Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2002-01-06 16:40:14

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Kotisivu

Re: Arvostelu Kuulasta Paintball Gamesin liiga pelaajille tarjoa

Niin...

Kukaan muu mailmassa ei kai ollu ikinä aikaisemmin pelannut kyseisellä FIELD maalilla. Ostin 3 cassii ku nyt olin hehkuttanu sitä juttuu ite ja kaikkee. Olin itekki aika skeptinen ja en ollu salee mitä tulee ku kuulat vaikutti ensi silmäykseltä vähän lommosiltä tai sellasilta että ne olis "papeltunu". Sitten tietenki kuulan tuntematt ja laatikko josta ei kuitenkaa luulis läytävän mitään erikoisen mullistavaa laatikosta siihen hintaan.

Kuitenki mentiin halliin jossa oli varmaan joku 10-13 astetta jossa kuulat oli koko päivän. Bulkkasin ja menin kroonoon. Sain heti säädettyä nopeudet ja heittoa oli alle 4 fps. En ikinä oo edes saanu RP kuulalla enkelii niini jämptiks Zapistä puhumattakaan. Kentällä ekasta kolmesta laukauksesssta lens kaks suoraan (siis kaikki kuulat lens peräti samaa rataa) vastustajan pleksiin wohooo. No pelattiin kaikki kolme keissiä ja tietääkseni ei ollu ku yksi breikki joka yllättäen oli choppi ku vähän hermostuin. kaikin puolin jees palloa. Olin hyvin tyytyväinen ja suosittelen sitä jos haluaa oikeesti hyvää kuulaa. Ensi vaikutelmasta huolimatta kuula oli ihan huippu luokkaa pyöreätä yms.

Filli oli tosi hyvää josta jäi hyvä läiskä ja ku breikkas ni en tarvinnu edes squeegeä . Muutama laukaus oli putsannut piipun puhtaaksi aika juoksevaa ainetta sinäsä.

Kannattaa kokeilla. Melkein vois sanoa että oli parasta  palloa millä olen ikinä pelannut. Mut se saattaa vain tuntuu siltä sillä oon pelannu viimeset 3v Zapillä.

!!Tää juttu ei oo sitten mikään markkinointi juttu olis haukkunut sen lyttyyn jos se olis ollu paskaa mutta ku ei ollu. PBG ei ole mitenkään vaikuttanut tähän tekstiin. Kaikki on minun omia toteumuksia tai mielipiteitä.!!!

Kannatta stedaa jos pelaat SPBLssä ja tällä hetkellä mielestäsi paskalla pallolla tai kalliilla.

Locco

Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#2 2002-01-06 17:00:01

possu
Jäsen
Paikkakunnalta: Stadi,
Rekisteröitynyt: 2001-10-06

Onks tää nyt sitä palloo mitä sä mainostit SPBL:n kokouksessa?

Niko/Unknown

Poissa

#3 2002-01-06 17:26:27

Daredevil
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2002-01-06

Heh, kuulaa en hauku (kuulin vaan hyvää, mutten ole itse kokeillu : näytti ainakin pyöreeltä, joka on jo paremmin kuin monet muut pallot), mutta pakko kuitenkin todeta että kun testi vehkeenä on tainnu olla mun enkeli (korjaa jos olen väärässä) niin saan tyypillisesti lähtäri heittelyksi Zapin kuulalla n. 3 fps. Et ei sillee ihmeellinen testitulos.

Ihan vaan tieteellisen tarkkuuden nimissä. smile

jokke / Flaymin' "we shoot case-fulls of Zap" assault

Poissa

#4 2002-01-06 18:10:38

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika

Mikäs siinä. Kiva, et diggasit. Mun mielestä pallo oli tod.kovaa, eli ei välttämättä kovin kummosesti hajoo.

Ja kukas se VoodooBoys paitanen kaveri oli joka huusi, et maali on paskaa?

nim.idiootit_syyttää_maalia

-Rakel Liekki-

[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#5 2002-01-06 18:44:18

nato
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo

AAAAAHHHAHHAHAHHHAHAHHAAAHHAHHHAHAAA!!!!!
nii muuten huusiki!mä kuulin sen kanssa!melko ristiriitasia lausuntoja.
yleensä ku syytetään palloa ni yritetään peitellä omia mokia.

