Et ole kirjautuneena.
Sivut: 1
Eräs kaverini kyseli minulta peintistä yleensäkin lajina ja välineistä.Hänen mielikuva lajista oli se normi eli jumalattoman kallista sota leikkiä ja että normi ihmisellä ei moiseen ole varaa,noh miten tuon nyt ottaa...
Muistan kun itse aloitin peintti touhut joskus vuosia sitten jollakin ikivanhalla pumppumerkkaimella jonka sain naapurin ryssältä muistaakseni 200 MARKALLA mukaan tuli kaikki muu tarpeisto eli maskit ym.Pelikavereita löytyi ja laji kiinnosti.Parin vuoden päästä huomasin (tai no,vaimo)että mulla on vehkeissä kiinni karkealla arviolla n.4500 EUROA ja lisää sijoitettiin koko ajan...
Noh sitten muutto simoon ja pelit loppui siihen,vehkeet makas kaapissa jonkin aikaa kunnes sitten myin ne pilkka hintaan pois.Nyt kun taas olen aloittelemassa lajia uudelleen ja keräämässä hyvää porukkaa kasaan nin törmään tähän vanhaan tuttuun ongelmaan,kiinnostusta olisi mutta...se raha.Perus paketti n:350e,ei tavan duunarilla jolla on jo perhettä ole tommoseen varaa."Liikkeet ei myy osamaksulla ja niistä käytetyistä kun ei tiedä ja halppis paketteja ei kannata kuulemma ostaa" oli erään kaverini kommentti kun kysyin omien vehkeiden ostosta.
Olen nyt tälläkin foorumilla nähnyt näitä aktiiviharrastajien kommentteja näistä ns.halppis vehkeistä"älä osta halpaa,pistä tonni kiinni vehkeisiin ni hyvä tulee" kuka aloittelija pistää tuommosia summia kiinni lajiin jonka kiinnostavuuden kestosta ei vielä ole tietoa,ei kukaan.Eli edelleen juostaan samalla porukalla pitkin kenttiä ja metsiä,uusia harrastajia ei juuri tule...
Eikö olisi kaikkien edun mukaista saada lajille uusia harrastajia,niin lajille kuin lajin parissa työskenteleville yrittäjille,että uusia naamoja saataisiin mukaan peleihin,Sillä kun se peinttikärpänen puree niin se on menoa sitten,kuten varmaan aktiivit tietää
Itse olen jälleen hankkimassa vermeitä ja ostan joko käytetyn tai jonkun halvemman paketin näin alkuun,siitä on sitten jälleen hyvä lähteä ettepäin.
Eli käytetyt ja aloittelijoiden halppispaketit kunniaan.j
H.O.W We let the fools do the running!!
Poissa
Poissa
Monesti täällä kyllä neuvotaan että käydä ensin pari kertaa vuokrapaketilla kokeilemassa tai lainaamalla vermeet joltakin. Jos sit tosiaankin laji purasee ja kovaa niin monesti kannattaa ostaa vähän parempi paketti heti kun että ensin joku halpis ja sit vähän parempi jne... se se vasta kalliiksi tulee.
Henry "Höyry" Kantola
Playball Generation/Paintballcenter/Paintball Areena
http://www.paintballcenter.fi
Poissa
Jos pidempään pelanneelta kysytään "mikä on hyvä mutka", on vastaus melko selvä. Kalliimmalla saa paremman, niin se vaan on, eikä vanhempi pelaaja oikein osaa suositella muuta kuin itse käyttämäänsä.
Jos haluat hyvän hinta-laatu suhteen omaavan aseen (kuten Ion), älä missään tapauksessa testaa kaverin kalliimpaa DM:ää tai vastaavaa. Alkaa vituttamaan.
Itse olen lajin pariin tuleville suositellut Ion-pakettia. Viimeisin tuttu piti Ioniaan käytössä ehkä kuukauden ja vaihtaa nyt johonkin Dyen mutkaan. Ne vaan on niin paljon mukavampia käyttää. Vaihto on helppoa, jos on tajunnut ostaa heti alussa kunnon ilmapullon ja boksin. Ionitkin vaihtavat omistajaa suhteellisen helposti, joten sen testaaminen ei ole rahallinen riski.
