Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2005-09-17 16:17:19

Ju2a
Jäsen
Paikkakunnalta: Nokia
Rekisteröitynyt: 2005-07-01

Re: Piipuista

elikkä selailin tossa piippuja netistä ja tuli tällanen kysymys mieleen...
mitä eroa noilla eri kaliiperisilla sisäputkilla on käytännössä... minkäkokonen sen kannattaa olla?

Poissa

#2 2005-09-17 16:40:54

Nemesis
Jäsen
Paikkakunnalta: Helsinki
Rekisteröitynyt: 2004-12-13

Käytännössä kaikki kuulat ovat kalibeeria 0.68 mutta todellisuudessa ei kun asiaan vaikuttaa sää,pallo erät,ilm tai hiilari,yms sen takia niitä "inserttejä on pistetty mukaan että löydät sopivat insertin erioloissa pelattavissa olevalle kuulalle"

Poissa

#3 2005-09-17 17:40:58

Ju2a
Jäsen

jos kuulana blaze... ja hiilareilla mennään ainakin toistaseks ni mikä boori ois hyvä tällee syksyllä

Poissa

#4 2005-09-17 17:54:58

Daliz
Jäsen
Paikkakunnalta: Porvoo, Finland
Rekisteröitynyt: 2001-10-30

Mulla ainakin Blazen kanssa toimii Freakissa .687

All work and no play makes Jack a dull boy

Poissa

#5 2005-09-17 18:16:11

väne
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2005-04-14

mulla ja parilla kavarilla on smart partsin piippuja(teardrop,all-american,progressive)ja ei ole ollu mitään vikaan.

Poissa

#6 2005-09-17 20:53:48

Defadragger
Jäsen
Paikkakunnalta: jns
Rekisteröitynyt: 2005-07-09

kertolaapas mulle samalla että minkälaista palloo ootte flatin läpi saanu tulemaan (ehjänä ja suurinpiirtein eteenpäin)

PS. en käytä hakua enkä korjaa kijotusvirheitäni!!

Elämä on kuolemaanjohtava tauti, joka tarttuu sukupuolisessa kanssakäymisessä.

Poissa

#7 2005-09-17 23:51:44

Ossi
Jäsen
Paikkakunnalta: Tampere
Rekisteröitynyt: 2001-10-06

"marmori kuulaa ja tuoreita Herneitä en aio vastaa järkevästi !!11" smile

Putken koko pitää valita periaatteessa tilanteen mukaan, saman firman pallot saattavat vaihdella kokonsa puolesta oleellisen paljon erästä riippuen ja säälläkin on omat vaikutuksensa. Jos ei hanki kuin yhden piipun on vähän väljempi putki parempi kuin hieman liian tiukka - .690 tai vähän yli voisi olla kova sana. Fläteistä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta valmistaja suosittelee pienemmän puoleista ja vähemmän herkkää kuulaa.

Hakukoneet ja FAQ:t on varmaan ihan turhia ees pystyttää jos niitä ei monikaan katso. Pitää vaan toivoa, että jokaista papukaijaa ja rikkinäistä levyä kohti löytyy ainakin tusinan verran niitä jotka on sillä hakumoottorillaan vastauksen löytäneet - monet alle 5 minuutin hakemisella ilman että tarvii odotella vastauksia joskus jopa päiviä.

--- edit ---
Lainausmerkit ja hymynaama lisätty, jotta herjayritys erottuu helpommin.

Poissa

#8 2005-09-18 08:05:36

Muuli
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-08

Mä sanoisin että jos on vain yks piippu niin se on sitten .692. Se että bore on just kohdallaan aloittelijalla / metsäpelaajalla <<<<< kuin se, että kuulat tule ehjänä ulos.

Poissa

#9 2005-09-18 08:54:01

Defadragger
Jäsen
Paikkakunnalta: jns
Rekisteröitynyt: 2005-07-09

ok ei nyt tartee hermojaan menettää toisen laiskuuden takia........
marssinpa siis kuukleen,..
:arrow:
mietin vaan että miks ihmeessä täällä on tämmöne ALOTTELIJAT- palsta, jos joka vitun kerta kun kysyy jotain ni aletaan aukoo päätään: käytä hakuu, sulla on piste väärässä paikassa, sulla on nenä vähä vinossa........

