Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2008-02-25 23:52:13

DuckIt
Jäsen
Paikkakunnalta: Lammi
Rekisteröitynyt: 2007-05-23
Viestit: 7

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Sina ystavallinen ihminen joka soitit jollekkin paattavalle DYE:n henkilolle, valittaaksesi siita etta taalla joku kusipaa myy halvalla merkkaimia meksikosta, olisit mielummin voinut minulle siita sanoa suoraan etta hairitsen bisneksiasi. Oli suhteellisen noloa minulle, seka paikalliselle dye kauppiaalle, kun san diegosta oltiin soitettu hanelle, etta suomessa kaupataan hanen mutkiaan alihintaan.
Ja en tieda kuinka tarkoituksella oltiin sanottu niin etta san diegossa dyen pomot oli ymmartanyt etta niita Dyen merkkaimia myydaan oikein paljon eika yhta tai kahta. Kasittaakseni tuo yksi ainoa mutka mika repussani on, ei oikeuta ketaan sanomaan, etta mulla on avoin nettikauppa, mista saa mutkia puoleen hintaan suomen hinnoista.
Oletan etta tama kyseinen soittanut henkilo oli myos lukenut ilmoitukseni, tietaa etta en rahaa yrittanyt silla tehda vaan, vahan kuin kiittaa tata meksikaania kaikesta avusta ja muusta mita taalla olen hanelta saanut, ostamalla muutaman mutkan silta kun ei han rahaa suostunut palveluistaan koskaan ottamaan.
En todellakaan yrittanyt suomen paintball markkinoita silla horjuttaa, ja tajusinkin vasta tanaan etta eihan siita kauppiaat varmasti riemastu kun semmoisia viesteja taalla nakee, mutta olisi voinut pyytaa mua vain sen ilmoituksen poistamaan. Jos yhtaan lohduttaa niin en tuo taalta muita mutkia kun itselleni tuon yhden, jonkin ostin vain etta voin pelata taalla.

Ainakin sai paikalliset konkreettisen todistuksen siita, mita tarkoitin kun sanoin etta meksikaanit ovat paljon vapaamielisempia ja avoimempia (seka vahemman alttiita valittamaan) kuin me suomalaiset.

Poissa

#2 2008-02-26 01:39:53

temeimmu
Jäsen
Paikkakunnalta: Ankkalinna
Rekisteröitynyt: 2003-08-27
Viestit: 377
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

LOL

Poissa

#3 2008-02-26 03:13:38

karu_pappa
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2005-08-24
Viestit: 528

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Suomi on kateelllisten maa.... lol


<!-- w --><a class="postlink" href="http://WWW.KPX.GALLERIA.FI">WWW.KPX.GALLERIA.FI</a><!-- w -->

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y82/EvilCheesypoof/pbacesig.gif[/img]

Poissa

#4 2008-02-26 06:44:42

Mikke
Jäsen
Paikkakunnalta: Kitinoja
Rekisteröitynyt: 2001-10-17
Viestit: 794
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Ei täältä välttämättä kukaan ole DYE:lle soitellut. Valmistajathan haluavat että heidän tuotteensa noudattavat jonkinlaista yhtenäistä hinnoittelua kautta maailman ja myös seuraavat että näin suurinpiirtein tapahtuu. Jollet tiennyt, niin DYE:llä on aika paljonkin töissä ihmisiä jotka taitavat suomea joten on täysin mahdollista että he ovat huomanneet asian aivan itsekkin.

Poissa

#5 2008-02-26 11:10:10

javazaki
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 535

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Lähetetty: Pe Hel 08, 2008 2:19 am Viestin aihe: uusi dm8/dm7 special edition 
Eli uusia Dm8 puna/mustia tai dm7 special editioneja (desert skull, agryle, icon, oil(loytyy kuvagooglesta)) meksikosta olisi tarjolla. oon tekemassa isoa tilausta taalta yhden kauppiaan kautta maahantuojalta ja hinnat ei oo pahoja.

Dm8 n.870e
Dm7 n.650e

myos muita mutkia. esim. mini 260e.
+pullocovereita, hanskoja, t-paitoja, proton pukuja07, dyen paitoja07, dyen kenkia ehka viela loytyy, bulkkivoita, empiren boxeja+bluetootheja,

tai vaikka subair kenttia.

rahtimaksua otan jonkin verran tuotteista kun sekaan ei ole halpaa mulle.

mulla on pari mutkaa taalta ja toimii hyvin. ja ei ne kai viela osaa piraatteja dyesta tehda.