Toinen käyttämäni tapa on käskeä ostaa "mikä mutka vaan" ja usuttaa pelaaja pelaamaan puskapeinttiä muutamaksi vuodeksi. Puskasta porukka siirtyy joko turnauspeinttiin tai lopettaa.
Hene
Poissa
Itse asiassa Paintti ei välttämättä ole ihan sika kallista niinkuin edellisistäkin viesteistä on saanut lukea. Saatavilla on paljen erilaisia ihan kohtuullisia keskihintaisia aseita kuten ION, Wrath, Tippmann Pro E..
Hyvä esimerkki oli Höyryn hallissa järjestetty 3-man turnaus, jossa todelliset old school pelaajat pelasivat Tippmaneillä, ja saivat jopa tiputuksia..
Joissain tapauksissa uusi keskihintainen ase on paljon parempi vaihtoehto kuin pari vuotta käytetty sika säkissä ostettu huippupyssy.
Paintti aseita voi nykypäivänä verrata oikein hyvin autokauppaan pikkuisen kärjistäen:
perus spyder = fiat
Ion = nissan
DM = mersu
Fiatkin kulkee ihan hyvin! Toisaalta jos pitää valita upouuden Nissanin ja loppuunajetun mersun välillä niin vainta ei välttämättä ole ihan selkeä.
Suomessa 1-2 vuotta käytetyt kisamutkat ovat todella edullisia verrattuna kaytettyjen hintoihin esim. Englanissa tai Saksassa. Toisaalta käytetty on aina käytetty.
Sen sijaan 4-6 vuotta vanhat kisapyssyt ovat osa aivan loppuun ammuttuja ja omasta mielestäni jopa ylihintaisia. Varaosien saatavuus voi olla myös huono.
Tuure
Poissa
Itse suosittelisin käytettyä keski/korkean hintatason mutkaa aloittavalle, juuri sen takia että hinnat suomessa ovat hyvät käytetyn ostajalle. Tosin vain siinä tapauksessa että pääsee itse testaamaan mutkan hyvin ja mukana on joku kokeneempi joka tietää asioista.
# High Blue Stairs #
Poissa
Paintti aseita voi nykypäivänä verrata oikein hyvin autokauppaan pikkuisen kärjistäen:
perus spyder = fiat
Ion = nissan
DM = mersu
Onkos Tippmann sit Skoda?
SL68 = 120L
98C = Felicia
A5 = Octavia
8)
Poissa
Jos pidempään pelanneelta kysytään "mikä on hyvä mutka", on vastaus melko selvä. Kalliimmalla saa paremman, niin se vaan on, eikä vanhempi pelaaja oikein osaa suositella muuta kuin itse käyttämäänsä.
Jos haluat hyvän hinta-laatu suhteen omaavan aseen (kuten Ion), älä missään tapauksessa testaa kaverin kalliimpaa DM:ää tai vastaavaa. Alkaa vituttamaan.
Hene
Näinhän se menee. Mutta kun olet jonkin aikaa pelaillut,kynnys ostaa kalliimpaa ja parempaa on matalampi kuin heti aloittaessa.Itse ostin n.Viikko sitten victor II paketin 100e (käytetty) ja tänään myin sen kaverilleni 80e ja näin meitä on jo ensikesän mättöihin 3 kasassa :shock: . Sitten muutama tyyppi lisää ja pari kesää juoksutan niitä mettässä ja voila! meillä on uusi tiimi II divariin... ja minä eläkeläisenä rullatuolissa
Näin se homma etenee....
H.O.W We let the fools do the running!!
Poissa
En tiedä noista uusien pelaajien metsässä juoksuttamisesta.. Minä itse ainakin diggasin heti kisapeintistä subilla. Koitin yhden kerran vuokrata kamat ja pelaa metsässä.. oli iha jees. Sitte ostin heti kamat ku oli rahaaki kesätöistä, koska olin varma että tuun harrastaan tätä. Sit sen jälkeen vain subikentillä oon pelaillu ja tähän mennessä vain 2 kertaa metsässä. Se metsäpeintti on mun mielestä ihan hirveetä vaikka oiski kuinka og:ta.
