Tietoa ja uutisia paintball / värikuulapelimaailmasta

Tiedote: SPBL Lisenssit (Lisätty alle 16-vuotiaiden lisenssit)

Suuri muutos tälle kaudelle on kova hinnan nousu Tapiolan tarjoamissa lisenssivakuutuksissa. Ilmeisesti lajimme vakuutettujen määrä suhteessa korvaushakemusten määrään on sellainen että paintball on ”vaarallinen” laji ja siksi vakuutussuojasta joudutaan maksamaan enemmän.

Kompensoimme yllättävän isoa hinnan nousua sillä että tarjolla on myös pelkkä pelilisenssi ilman vakuutusta. Tätä emme tietenkään kennellekkään suosittele koska aina sattuu ja tapahtuu, mutta jos on jo vakuutukset muuta kautta kunnossa on tässä vaihtoehto. Mutta on todella huomattava että sitten vastuussa on ihan itse mahdollisista turmista. Tämä myös vahvistetaan ko. pelkän pelilisenssin ottajalta erillisellä allekirjoitettavalla sopimuksella jossa pelaaja vahvistetaa ymmärtävänsä että ei ole liiton lisenssivakuutuksen suojaama turnauksissa eikä harjoituksissa eikä niihin liittyvillä matkoilla.

Lisäksi tarjolla on huomattavasti aiempaa paremmilla korvauksilla mm. päivärahakorvauksella varustettu lisenssivakuutus niille jotka kokevat sen tarpeelliseksi. Luonnollisesti tässä versiossa myös hinta pompsahtaa korkeammalle.

Kunkin joukkueen on toimitettava lista pelaajista (nimi ja sotu) SPBL lisenssivastaavalle ja kunkin pelaajan tietoihin merkintä mikä lisenssi tai lisenssivakuutus on kyseessä.

A-lisenssi: hinta 55€

Yli 16-vuotiaat

Kertakorvaus pysyvästä, täydestä haitasta 5.000 €

Kertakorvaus tapaturmaisesta kuolemasta 1.681 € Tapaturman hoitokulut, siltä osin kuin niitä ei korvata jonkin lain nojalla 2.500 €

Tapaturman hoitokuluina ei korvata fysikaalista hoitoa matkakuluineen. Hoitokulujen omavastuu on 0 €

B- lisenssi: hinta 155 €

Yli 16-vuotiaat

Kertakorvaus pysyvästä, täydestä haitasta 10.000 €

Kertakorvaus tapaturmaisesta kuolemasta 1.681 € Tapaturman hoitokulut, siltä osin kuin niitä ei korvata jonkin lain nojalla 10.000 €

Päivärahakorvaus 10 €

C-lisenssi: hinta 15 €

Pelkkä pelioikeus SPBL kilpasarjoihin, ei sisällä vakuutusta, pelaaja omalla vastuulla.

A-lisenssi, hinta 25€

Alle 16-vuotiaat

Kertakorvaus pysyvästä, täydestä haitasta 60.000€

Kertakorvaus tapaturmaisesta kuolemasta 5.000€

Tapaturman hoitokulut, siltä osin kuin niitä ei korvata jonkin lain nojalla 10.000€

Tapaturman hoitokuluina ei korvata fysikaalista hoitoa matkakuluineen.

B-lisenssiä ei ole

C-lisenssi, hinta 15€

Joukkueiden tulee ilmoittaa pelaajatiedot kootusti yhdellä postilla liiton lisenssivastaavalle 5. toukokuuta 2010 mennessä.

Sähköpostiosoite: spbl . lisenssit [at] gmail . com

MUUTOS aiemmin ilmoitettuihin pelipaikkakuntiin:

1. kierros: 29. – 30. toukokuuta, Ikaalinen
2. kierros: 19. – 20. kesäkuuta, Piikkiö (muutos johtuu Seinäjoen kenttähankkeen viivästymisestä)
3. kierros: 7. – 8. elokuuta, Pääkaupunkiseutu
4. kierros: 4. syyskuuta, Mikkeli

Lähde: SPBL

1. Hene

Mitenkäs laskutustiedot? Yleensäkin kaikkiin liiton maksuja käsitteleviin tiedotteisiin tulee liittää laskutustiedot, jotta noita hommia voi hoitaa ajallaan.

t: Hene, Takeover

2. Rajis

Tumppi78: ”…korvataan matkasairauden ja matkatapaturman…”
    Kannattaa ottaa vakuutusyhtiöstä selville että luokitellaanko turnauksessa loukkaantuminen matkatapaturmaksi. Ja jos kuuluu, niin kannattaa pyytää se kirjallisena ettei tule sitten sanomista korvauksia hakiessa.

3. Bono

Aika naurettavat nuo hoitokulujen korvausmäärät. Pelkästään magneettikuvaus maksaa vajaan tonnin. Sitten jos vamma vaatii kirurgisia toimenpiteitä, niin kymppitonnikin rikkoutuu aika nopeasti. Mutta, minkäs teet. Lämmittele kunnolla, äläkä juokse siellä kentällä…

4. coe

> Ritää siis C lisenssi jos on matkavakutus !!