Silakka on köyhän kännykkä

täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...

Poissa

#6 2002-01-06 21:15:38

locco
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-11-24
Kotisivu

Niin iippo ja NATO se oli meitsi mutta kuten sanoin tossa mun jututssa että palloa ostettiin 3 cassii jotka sitten päivän mittaan loppu ku pelattiin.

Tilalle tuli Zapin kuulaa jotain laatan väristä. Eka peli missä pelasin sillä palolla tuli noin 6+ breikkii piippuun ja kuulat lens oikeesti ihan päin vittua eli keski verto parempaa Zappii--> Hence huuto. Tää on vitun paskaa palloa tai jotain.

Ne pelit missä käytettiin tota vaaleanpunaista kamaa en huudellut hehkutin sitä vain ku lens niin suoraan.

Et heh heh jos oli niin hassu juttu. Toisalta viimeset 3 vuotta oon huutanu joka pelis ton saman asian.

Locco

Patrik Louko
FXL Commissioner
http://www.xballfinland.com
Puh: 0440866366

Poissa

#7 2002-01-08 09:07:03

T.N.T.
Jäsen
Paikkakunnalta: ,
Rekisteröitynyt: 2001-10-10

Mistä kuulaa saa?

Mihin hintaan esim?

1 case.

-Tonttu-

Poissa

#8 2002-01-08 10:04:03

nato
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo

Jos otsikossa lukee:"Arvostelu Kuulasta Paintball Gamesin liiga pelaajille tarjoamasta kuulasta"
niin siinä vaiheessa ei paljon jää tulkinnanvaraa mistä sitä saa...

eli:
Paintball Games oy
albertinkatu 44
00180 Helsinki

hinta on melko halpa, en muista tarkkaa hintaa.
-samu,PBG OY-

Silakka on köyhän kännykkä

täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...

Poissa

#9 2002-01-08 11:57:25

Make
Jäsen
Paikkakunnalta: Vantaa, where the champions li
Rekisteröitynyt: 2001-10-10

Ja huomioitavaa on että tarjous koskee Liiton lisenssin omistavia pelaajia ja oliko peräti niin että vain liigalisenssillä sai palloa halvalla.
Korjatkaa jos olen väärässä.

Make/AVR

-kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin-

URHO! Suomen Mestarit 2009

KIITOS!

SISSOS Paintball gear
Planet Eclipse
Urho Paintball
Raksystems Anticimex

Poissa

#10 2002-01-08 13:31:42

Mankka
Jäsen
Paikkakunnalta: Es-påå
Rekisteröitynyt: 2001-10-07

Muistaakseni locco on puhunut koko ajan termillä "liigalisenssi", se mitä se on tarkalleen tarkoittanut on sitten toinen asia.

Tuo hinta on ainakin PBG:n kotisivujen mukaan 22 penniä/kpl (440 markkaa/keissi...joku muu saa kääntää euroiksi). Ehkäpä paras tapa saada selville se "alennushinta" ja sen vaatimukset on ottaa yhteyttä kyseiseen liikkeeseen. Voi tulla hieman todenmukaisempia vastauksia kun mitä kukaan täältä heittelee "mutu-tuntumalla".

Poissa

#11 2002-01-08 14:35:57

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Kotisivu

Paintball Games Oy myy heidän käyttöönsä erityisesti valmistettua "Field Paintballs"-kuulaa, kauden 2001 SPBL:n lisenssin omistaville hintaan 63,10 euroa per laatikko (case sisältää 2 500 palloa)

Siis kaikille lisenssin omaaville, sarjatasolla ei väliä.

URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

#12 2002-01-18 12:39:47

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki

Kuuma topic: Kuulat

Keskiviikkona treeneissä päästelin kans Magilla Fieldiä ja hyvältä vaikutti! Oli vaan ball detent liian löysä, joten hajotin piippuun ja syöttöön aluksi ja sanoin kans aika kovaan ääneen mielipiteen kuulasta. Tosin kun kiristin ball detentin, niin alko pelittään eikä yhtään breakkia sen jälkeen. Tuntui hajoavan kohteeseen ja mun isoboreisilla Super ceramiceilla ( 693 ) lähti hyvällä tarkkuudella.

Muuta kuulasta:

Oma mielipide tällä hetkellä on se, että RP:tä ( marbaa ) tai Fieldiä / Tomahawkia. Mun mielipiteeseen vaikuttaa tietty se, että mulla on isoboreiset piiput, joista pienempi zappi ja diablo ei tuu siististi ulos. Slammistä kokemus on se, että se ei toimi ( voi olla että oli huono erä ) Euroflite ei hajoo, ei piippuun eikä muuhunkaan, Inferno ei lennä suoraan eikä hajoo ja Zappi ei lennä suoraan. Eli jos mä saan itse valita sen pallon millä pelaan, niin 1-vaihtoehto mulle on marba, 2-vaihtoehto Field / tomahawk, 3-vaihtoehto Zap / Euroflite. Ja tämä tosiaan vain mun mielipiteenä. Joku muu varmasti on eri mieltä.

Marba on mun ykkönen myös siksi, että erät ovat olleet aina tasalaatuisia. Muiden pallojen kanssa ( varsinkin Diablo / zap ) on välillä ollut huonoja eriä. Hyvät erät ko. palloista tietty lentää niinkuin muutkin hyvät pallot. Ja tämähän ei ole mitään Frontman-provokaatiota tms. Pistäkää jatkoksi omat mielipiteenne!

- Muuli

- Muuli

Poissa

#13 2002-01-18 21:46:03

xenic
Jäsen

Field: Vaikutti melko kovalta, tuomaroidessa ainakin tuli bounceja melkoisen paljon. Saas nähdä mitä käy kun kesä tulee ja lämpötila nousee, hajoaako kohteeseen. Muuten ei tästä ole hyvää eikä pahaa sanottavaa

Zap: Pari viimeistä erää on taas ollut parempaa tavaraa, ihan hyvin tuntuu toimivan tuo "winter paint". Haluaisin jotain näyttöä näille "Ei lennä suoraan" argumenteille. Vähän turhan paksukuorista (tosin talvipalloksi tarkoitettua), ei hajoa kohteeseen ihan niin hyvin kun pitäisi.

Rp/Marba: Eipä ole pariin vuoteen tullut pelattua, varmasti vieläkin ihan laatu kuula

Diablo: Ainakin on vastustajilla toiminut melkoisen hyvin, laadukkaan oloista ja suht herkkää (varsinkin kalliimmat mallit).

Tomahawk: Ei ole tullut pahemmin tutustuttua, jos Twilight tätä ampui Bubblessa niin melko kovakuoriselta vaikutti, bounceja tuli.

Nämä siis omia pikaisia mielipiteitä.

--Ilkka / Cyclone

Poissa

#14 2002-01-19 10:42:31

Rami/Tw
Jäsen
Paikkakunnalta: vantaa,
Rekisteröitynyt: 2001-12-13
Kotisivu

Viime Bubblessa me ammuttiin diablon blaze:a,
ollaan nyt talven aikana testattu lähes joka kuulamerkki
että löydettäisiin paras. Toi blaze ei ollut hyvää, liian kovaa ja merkkas huonosti...
Testikierros on onneks päätöksessä (aika skeidaa tuli välillä vastaan), ja tuloksena jatkamme tomalla.

Rami/Tw

Poissa

#15 2002-01-19 11:57:12

Fatty
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Soomi
Kotisivu

Nykyään kuulan laadut heittelee yllättävän paljon jopa lavoittain (joskus jopa caseittain).
esim jos oikein muistan niin joy mastersissa diablo ei oikeen tuntunut toimivan.
ainoa kuula mistä nyt en iha kauheesti pahaa ole kuulut on marba mutta se taitanee johtua siitä ettei kukaan pelaa sillä ympärivuoden ja ammu sitä kunnolla smile

...
Jesse J.

