Et ole kirjautuneena.
jos uskoo että tosissaan alkaa pelaamaan ja rahaa jonkinverran ni kannattaa ostaa heti joku oikeasti hyvä paketti. todellisuudessa menee enemmän rahaa salettiin kun joudut jossainvaiheessa myymään vanhoja kamoja. sama se on jos ostat kerralla kallista, senkin voi myydä ihan sammalla tavalla eteenpäin jos kyllästyy. itse suosittelen jotain vähän käytettyä enkeliä jollain hyvällä ja toimivalla paineilmasysteemillä. enkelin ehdottomasti parhaita puolia on sen toimivuus ja mahdollisuus tarvittaessa saada kunnon huoltoa. kokkerit ym mäginruoskat ei sovi mun mielestä aloittelialle.. liian hankalia ja liian paljon viilattavaa. coolgamesistä kannattaa käydä hommaamassa maskit, kasineet, polvi/kyynärsuojat (ei semmosia pitkänmallisia:), pelihousut&paidat jne.. ne osaa auttaa noissa jutuissa. itseasiassa kannattaa ne paineilmasysteemitkin ostaa uutena.. niistäkun tuppaa ne leimat vanhentua. sitten vaan joku tiimi kokoon tai mukaan johonkin bändiin..
-marko/cyclone-
luulin kerran olleeni oikeassa mutta erehdyin
-marko/cyclone-
Poissa
just näin siittari ..oikeessa oot
.....,mut jos et haluu pistää heti kii 1000e niin osta käytetty automag tai spyderi (200-400e)... niillä et pärjää liigassa, mutta saat kyllä hyvää kokemusta, ne on varmatoimisia ja voit pelata aloitteliana.
sitten jossain vaiheessa kuitenkin pitää hommata turnaus kelpoinen työkalu ja joudut kyllä päivitämään mutkaasi rankasti tai vaihtamaan esim. enkeliin joka on simppelisti helpoin kaikista <= sun ei tarvi osata juuri mitään säätöjä.
TjaniK / TO
Poissa
Itse aikoinaan ostin spyderin ja tungin siihen heebeliä jos jonkinlaista sisään, sitten tajusin että eihän sillä kisaa pelata ja ostin tuon neliveto shockerin (joka on täl hetkel myynnissä). Spyderi oli varmatoiminen mutta kyllä sillä äitiä ikävä turnauksessa kuin turnauksessa tulee, sen lisäksi spydde on tosi raaka pallolle et aina sai olla putsaamassa vaikka käytti hyvälaatuista palloa tuossa - puolet kentälläoloajasta oltiin putsari kourassa...
Poissa
Tuossa kun Tampereen Liiga/Divaria järkättiin niin minun mielestä tuntui siltä että kyllä enemmän IR3:sia on divari jengeillä kuin liigassa. LCD on liigassa vielä kingi.
Hauska huomio vaan että liigassa on ns. vanhemmat varusteet.
Hyvä aloittelijan mutka on Inferno, en ole vielä täällä kertaakaan nähnyt viestiä jossa joku Infernon omistaja itkisi miksi mutka vuotaapäriseeampuusarjatultaeikertakaikkiaantoimi.
Lopuksi vielä on pakko puolustaa cockeria.
Se on nykyään suoraan boxista tosi varma vehje jota EI tarvitse säätää.
Cockerit Rules!
Ugh
-Mark-
Poissa
Ivan kirjoitti 26.07.2002 klo 20:49:40:
Tuossa kun Tampereen Liiga/Divaria järkättiin niin minun mielestä tuntui siltä että kyllä enemmän IR3:sia on divari jengeillä kuin liigassa. LCD on liigassa vielä kingi.
Hauska huomio vaan että liigassa on ns. huonommat/vanhemmat varusteet.
Syitä on varmasti monia mutta esim seuraavat varmaan pätevät :
1. Liigapelaajat pelanneet pidempään ja täten huomanneet että ei niitä mutkia kokoajan tarvii vaihtaa jos on hyvän löytänyt (esim muuli/urho)
2. Osalle divaripelaajista tuo enkuli on ekoja kunnon mutkia ja kun kerran ikää ei kaikilla niin hirveästi oo niin \"pappa betalar\" useammin kuin liigapelaajilla - ostetaan sitten parasta/kalleinta.
3. Liigapelaajalla kokemusta/taitoa enemmän joten mutkalla ei niin suurta merkitystä kuin divarissa
Poissa
se ir3 ja lcd enkeli ero johtuu ihan luotettavuus ongelmista. ir3:ssa on ollu ongelmia ja six vanhemmat ja fiksummat pelaajat kattelevat alux ennen kuin työntävät näppinsä niihin.
tosiaan infernosta mulla ei paljo oo tietoo mut kaipa se on spyderiä vastaava kun melkein sama värkki on.