Täyttä skeidaa. Et saa penniäkään matkavakuutuksesta, jos et valehtele missä vammasi sait. Kaikki harjoittelu, kilpailu, jne. urheilutoiminta on matkavakuutusten ulkopuolella.

5. Ricardo

Joo, mutta vakuutusyhtiöille kuuluukin valehdella ja kunnolla, muuten jäät nuolemaan haavojasi! Ja Tapiola on psska firma…

6. Hene

Eikös kunnalliselta puolelta saa tarvittavan hoidon aika minimaalisin kustannuksin? Ilman vakuutusta.

7. Rajis

Bono: Aika naurettavan kalliissa mestoissa oot vissiin käyny..?

8. Ju2a

on toi 10 000 parempi ku mitä se ennen oli. vai muistanko ihan väärin? Kunnalliseen en lähtis hoidattamaan nivelvammoja…

9. Wänsjuu

Jos teidän luut murtuu kunnolla, ne korjataan julkisella puolella normaalisti.
    Mikäli kyseessä on lievä, ei kiireellinen vamma. Lääkäri ”polku” nopeutuu yksityisellä -> esim. suoraa ortopedille, ei tk-päivystäjälle. Esim: Kiireellisen magneetin, tapauksesta riippuen tapahtuu julkisella 2vko sisään. Mikäli lääkäri määrä, ei omasta tahdosta. Yksityisellä magneetin saa about tänään ja itse voi vaikuttaa kuvauksen ”tarpeeseen” -STOP-

10. coe

Shaissea on tässä ketjussa ihan vitusti. Lisenssi oli ennen 2500e korvaus hoitokuluista, määrä on tuplaantunut. Valittavissa on siedettävään hintaan 10ke korvaus, joka on jo huomattava.

Murtuneen nilkan korjaus kipsauksella, useammalla kontrollilla, lääkäri on urheilulääketieteen spesialisti, 7 lääkärikäyntiä maksaa 2000 euroa. Leikkaushoidolla sama vamma on about 5ke. Yksityisellä. Turussa. 10ke tarkoittaa että saat katkoa jalkasi, hajottaa polvesi ja korjata pienen pippelin isommaksi. Yksityisellä.

Kommunistilääkintä tarkoittaa nivelvammoissa 5-6kk odotusta, murtuman kipsauksen saat samantien, mutta voit unohtaa erikoislääkärit tai useamman kontrollin. Pitää olla aika masokisti jos lähtee julkisella urheiluvammoja hoitamaan, mutta voit tuudittautua siihen että kyllä se sun sdpismisi hoitaa sut vauhdilla kuntoon. :D Mut hei, vakuutukset on huijausta ja kyllähän yhteiskunnan pitää vammat hoitaa ilmaiseksi, senhän takia missään lajissa ei suomessa suosita yksityisiä vakuutuksia. Eiksjoo? Joo, pakko olla näin.

11. coe

(Jos joku ei tajunnut, niin ilman vittuilua vakuutus on ihan vitun hyvä asia olla ja yhteiskunnan lääkäripalvelut on tehty sairauksia ja tapaturmia varten, ei sun harrastuksista johtuvien vammojen hoitoon, vaikka ne nekin hoitaa.. kun pakko on)

12. Bono

Hene: Saa kunnallisella paikat kuntoon, jos on vaan aika ja rahaa jäädä kotiin odottamaan oman vuoronsa mihinkin toimenpiteeseen. Puoli vuotta menee pirun äkkiä, ja se käy pikkuhiljaa jo kukkaron päälle.

Rajis: No en minä tiedä oliko se sen kalliimpi kuin mikä ois muutenkaan maksanu. Olkapäästä hauiksen pitkänpäänjänne irtipoikki, Ylälabrum poikki parista kohtaa ja vähän muutakin. Kuvaus makso vajaan tonnin, ja leikkaus vajaa yhdeksän tonnia. Ja mitä olen kysynyt muualtakin, niin samanlainen leikkaus maksaa about saman joka paikassa. Minulla ei vaan ollut aikaa eikä rahaa jäädä kotiin leikkimään pippelillä (vasemmalla kädellä) kunnes kunnallinen instanssi olisi saanut laitettu paikat kuntoon.

Täytyy vissiin ruveta käymään Turussa laittamassa paikkoja kuntoon, vaikka se onkin vähän niiq viroon menisi.

13. Pamppu

Kuten jo tässä ilmi kävi, kaikenlainen liittojen, seurojen yms. alainen kilpailutoiminta jää useimpien vakuutusten ulkopuolelle. Useimmat vakuutukset eivät korvaa edes huvikseen paintballia harrastettaessa tapahtuneita tapaturmia.

14. Rajis

Viimevuonna lisenssi-infosta eräpäivään oli aikaa pari kuukautta ja alle 10 joukkuetta sai hoidettua homman ajallaan. Nyt oli aikaa pari viikkoa ja jopa 11 joukkuetta on hoitanut asian.
    Alkaisko joukkueita sitten kiinnostamaan jos myöhästyneeseen tilaukseen laittais vaikka jonkun 800 euron sakko maksun?

Vastaa