Et ole kirjautuneena.
Sivut: 1
Onkos nois yleisemmis hieman kalliimpien maskien linsseis UV-suojausta..???
Kun olin Kesä-törnis ni alko oudosti silmii särkee jossain vaihees ja aamul oli ihan rähmänpeitos..?? Tuskin oli hiekka pöllyäkään kun eihän siel ees pöllynny juurikaan..??
Kertokaa jos joku tietää..??
Mun maski on V-Force Profiler perus linssil...
Poissa
Ensinnäkään jos vähääkään käyttää järkeä niin ei nyt ainakaan millaan tummennetulla linssillä pilaa silmiänsä koska niissä ei ole mitään uv suojaa jne.
Ihon lisäksi myös silmät ovat herkkiä UV-säteilylle. Liiallinen lyhytaikainen altistus aiheuttaa akuutin tulehdustilan, jota kutsutaan lumisokeudeksi. Se on kivulias mutta onneksi parantuva vaiva.
Pitkäaikainen altistus säteilylle aiheuttaa silmän mykiössä hitaasti kehittyviä samentumia, mikä merkitsee, että mahdollinen kaihi alkaa kehittyä entistä nuoremmalla iällä.
Osa UV-säteilystä voi tunkeutua aina silmän pohjaan asti jolloin /verkkokalvon solut alkavat pikkuhiljaa rappeutua.
Silmät voi suojata UV-säteilyltä parhaiten käyttämällä varjostavaa hattua ja aurinkolaseja. Hyvät aurinkolasit paitsi suodattavat tehokkaasti, peittävät myös sivuilta silmään pyrkivän säteilyn.
Kannattaa miettiä 2 kertaa ennenkuin leikkii tummilla linsseillä maskeissa. Kunnon aurinkolasit maskin alle ihan omien silmien vuoksi.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.xball.ru">www.xball.ru</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.paintball.ru">www.paintball.ru</a><!-- w -->
Poissa
Mullahan on siis kirkas linssi maskis ja lippa edellen kiinni...
Vaikka nykymuodin mukaan pitää olla tumma/värillinen/peili linssi ja ei lippaa maskissa...
Itse olen kuitenkin pitäytynyt kirkkaassa linssissä ja lipassa..!
Mut UV-säteily teki siis sen silmäsäryn ja rähmäytymisen..
Ainakin todennäköisesti..??
Herää vaan kysymys että:
Miksi valmistajat eivät ole laittaneet uv suojaa linsseihin..
Uv suoja on lähes kaikissa aurinkolaseissa vaikka ei tummennusta juuri olisikaan..??
Kyllä mä voisin maksaa linssist vaikka 10e enemmän jos siin olis UV-suojaus.. Harvoin noita linssejä tarttee ostaa..??
Poissa
Niinpä... ei oo paljoo valmistajat funtsinu.
pbtWIPE
Poissa
Itse asias tommonen kirkas peruslinssi on ihan vit....n kallis...
Siis jos ajatellaan ihan sigle linssii ilman huurteenestoja (v-forcen yksilinssi) ja ei ees UV-suojaa...
Pakko vissiin mailailla jollee valmistajalle ja kysästä asiaa että mitenkäs..??
Siin ois sitäpaitsi myyntikikka samalla.. "meidän linsseissä on jopa UV-suoja"..??
Poissa
sinänsä kumma, koska kuvien perusteella jenkeissä paistaa useemmin aurinko ku suomessa.
Poissa
Nii ja yleisesti mielummin peinttaajat harrastavat lajiaan aurinkoisella kelillä..!!
Poissa
Mulla menee linssi heti vaihtoon jo pallosta osuman jälkeen jää pyöreä jälki.
Eli noin pari linssiä kuukaudessa. Ei tarvii linssien maksaa yhtään enempää.
Kyllä se pallo tekee pahempaa jälkeä kuin aurinko...
URHO! Suomen Mestarit 2009
KIITOS!
SISSOS Paintball gear
Planet Eclipse
Urho Paintball
Raksystems Anticimex
Poissa
Eipä kukaan ole sanonutkaan että pitäis pelkät sonikat päässä pelata..
Mutta ei olis iso vaiva käsitellä valmistajien noit linssei niin että niis ois UV-suojaus.. 8)
Poissa
Kyllähän tuolla VForcella ainakin on UV suojaus noissa linsseissä, kaipa muutkin on tajunneet laittaa sen.
Katsokaas tuon manuaalin sivu 12. Ainakin mun ymmärryksen mukaan noi suojaa UV säteilyltä
Poissa
Sivut: 1