Et ole kirjautuneena.
Sivut: 1
Nyt on metsäliiga kysely netissä...
Käykääpä kaikki vastailemassa niin saadaan kattavat vastaukset..!
Löytyy osoitteesta:
http://www.paintball.fi/kyselyt/metsaliigakysely.html
Ja kiitokset Kainulaisen Kimmolle Koodauksesta...
Poissa
Ja myös tähän viestiin voi kommentoida metsäliigaa vielä jos on jotain...
Poissa
Mielestäni olisi hyvä jos liiga pystytään järjestämään mahdollisimman epävirallisesti. Paras olisi jos ainoa palkinto olisi kunniaa.
Aina kilpailtaessa varmasti jotain erimielisyyttä väkisinkin syntyy, mutta tuomarien määrässä pitäisi olla kohtuus, maksimissaan kaksi kentällä. Paras olisi jos pelit pystyisi vetämään vastustajan sanaan luottaen, ilman tuomareita.
Yksinkertaisuus ja epävirallisuus auttaa pitämään kustannukset alhaisina ja siten myös osallistumismaksut. Mä luulen että monelle kaikki yli 10-20e/hlö on liikaa. Tuohon päälle kun tulee vielä itse pelaamisesta tulevat kustannukset (metsäpelaajilla ei ole pallosponssia eikä välttämättä edes omaa asetta), niin mm opiskelijalle tulee valinta joko ruokaa kuukaudeksi tai yks turnaus.
Poissa
Vaikka seon kiva, että ootte saanu tälläsen kysely lapun niin... Kandeis varmaan muistaa, että seon ihan turha teettää tälläsiä anonyymejä kyselyitä, sllä kuka tahamsa voi ton täyttää.
Esim. Mä voisin ton täyttää ja ehdottaa monen skaban liigaa 10-män konseptilla ja kuitenkin samaan aikaan:
a)meiän tiimin kisakalenteri on niin täynnä, että vapaat viikonloput kuluu joko treensissä tai ihan vaan lomaillessa
b)meillä ei oo 10 äijää, jonka mielenkiinto riittää pelaamaan skuugessa
Mä laittasin sinuna ehdotuksen näkyviin, jonka pystyt toteuttamaan esim:
*5-man
*10min
*tähän sun kentän sijainti ja vähän tietoa maastosta
*tähän monta skabaa haluat järkätä (yksi vois olla sulle kannattavin)
*dumaus
*tasot esim. Liiga ja divari pelaa samalla tasolla ja muut joukkueet omassa sarjassaan.
Ase ja muut limitit voit mun puolesta unohtaa, sillä nykyään näitä sähkövempeleitä on niin paljon jo metsissäkin käytössä, että se saattaa vaan haitata osallistumismielenkiintoa. Mikäli sä kelaat jotain kuulalimittiä niin ei tässä lajissa ennenkään ole ollut kyse tarkkuus ammunnasta (siihen on eri vehkeet) vaan hauskan pidosta. Eikä siellä metsäaikoinakaan Liigassa käsittäkseni mitään kuulalimittejä ollut käytössä. Noita limittejä on lähinnä ollut noviisi ynnämuissa kyläskaboissa.
Saat toivottavasti paljon palauetta tolla kyselyllä ja toivon, että järkkäät tän suunnitelmasi, mutta kuitenkin tää on tiimilaji, jolloin yhden henkilön mielipide ei paljoakaan tietoa anna noissa vastauksissa
edit//pahimmat typot
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Mä taas ymmärsin että tarkoitus on järjestää hyvä entry level paintballissa kilpailemiseen niille jotka ovat vähintään kerran pelaamassa käyneet.
Tottakai mukaan voisi tulla vaikka millainen konkari, mutta suunnitelmat pitäisi olla kohdistettu potentiaalisimmalle porukalle. Törnicup veti hädin tuskin 3 joukkuetta, onko mitään oletusta että metsäliiga vetäisi enempää jos lähtökohtia ei muuteta.
