Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#26 2005-05-16 14:32:29

Markus
Jäsen
Paikkakunnalta: Kaarina, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-04-07
Viestit: 225

Re: Amerikoista

Paskalla tarkoitan tavaraa joka ei toimi, jonka olet itse esim. ameriikan yhdysvalloista tilannut. Suomessa sen itse tuodun mutkan näyttäminen jossain liikkeessä maksaa, toisin kun jos olisit sen täältä ostanut voit saada heti takuusta varaosat ja päästä joskus jopa pelaamaankin sillä mutkalla.  Luuletko että jokainen jenkkipulju maksaa mukisematta suomalaisen Virtasen tilaaman tipmanin edestakaisin lähettelyn, kun Virtasen tilauksen arvokin on se huimat $200? Kun se tuote minkä olet ostanut on ostettua suomalaiselta myyjältä, marssit vain suoraan liikkeeseen ja ilmoitat että olet myynyt tavaraa joka ei toimi ja hän tutkii sen ilman edestakaisin lähettelyä. Sen rahamäärän minkä häviät suomalaiselta liikkeltä ostamalla saat takaisin omassa kotimaassasi olevana takuuna jolle voit omaa äidinkieltäsi puhua ja selvittää asian. Haluatko lähteä oikeusprosessiin ulkomaalaisen yrityksen kanssa, kun kyse on juuri sinun sadan taalan tipmanista? Mikään laki ei velvoita tehtaita tekemään aina 100% toimivia tuotteita, vaan korjaamaan niistä aiheutuneet vahingot ja menetykset. Ei siis olisi eka kerta kun pakastavedetty tuote ei toimi. Eihän se takuu ihan kansainvälisten lakienkaan mukaan lopu kun siirytään mantereelta toiselle, mutta prosessin helppous kärsii. Suomessa asioimisen helppoutta tässä koitan nyt tolkuttaa. Etenkin aloitteleville harrastajille suosittelen suomesta ostamista, koska tietotaitonne ei nyt välttämättä sitä parasta ole vaikka ette ohjekirjoja luekkaan. Käsittääkseni tätäkin threadi joku aloitteleva peinttiguru lukee.

Ja Zelpalle, en ole alan yrittäjä. Tilailen itsekkin ajoittain jotain customiosia netistä - lähinnä sen takia kun en usko että suomalaisia puljuja kiinostaa yhden ihmisen pikkutilpehöörit mitä tilataan pikkuliikkeistä ja joiden saatavuus on aina mitä on. Se että sinä olet aina saanut toimivia tuotteita itse maahantuomalla ei tarkoita sitä, etteikö joku poropeukalo saisi boltitonta tipmania käsiinsä jolle hän ei oikeastaan mitään voi.

Poissa

#27 2005-05-16 17:35:51

Zelpa
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2005-05-16
Viestit: 5

Re: Amerikoista

toi on hyvä periaate mä en osta mitään se on kumminkin paska tai hajalla jo  big_smile

te teette miten teette mutta turha tänne on kommentoida että ulkomailta ei kannata tilata mitään.

kyllä minä ainakin suosin sitä laatukamaa/samaa kamaa kun suomessa mutta 50 rossaa halvemmalla.


-kiitos ja anteeks- en kommentoi enään tähän asiaan mitään.

ps: yani juu tuo hinta on kaikkilla mahdollisilla veroilla kun tullissa kateltiin.

Poissa

#28 2005-05-16 17:58:19

Yani
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2003-12-26
Viestit: 180

Re: Amerikoista

Zelpa kirjoitti:

toi on hyvä periaate mä en osta mitään se on kumminkin paska tai hajalla jo  big_smile

te teette miten teette mutta turha tänne on kommentoida että ulkomailta ei kannata tilata mitään.

kyllä minä ainakin suosin sitä laatukamaa/samaa kamaa kun suomessa mutta 50 rossaa halvemmalla.


-kiitos ja anteeks- en kommentoi enään tähän asiaan mitään.

ps: yani juu tuo hinta on kaikkilla mahdollisilla veroilla kun tullissa kateltiin.

Ok mulli se tais olla noista veroista olla käräyttämässä puolta suomea. big_smile

Mulle on ihan vitun hailee mistä tavarat tulee kunhan tulee.


<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.xball.ru">www.xball.ru</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.paintball.ru">www.paintball.ru</a><!-- w -->

Poissa

#29 2005-05-17 06:38:16

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: Amerikoista

En mä Yoda ketään oo käräyttämässä, koska mä en ole peinttiyrittäjä.  Samalla lailla Mulle tulee sellaista Boardia ja kikutinta ulkomailta mitä ei Suomesta saa. Ja jos hinta on alle Suomen myyntihinnan kun kaikki verot, tullit ja rahdit on maksettu, niin harasoo, Bisnes on bisnesta.