TjaniK / TO
Poissa
jaa että enkeliä jo ihan aloittelijallekkin mieluummin kuin jotain infernoa?
Siinä tapauksessa: myydään Angel V6, 3000psi maxflow, deluxe freak setti. Hinta 1350 euroa.
<!-- e --><a href="mailto:sami.vuorensola@tietoleonia.fi">sami.vuorensola@tietoleonia.fi</a><!-- e --> tai 0405439040
Poissa
Smart Parts
erittäin loistavia mutkia siis impulse ja se shokki vekotin...
impulse on erittäin helppo huoltaa (jos siihen jotain edes tulee) ja siihen löytyy myös paljon kaiken näköstä viriviri palikkaa jos haluaa niitä laittaa...tosin se on vähän kalliin puoleinen mutta niin on enkelikin...
Joona/Unknown
Poissa
ostakee ostakee
Poissa
Itse aikoinaan ostin spyderin ja tungin siihen heebeliä jos jonkinlaista sisään, sitten tajusin että eihän sillä kisaa pelata ja ostin tuon neliveto shockerin (joka on täl hetkel myynnissä). Spyderi oli varmatoiminen mutta kyllä sillä äitiä ikävä turnauksessa kuin turnauksessa tulee.
Taas pitää puolustella pienempiä... Aikas jyrkkä arvio tuo "Äitiä ikävä turnauksessa, ku turnauksessa" Ite on tullu pelattua "kilpaa" kolme vuotta ja vieläkin odottelen sitä päivää, ku joku poimii mut pois fiinimmän mutkan ansiosta...
(Hakunilassa Finaalissa Infektiota vastaan tosin jo hetken luulin, että ehkä olisin saanut sen hemmon breikistä teltan nurkalta nopeemmalla mutkalla... Kunnes luin Facefullista Lasoyan taktiikkavinkit ja tajusin, että meidän olis pitäny ottaa kahdella se toinen teltta pois, eikä yrittää ja epäonnistua molemmilla teltoilla...Onneks isot pojat hoiti homman)Ps. En periaatteessa käytä hymiöitä... Niitä voi joku heitellä tonne, jos läppä tuntuu paksulta.
t: Se pelle sen sinisen Terminaattorin kanssa
Poissa
Oli se kalikka kädessä sit mikä tahansa, niin se että osaa pelata omalla kulmallaan, ratkaisee. Jos on rahaa satsata Mankeliin heti kättelyssä, niin osta pois!! Parempi mutka on aina parempi mutka. Tyhmintä mun mielestä on ostaa helvetillinen kulma ja sitten ei ookkaan enää varaa pelata loppuvuonna. Pelaajana kun kehittyy vaan päästelemällä ponneaineen vauhdittamia kuulia ulos piipusta.
- Muuli
Poissa
Muulillakin meni siihen 10 vuotta, mutta nyt se pelaa finaaleissa ja edelleenkin magilla
Poissa
niin mut muuli tajus tossa toissatalvella
yhden jutun..
Poissa
vittu mä en tajuu enää mitään.
t:charas
täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...
Poissa
Mägi on kova semi!
Poissa
Niin onkos muuten jotain mestaa missä voi sitten käydä ihan muuten vaan pelaamassa?
Poissa
Jassu kirjoitti 26.07.2002 klo 20:29:34:
Itse aikoinaan ostin spyderin ja tungin siihen heebeliä jos jonkinlaista sisään, sitten tajusin että eihän sillä kisaa pelata ja ostin tuon neliveto shockerin (joka on täl hetkel myynnissä). Spyderi oli varmatoiminen mutta kyllä sillä äitiä ikävä turnauksessa kuin turnauksessa tulee, sen lisäksi spydde on tosi raaka pallolle et aina sai olla putsaamassa vaikka käytti hyvälaatuista palloa tuossa - puolet kentälläoloajasta oltiin putsari kourassa...
Mulla on spyderi ja oon päivitelly sitä aika pikkasen:
uus piippu + sähköboxi (+muuta sälää) ja pitää sanoo
että nyt se rupee oikeesti toimimaan. Mä voisin jopa
harkita johonki turnaukseen menoa. Kunhan muistaa laittaa
loaderin päälle, niin 2000 palloa tulee ehjänä ulos.
Niin ja piippu on smart partsin teardrop ja boxi on 12v
revo. Noitten kaikken vermeitten hinnalla olis tosin
saanu shockerinki
Edit: niin oon toki hommannu siihen paisarin ja
bottomlinenki.