Jos pelimuoto on 5 vs 5, niin boksilimiitti olisi kyllä hyvä. Muutamalla "ammattipelurilla" varmasti olisi hauska iltapäivä pudottaen sarjatulella menemään, mutta mitä mieltä muut pelaajat ovat. Riippuu tottakai pelikentästä ja kuhunkin peliin muodostuneista tilanteista, mutta 200 kuulaa pitäisi riittää viiteen vastustajaan. Kun semmoinen keskiverto metsäpelaaja pelaa 10 vs 10 pelitkin yhdellä loaderilla.
Tai sitten kahteen lohkoon joukkueet joissa toinen täysin ilman rajoituksia. Aseiden erot eivät ole niin merkittäviä kuin vyö täynnä bulkkeja.
Poissa
ippe puhuu asiaa... olen samaa mieltä koska jos kuulaa voi roimia bulkki tolkulla niin sillon jää kyllä moni tulematta kustannukset mahtis alas niin on toivoa KUNINGAS EURO MÄÄRÄÄ TAHDIN
[img]http://www.planeteclipse.com/Folders/gfxxx/Menu/Header.gif[/img]
Poissa
No en nyt haluis hirveesti ottaa kantaa näihin muutamiin viimeiseen viestiin mutta katsotaan mitä toi kysely antaa ja mikä pakko järjestäjien on tehdä siitä huuri sellaista kun kyselyn täyttäneet haluaisi valtaosiltaan..??
Mutta sen verran kuitenkin ärähdän että mun mielestä jotain tolkkua pitää saada koska tosiaan jos joku liiga/1.div porukka lähtee tonne lätkyttämään yhteen peliin 5 bulkkii ja boksi ni siinä ei oikeastaan useillakaan metsä pelaajilla ole jalansijaa... Useimmat tosiaan pelaa isompiakin pelejä pelkällä louderin kuulilla...
Kysymys plankettiin on mahdollisuus vastata ainakin tämän viikon...
mahdollisesti veilä jatketaan..??
Sen jälkeen katson mitä on valtaosa vastannut ja laitan ehdotukseni, mutta pidätän oikeudet itselläni muuttaa joitakin kohtia vaikka olisi 100-0 vastaukset... Katsotaan mihin tämä johtaa..??
Poissa
Ensinnäkin, olisi loisto homma, että joku saisi tällaisen aikaan!
Jos ja kun metsäliigalla halutaan houkutella oikeita metsäpelaajia, niin mielestäni seuraavilla 3 muuttujalla voidaan muodostaa tehokas kokonaisuus:
1. Boxilimiitti (200 ploa).
2. Kentän koko riittävän suuri.
3. Peliaika riittävän pieni.
Boxilimiitti
Tämä on nimenomaan se juttu, jolla tämä uusi liiga voisi toimia. Boxilimiitillä pelattaessa kalustoerot tasoittuvat, eikä tarvitse hankkia kalliita mittalaitteita tai magic-finger-tuomareita, vaan pelkkä krono riittää.
Pelialue
Pelialueen koon tulee olla riittävän suuri. Pieni "konseptikenttä" (esim 70m x 50m), jossa nähdään vastustaja heti eikä koukkaamista voi harrastaa, ei ole hyvä. Sen sijaan alueen pitää olla riittävän suuri (väh. 100m x 200m) ja vaihteleva; eli näkösuojia etenemistä varten (ei siis tarvitse olla rakennettuja esteitä).
Peliaika
Kun peliaika on riittävän pieni, suhteutettuna kentän kokoon (kuitenkin max 10 min), niin boxilimiitilläkin pelattaessa saadaan silti liikettä aikaan. Tässä mielessä nuo kysymyksenne "Haluaisitko pelikentän olevan suhteutettuna pelaajamäärään iso vai pieni?" vaihtoehdot "Nopeatempoinen/pieni kenttä" ja "Hidastempoinen/laaja kenttä" ovat hieman vajavaiset, sillä myös isolla kentällä voidaan liikkua nopeasti tarvittaessa. Tästä esimerkkinä Paintball hoodin 10-man turnaus, jossa edettiin juosten! Tämän vaati iso alue, joka oli skannattava lippua etsiessä nopeasti ja sitten toimittava kontaktin sattuessa oikein. Tällaista on puuttunut nykypeleistä, joissa tiedetään jo kolmiosta lähtiessä, että tuonne yritän ja siellä kykin kunnes pääsen tuohon ja siinäpä se peli sitten onkin.