Poissa

#30 2005-05-17 09:45:48

Markus
Jäsen
Paikkakunnalta: Kaarina, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-04-07
Viestit: 225

Re: Amerikoista

zelpalle viel viimisen kerran, aina on se riski et se tuote ei toimi, väärää tavaraa lähetetty tai tavarat vaurioituu kuljetuksessa tms. kunhan varottelen liikaa hehkuttelemasta säästämisellä. suomessa kun aku ankka-lehdessäkin opetetaan säästämään joka pennistä, vaikka imho ei aina todellakaan kannata säästää koska ne säästetyt centit voi kostautua euroina. mainitsin myös että tilailen itsekkin pikkuosia ja säästän peinttiyrittäjän mieltä kun ei tarvitse minun kahta ruuvia tilata jostain pikkupuljusta. kannattaa tosiaan lukea ennen kun tekee johtopäätöksiä mistään ja tietää mitä on tilaamassa. ton sun kommentin "te teette miten teette mutta turha tänne on kommentoida että ulkomailta ei kannata tilata mitään. " voi kääntää myös niin päin, et turha on jenkeistä mitään tilata ku samat rojut saa kyllä suomestakin pienemmällä vaivalla, poislukien ne mun kaks ruuvia big_smile big_smile (ja ei tarvii kommentoida mitään tänne taaskaan).

Poissa

#31 2005-05-17 10:43:48

Cruwaller
RumaQ
Paikkakunnalta: Oulu
Rekisteröitynyt: 2004-12-17
Viestit: 471

Re: Amerikoista

Toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä.

Kyllä sitä niin kauan kikkailee ku tulee se "paska" omalle kohdalle.
Sitten ei enää kitistä ollenkaan ku suomes on niin kallista...

Kaikki on suhteellista ja harrastuksiin menevää rahaa ei saa laskea!!  8)
Paintball on sanana jo kallis oltiin missä tahansa!!
(vrt. mutka halpa ja kuulat kalliita, mutka kallis ja kuulat halpoja)


Petri Honkala / RumaQ Trombies

Powerplay | JT USA | NXe | Severe Paintball

Poissa

#32 2005-05-17 12:55:04

OneEye
Jäsen
Paikkakunnalta: Tammisaari/Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2002-11-27
Viestit: 423

Re: Amerikoista

Zelpa kirjoitti:

mitä tarkoitat paskalla? olen ostellut ympärimaailmaa kaikennäköistä sälää  vuosien varrella eipä ole vielä mitään valittamista ole ollut.
ja olisi ollut niin maahantuojalle vaan kipasemaan smile.

meinaatko että kaikki takuu loppuu kun se tuodaaan suomeen yksityisesti.

Cruwaller kirjoitti:

Kyllä maahantuoja on samanlailla korjausvelvollinen ulkomailta tuodun tavaran suhteen kun suomesta ostetunkin...

MUTTA

Jos se ei sitä ole itse tuonut maahan niin kyllä se korjaus pyyntö menee aina jonon viimmeiseksi... ts. korjataan sitten joskus kun ei ole muuta tekemistä.
Ja on aika turha ruikuttaa niille... Ei ne ala sen kans millekkään ku niille tulee turhia kuluja ja luultavasti siinä vaiheessa kertovat sulle et laita se sinne mistä ostitkin!


Suomalainen maahantuoja/myyjä ei ole korvaus/korjausvelvollinen millään lailla mikäli tuote on tuotu suomeen jotakin muuta kautta. Maahantuoja/myyjä on ainoastaan vastuussa niistä tavaroista mitä itse on myynyt. 

Mikäli maahantuoja/myyjä on tehnyt erillisen sopimuksen valmistajan kanssa muidenkin myyjien tavaroitten korjaamisesta/korvaamisesta niin asia on eri.

Mikäli kyseistä sopimusta ei ole, niin itse maahantuodun tavaran korvaamisesta/korjaamisesta joutuu kääntymään suoraan sinne mistä kyseisen tavaran on ostanut, tai suoraan valmistajalle.

Tämä perustuu kuluttajasuojalakiin sekä kauppalakiin.


Henry "Höyry" Kantola
Playball Generation/Paintballcenter/Paintball Areena
http://www.paintballcenter.fi

Poissa

#33 2005-05-17 13:49:41

Cruwaller
RumaQ
Paikkakunnalta: Oulu
Rekisteröitynyt: 2004-12-17
Viestit: 471

Re: Amerikoista

OneEye kirjoitti:
Zelpa kirjoitti:

mitä tarkoitat paskalla? olen ostellut ympärimaailmaa kaikennäköistä sälää  vuosien varrella eipä ole vielä mitään valittamista ole ollut.
ja olisi ollut niin maahantuojalle vaan kipasemaan smile.

meinaatko että kaikki takuu loppuu kun se tuodaaan suomeen yksityisesti.

Cruwaller kirjoitti:

Kyllä maahantuoja on samanlailla korjausvelvollinen ulkomailta tuodun tavaran suhteen kun suomesta ostetunkin...

MUTTA

Jos se ei sitä ole itse tuonut maahan niin kyllä se korjaus pyyntö menee aina jonon viimmeiseksi... ts. korjataan sitten joskus kun ei ole muuta tekemistä.
Ja on aika turha ruikuttaa niille... Ei ne ala sen kans millekkään ku niille tulee turhia kuluja ja luultavasti siinä vaiheessa kertovat sulle et laita se sinne mistä ostitkin!