Clone
[email:2eyquux5]Fatty@team-cyclone.net[/email:2eyquux5]

Jesse Johansson

Kisalapanen!

Poissa

#16 2002-01-19 14:02:07

Muuli
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki

Kyllä Urho shoottaa marbaa joka turnauksessa, eikä meillä oo ollu valittamista.

Mun tärkein argumentti marban puolesta oli juuri tuo tasalaatuisuua, ei tarvi aamulla mennä piippuostoksille kun ei erä olekkaan yllättäen pienempää borea...

Ja noi tarkkuus / ei lennä suoraan jututhan on aina fiilispohjaisia. Kyllä jokaisen pitää löytää se oma kuula mikä sopii mutkaan ja piippuun. Mulla super ceramiceilla ( 693 ) marba toimii hyvin ja lentää sinne mihin dottaan. Sam ei tietenkään päde kaikkiin.

Voishan noi kuulat testata samalla mutkalla peenkistä ja katsoa onko niissä oikeasti eroa - siis kuulassa, vai onko ero siinä, että kuulat on eri kokoisia ja lähtevät siksi eri boreisista piipuista eri tarkkuudella. Tarkoitus oli sanoa että toi Field on ihan OK. Se että onko se oikeasti parempaa kuin X tai Y - niin. Pitäis testata.

- Muuli

- Muuli

Poissa

#17 2002-01-21 09:53:38

Juice
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo,
Kotisivu

Henkilökohtaisia mielipiteitä nykypalloista:

RP Marballizer: on ollut ja on yhä parasta kuulaa mitä olen viimeisen 10 vuoden aikana ampunut, laatu on tasaista, lentää suoraan ja merkkaa hyvin (Huom Fatty: Urho on paukuttanut nyt about 60 casea Marbaa vuoden sisään
koko vuoden ympäri ja hyvin on toiminut) Miinuksena on toki se että RP tietää tekevänsä hyvää palloa ja hinnoittelee
sen myös siten...

RP El Tigre/All Star: hyvin lähellä Marban toimintaa ehkä aavistuksen enemmän vaihtelua laadussa mutta ei todellakaan paljon. All Starissa oli aikoinaan "evil"-filli eli maali joka ei lähde mistään irti, nykyään korjattu.

PBG Field: lentää suoraan, ei vielä voi paljon sanoa koska testattu vasta kylmässä -4 - +4 astetta, treenipallona hinta/laatusuhde kohdallaan

Diablo Midnight: tietyt erät/värit toimivat loistavasti, toiset taas ei (Imatra Sup´Air voitettiin keltaisella Midnightilla), jälleen hinta/laatusuhde ok

Diablo Hellfire ja muut: pieni bore, ihan ok mutta ei lentänyt henk.koht niin hyvin, hinnaltaan kalliimpaa mutta ei jostain syystä erityisesti parempaa kuin esim. Midnight

ZAP: iso bore, toimii oikealla piipulla, henk.koht en pidä siitä "töhnä"fillistä (oliko Pro European?) koska ei mielestäni lentänyt eikä merkannut hyvin

Ehkä turha kuitenkin vertailla eri merkkejä kovin yksityiskohtaisesti. Melkein mikä vaan pallo on "hyvää" jos se on varastoitu oikein ja piipun bore on kohdallaan. Sitten kun jotain pientä matkalla raaka-aineista piippuun on pielessä ei pallo "toimi", ja usein syy on käyttäjässä.
Henkilökohtaisesti olen valmis maksamaan sen pari penniä enemmän "hyvästä" kuulasta(=laatu tasainen). Toki minullekin "treenikuulan" hinta sitten merkitsee enemmän, mutta ei ole järkeä treeneissäkään harjoitella vain piipunputsausta tai kaaripallolla osumista.

URHOPAINTBALL.COM
Suomen Paintball Liitto ry
Sponsored by: SISSOS* Paintball Bunkkeri*PLANET ECLIPSE, GEO
"Jossain lajissa lyödään palloa kepillä, tässä ammutaan, that's it!"

Poissa

Keskustelualueen alatunniste