Ja loppuun vielä toivomus; jos joku metsäliigan järjestää, niin älkää tehkö siihen rajoituksia tyyliin ei liiga/1.div pelaajille, sillä metsä on niin erilainen pelikenttänä; ja myös tuo pallolimiitti tasoittaa voimasuhteita riittävästi.
tj
URHO
Törniweb
Edit: Lisäys vielä lipun paikkaan: Lipun paikka on oltava joukkueen päätettävissä, ei vakiopaikkaa. Tässäkin Paintball Hood näytti esimerkkiä; lipun sai sijoittaa mihin vaan, rajanauhan viereen 5 m päähän siitä. Näin tehtiin myös Törni CUP I:ssä ja tullaan tekemään seuraavissakin Törni CUPeissa. Vakiopaikalla ei saavuteta ison pelialueen tarjoamia hyötyjä.
tj
Poissa
Joo no mä sit ymmärsin tän koko jutun väärin. Mä kelasin, että tää on niiku SM-Liiga metsä turnaus, mutta se ei tässä selkeestikkään ollut pointtina.
ps.Ei siitä pelaamisesta kukaan nauti mikäli vastus on ihan vitullisen heikkoa.
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
Hyvä että hokasit, Iippo, ja tuskinpa nykyisillä liigapelaajilla ja -joukkueilla olisi edes aikaa rinnakkaiseen sarjaan ja tuskin kovin moni supairpelaaja edes haluaa tehdä paluuta metsiin. Ja sitäpaitsi, liikkuva metsäpeli isolla alueella on aivan eri peli kuin kumikenttäpaintti. Kyllä siinä pärjää sellaisetkin kaverit, jotka eivät kumikentällä ole käyneetkään, tai ehkä juuri siitä syystä...
tj
Poissa
Ja loppuun vielä toivomus; jos joku metsäliigan järjestää, niin älkää tehkö siihen rajoituksia tyyliin ei liiga/1.div pelaajille, sillä metsä on niin erilainen pelikenttänä; ja myös tuo pallolimiitti tasoittaa voimasuhteita riittävästi.
Edit: Lisäys vielä lipun paikkaan: Lipun paikka on oltava joukkueen päätettävissä, ei vakiopaikkaa. Tässäkin Paintball Hood näytti esimerkkiä; lipun sai sijoittaa mihin vaan, rajanauhan viereen 5 m päähän siitä. Näin tehtiin myös Törni CUP I:ssä ja tullaan tekemään seuraavissakin Törni CUPeissa. Vakiopaikalla ei saavuteta ison pelialueen tarjoamia hyötyjä.
Itselläni ei ollu ainakaan mielessä sulkea ketään pois peleistä..
Jos jotain rajoituksia pelaajiin tarvii tehdä niin jos pelataan vaikka 5vs5 ni yli puolet ei saa olla liiga/1.div pelaajii tai jotain... ja tämä oli vain pikainen esimerkki..
Ja tuo lippuhomma on käynyt itselläkin mielessä...!
Todennäköisesti jotain tuollaista on luvassa mikäli koko homma toteutuu..
Mutta muistetaan nyt että kysymys planketista tuli nyt tuollainen...
Koittakaa pärjätä sillä.. ja ei puida sitä tässä threadissa vaan puidaan tota turneeta..??
Poissa
Tjukola kirjotti pirun hyvää asiaa meilläkin ois alotteleva porukka jolla ei oo hirveesti rahaa... toinen on ni toi ois hyvä ponnahdus lauta muillekkin alottelijoille siinämielessä että se ois halpaa ja "huippupelaajat" ei ois huippukamoineen niin ylivoimasia... Ja lajin tarkotuksenahan on vissiin että kaikilla on kivaa...
Poissa
Joo.. Päätavoitehan se olis..
Mutta jotain puhetta noista os.maksuista oli..
Tietty kaikki haluis pelata ilmaiseksi mutta voin jo veikkailla että se os.maksu ei pysty mitenkään olemaan alle 10e/henkilö..??
10e on varmastikin se minimi..
Itsekkin joskus valittelin pb:n kalleudesta mutta se on suhteellista...
Jos haluatte ilmaisia harrastuksia niin osaan kyllä suositella muutamia..
