Et ole kirjautuneena.
Sivut: 1
Voisiko joku lukion käynyt "viisas/viisaampi" yksilö kertoa mitä seksuaalista merkitystä on ilman ja hiilarin käytöllä??? :arrow: paljonka pulloloihin painetta?? ja jos on paljon tietoo pulloista ja kaasuista otan sen mielelläni vastaan
Elämä on kuolemaanjohtava tauti, joka tarttuu sukupuolisessa kanssakäymisessä.
Poissa
Voisiko joku lukion käynyt "viisas/viisaampi" yksilö kertoa mitä seksuaalista merkitystä on ilman ja hiilarin käytöllä??? :arrow: paljonka pulloloihin painetta?? ja jos on paljon tietoo pulloista ja kaasuista otan sen mielelläni vastaan
Ilmapullossa paine MAX: 200bar (3000psi) TAI 300bar (4500psi)
Pullosta riippuen. Jonka sitten korkeapaine regu alentaa 800psi ja matalapaine regu n.450psi tai säädettävä regu sitten sen mitä säädetään...
Hiilarin paine huoneenlämmössä on noin 60bar (800psi), kylmemmällä alhaisempi ja lämpimässä korkeampi...
Lopun infon saat hakea itse tältä foorumilta, on aika monta kertaa jo kysytty näitä asioita.
Tuota hiilarin painetta ne nyt jaksa muistella enempää, jos väärin niin jokuhan sen korjaa
Poissa
ja hiilari on kylmää nestettä joten voit päätellä mitä se voi tehdä sähkömutkalle
ilmaa VOI käyttää kaikissa mutkissa hiilaria taas ei kannata käyttää kuin mekaanisissa mutkissa
paineilman paine on myös tasaisempi kuin taas hiilarin pitää ensin muuttua kaasuksi eli lähtönopeudet heittelee ampumisnopeuden/lämpötilan mukaan
«Halleluja, it's a beer.»
«paintball, since 1845.»
Poissa
Ja jos jostain syystä hiilaria alkaa käyttää niin kannattaa asentaa sinne pulloon antisiphon putki. Eli ei se noin vaan toimi kaikissa "mekaanisissakaan" mutkissa kuten jonathan sanoi.
All work and no play makes Jack a dull boy
Poissa
jep..sit on vielä olemassa remote ja paisuntasäiliö jotka auttaa estämään nestemäisen hiilarin pääsyn mutkaan
ja eikös jotkut regutkin (maxflo) toimi "paisuntasäiliönä" vaikkakin hiilari ei oo hyväksi niiden O renkaille (en oo varma)
«Halleluja, it's a beer.»
«paintball, since 1845.»
Poissa
Kuulin että sitten tuon paineilman täyttäminen olis vaikeampaa? eli siis ellei itsellä ole pulloa josta täyttää tms.? kertokaa ihmeessä
Poissa
Kuulin että sitten tuon paineilman täyttäminen olis vaikeampaa? eli siis ellei itsellä ole pulloa josta täyttää tms.? kertokaa ihmeessä
Ilmahuollon kiertokulku karkeesti: 200-300 baria kompurasta (vaikkapa palo-asemalta tai painttifirmalta jne.) ilmaa esim. jengisi sukelluspulloon (~10L) josta sitten täyttölaitteen avulla täytätte pelipullonne. Täyttäminen on yhtä vaikeeta ku kaljapullon avaaminen, eli luonnistuu suomalaisilta paremmin ku pelaaminen.
Sukelluspulloja sukellusfirmoista painttiliikkeistä jne. täyttölaitteita=filli painttiliikkeistä ja niihin liittyvät kysymykset kannattaa osoittaa suoraan liikkeiden puhelimiin. http://www.splatweb.net/www/linkit.php?cid=6
Vastaavasti CO2, vuosivuokra tms. AGAN woikosken jne jne. kanssa isosta täyttöpullosta siitä täyttö sitten täyttölaitteen avulla, tai sitten jonkun painttifirman avulla sama homma.
CO2 "asiaa": http://www.paintball.fi/cgi-bin/datacgi ... lrecord=24
Poissa
Joo, itse ilmapullon (siis sen pelipullon) täyttäminen on helppoa ja nopeeta. Enemmän hiilarin kanssa joutuu kikkailemaan, mutta siitä saa hiilarimiehet kertoo enempi, kun tietävät asiasta paremmin.
HCS
Poissa
Joo, hiilari on kyllä aika työlästä täytön suhteen. Ensin pitää saada pikkupullo kylmäksi, jotta sen saa täyteen. Sitten kun sinne on tavarat suhauttanut niin täytyy vielä tarkistaa vaa'alla ettei siellä ole liikaa tavaraa, muuten käy niin että kun pullo vähän lämpiää niin paine nousee liian suureksi jolloin varolevy sanoo notta moro.