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sykaryos.com">www.sykaryos.com</a><!-- w --> 

Duckit
Tossa on toi sun alku peränen posti.
Lue se ja mieti kuinka moneen kertaan saat puhuttua itsesi pussiin
Tämän threadin ekassa postauksessa.
Tällä hetkellä useampi suomalainen työskentelee dyellä.
Heistä osa jopa tänne kirjoittelee.

Ei muutakuin aurinkoista kesää kaikille


Teen mitä teen jos teen

Trivogan poskisolisti

Poissa

#6 2008-02-27 19:28:41

DuckIt
Jäsen
Paikkakunnalta: Lammi
Rekisteröitynyt: 2007-05-23
Viestit: 7

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

"En mina talla edes yrita rahaa tehda, enka ryhdy maahantuojaksi, vaan ajattelin tuoda pari mutkaa tuliaisina kun halvalla saan, ja syy siihen etta haluan noita vahan enemman ostaa onse, etta olen taalla saanut lahes paivittain pelata subia/metsaa/kaupunkisotaa ja kuulista ja lainakamoista en ole maksanut juuri mtn, niin hyva tapa sanoa kiitos, on ostaa omistajalta jotain muutakin kun pullocoveri."

Myos toi luki siella jos et sattunut huomaamaan.

Yhden mutkan vain silti taalta ostin. Dm kasilla paasin pelaamaan ja sain sen lainaan ja tavallaan koekayttoon ja siksi sanoin tuon pari mutkaa.
Se iso tilaus koski pelkastaan pelikamojani, milla voin taalla pelata, ja se etta onko iso, on suhteellista, mutta iso se oli mulle.
3.3 maanantaina 17.25 helsinkivantaan kentalle laskeudun, etta voi tulla tarkistamaan mun laukut, jos haluaa tarkistaam mutkien maaran.

Eika mulla ole tarjoitus taalla arvostella ketaan, ja saman verran olen suomen paintball kauppojen asiakas kuin muutkin, ja erityisesti dyen asiakas.

Poissa

#7 2008-02-27 19:31:55

DuckIt
Jäsen
Paikkakunnalta: Lammi
Rekisteröitynyt: 2007-05-23
Viestit: 7

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Mikke kirjoitti:

Ei täältä välttämättä kukaan ole DYE:lle soitellut. Valmistajathan haluavat että heidän tuotteensa noudattavat jonkinlaista yhtenäistä hinnoittelua kautta maailman ja myös seuraavat että näin suurinpiirtein tapahtuu. Jollet tiennyt, niin DYE:llä on aika paljonkin töissä ihmisiä jotka taitavat suomea joten on täysin mahdollista että he ovat huomanneet asian aivan itsekkin.

Silti epailen, etta san diegon dyen pojat ei suomea puhu. Eika mun mielesta tasta asiasta tarvi niinkaan numeroa tehda, sanoin vaan etta mun mielesta olis reilumpaa sanoa suoraan mulle asiasta. helpompaa olisi ollut ainakin.

Poissa

#8 2008-02-27 20:01:24

jussik
Jäsen
Paikkakunnalta: Vantaa
Rekisteröitynyt: 2005-04-15
Viestit: 388
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

DuckIt kirjoitti:
Mikke kirjoitti:

Ei täältä välttämättä kukaan ole DYE:lle soitellut. Valmistajathan haluavat että heidän tuotteensa noudattavat jonkinlaista yhtenäistä hinnoittelua kautta maailman ja myös seuraavat että näin suurinpiirtein tapahtuu. Jollet tiennyt, niin DYE:llä on aika paljonkin töissä ihmisiä jotka taitavat suomea joten on täysin mahdollista että he ovat huomanneet asian aivan itsekkin.