Kaikesta kivasta täytyy maksaa..
ja tämä "palopuhe" ei tarkoita sitä että olisin ajatellut 50e/henk. hintaa vaan tottakai niin ales os.maksu kuin suinkin mahdollista..
Poissa
Ja tosiaan..
Mun tavoite oli myös kun pyrin nyt tätä tässä saada kasaan että......
Uudet lajista kuulleet innostuisivat tästä kuulleessaan tai nähdessään turneen.
ja että vanhatkin ja vasta aloittaneet voisivat pitää hauskaa..
sellaistakin ajattelin että lehdistöä sais paikalle mikäli tämä homma tästä läjäytyy turnaukseksi.. Saisi vähä tällekkin seudulle enemmän kiinnostuneita..
ja tässä pientä suolaa varmasti monelle..
Olen ajatellut jos turnauksen saisi värkättyä Kouvola-Anjalankoski akselille..
Poissa
-Hinta 45e/hlö, sis. aseen, maskin, ilmahuollon ja 500 kuulaa
-Lisäkuulat 60e/ltk (2000), kuulana DraXxus Blaze.
-Turnaukseen saa osallistua omilla aseilla! Rajoituksena; Ei sähkömutkilla,
koska turnaus on suunnattu aloitteleville porukoille.
No tossa on tollanen turnaus XON-puistossa...
Hintaa on ja rajoituksia aseissa..!
Mitenkään en moiti turnausta tai pitäjiä...
Kehotan vain miettimään mitä tässä on puiti läpi...
Tuo on ALOITTELIJOILLE suunnattu ja on tuollakin vähä hintaa..??
Mutta katsotaan mihin me sitten pystytään kun sen aika on..??
Poissa
Kannattaa varmaan myöskin miettiä, että otttaisko joitain firmoja mukaan järjestämään tapahtumaa. Tietenkin kuitenkin niin, että hintaa ei tulisi lisää. Mutta sitä kautta voisivat hoitaa sitten kuljetuksia, varusteita, huoltoa yms.
Voisi tehdä myös kyselyn (tai lisätä kyselyyn), kuinka monta tiimiä olisi tulossa ja mistä! Tuohan ei tietenkään kerro sitä kuinka monta tiimiä sinne todellisuudessa tulisi, mutta se selventäisi hieman, minne päin kannattaisi järjestää turnee, jotta saadaan mahd. paljon porukkaa.
d
Poissa
No kysymys plankettia ei enää muokata..
Kysellään sitten vaikka erikseen tiimit..
Kun saadaan ensin konseptia minkälaiset pelit on tulossa, vaikuttaa varmaan osaltaan suuresti minkälaisia tiimejä olisi tulossa..
Firmoja aiotaan houkutella mukaan..
Itse voin olla organisaattorina ja järkkärinä jos itse pelit tapahtuva kouvola-kuusankoski-valkeala-anjlankoski-kotka alueella...
Muutoin voin osallistua vain vähäisesti... tai jos riittävän kaukana niin tulen ainoastaan innolla pelaamaan..
Mutta kyllä tämä tästä...
kysely on ilmeisesti netissä 18:sta päivään asti...?
Poissa
tosta että sähkömutkat ei ois sallittua ni se saattaa vähentää osallistumista koska alottelijoillakin rupee olemaan nykyään sähkömutkia...
eikä virrattomia merkkaimia saa ees paljoo halvemmalla...
Sitte semmonen juttu että mä oisin valmis tekemään jonkun näköstä työtä tollasen liigan eteen porvoo-kouvola-kotka akselilla (nyt ku tää intti loppuu...) TJ 1
Poissa
eikai sitä rajoiteta sitä osallistumista oli virtaa tai ei.. eri sarjoihin tietty mahdollista...
mutta älkää heittäkö pyyhettä nurkkaan vielä kun mitään päätöksiä ei ole tehty..
Poissa
Mäkin jos kovasti vielä innostun niin voisin vaikka tänne pohjoisemmaksi järjestää jonkun osakilpailun. Kuopion lähettyville siis
Kohta kyllä lähden Ukrainaan ja tulen vasta kk päästä...
Mut katsellaan...
Poissa
Muistakaa osallistua kyselyyn...
Poissa
Sivut: 1