Splatboard

Suomen paintball-skenen kohtauspaikka

Et ole kirjautuneena.

#1 2006-02-07 21:15:38

Miksuu123
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2006-02-07
Viestit: 5

Re: tippmann custom pro huolto

Elikkä ostin tossa pari päivää sitten tollaisen yllä mainitun merkkaimen ja olisi kiva jos joku veteraani voisi vähän kertoa puhdistus/öljyämis vinkkejä..
kuinka usein, mitkä osat jne. ja ylipäätään tykin huollosta juttua.


kiitti etukäteen.

Poissa

#2 2006-02-07 22:55:47

into
Jäsen
Paikkakunnalta: tre
Rekisteröitynyt: 2003-04-01
Viestit: 339

Re: tippmann custom pro huolto

ennen pelaamista tippa tai pari öljyä asaan. eli sinne jonne pullo tulee kiinni. Siel on semmonen pieni reikä mist paineet menee kulmaan sisälle, siitä leviää öljy hyvin joka paikkaan. Muuta kummosta tuolle ei tarvitse tehdä, jos kovasti ryvetät kurassa ja paskassa niin sitten koko paska auki, ja puhdistus+kevyt öljyäminen kaikkialle. Estää kummasti myös korroosiota.
Boltin edustan saat kätevästi puhdistettua ottamalla piipun pois ja avaamalla sen kallistuvan "luukun" johon lipas tulee kiinni. Ennen tätä vähintään varmista kuitenkin ase, ja mieluummin poista hiili/ilmasäiliö.

Mutkalla oikeesti pelaavat voivat täydentää, tässä tämmönen peruspaketti ensihimoihin.

sokerina pohjalla: Jos se toimii, älä suotta turhaan avaa.


VOIMA

Poissa

#3 2006-02-08 10:19:18

kaamoz
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2005-06-01
Viestit: 59

Re: tippmann custom pro huolto

kyllä mä olen sitä mieltä, että vaikka toimisikin, niin säännöllinen huolto läpikotaisin joka pelin pelipäivän jälkeen on poikaa. Mutkan käyttöikä pitenee ja näin esi-ehkäistään osien kulumista/mutkan hajoamista. Mutta perustietoahan tämä on. Ja eipä tuohon ekaan vastaukseen nyt paljoa ole lisättävää.

Poissa

#4 2006-02-08 11:20:41

SimoHayha
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2006-01-17
Viestit: 7

Re: tippmann custom pro huolto

no mulla on Tipi 98 ja mun mielestä on kohtuullista putsata ja öljytä se joka käyttökerran jälkeen. itse avaan sen kokonaan levälleen ja siitä sitten. luulisi ainakin olevan pelkästään hyväksi!

Poissa

#5 2006-02-08 11:58:46

-Rokka-
Jäsen
Paikkakunnalta: Lempäälä/Tampere
Rekisteröitynyt: 2004-04-27
Viestit: 336

Re: tippmann custom pro huolto

Kannattaa huomioida sekin että jatkuva purkaminen ja kasaaminen kuluttaa myös osia, varsinkin ruuvien kierteitä jos powertuubia myöten aina purkaa kaiken. Tosiasia on se että tipsua ei tarvi purkaa ku sillon kun se lakkaa toimimasta, on totaalisesti hillottanut tai uitettu hiekassa.

Muuten riittää muutama tippa öljyä asaan ja vaikka viritintapin vierestä bolttiin.


NVP, Tre mafia.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.reball.fi">www.reball.fi</a><!-- w -->

Poissa

#6 2006-02-11 11:59:03

JiiiTeee
Jäsen
Paikkakunnalta: Vaasa, Kai se o Suomi
Rekisteröitynyt: 2002-04-25
Viestit: 544
Kotisivu

Re: tippmann custom pro huolto

Juu itellä kans tossa vuokrakäytössä on reilu 20 98a ja kerran vuodessa mä ne avaan kunnolla ja rasvaan joka paikan, hyvin toimii ei kannata turhaa ronklaa, sit just jos lopettaa toimimisen niin sit avaa ja rasvaa.... Joka pelin jälkeen tietysti kannattaa katsoa, jos on hiekasssa ryvetty, niin sit kandee putsaa...


<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.hidden.fi">www.hidden.fi</a><!-- w -->

PPW MAD

Poissa

Keskustelualueen alatunniste