Silti epailen, etta san diegon dyen pojat ei suomea puhu. Eika mun mielesta tasta asiasta tarvi niinkaan numeroa tehda, sanoin vaan etta mun mielesta olis reilumpaa sanoa suoraan mulle asiasta. helpompaa olisi ollut ainakin.

väärin epäilty... diegossa majaa pitää 2 suomipoikaa DYE:n leivissä
ja kummatkin välillä kirjoittaa tänne

dyellä on 5 suomalaista duunissa 3 euroedustajaa ja 2 ameriikassa


[img]http://www.planeteclipse.com/Folders/gfxxx/Menu/Header.gif[/img]

Poissa

#9 2008-02-27 21:48:44

veetukka
Jäsen
Paikkakunnalta: Kuopio
Rekisteröitynyt: 2007-10-06
Viestit: 190

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

jussik kirjoitti:
DuckIt kirjoitti:
Mikke kirjoitti:

Ei täältä välttämättä kukaan ole DYE:lle soitellut. Valmistajathan haluavat että heidän tuotteensa noudattavat jonkinlaista yhtenäistä hinnoittelua kautta maailman ja myös seuraavat että näin suurinpiirtein tapahtuu. Jollet tiennyt, niin DYE:llä on aika paljonkin töissä ihmisiä jotka taitavat suomea joten on täysin mahdollista että he ovat huomanneet asian aivan itsekkin.

Silti epailen, etta san diegon dyen pojat ei suomea puhu. Eika mun mielesta tasta asiasta tarvi niinkaan numeroa tehda, sanoin vaan etta mun mielesta olis reilumpaa sanoa suoraan mulle asiasta. helpompaa olisi ollut ainakin.

väärin epäilty diegossa majaa pitää 2 suomipoikaa... DYE:n leivissä molemmat
ja kummatkin välillä kirjoittaa tänne

Heräsi kummallinen spontaani mielenkiinto: Huttupoikanen ja kukas toinen?

Poissa

#10 2008-02-27 21:52:17

jussik
Jäsen
Paikkakunnalta: Vantaa
Rekisteröitynyt: 2005-04-15
Viestit: 388
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

veetukka kirjoitti:
jussik kirjoitti:
DuckIt kirjoitti:
Mikke kirjoitti:

Ei täältä välttämättä kukaan ole DYE:lle soitellut. Valmistajathan haluavat että heidän tuotteensa noudattavat jonkinlaista yhtenäistä hinnoittelua kautta maailman ja myös seuraavat että näin suurinpiirtein tapahtuu. Jollet tiennyt, niin DYE:llä on aika paljonkin töissä ihmisiä jotka taitavat suomea joten on täysin mahdollista että he ovat huomanneet asian aivan itsekkin.

Silti epailen, etta san diegon dyen pojat ei suomea puhu. Eika mun mielesta tasta asiasta tarvi niinkaan numeroa tehda, sanoin vaan etta mun mielesta olis reilumpaa sanoa suoraan mulle asiasta. helpompaa olisi ollut ainakin.

väärin epäilty diegossa majaa pitää 2 suomipoikaa... DYE:n leivissä molemmat
ja kummatkin välillä kirjoittaa tänne

Heräsi kummallinen spontaani mielenkiinto: Huttupoikanen ja kukas toinen?

Egi... mutta se taitaa juosta suurimman osan aikaa ympäri mailmaa


[img]http://www.planeteclipse.com/Folders/gfxxx/Menu/Header.gif[/img]

Poissa

#11 2008-02-27 22:10:16

javazaki
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 535

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Ja sitten yksi paksu poika on töissä enklannissa.

Randomisti dyelle tekee töitä yllättävän moni ja niiden nimiä en tässä viitsi ja halua mainita.

Mähän vaan huoraan noita mutkia.


Teen mitä teen jos teen

Trivogan poskisolisti

Poissa

#12 2008-02-27 23:03:15

DuckIt
Jäsen
Paikkakunnalta: Lammi
Rekisteröitynyt: 2007-05-23
Viestit: 7

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

No sitten olin pahasti vaarassa. En tiennyt. Mikkoa en tajunnut muistaa.

Poissa

#13 2008-02-28 06:42:37

Bono
Jäsen
Paikkakunnalta: Porvoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 351
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Mitä tässä on ongelmana? Tuodaanhan vaikka mitä maahantuojien ohi, eikä se tietääkseni ole laitonta (paitsi tietysti jos ajattelee tullit ja alv:it) ? Hintakartelli taas tietääkseni on laitonta. Vai onko Suomen paintball, ja maailmalla valmistajat, niin riippuvaisia Suomen markkinoista, että joka ikinen mutka täytyy tulla maahantuojan kautta?


ActionGames
PPW
Sponsored by:
Mad Croc
Red Devil
LVI Welin

Ei ehkä tyylillä eikä taidolla, mutta täysillä!!!

Poissa

#14 2008-02-28 07:29:48

javazaki
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 535

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Ajattele Bono asiaa vaikka näin.