Elämä on kuolemaanjohtava tauti, joka tarttuu sukupuolisessa kanssakäymisessä.

Poissa

#10 2005-09-18 20:22:01

HypeN
Jäsen
Paikkakunnalta: vaasa
Rekisteröitynyt: 2005-06-14

.k

pbtWIPE

Poissa

#11 2005-09-19 05:25:16

M4S4
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2005-07-27
Kotisivu

Tuon ku lukasee läpi ni on aika paljon viisaampi.....

http://www.xballpaintball.com/FAQS/BarrelFit.asp

Poissa

#12 2005-09-19 07:13:34

HypeN
Jäsen

HypeN kirjoitti:

Kylmällä ilmalla pallot on pienempiä ja lämpimällä suurempia tv: sherlock

pbtWIPE

Poissa

#13 2005-09-19 07:13:56

HypeN
Jäsen

M4S4 kirjoitti:

Tuon ku lukasee läpi ni on aika paljon viisaampi.....

http://www.xballpaintball.com/FAQS/BarrelFit.asp

Brá text där.

pbtWIPE

Poissa

#14 2005-09-19 08:13:07

Ju2a
Jäsen

kiitti kaikille vastanneille smile

Näillä mennään...

Poissa

#15 2006-01-11 11:45:56

Jimmy
Jäsen
Paikkakunnalta: Lpr
Rekisteröitynyt: 2005-08-14

Käytetään tätä topiccia, kun piipusta on kyse.
Eli tuolla myynti puolella jo ilmoitin kiinnostuksen kohteeksi Tippmannin jatkoksi BT-16 piippua, ne joilla semmoinen on tai on ollut, nii laittakaa hieman inffoo ed.mainitusta piipusta

http://www.pbreview.com/products/reviews/3660/

Tuosta ei ny nii hirveesti saanu selvää, (huono lontoo pää) ja kaks täysin vastakkaista kommenttia :shock:
Et jos jotain tietoo sais, eli tekeekö sillä muuta kuin modata mutkan ulkonäkö, vai vieläkö sillä osuu mihinkään ja miten muuten lentää, ja mikä on noissa se bore, et mitkä pallot noihin sopii hyvin ja jotain muuta mitä en älynny kysyy  big_smile  !???

Poissa

#16 2006-01-11 14:37:38

mode
Jäsen
Paikkakunnalta: Porvoo / Loviisa
Rekisteröitynyt: 2004-09-20
Kotisivu

en ostais, mutta sehän on vain mun mielipide smile
Itse suosittelen esim. j&j ceramic / dye ultralite / freak kitti

Poissa

#17 2006-01-11 14:40:41

ippe
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2002-08-05
Kotisivu

Vastakkaiset kommentit ymmärtää hyvin. Molemmat kehui tuotteen hyviksi puoliksi coolin ulkonäön ja toinen haukkui tuotteen olevan heikko kaikista muista puolista. On ihmisiä jotka haluavat värikuula-aseensa näyttävän joltain rynkyltä, niin silloinhan tuo tuote on niitä harvoja mahdollisuuksia. Ensimmäinen arvostelija haukkui mm piipun tarkkuuden ja toinen arvostelija komppanisi hienosti sanomalla ettei kyseessä missään nimessä olekaan turnaustason piippu, mutta sopii hienosti metsään sen ulkonäön perusteella.

Tän tuotteen ostajien kannattaa ehdottomasti ostaa myös muovisia käsikranaatteja, muuten ei ole yhtään katu-uskottava smile

Tuossa perusjutut suomennettuna, itsellä ei piippua ole enkä voisi kuvitellakkaan ostavani.

Poissa

#18 2006-01-11 15:19:46

Jimmy
Jäsen

No perskeles!  :x   Oishan tuossa saanut sitten sitä tarkkuuttakin olla!
En sitte tiiä kuin epätarkka on, mut kyllä se metsässäkin hitottaa jos ei osu 20metrin päästä vastustajaan johon tähtäs, vaan 30metrin päässä sivumalla olevaa oman puolen äijjää! :evil:
Kuten tuolla minun Armson piipulla, josta mainitsin toisaalla!
Paitsi että kävin sen hoonauttamassa pykälää isommaksi serkkupojan koneistus firmassa, nii tuli apaut 100 kertaa parempi, parin pussin koetuksen jälkeen todettuna! Ei ny vieläkään yllä yhtä hyviin kantomatkoihin kuin jollain paremmalla kaupasta ostettuna, mut jo jotenkin osuu ja pärjää!