Spyder omistaa
Poissa
Corny kirjoitti 27.07.2002 klo 18:08:38:
Niin onkos muuten jotain mestaa missä voi sitten käydä ihan muuten vaan pelaamassa?
Kannattaa melkeinpä käydä jonkun lähialueen bändin treeneissä tai jos tarpeeksi kavereita on niin voi esm. joltakin metsäalueen omistajalta kysyä lupaa alueen käyttöön.Hyvä on muistaa että alueen käyttöön tarvitaan aina lupa
Poissa
Hei hei hei hei hei! Onks kellään mitään hajua minkälaista peinttiä toi tyyppi on pelaamassa? Jos menee tonne puskaan kavereitten kanssa rymyymään ni ei siinä varmaan enkeliä tarvita vai kuinka?
All work and no play makes Jack a dull boy
Poissa
Toki tarttee että voi vittuilla kamuille vaikka ei osaiskaan pelata yhtään
Ja tosin tämänhetkisillä hinnoilla alkaa saada ledi enkelin samaan hintaan ku vähän aikaa sitten neliveto sokkerin.
JoiQu/Raaka Kone
JoiQu/Raaka Kone
Poissa
Joo no nyt alkuun pitäsis päästä ihan vaan pelaamaan! Ja en ole pelkästään puska painttia hakemassa, mutta näin alkuun sekin kyllä riittää. Ensi kaudella ehkä vois tähdätä hiukan korkeammalle pelitasollisesti...
Poissa
Suosittelen TIPPMANN 98- merkkainta
-sopii alottelijalle, koska on varmatoiminen, kestävää laatua, eikä ole tippaakaan ylihinnoiteltu.
-helppo puhdistaa, jos kesken leikin/pelin on piipunjuuri väriaineessa, koska siinä on helppo nivelkulma.
-ei tarvi säätöjä. nopeutta voi säätää kyljestä avaimella.
itelläni ei oo kuulaa hajottanu. mun mielestä tykin näköinen. jos haluu viritellä, niin ehkä paisuntasarja ja uusi piippu. muuta ei tippmanni kaipaa.
huom. alottelijan kukkarolle sopivaa LAATUA!
TIPPMANN 98 purkautuu pitkäaikaishuoltoon kuudella pultilla. usein ei oo tarvetta mennä purkamaan. ei oo vaikee jos ei oo peukalon kohta keskellä lapasta.
NE JOILLA EI OO TIPPMANNIA OLLU ÄLKÖÖT VAIVAUTUKO KOMMENTOIMAAN MUN MIELIPITEITÄ...EI KIINNOSTA!
-se ei pelitä jota pelotellaan-
-se ei pelitä jota pelotellaan-
Poissa
Mullei oo koskaan TIPPMANIA ollut, mutta pakko myöntää, että 98-Tippman (tosin Ohan ne muutkin TIPPMANIT sumeen kovii) on IHAN HELLVETIN hyvä mutka. Mä diggaan ihan vitusti pehmee liipasin ja toimii kun junanvessa. Ei sähköhuolia ja tohon revo kii ja avot. Paisarii et kaipaa koska TIPPMAN toimii nesteelläkin. Ja Tippman on Snipuriflejen aatelia ja tollasella kulmalla oon ratkassu useemman hellvetintiukan sodan Natoa vastaan.
-Oppii 141-
[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos
Poissa
kamelontti kirjoitti 29.07.2002 klo 18:26:12:
NE JOILLA EI OO TIPPMANNIA OLLU ÄLKÖÖT VAIVAUTUKO KOMMENTOIMAAN MUN MIELIPITEITÄ...EI KIINNOSTA!
On se hyvä, että on toi vanha 68 Specialin raato kaapissa...
Mites, saako tuota värkkiä mitenkään balanssiin, kun toi boksi tulee noinki eteen ja kahva taas on jokseenki takana? Meinaan, että aikas etupanoselta vaikuttaa näin hätäsesti arvioituna.
Poissa
mä oon muutamat kerrat myös iipon laskenu tippmannilla.
tippmanni on ainoo mutka jolla mä oon pelannu tuplana (molemmissa käsissä yksi)se olkahihna on kans helvetin kova, koska se mahdollistaa kolme tai neljä tippmannia samaan aikaan mukaan!ja tää on aivan totta, sillä pari kesää taaksepäin tuli iipon kaa väännettyy noin useemmin ku pari kertaa!
tuplasetupilla pelatessa silloin ku on vähän \"hukassa\" eikä tiedä missä toinen on, voi pelata kahteen suuntaan, eteen ja taakse.
täs nyt on ollu vähän kaikenlaista...
Poissa