Sinulla on pieni kauppa joka ostaa vähän tavaraa valmistajalta ö.
Minulla on suuri kauppa joka ostaa paljon tavaraa samalta valmistajalta.
Luuletko että sinun osto hintasi on sama kuin minun.

Tämän takia joissain tuotteissa on valmistajan antama minimi myynti hinta.
Koskee myös muuta kuin pb businesta.
Kukaan ei asioi sinun kaupassa jos mulla sama tuote maksaa vähemmän kuin millä sinä sen ostat edes kauppaasi sisään.
Tämä jos mikä vääristää kaupan tilannetta. Todennäköisesti päätyisit konkurssiin aika nopeasti.

Harmaa tuonti on kaikki pois Suomalaisten liikkeiden liikevaihdosta.
Tämä johtaa siihen että muiden tuotteiden hintaa on taas nostettava että kaupan pito olisi kannattavaa. Toisin sanoen kusee omiin muroihin pitkän päälle.
Lisäksi harmaa tuonti tavaroiden takuu on vähän niin ja näin.
osta mutka ja lähetä mehikaanille korjattavaksi. voipi olla että siinä menee hetki tai kaks että saat mutkan takas jos saat. Puhumattakaan siitä että se olisi kunnossa. Kaikissa pb välineissä on maanantai kappaleita. On onni jos sellasen ostaa ulkomailta satasen säästö vie koko kesän pelit kun vehkeet ei toimi.

Täysin eriasia on sitten sellaiset tuotemerkit mitä ei täältä saa. Harvan kauppiaan mielenkiinto tai aika riittää selvittämään mistä hän voi tilata yhden tai kaksi jotain mutkaa mitä suomessa ei ole. Puhumattakaan jostain viri viri palikasta.

Kyllä suomalaisten liikkeiden hinnoista voi yleensä neuvotella.
Neuvottelussa toki auttaa että on kyseisen firman kanta asiakas.

Sitten on näitä yksin myynti oikeuksia mitkä on kyllä mun mielestä sitä ns kartellia pahimmasta päästä.


Teen mitä teen jos teen

Trivogan poskisolisti

Poissa

#15 2008-02-28 07:51:11

Bono
Jäsen
Paikkakunnalta: Porvoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 351
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Kyllähän minä ajattelenkin, mutta en tiennyt että se on noin herkkä alue.
En puolusta ketään, enkä hyökkää kenenkään kimppuun, vaan se on mielestäni surkuhassu juttu että sellainen "myynti" kuten tämä käsiteltävä, saa näin paljon haukkua aikaan.

Ja kyllä minäkin haluan tukea Suomen peinttiä ostamalla suomalaisista liikkeistä, mutta jos säästää useampia satasia ostamalla muualta, niin tyhmä (tai rikas) pitää olla. Tai sitten vaan pirun tunnollinen, mikä ei tietysti ole väärin.
Tässä nyt oli ilmeisesti kuitenkin puhetta parista mutkasta, joka ei nyt kuitenkaan pitäisi kaataa markkinat, vaikka suomessa pienet ovatkin.

Itse olen juuri hankkimassa varusteita monella monella monella eurolla, ja suomesta aijon ostaa, kun päästiin myyjän kanssa yhteisymmärrykseen (vaikka olisinkin säästänyt "hieman" ostamalla ulkomaalta wink )


ActionGames
PPW
Sponsored by:
Mad Croc
Red Devil
LVI Welin

Ei ehkä tyylillä eikä taidolla, mutta täysillä!!!

Poissa

#16 2008-02-28 10:04:52

jemaliahz
Moderaattori
Paikkakunnalta: Petäjävesi
Rekisteröitynyt: 2006-07-27
Viestit: 452
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

javazaki kirjoitti:

osta mutka ja lähetä mehikaanille korjattavaksi. voipi olla että siinä menee hetki tai kaks että saat mutkan takas jos saat. Puhumattakaan siitä että se olisi kunnossa. Kaikissa pb välineissä on maanantai kappaleita. On onni jos sellasen ostaa ulkomailta satasen säästö vie koko kesän pelit kun vehkeet ei toimi.

Mitenkäs tuo Dye:n takuu muuten virallisesti menee? Onko Dye:n vehkeissä muka merkitystä mistä se on ostettu? Olen elänyt käsityksessä, että kyseessä on globaalitakuu joka ei ole sidottu mantereeseen / alueeseen. Miksi mä lähettäisin sen mohikaanille jos mä voin lähettää sen teille? Silloin kun Dye maksaa teille duunista niin sama kait se on mistä maasta se mutka ostettu?

