuplaliipasin+herkennys 0eur ja 3)sähköboksi 70-120eur, pari casea kuulaa ja PELAAMAAN.
Tuplatrigulla ei tuu ammuttua niin paljon "turhaa" kuin esim. E-Gripillä tai 4) R/T:llä, lisäksi liipaisu ja mutkan käsittely kehittyy. Itselläkin on sähköt mutta huomasin pitkästä aikaa että kertaliipasutyyppinen ratkaisu toi peliin taas sitä vanhaa potkua ja intoa eikä tee yhtään pahaa pelillisestikään, melkein päinvastoin.
Moni ostaa pelikamoja ja päivittelee niitä unissaankin mutta sitten kun aletaan pelaamaan saatika treenaamaan niin ei oo raha ostaa kuulia "tarpeeksi"... aika ristiriitanen juttu... itsekkin tähän on tullut joskus sorruttua...
Poissa
Mä oon tunnetusti ihan vitun kova mutka professori, mut sen mä tiiän, et ainakin mun omistamilla matrixeilla (ollu joka laatua) lentää kuula 2xparemmin (tarkkuudella ja nopeudella) kun mun vanhoilla IR3silla tai LCD enkeleillä sillon muutama vuosi sitten.
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
osta noillakin rahoilla palloja...
Mika Rissanen
KUOPIO KÄÄPIÖARMEIJA - RECBALL RANGERS - KUOPION KISA-VEIKOT
Markku Arvinen FanClub Member #333
[img]http://www.eduskunta.fi/fakta/edustaja/kuvat/786.jpg[/img]
Poissa
Moni ostaa pelikamoja ja päivittelee niitä unissaankin mutta sitten kun aletaan pelaamaan saatika treenaamaan niin ei oo raha ostaa kuulia "tarpeeksi"... aika ristiriitanen juttu... itsekkin tähän on tullut joskus sorruttua...
Mä tiedän yhden pelin, missä tarvii ainoastaan yhden skoden. Ratkasee monet ongelmat.
Poissa
Mut et oo näköjään kokenut sitä omaksi lajiksesi
Poissa
Sivut: 1