Suomalainen maahantuoja/myyjä ei ole korvaus/korjausvelvollinen millään lailla mikäli tuote on tuotu suomeen jotakin muuta kautta. Maahantuoja/myyjä on ainoastaan vastuussa niistä tavaroista mitä itse on myynyt. 

Mikäli maahantuoja/myyjä on tehnyt erillisen sopimuksen valmistajan kanssa muidenkin myyjien tavaroitten korjaamisesta/korvaamisesta niin asia on eri.

Mikäli kyseistä sopimusta ei ole, niin itse maahantuodun tavaran korvaamisesta/korjaamisesta joutuu kääntymään suoraan sinne mistä kyseisen tavaran on ostanut, tai suoraan valmistajalle.

Tämä perustuu kuluttajasuojalakiin sekä kauppalakiin.

Tuota en tiennytkään...
Kiitos selvennyksestä!


Petri Honkala / RumaQ Trombies

Powerplay | JT USA | NXe | Severe Paintball

Poissa

#34 2005-05-17 16:35:38

OneEye
Jäsen
Paikkakunnalta: Tammisaari/Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2002-11-27
Viestit: 423

Re: Amerikoista

Eipä kestä.


Henry "Höyry" Kantola
Playball Generation/Paintballcenter/Paintball Areena
http://www.paintballcenter.fi

Poissa

#35 2005-05-18 05:54:06

Zelpa
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2005-05-16
Viestit: 5

Re: Amerikoista

jätit tuosta tekstistä oleellisemman tekstin pois (en ole varma koskeeko se juuri näitä tussareita).
pääosin elektroniikassa se koskee kaikkia radiot telkkarit tietokoneet jne.
paitsi tietenkin nämä todella halvat merkit mitä myydän esim säästöpörseissä smile eivät kuuluu piiriin vois kuvitella.


ja markukselle viimeisen kerran kanssa : kun kattelen näitä sun viestejä mitä olet lähetellyt kaikkiaan tänne foorumille niin onko sulla mitään positiivistä sanottavaa mistään jätkä ei muuta tee kun valittaa vaan kaikesta. ota pikkasen rennommin elämä, ei kaikki ole aina niin pahaa täällä maailmassa.

ja tottakai se on aina riski ostaa, mutta niin on riski  ajaa autolla mutta se riski vaan pitää ottaa  big_smile

Hyvää KesänJatko Kaikille Tasapuolisesti

Poissa

#36 2005-05-18 06:53:27

Markus
Jäsen
Paikkakunnalta: Kaarina, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-04-07
Viestit: 225

Re: Amerikoista

muistaakseni sun ei pitäny enään kommentoida mihinkään

btw. kai ne lait nyt sentään samalla tavalla jokaista tuotetta / palvelua koskee jonka ostat. Kyse on vaan siitä, että kehtaatko mennä huutamaan honkkariin kun ostat niiden vasaran ja se katkeaa ekalla lyönillä.

Poissa

#37 2005-05-18 22:33:28

OneEye
Jäsen
Paikkakunnalta: Tammisaari/Hyvinkää
Rekisteröitynyt: 2002-11-27
Viestit: 423

Re: Amerikoista

Erikseen sinetöidyt tavarat ovat eri juttu esm. cd-levyt, pelit.... Muuten laki on sama kaikelle. Eri tuotteissa voi sitten olla eri pituinen takuu...

Kehtaamisesta laki ei sano mitään...  lol


Henry "Höyry" Kantola
Playball Generation/Paintballcenter/Paintball Areena
http://www.paintballcenter.fi

Poissa

#38 2005-06-28 09:01:16

EwK
Jäsen
Paikkakunnalta: hollola
Rekisteröitynyt: 2005-06-27
Viestit: 51

Re: Amerikoista

kaikki jauhaa jostain jenkkilästä... onko kellään käyny mielessä saksa????
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.paintball.de">www.paintball.de</a><!-- w --> sivut täysin saksalaiset mutta sähköpostilla kamat tilaukseen ja postiin..

firma on sen verran tarkka että halusi todisteet siitä että olen yli 18wee, skannasin passin ja nyt odottelen muutaman päivän että ne kamat tulee...

hinnat euroissa ei tarvi mitään arvailla paljo hinta on...

en nyt sitä sano että jenkeistä tilaaminen on paskaa.. mutta saksa on yksi vaihtoehto! ruotsista tilaaminen ei taas kannata koska hinnat on sen verran korkeat.


-=Pro Toyz ONLY FOR Pro Boyz=-

Poissa

#39 2005-06-28 10:46:48

Daliz
Jäsen
Paikkakunnalta: Porvoo, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-30
Viestit: 232

Re: Amerikoista

No eipä tuo Saksan putiikki kauhean halvalta vaikuttanut  roll

Ostin nimittäin juuri merkkaimen Suomesta halvemmalla kun mitä tuolla oli, ja ihan listahinnoilla siis.


All work and no play makes Jack a dull boy

Poissa

Keskustelualueen alatunniste