joo, Freakki settiähän mie kans tuos oon miettiny, mut aattelin vaan et jos tuo BT ei ihan susi ole, ni ei tuo ois minuu haitannu, vaikka ois rynkyltä näyttäny!  8)
Ja ne käsikranaatit, on TOOSI miehekkään värisiä ja katu uskottavia!  8)  (pinkkei)  ainankin ne mitä mie oon nähny!(sirpale malli)
Mut pitäähän niitäkin hommata!  8) big_smile

Poissa

#19 2006-01-11 17:51:16

ippe
Jäsen
Kotisivu

Niin, toistetaan nyt tässäkin kohtaa se ikivanha viisaus, eli tärkein asia piipun tarkkuuteen on nimenomaan se, että miten sun käyttämä kuula sopii sun piippuun. Markkinoiden paraskin piippu on ihan paska jos kuula on liian isoa tai liian pientä siihen.

Freakki setti ei sinällään ole mitenkään erityisen hyvä piippu, mutta siinä inserttiä vaihtamalla löytää aivan sopivan boren piippuun kuulasta riippumatta. Jos taas käyttää aina tasalaatuista ja laadukasta kuulaa, kannattaa ehkä ostaa juuri sille sopivan boreisen piipun. Piipun pituus on kanssa käyttötarkoituksesta riippuva. Mitä pidempi piippu, sitä tarkempi. Mutta pitkä piippu on myös kömpelö liikuteltava, joten kompromissin joutuu yleensä tekemään.

edit: Niin ja lisätään vielä että jos tarvii hakea katu-uskottavuutta rynkkymallisesta mutkasta, niin on mun mielestä väärässä harrastuksessa. Softaajien seassa on nykyisin kuulemma myös yli 13 vuotiaita. Se että mä en ymmärrä sitä hommaa, ei tee siitä sotasimulaatiosta yhtään tyhmempää, mä en vaan tajuu.

Poissa

#20 2006-01-11 18:24:06

Jimmy
Jäsen

ippe kirjoitti:

Niin, toistetaan nyt tässäkin kohtaa se ikivanha viisaus, eli tärkein asia piipun tarkkuuteen on nimenomaan se, että miten sun käyttämä kuula sopii sun piippuun. Markkinoiden paraskin piippu on ihan paska jos kuula on liian isoa tai liian pientä siihen.

Jep ja joo! tämä oli kyllä tiedossa, ja tuolla monta typerää nyyb kysymystä topicissa yritin löytää pien boreista palloo, kahta sarjaa löysin .687 ja pienempää, joka kuulemma toimii parhaiten tuossa kyseisessä putkessa, mutta hellfire kuulemma on tullut koossaan jonnekkin .688 huitteille ja sekä se että maraballizer maksoi laatikolta n.80€ Et kaatu siihen sitte se homma!

ippe kirjoitti:

edit: Niin ja lisätään vielä että jos tarvii hakea katu-uskottavuutta rynkkymallisesta mutkasta, niin on mun mielestä väärässä harrastuksessa. Softaajien seassa on nykyisin kuulemma myös yli 13 vuotiaita. Se että mä en ymmärrä sitä hommaa, ei tee siitä sotasimulaatiosta yhtään tyhmempää, mä en vaan tajuu.

Ihan hauskasti asia ilmaistu!  :?
Tuohon vois ruveta väittää samaa tyyliin vastaan, vaikka millä mitalla, joku asuu vuokralla ja pihassa seisoo laina rahoilla ostettu mersu, tai 150€ DX corollassa pauhaa yli 2000€ euron poppi vehkeet, ja saman verran hintaa kiinni aluvanteissa ja 205 leveissä matala profiili renkaissa! JNE.JNE.
Vaikka mie en ymmärrä tuommoista, nii yleensä oon vaan antanu olla!  roll

Ehkä tää on jotenkin vaan "rankasti" ilmaistu "Niin ja lisätään vielä että jos tarvii hakea katu-uskottavuutta rynkkymallisesta mutkasta, niin on mun mielestä [size=150:3ud3664e]väärässä harrastuksessa."  :shock:  Sori mie en vaan tajunnu. Enkä nyt oo ihan varma onko tuo katu uskottavuuskaan oikea termi tuohon, mut oli miten oli!?? roll

