Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#51 2002-11-28 09:20:17

Skele
Jäsen
Paikkakunnalta: Porvoo, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-06

Re: Minä vaadin että liitto ....

Olen kuullut että,
Siviilien tekemät puhallus testit on laittomia jos puhallutettava henkilö siitä kieltäytyy, tälläisessä tapauksessa täytyy kutsua poliisi paikalle puhalluttamaan henkilö.
Jos tosiaan jengiä kiinnostaa toi juttu ni joku vois selvittää onko toi totta vai onko mulle taas puhuttu paskaa.

-Luu on lihaa kovempi-

Poissa

#52 2002-11-28 09:24:57

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika

Voi vittu Sorro minkä teit...

[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#53 2002-11-28 09:24:58

Jokunen
Jäsen
Paikkakunnalta: Vaasa, Suomi
Rekisteröitynyt: 2002-08-20

kyl skele ihan oikees oot... henkilö voi kieltäytyä puhalluksesta, jos puhalluttaja ei ole poliisi/järjestysmies tai joku muu sellainen \"isompi iso herra\"...

"Kun elämä tuntuu välillä synkeältä, on upea tunne kun tietää, että kohta voi vetää käteen. Siitä saa taas uskoa elämään."

Poissa

#54 2002-11-28 09:27:21

Iippo
Jäsen
Paikkakunnalta: Soukan Omapoika

Noh noita päteviä puhalluttajia varmaan löytyy peinttikuvioista ihan tarpeeksi, koska tää laji on täynnä nyyppiä ja kotikyybeleitä.

[size=150:2gr5bu9k]
Iippo / Los Bastardos

Poissa

#55 2002-11-28 09:32:35

uni
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki,
Rekisteröitynyt: 2001-10-08
Kotisivu

öh, tottakai voi kieltäytyä? Tilannehan on vähä sama ku mä kadulla kävelisin vastaan ja sanoisin että puhalla tähän.

:-D

- Jokke

Poissa

#56 2002-11-28 09:46:03

Jokunen
Jäsen

uni kirjoitti 28.11.2002 klo 11:32:35:

öh, tottakai voi kieltäytyä? Tilannehan on vähä sama ku mä kadulla kävelisin vastaan ja sanoisin että puhalla tähän.

:-D

- Jokke

olisko kumminki pikkusen eri asia joku kadulla käveleminen ku peintti turnaus...?

I`m a fucking bad guy, i`m paintballer"

"Kun elämä tuntuu välillä synkeältä, on upea tunne kun tietää, että kohta voi vetää käteen. Siitä saa taas uskoa elämään."

Poissa

#57 2002-11-28 09:52:30

Psycho
Jäsen
Paikkakunnalta: Veteli/Espoo, Suomi
Rekisteröitynyt: 2002-07-23
Kotisivu

Onhan se siinä mielessä, että en ole vielä kuullut kenenkään järjestäneen turnausta missään Pohjois-Espalla. Kysymys oli kuitenkin siitä, että ei painttidumilla oo sen enempää oikeuksia alkaa puhalluttamaan ketään kuin naapurin Hilma-mummolla.

-Ei se satu-

- Ei se satu -

Poissa

#58 2002-11-28 09:53:23

Proto
Jäsen

Poliisin pilliinkin puhaltamisesta voi kieltäytyä!

Tosin jos autolla oot liikkeellä niin ne saahaa sut verikokeeseen.

åProto

Poissa

#59 2002-11-28 10:29:05

Pamppu
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2001-10-24
Kotisivu

Itteeni henkilökohtaisesti vituttaa se, että kentällä häröilee enemmän ja vähemmän kännisiä pelaajia ja varsinkin tuomareita. Ei olis ollenkaan paha asia sen alkometrin kanssa heilua ja tarkastaa tuomarointikunto ja tarvittaessa pelikunto.

Jos puhallustestistä kieltäytyy, niin eipä liene asiaa kentälle. Siviilihenkilöinä kenelläkään ei toki ole mahdollisuutta pakottaa puhaltamaan taikka viedä verikokeeseen, mutta liiton tuomarin ominaisuudessa on velvollisuus olla laskematta henkilöä kentälle, mikäli on syytä epäillä henkilön olevan alkoholin vaikutuksen alainen. Testistä kieltäytymiseen ei liene aihetta, mikäli veressä ei ole alkoholia. Kännissä pelaaminenhan on ollut kiellettyä jo jonkin aikaa.