Poissa
Mulla ei ole ollu mitään ongelmia hiilarin kanssa paitsi talvella se on vähä huonompi mutta on pelit kyllä silti aina onnistunu.Ilmasta en sano mitään ku ei ole kokemusta juuri mitään.Ei ole mulla menny levyjä koskaan rikki vaikka en juuri koskaan vaa`alla niitä käytä,sen oppii tunteen aika hyvin koska siellä on sopivasti kaasua. niin ja pikku pullo on hyvä olla esim.jääkaapissa vahän aikaa ennen täyttöä,iso pullo ei taas kannata olla talvella ulkona se kannattaa olla edes vähä lämpösemmässä,ainakaan mun pullosta ei meinannu viime talvena pakkasessa toimia.
Poissa
No tuota, jos sulla on iso pullo huoneen lämmössä tai vaikka näin kesäaikaan tuolla ulkosalla ja pikkupulloja on ennen täyttämistä pitänyt pakastimessa niin kyllähän muuten menee liikaa kamaa sisään
Poissa
Sit sitä kyllä menee et suhina käy :shock: Se on aina hyvä tarkistaa.
Poissa
Mulla ei ole ollu mitään ongelmia hiilarin kanssa paitsi talvella se on vähä huonompi mutta on pelit kyllä silti aina onnistunu.Ilmasta en sano mitään ku ei ole kokemusta juuri mitään.Ei ole mulla menny levyjä koskaan rikki vaikka en juuri koskaan vaa`alla niitä käytä,sen oppii tunteen aika hyvin koska siellä on sopivasti kaasua. niin ja pikku pullo on hyvä olla esim.jääkaapissa vahän aikaa ennen täyttöä,iso pullo ei taas kannata olla talvella ulkona se kannattaa olla edes vähä lämpösemmässä,ainakaan mun pullosta ei meinannu viime talvena pakkasessa toimia.
Jos lämpimän pullon täyttää niin periaattees turhapunnita koska se ei koskaan tule täyteen. Mutta jos taas pullo ollut yön pakkasessa niin varmasti saat reilusti yli täyttöä, pakastin on eri asia kuin jääkaappi
Ja kun tuo pullo sitten lämpenee, paine nousee ja sitten se varo sanoo poks...
Käytännössä kun punnittee joka täytön jälkeen pullon niin tietää paljon sielä on. Jos pullo ei tullut täyteen niin voi kuitenkin arvioida missävälissä olisi hyvä täyttää uudelleen. Esim. täydellä 20oz pullolla ammut vaikka 500palloa, jos pullo täyttyykin puolilleen niin ammut enää 250 palloa....
Niin, ja koska pullossa sitten on sopivasti kaasua?
Oikeasti sielä on nestettä!
Pullon unssi(oz)määrä kertaa 28 = pullon täyttö grammoina
Esim. 20ozX28g =560g
Eli 20oz pulloon täytetään 560grammaa hiilarinestettä.
Ennen täyttöä kannattaa tyhjä pullo punnita, että tietää sitten paljonko sinne on hiiltä mennyt. Vaikka taitaa näissä uusissa pulloissa olla taara painettuna pulloon...
Poissa
Näin on!Mä yleensä pidän hetken jääkaapissa ja sit täytän ei sitä mun mielestä tarvii pakkaseen laittaa yöksi.Tai sitten sekin riittää et jos pulloon on jääny vähän kaasua niin kun päästä ne pois niin pullo viilenee siitäkin sopivasti. mutta kyllä se on hyvä punnita varsinkin jos laittaa sen ihan täyteen :shock: ja nyt tos on hyvä lasku kaava minkä the imppi laitto!
Poissa
Hyvä muuten, imp, mutta niissä pulloissahan lukee kaikki noi tiedot kyljessä niin ei tarvi laskeskella Ainakin niissä mitä mä oon täyttäny.
Poissa
Hyvä muuten, imp, mutta niissä pulloissahan lukee kaikki noi tiedot kyljessä niin ei tarvi laskeskella Ainakin niissä mitä mä oon täyttäny.
Mutta moniko täälläkään ymmärtää puoliakaan noista numeroista mitä pulloon painettu ja jos ei niistä tiedä mitään, on myös helppo tulkita väärin ja täyttää ihan väärin..
Ja jos useita eri pulloja täytettävänä, kaverin pullo saattaa olla jo senverran kulunut/maalattu pääle/tms ettei numerot ole luettavissa kovin selkeästi...
Poissa
Itse tein hiilareiden kanssa niin että täytin ne pakkasesta suoraan ja sit säilytin niit pakkases ja sit kun lähti pelaamaan niin nappas vaan pullon mukaan ja jos alko pelailee suht heti ni ei ne kerinny lämmetä.. ei niit tartte tyhjätä, jos alkaa suunnilleen heti pelaamaan niin ne kylmenee ja tyhjenee siin kun räksyttää palloa taivaalle...
mutta jokainen taaplaa tavallaan..
enää en pelaile hiilareiden kanssa... ilma on niin paljon yksinkertaisempaa...
Poissa
Sivut: 1