Olenko väärässä?

Edit: Tsekkasin tossa yhden Dye:n manuaalin eikä siinä mainita mitään takuun rajauksesta ostopaikan perustella.

-J-


E-Mail: jere|@|malila.fi, GSM:040-7494432, skype:jeremalila, msn: jere|@|malila.fi
---
Approved by Takis! - Etek 3 -> it's just fun to gun, Bright star of Jämsä Paintball

Poissa

#17 2008-02-28 10:27:34

javazaki
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 535

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Teen töitä dyelle vain silloin kun he pyytävät ja siitä maksavat.
Lisäksi täytyy myös minun haluta tehdä töitä ja aina ei huvita.

Virallisesti dyen mutkat huolletaan euroopan osalta Englannissa.
Eli risan mutkan voi lähettää sinne takuu korjaukseen.
Suomesta ostetut mutkat yleensä korjataan täällä.
Toki jos ko myyjäliikkeen taidot eivät riitä mutkan korjaamiseen voi hän lähettää sen enklantiin.


Itse en omista yhtään paintball kaupan osaketta koska se ei vaan oo suomessa
selainen busines millä rikastuu jos sitä tekee laillisesti.
Usein kyllä kaverin pb liikkeessä hengailen ja joskus oon saattanut jopa auttaa ihan ilman korvausta kunhan vaan on nätisti pyydetty.


Teen mitä teen jos teen

Trivogan poskisolisti

Poissa

#18 2008-02-28 19:46:39

zoid
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2007-07-29
Viestit: 16

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

samalla vois lopettaa autojen tuonti saksasta.

Poissa

#19 2008-02-28 19:55:59

nallez
Turun Timberlake
Paikkakunnalta: Vantaa
Rekisteröitynyt: 2001-10-06
Viestit: 675

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

zoid kirjoitti:

samalla vois lopettaa autojen tuonti saksasta.

TÄYSIN sama asia?

Voi jeesus sentään.

Autoja käyttää kaikki ja peinttia pelaa... kaikki? not.

Poissa

#20 2008-02-28 20:05:06

Heafstaag
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo
Rekisteröitynyt: 2007-08-08
Viestit: 210
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

gasflow kirjoitti:
zoid kirjoitti:

samalla vois lopettaa autojen tuonti saksasta.

TÄYSIN sama asia?

Voi jeesus sentään.

Autoja käyttää kaikki ja peinttia pelaa... kaikki? not.

Gasflow Puhuu asian puolesta  8)
H******n huono vertauskuva muutenkin


Perkeleen pallot kun sataa niskaan!

Poissa

#21 2008-03-01 13:57:34

zoid
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2007-07-29
Viestit: 16

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

joo ja kaikki tuo auton saksasta lol ei herneitä

Poissa

#22 2008-03-01 14:36:41

Nirkko
Jäsen
Paikkakunnalta: Jämsä
Rekisteröitynyt: 2004-06-23
Viestit: 126
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

Autoja ei tehdä kuin saksassa...


Pro on parasta...

Olkkola Cowboys

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jamsanpaintball.fi">www.jamsanpaintball.fi</a><!-- w -->

Poissa

#23 2008-03-01 20:31:05

The S
Jäsen
Paikkakunnalta: Nurmoo
Rekisteröitynyt: 2001-10-07
Viestit: 321
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

ja kaikkihan tuo auton saksasta maksamatta autoveroa ja alvia..?


http://www.reball.fi
http://www.nohillpaintball.com
-tärkeintä ei ole voitto vaan kunnon pyssytappelu-

Poissa

#24 2008-03-01 23:40:51

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 1,135

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

The S kirjoitti:

ja kaikkihan tuo auton saksasta maksamatta autoveroa ja alvia..?

Ja kaikkihan pitävät painttimutkansa 2 vuotta ennenkuin myyvät, jotta eivät joudu maksamaan veroja yms.

Poissa

#25 2008-03-02 05:05:48

Darra
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Viestit: 476
Kotisivu

Re: DYE Finland, San diego, Mexico DF.

/////////////////


Mukana sutimassa:

ProGames
Kirkkonummen pelipuisto
Eclipse

Poissa

Keskustelualueen alatunniste