Ja sitä varmaan monet "pistä tonni nii saat hyvän" tarkottaa, että jos ostat jonku halppishalppis setin ja sit sua lähtee inspaa niin ko. setti oli turha investointi ja häviät enemmän rahaa kuin olisit heti ostanu ok paketin.
Toisaalta aseiden ja muiden varusteiden hinta on tässä vuosien mittaan ja lajin suosion kasvaessa koko ajan laskenut ja lähivuosina varsinkin kun smartparts pisti 300€ mutkia markkinoille. Erittäin hyvä veto mielestäni, varmasti tullaan näkemään lisää näitä high-end, low-cost mutkia
Varusteiden tullessa yhä halvemmaksi peintistä tulee paljon parempaa, koska pelejä ei ainakaan ratkaista sillä, että kenellä on eniten massii.
Mut ei ne pelkät varusteet sitä pelaajaa tee, mutta onhan se selvää ettei millään tippurimiehellä rämppikisoissa paljoa breikistä tiputeta. Itselläni on ioni ja olen kyllä ihan tyytyväinen, varsinkin ku vähä ionia pimppaa niiin se on ihan ookoo. Se siinä onkin, ettei heti tartte ostaa kokonaan uutta mutkaa kun ioniin löytyy vaikka mitä virityksiä.
Nyt hiukoilis joku boardi, esim sp:n uusin Blackheart
http://www.smartparts.com/Store/default.aspx?Prod={EC24919F-AFA2-44A8-9BF1-2CB347A929F7}
pbtWIPE
Poissa
En tiedä noista uusien pelaajien metsässä juoksuttamisesta.. Minä itse ainakin diggasin heti kisapeintistä subilla. Koitin yhden kerran vuokrata kamat ja pelaa metsässä.. oli iha jees. Sitte ostin heti kamat ku oli rahaaki kesätöistä, koska olin varma että tuun harrastaan tätä. Sit sen jälkeen vain subikentillä oon pelaillu ja tähän mennessä vain 2 kertaa metsässä. Se metsäpeintti on mun mielestä ihan hirveetä vaikka oiski kuinka og:ta.
Ja sitä varmaan monet "pistä tonni nii saat hyvän" tarkottaa, että jos ostat jonku halppishalppis setin ja sit sua lähtee inspaa niin ko. setti oli turha investointi ja häviät enemmän rahaa kuin olisit heti ostanu ok paketin.
Toisaalta aseiden ja muiden varusteiden hinta on tässä vuosien mittaan ja lajin suosion kasvaessa koko ajan laskenut ja lähivuosina varsinkin kun smartparts pisti 300€ mutkia markkinoille. Erittäin hyvä veto mielestäni, varmasti tullaan näkemään lisää näitä high-end, low-cost mutkia
Varusteiden tullessa yhä halvemmaksi peintistä tulee paljon parempaa, koska pelejä ei ainakaan ratkaista sillä, että kenellä on eniten massii.Mut ei ne pelkät varusteet sitä pelaajaa tee, mutta onhan se selvää ettei millään tippurimiehellä rämppikisoissa paljoa breikistä tiputeta. Itselläni on ioni ja olen kyllä ihan tyytyväinen, varsinkin ku vähä ionia pimppaa niiin se on ihan ookoo. Se siinä onkin, ettei heti tartte ostaa kokonaan uutta mutkaa kun ioniin löytyy vaikka mitä virityksiä.
Nyt hiukoilis joku boardi, esim sp:n uusin Blackheart
http://www.smartparts.com/Store/default.aspx?Prod={EC24919F-AFA2-44A8-9BF1-2CB347A929F7}
Vaikka sua ei metsäpelit kiinnosta niin mielestäni on väärin ajatella ettei se ketään kiinnostaisi/ ei ketään saisi metsäkentälle viedä.