-Sumu ->pilkunnussija

- Hostile Ninja Style since 1995 -

- Helsinki Cyclone - Honest Gambling -
           - http://www.cyclone.fi -

Poissa

#60 2002-11-28 10:43:32

Jokunen
Jäsen

älkää ymmärtäkö väärin, itte kannatan puhallus testiä, mutta ei kyl henk.koht. huvita puhallella joka pelin alus, ja olla koko ajan jossai tarkkailus...

koko touhu alkaa muistuttaa joitai sukka festareita...=)

mut pääasia: kännis ei pelaan...

peace.

Poissa

#61 2002-11-28 10:49:05

uni
Jäsen
Kotisivu

Jokunen kirjoitti 28.11.2002 klo 11:46:03:

olisko kumminki pikkusen eri asia joku kadulla käveleminen ku peintti turnaus...?

Kuule ihan lakiteknisesti ottaen - EI OLE. Basicly, yksityishenkilö puhalluttaa yksityishenkilöä.

Ja kuten joku jo mainitsikin, ei siihen poliisinkaan pilliin ole pakko puhaltaa, vaikka se onkin huomattavasti helpompaa kun lähteä asemalle. disclaimer: en tosin muista mihin tämä perustui tai onko enää voimassaoleva säännös.

- Jokke / Plague

Poissa

#62 2002-11-29 06:52:04

Jokunen
Jäsen

no anteeksi uni, kun oli niin kauhean väärässä... en sekaannu tyhmänä viisaaseen porukkaan enää.... ikinä... koskaan... hyvästi....

"I`m a fucking bad guy, i`m baintballer"

Poissa

#63 2002-11-29 07:34:43

Sami
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-10

Täällähän äly häikäsee niin, että piti laittaa aurinkolasit päähän. Että oikein lakitekniikkaa mietitään puhallutuksien osalta...
Kai se nyt on niin, että jos pelaaja kieltäytyisi puhaltamasta tähän hypoteettiseen alkometriin niin kentälle pääsy evättäisiin. Piti sitä pilliä sitten poliisi, palokunta, paavi tai Iippo. Ja kyllä sen käytöksestä näkee helvetin hyvin onko viinaa vedetty riittävästi huippu pelikunnon saavuttamiseksi.

Ehdotan Tomua liiton viralliseksi puhalluttajaksi. Stokiksessa se puhals kerralla kaks lavuaaria täyteen, joten kokemusta löytyy.

Poissa

#64 2002-11-29 08:02:23

uni
Jäsen
Kotisivu

Sami,

Ei sitä nyt varsinaisesti pohdittu mutta kun tuli puheeksi niin noinhan se on.

Kyllä mä siihen puhallan aina kun semmonen eteen tuodaan, ennen liigaturnausta kun en kuningas alkoholiin koske tietäen miten paljon krapula parantaa minun ennastaan huonoa pelisuoritustani.

- Jokke / Plague

Poissa

#65 2002-11-29 08:44:55

juffeli
Administrator
Paikkakunnalta: Kempele, Suomi
Rekisteröitynyt: 2001-04-27
Kotisivu

Käsittääkseni moni pelaaja on Soneran tai sen tytäryhtiöiden palveluksessa. Sieltä kai tämä halu polkea yksilön oikeuksia kumpuaa wink

--
Jarkko Tervonen
<!-- e --><a href="mailto:jarkko.tervonen@splatweb.net">jarkko.tervonen@splatweb.net</a><!-- e -->

Jarkko Tervonen

-> Powerplay | Splatweb | RumaQ <-

Poissa

#66 2002-11-29 09:37:53

Jokunen
Jäsen

oot juffeli muuten täysin oikees...=)

Poissa

#67 2002-11-29 10:22:01

Pamppu
Jäsen
Kotisivu

uni kirjoitti 28.11.2002 klo 12:49:05:

Kuule ihan lakiteknisesti ottaen - EI OLE. Basicly, yksityishenkilö puhalluttaa yksityishenkilöä.