(E: yks bore oli päin pers***ä)

Poissa

#21 2006-01-11 18:48:27

ippe
Jäsen
Kotisivu

Niin mä yritin sanoa että kukin tehköön tyylillään, mutta värikuula-harrastajat on yleisemmin (se mitä mä oon tavannu ja oon tavannu aika monta) semmosta sakkia jotka katsoo vähän kieroon...sanotaanko nyt vaikka paremman termin puutteessa että "sotahulluja".
Mä yritin myös sanoa että värikuulamerkkaimissa on hyvin vähän tarjottavaa aidon näköisiä aseita haluaville, kun taas softiksen puolella kaikki aseet näyttää aseilta.

Nuo molemmat pointit oli siis tuota "väärässä harrastuksessa" juttua.

Jossei sillä rynkky-tyylisellä aseella haeta katu-uskottavuutta, niin miksi ihmiset maksavat itsensä kipeiksi mm tuosta BT-16 piipusta, kun suoritustasokin menee alaspäin. Antamasi esimerkki ei kovin hyvin sovi, sillä vuokralla-asujakin voi tykätä ajaa hyvällä autolla tai Corolla kuskin korvat halajavat puhtasta soundia. Aluvanteet on koriste ja matalaprofiili renkaat tuovat paremman tuntuman tiehen. Muuttamalla värikuulamerkkaimen muistuttamaan armeijan käyttämää asemallia saavutetaan mitä? Ehkä se jonkun silmään sitten on kauniimpi kuin lähtökohta ja sitä kautta katu-uskottavuuden hakeminen vähän samalla tavalla kuin erikoisvanteet autossa.
Mutta kuten sanoin, värikuulaharrastuksessa se BT-16 ei niin kauheesti tuo katu-uskottavuutta mutta softauksessa toisi. Tuohon liittyi tuo "väärässä harrastuksessa".

Ei siis pahalla enkä halua taas vääntää softis vs. paintti.

Poissa

#22 2006-01-12 10:08:35

Jimmy
Jäsen

Laitetaan ny tähän heti alkuun varmistus, ettei tartte vetää herneitä nenään noista miun esimerkeistä, (jotka ei sitte ollutkaan hyviä!  big_smile )
Eli sillä juuri, vaikka minä en niin tekisikään, niin ei se minun mielestä perseestäkään ole, jos joku tykkää sioittaa rahat kalliiseen autoon, tai soittimiin ym. Kuten ippe:kin sanoi "jokainen tyylillään", tai sioittaa ne rahat siihen mikä ittee kiinostaa! Minuu ei kiinosta mitä joku rahoillansa tekee, saatan toki mainita oman näkemyksen, mut se on sit siinä!

ippe kirjoitti:

mutta värikuula-harrastajat on yleisemmin (se mitä mä oon tavannu ja oon tavannu aika monta) semmosta sakkia jotka katsoo vähän kieroon...sanotaanko nyt vaikka paremman termin puutteessa että "sotahulluja".

Toisaalta ehkä ymmärrän, mut taas toisaalta en! Itsekkään en voisi kuvitella suppi kentälle mennä M-16 näköisen pyssyn kanssa heilumaan, kun semmoinen ei mielestäni sinne kuulu. Sehän on yksi urheilu muoto ja en sitä lähtisi rinnastamaan millään muotoon sota "leikkeihin".
Mutta jostain lukenut, et olisi tämä (kilpa)paintball huonossa valossa kun naapurin 60V. Hilma ja 62V. Reijo luulee että poijjaat menee sotaa leikkimään! Mut souwhat?? Siksi ehkä myös tullut tämä Pb. versus Softair!??
Tässäkin on taas se iänikuinen yleistäminen! Jos joku jaksaa ja haluaa puolustaa jollekkin omaa harrastustaan nii antaa mennä, mut ei minun mielestä pitäisi mollata tai vähätellä toisen harrastusta! Viittaan nyt siihen softikseen ja tai jos jollain paintti harrastajalla on kaikki mahdolliset härpäkkeet, jotka näyttää että olisi rintamalle menossa!