Yleisin virhe on viedä jannu subikentälle jossa vähemmän proot jakaa kaiken liikkuvan ihan paskaksi ja hyvillä mielin lähtee voittajana kotiin. Aloitteliaa ei välttämättä kiinnosta kokeilla toista kertaa ottaa enemmän hittejä kuin itse ampuu päivän aikana palloa sillä vuokra tippmannilla joka toimii joskus ja jouluna...
Tulevana kesänä varmasti 90% suomen turnauksissa pelaavista on aloittanut metsässä ja vähintään kerran vuodessa palaa sinne! ( suur-törni vaikka esimierkkinä)
Uskon että 1000e mutka varmasti toimii paremmin kuin 300e mutka, vaikka tulinopeus olisikin samaa luokkaa. Tonnin mutkassa kuitenkin on panostettu enemmän suunnitteluun ja toimivuuteen. Kyllä ionista huomaa että on halvalla tehty. Itselläni alkaa nyt vasta olla luottamusta ioniin kun on vajaan vuoden sen kanssa leikkinyt ja oppinut tavoilla sekä saanut mutkasta omanlaisensa.
Mutta kuten Hypen itsekkin totesi, pelikamat ei tee pelaajaa ja kyllä muakin vituttais tippua breikistä jos tiputtajana on jannu joka pelaa tippmannilla.
Määrä ei aina korvaa laatua
Poissa
Itse ostin pelipaketin uutena 142e
Noin 300 kuulaa oon ampunu ja hyvältä tuntuu tämä Icon-X. No kohta joku käskee laittaa sen verkon painoks kesällä mut ihan sama... kuula ainakin lähtee ehjänä ja lentää sinne minne pitääki... Pullo tosin ei oo ku 9oz mut on sillä noi 300 ammuttu eikä vielä ainakaan oo tyhjä...
On aika pelata ja aika lopettaa ja myydä kamat...
Poissa
Vjesku puhuu asiaa. Itse muutaman kavereitten kanssa ruvettiin funtsimaan tätä painttausta kun mettääkin on mielin määrin. ja sit alko merkkaimien hankinta. itte mietin eka aika kalliita ja laadukkaita paketteja, mutta sitten ostin vaan viewloader tritonin koska ajattelin että jos tämä touhu ei nyt oikein iske niin eihän sitä kalleinta kannata ostaa Mutta jos tämä alkaa kiinnostaa niin sitten kesällä voi ostaa jonkun kalliimman ja laadukkaamman merkkaimen. kaverit osti iconit ja kaikki merkkaimet on ollu ihan toimivia ja hyviä näin aluksi. oltiin tossa hiihtolomalla heppujen kanssa ekaa kertaa painttaamassa näillä leluillla ja ihan siistiihän se oli ja kyllä nyt tuntuu, että tästä harrastus tulisi missäs muuten Vjesku asustat?
Poissa
mitä tämmönen tippman toimii joskus ja jouluna-juttu on oikein? ittelläni on yks suomen ensimmäisiä tippmaneja (98c) ja toimii mettäs ku ajatus! voisin sanoa että yksi varmimmin toimivista pyssyistä. ei sil kyl supil pärjää mut ei se mikään huono ase ole!!!
ps. tiputin breikistä kerran 2 tippmanilla 8) (tuuria mutta kuitenkin...)
Poissa
Tu opettaan breikkiammuntaa tipillä mulle Adventuures Areenalla. Tarjoon ilmaseksi pelit sulle siel. Ota mukaan oma klassikko tipisi niin ihaillaan sitä.
Poissa
Äläs sleikka jokaiselle uusiolle avaudu, tai kaivan ne threadit esiin, joissa sua ja kavereita neuvottiin ihan samoissa asiassa pari vuotta sitten
Poissa
Tu opettaan breikkiammuntaa tipillä mulle Adventuures Areenalla. Tarjoon ilmaseksi pelit sulle siel. Ota mukaan oma klassikko tipisi niin ihaillaan sitä.
enkös kirjoittanut että "tuuria, mutta kuitenkin" älä huoli, kyl sä oot tosi pro! *kumartaa*
Poissa
no oon ihan nyyppä itsekkin. Hyvät vaput ja älähän hermostu
Poissa
Sivut: 1