Näinhän se on. Mutta jos 0% promillea ilmoitetaan pääsyvaatimukseksi johonkin tilaisuuteen (esim. disko tai painttipeli), on puhaltamisesta kieltäytyminen riittävä syy evätä henkilön pääsy ko. tilaisuuteen, oli puhalluttaja sitetn kuka tahansa.

Ja kuten joku jo mainitsikin, ei siihen poliisinkaan pilliin ole pakko puhaltaa, vaikka se onkin huomattavasti helpompaa kun lähteä asemalle. disclaimer: en tosin muista mihin tämä perustui tai onko enää voimassaoleva säännös.

- Jokke / Plague

Totta. Puhallustestistä voi kieltäytyä. Mutta jos poliisimiehellä on syytä epäillä henkilön olevan päihtynyt (alkoholi jne.), voidaan henkilö toimittaa verikokeeseen, jossa sitten aineiden määrä veressä todetaan. Mikäli on syytä epäillä henkilön olevan päihtynyt, voidaan henkilö toimittaa verikokeeseen tarvittaessa voimakeinoja käyttäen.

Tavallaan jo vähän kaukana alkup. aiheesta...

-Sumu-

Poissa

#68 2002-11-29 10:28:35

uni
Jäsen
Kotisivu

huokaus.

joo. emmä jaksa oikeesti tätä aihetta kun on taas turhuuden ylistys tms smile

ps. sumu, se asemalle lähteminen mikä viestissä mainittiin ei tarkoittanut että lähtee juna/bussi/taksi -asemalle ottamaan kaljaa vaan jotain aivan muuta, veikkaappa huvikses jotta mitä varten sinne asemalle sitten lähdettäis.

- Jokke

Poissa

#69 2002-11-29 11:05:38

Psycho
Jäsen
Paikkakunnalta: Veteli/Espoo, Suomi
Kotisivu

Tää menee taas aivan liian vakavaks ottaen huomioon, millä mielellä Zorro tätä lähti kehittämään.

Mä ehdotan, että järjestetään Kännipeintti vaikka 5-man-periaatteella. Kentälle ei pääse alle 2 promillen laitamyötäisessä ja voittajatiimi vetää keskenään kossupullon nassuun tasoitukseksi muille tiimeille. Muutkin tiimit saavat tankata mitä huvittaa. Päivän voittaja on se joukkue, joka on viimeisenä pystyssä.
(Tähän ziljoona hymiötä)

Edit(unohtui): Niin ja jos vahinkoja sattuu ei siitä voi syyttää muita kuin itseään.
Edit: Vielä kaks miljoonaa hymiötä lisää, että riittää.

-Ei se satu-

- Ei se satu -

Poissa

#70 2002-11-29 13:59:27

Pamppu
Jäsen
Kotisivu

uni kirjoitti 29.11.2002 klo 12:28:35:

huokaus.

ps. sumu, se asemalle lähteminen mikä viestissä mainittiin ei tarkoittanut että lähtee juna/bussi/taksi -asemalle ottamaan kaljaa vaan jotain aivan muuta, veikkaappa huvikses jotta mitä varten sinne asemalle sitten lähdettäis.

- Jokke

Ööh, annoinko jossain vaiheessa ymmärtää, että olis tarve mennä johonkin em. asemista? Jos et vielä tajunnut mihin edellisessä viestissäni pyrin, niin selvennettäköön asiaa vähän: Kerroin hieman faktaa siitä, miten asia ihan oikeasti menee. Ja vielä palatakseni aiheeseen ja nussiakseni pilkkua voin kertoa, että todennäköisesti henkilö ei lähde poliisiasemalle, vaan paikalliselle terveyskeskukselle tms. paikkaan. Poliisiasemalla kun harvemmalla henkilöllä on virkansa puolesta pätevyyttä ottaa verikoe taikka tutkia se.

Kerron mielelläni lisää, jos asia jostain syystä jäi epäselväksi.

-S

Poissa

#71 2002-11-29 15:10:24

Azrael
Jäsen
Paikkakunnalta: Espoo, Suomi

Asema ku asema sitä samaa siellä kuitenki :-)

Poissa

#72 2002-11-29 15:30:03

Skele
Jäsen
Paikkakunnalta: Porvoo, Finland

Zorr0 kirjoitti 27.11.2002 klo 19:12:36:

siis tää koko threadi on vitsi ...

...ja on edelleen...

-Luu on lihaa kovempi-

Poissa