ippe kirjoitti:

Jossei sillä rynkky-tyylisellä aseella haeta katu-uskottavuutta, niin miksi ihmiset maksavat itsensä kipeiksi mm tuosta BT-16 piipusta,

No muitten puolesta on paha mennä vastaamaan, mutta itse en sitä mene ostamaan sen vuoksi, että saisin ehkä jonkun kateelliseksi, tai kuolaamaan mutkani perään ja saisin rispektiä, eli syy ei ole se katu-uskottavuus. Vaan sillä että itsestäni se on siistii ja näin ollen on mahdollista että itse saan tästä harrastuksesta kivaa vieläkin enemmän, eli tunnustetaan! Paremman termin puutteessa, saatte leimata minut sota hulluksi! Mut tässä kohtaa haluan muistuttaa että ei ruveta yleistämään taskaan, vaikka uskonkin että en ole ainut metsä skenaario pelaaja ajatusteni kanssa, itse saatan eläytyä astetta kovemmin kuin joku muu ja joku muu eläytyy taas paria astetta kovemmin kuin minä! Ja joku käy sit vaan huvikseen jakamassa palloo, ilman minkään näköisiä ajatuksia sodasta!?  :?  Että sillein!

ippe kirjoitti:

Ei siis pahalla.

Juuh en ottanut pahalla, halusin vain tuoda oman näkemyksen asiaan!
Ja edellinen ei ollut osoitettu vain ippe:lle vaan vain yleisesti kirjoittelin omaa näkökulmaa, enkä halua tästä minkään näköistä "sotaa"/väittelyä aloittavan! Ja samoin- Ei siis pahalla.!!!

Poissa

#23 2006-01-12 11:36:33

Muuli
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2001-10-08

Puuttumatta mitenkään Siihen että onko paintti sotapeliä tai millaisten varusteet subbi-kentällä pitää olla jne:

Yleensä Mil-sim Painttikamat eivät ole laadullisesti tai suorituskyvyltäänkään yhtä hyviä kuin kilpakäyttöön tarkoitetut kamat.
Mil-sim kamoissa on aina jotain koristetta päällä, joka nostaa paketin painoa ja ulokkeita, jotka sitten Urheiluna harrastettavassa Paintballissa haitttaavat merkkainpaketin käsittelyä kentällä ja huollettaessa. Tämä takia kyse ei ole Corolla DX:n alumiinivanteista. Alumiinivanteilla kun on myös taipumusta ajo-ominaisuuksine parantamiseen. Jollain muovisella Mil-sim piipulla taas ei paranneta yhtäkään merkkaimen pelikäytössä tarvittavaa ominaisuutta.

hyvä painttimutka on aina nopee, kevyt, tarkka ja kompakti ilman mitään ylimääräisiä näkökenttää rajoittavia ulokkeita. Oli peli mikä tahansa takapihan mestaruuksista liigapeliin, niin kilpakäyttöön tehdyt ja viritetyt merkkaimet ovat ominaisuuksiltaan parempia.

Poissa

#24 2006-01-12 21:18:06

ThePriest
Jäsen
Paikkakunnalta: Porvoo-Loviisa
Rekisteröitynyt: 2004-10-12
Kotisivu

Itse pelaan metässä A5 ja Flatline siinä kiinni.

Olen kokeillut monta erimerkkistä kuulaa ja parhaiten ovat toimineet:

RPS sekä Toro..

Esm 3man turnauksessa kokeilin Blaze ja ei se toiminut ollenkaan.
Harmittaa oikein kun ei saa käyttää omia kuulia vaan pitää ostaa paikanpäältä. Ja ne kuulat ei sitten toimi. Sama oli suurtörnis, Tomahawk kuulaa löytyy vielä 2 laatikkoa kun ne ei nyt sitten toimi missään aseessa.
Teen niistä Tomahawk kuulista miinoihin nestettä....

Ja en voi muuta sanoa että pitää vaan kokeilla mikä kuula sopii aseeseesi, Team Xtreme käyttää Toroa....

Poissa

#25 2006-01-13 07:54:48

Markus
Jäsen
Paikkakunnalta: Kaarina, Suomi
Rekisteröitynyt: 2003-04-07

Jimmy, yhdys sanat

Poissa

Keskustelualueen alatunniste